הרשמה

המחתרת: משחקי 2010 חלק ב'

שלושה משחקים נוספים מהצד האפל והמסתורי של הירח.

מאת: גיא שגיא

מהפרקים הקודמים של המחתרת: ד"ר ספוק מגלה שיש לו כפיל מרושע ומכריח אותו לערוך את הביקור השנתי אצל אמא שלו, מקגייוור נקלע לפסטיבל מספרי סיפורים ונמלט באמצעות חד אופן, שמשיה וקוקר ספנייל בשם פארפל, ומיסטר טי מלמד אותנו שוב כמה חשוב לצחצח שיניים אחרי שמפוצצים קרטל סמים.

חוץ מזה, גם ראינו אילו פנינות אינדי צפויות לנו להמשך שנת 2010, והשבוע נסקור עוד שלושה משחקים מעניינים לא פחות. הרכיבו את משקפי דו המימד שלכם, עכשיו!!!

Emberwind

מתגעגעים לתקופת הזהב של הפלטפורמרים, בה קפיצות כפולות, יריות לכל עבר ואיסוף אובססיבי וטרחני של חפצים מיותרים לא היו מילים גסות? אם עניתם "כן" על כל השאלות, Emberwind הוא המשחק שיגאל אתכם. אם עניתם "אולי" על כל השאלות, אתם צריכים קורס באסרטיביות.

Emberwind, פרי פיתוחה של חברת Timetrap השוודית, שם אותנו בנעליו הקטנות של ננס אמיץ שמשימתו היא להדוף את צבא הגובלינים שהחליט לפלוש לעירו. המשחק הוא כל מה שפלטפורמר קלאסי צריך להיות – דו מימדי, בעל מקצב תזזיתי ומהיר של קפיצות, גלגולים בעיטות ומה לא, וכמובן הרבה חפצים מיותרים לאסוף. המשחק גם מתאפיין בסגנון אומנותי צבעוני ונהדר שצוייר ביד, המעניק לו נופך פנטזיה ומוסיף עניין לחוויה הכללית.

בניגוד למשחקים שהוצגו עד כה, Emberwind כבר יצא, ואפילו כתבו עליו ביקורת או שתיים לא רעות, למשל כאן. יש גם דמו שאתם יכולים להוריד לפני שאתם מחליטים אם אתם באמת רוצים לשלם 12 דולר כדי לחזור לזמן תמים יותר.

Vessel

ממוחותיהם של אנשי חברת Strange Loop, ארבעה מפתחים שעבדו ב-EA ופרשו כדי לעשות עם עצמם דברים מעניינים יותר, מגיע אלינו Vessel, משחק המשלב קטעי פלטפורמה וחידות תחת מוטיב מרכזי אחד המככב בו – נוזלים.

מכניקת הנוזלים ב-Vessel, שבין השאר זיכתה את המשחק בפרס "המצטיין הטכני" בפסטיבל האינדי השנתי, היא טוויסט מבורך ומעניין למשחקי החידות הפיזיקליות. ה"נוזליות" לא רק תסייע לכם להתמודד עם הפאזלים המכניים במשחק אשר דורשים שימוש בנוזלים לתפעול מכונות גדולות ומשונות, אלא גם תאפשר לכם להנפיש כל מה שזורם וליצור ממנו דמויות גולמיות אשר יסייעו לכם להגיע למקומות קשים לגישה. עם עולם משחק ביזארי, גראפיקה מעניינת, פיסיקה מדהימה ורעיון מקורי, אין לי ספק ש-Vessel הולך להיות חוויה יוצאת מן הכלל.

Trauma

ועכשיו למשהו שונה לגמרי - כפי שלימדה אותנו פעם חבורת מונטי פייתון.

משחקי האינדי מאז ומתמיד הביאו פן שונה ומעניין לעולם המשחקים, כיוון שהם יכולים ומעיזים לפנות לאקספרימנטלי, השונה, המיוחד, לאותם מחוזות הדמיון שטרם נכבשו. אך כמה מהם באמת השתמשו ביכולת הסיפור (Storytelling) כאמצעי מרכזי? לא רבים (היה את הניסיון המעניין הזה). Trauma הוא אחד הנסיונות המעניינים להפוך את עלילת המשחק גם ללב האינטראקטיביות והמשחקיות שלו.

ב-Trauma, משחק חינמי שמפותח ע"י Krystian Majewski, סטודנט גרמני לעיצוב, נשחק אישה צעירה המתעוררת בבית חולים לאחר תאונת דרכים, כאשר החוויה הפוסט-טראומטית שלה גורמת לה לצלול עמוק לתוך חלומות אשר יוצרים אצלה גילויים חדשים ומעניינים על עצמה.

בעוד אתם נעים דרך עולם משחק העשוי משכבות תלת מימדיות של תמונות ריאליסטיות וגם וידאו, כל זאת בעזרת ממשק הצבע-והקלק משולב בגרור-וצייר, תשמיע לכם הגיבורה את הגיגיה, תספר לכם על זכרונות ותדריך אתכם דרך העולם המפותל שהוא מצולות נפשה. Trauma, שבקרוב אמור להיכנס לשלב הבטא שלו, הוא תוצר מרתק של מוח אחד, פורה במיוחד: זה אינדי טהור שהולך על הגבול שבין משחק לבין חוויה, ועם קצת מזל נדע בקרוב אם הוא גם מרתק כמו שהוא נשמע.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:39 04.07.2010 | Psychoticat Psychoticat

    "הרכיבו את משקפי הדו-מימד שלכם, עכשיו!!!" :)

  2. 2

    17:46 04.07.2010 | בני בני (אורח)

    ל-1 חזק
    לנושא
    המשחקים המוצגים פה אין ממש פאונטה לדעתי הם מיותרים ולא ממש כיפים למרות שיש משחקי דו-מימד יפים
    אחד האהובים עליי זה ריימן

  3. 3

    18:05 04.07.2010 | Aldor Aldor

    TRAUMA מזכיר את הקטעים האלה בAC2 שצריך לפתור פאזלים כאלה על ההיסטוריה ולגלות את הTRUTH, גם שם וגם פה השתנתי מפחד בזמן שפתרתי את הפאזלים האלה.. פה זה היה פחוד מפחיד כי שם הם היו עושים פתאום איזה אזעקה מלחיצה כזאתי בדיוק כשאתה עובד עם הסמן מעל הכיס של איזה מלך היסטורי..

  4. 4

    19:01 04.07.2010 | TheHunter159 TheHunter159

    ל2 :
    ריימן אכן משחק כיף

  5. 5

    19:50 04.07.2010 | ASD ASD (אורח)

    Vessel ניראה חמוד

  6. 6

    20:42 04.07.2010 | חה חה חה!!! חה חה חה!!! (אורח)

    שמשיה וקוקר ספנייל בשם פארפל, ומיסטר טי מלמד אותנו שוב כמה חשוב לצחצח שיניים אחרי שמפוצצים קרטל סמים.
    קורע!חרא משחקים אין מה לאמר...

  7. 7

    20:43 04.07.2010 | Golan1 Golan1

    כרגיל פינה גדולה!
    הערה בונה אם אפשר: כדאי להוסיף תאריכי יציאה..

  8. 8

    21:37 04.07.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    מישהו יודע האם Vessel יהיה בסטים?
    אם כן אני קונה אותו :)

    תמיד אהבתי לתרום לתעשית המשחקים, ואני מת על משחקי אינדי. הם תמיד כל כך מקוריים, ובדרך כלל הרבה יותר כיפים ממשחקים "רגילים". למעשה, המשחק הכי כיפי בכל הזמנים, Portal, התחיל את דרכו כמשחק אינדי D:

    קניתי לא מזמן את Saira, אחד המשחקים המעולים של Nifflas (שהוא, חייב לקבל את פרס "יוצר משחקי האינדי הטוב בעולם" לפחות לשלושת השנים האחרונות). Nifflas הוא זה שיצר 3 משחקי אינדי אדירים (וחינמיים) שנקראים Within a deep forest, Knytt וכמובן, Knytt Stories המהולל ובעל אחת הקהילות הכי טובות בתעשית המשחקים.

    גם קניתי את Minecraft, משחק שלוקח את רעיון בנית העולמות לשלב אחר לגמרי. הוא עלה לי 10 אירו, והיה שווה כל גרוש

    (ולא שילמו לי לכתוב את התגובה הזאת)

  9. 9

    21:52 04.07.2010 | zlukie zlukie (אורח)

    קרע אותי הפסקה בהתחלה....
    ואני הכי אהבתי את Trauma-הייתי מרותק למסך כאשר צפיתי בסירטון ה-gameplay,אולי אני יקנה אותו.

  10. 10

    01:42 05.07.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    10 Cool Store Bro.

  11. 11

    02:44 05.07.2010 | סטודנט סטודנט (אורח)

    פינה מצויינת!
    תמשיכו ככה, תמיד כיף לראות דברים קצת שונים.
    רק מראה שאפשר לעשות הרבה דברים, ולא רק מה שהחברות הגדולות מחליטות למכור לנו.

  12. 12

    12:48 05.07.2010 | source144 source144

    Vessel נראה פשוט מדהים.
    במיוחד עם האפקטים הפיסיקליים

    אני כנראה ובטוח יקנה אותו :)

  13. 13

    18:07 05.07.2010 | * * (אורח)

    פינה מעולה, אני מת על משחקי אינדי, הם מקוריים מאוד, ויש לחברות הגדולות הרבה ללמוד מהם.
    vessel נראה נכי מעניין פה, אבל גם שני האחרים נראים לא רעים בכלל.

  14. 14

    08:32 06.07.2010 | swatman-ofer swatman-ofer

    משחקים נחמדים אבל אין כמו כורה הזהב הישראלי:
    http://games.fs1.co.il/games/gold_miner/

  15. 15

       | פורסם ע"י