הרשמה

רואים כפול: בתוך באוזר

מאת: רונן אטיאס

MGS התלת-ממדי: רימייק או חדש?

אם התאכזבתם לגלות שמשחק ה-MGS החדש לקונסולת ה-3DS הוא בסה"כ רימייק למשחק השלישי בסדרה, אולי תשמחו לשמוע את הדבר הבא. קוג'ימה, היוצר הראשי של הסדרה, טוען שהמשחק שהודגם ב-E3 היה בסך הכול ניסוי של קונאמי לראות איך יעבוד משחק MGS על הניידת החדשה. הניסוי כנראה עבר בהצלחה יתרה, שכן הוא גם אומר שמשחק בסדרה יצא בכל מקרה ל-3DS, רק שהם עדיין לא קבעו בדיוק איזה.

 לפי דעתי יהיה הכי מעניין לראות משחק חדש לגמרי בסדרת ההתגנבות המצליחה, שישלב במשחקיות אלמנטים שיעשו שימוש יצירתי בתלת מימד החדשני (הערת העורך: ולמרות זאת, קוג'ימה גם אמר שהוא מאמין שמה שיצא מהדמו בסופו של דבר הוא כן רימייק של Metal Gear Solid: Snake Eater, עם תוספות קו-אופ ומצבי מולטיפלייר נוספים).

באוזר פחות רשע מבפנים

חוץ מדבריו של קוג'ימה המוכשר, לא היה מעניין במיוחד השבוע. ומה עושים כשאין חדש? הולכים למשהו ישן. אז השבוע שיחקתי במשחק שיצא לקראת סוף שנה שעברה, ואיכשהו הצלחתי לפספס: Mario & Luigi: Bowser's Inside Story.

אם גם אתם פספסתם אותו, מדובר במשחק תפקידים (כן, תפקידים!) שלישי בסדרה בכיכובם של מאריו ואחיו השרברבים. במהלך הכותר נחקור את ממלכת הפטריות בדמותו של באוזר, ואת פנים גופו של באווזר בעזרת זוג האיטלקים, שמשתפים איתו פעולה מבפנים (לא נהרוס לכם איך בדיוק זה קרה). כמובן שבדרך נפגוש מגוון יצורים מוזרים, שחלקם גם יבחרו להלחם איתנו.

הקרבות במשחק הם אמנם בתורות במסורת JRPG השמרנית, אבל נינטנדו הוסיפו להם אלמנט שדורש גם מיומנות זמן אמת. בכדי לפגוע ביריב יש לבצע את ההתקפה בתזמון מדויק - וככל שהתזמון יותר מוצלח, כך הנזק גבוה יותר. גם כדי להימנע מפגיעה יש לבצע את ההגנות וההתחמקויות בזמן הנכון. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בקרבות הבוס, שהם ארוכים ומאתגרים, ודורשים מהשחקן ריכוז.

כיאה למשחק תפקידים, שלושת גיבורינו גם יעלו רמות, יקבלו נשקים, חפצים ויכולות חדשות - ויהיו עסוקים לעיתים קרובות בדיאלוגים שטותיים במיטב המסורת המאריו-ית.

הקמפיין מושקע וארוך מאוד למשחק נייד ומערכת הקרבות הייחודית מהנה במיוחד - גם גיימרים שסולדים מתפקידים בתורות עשויים ליהנות.

לסיכום, מדובר במשחק מצויין ומומלץ מאוד, בין הטובים ששיחקתי על הקונסולה.
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:46 10.07.2010 | Shmati Shmati

    יכול להיות היעשו פורט של MGS:PW של ה-PSP, בתכל'ס זה נראה לי האפשרות האידיאלית...

  2. 2

    00:25 11.07.2010 | tripel5 tripel5

    אהבתי את הקרבות בסיפורו הפנימי של באוזר,
    יש לפיינל פנטזי מה ללמוד מהמשחק.

  3. 3

    00:56 11.07.2010 | D.O.R D.O.R

    סופסוף אף אחד לא אמר ראשון.

  4. 4

    02:09 11.07.2010 | LeL LeL

    רביעי! סתם XD כדי לעשות דווקא לדור ^^
    וBOWSER'S INSIDE STORY משחק מעולה שיחקתי בו העברתי עליו שעות D:

  5. 5

    20:18 11.07.2010 | ET2k ET2k

    אני זוכר שגם במריו ולואיג'י הראשון היה קטע של תזמון (למעשה אפילו בפיינל פאנטזי יש את זה בחלק מהמשחקים).

  6. 6

       | פורסם ע"י