בעקבות דיון מעניין בפורום פעולה בגיימר, רציתי לשאול את דעתכם: האם משחקי המחשב התדרדרו? האם זה רק נדמה לנו, או שבעבר היו משחקים מקוריים, מאתגרים ומעניינים יותר מאשר היום, בעוד המשחקים הבולטים כיום הם משחקי המשך לעוסים ויקרים עם גרפיקה מפוצצת ולא הרבה יותר מזה? האם שחקני המחשב הפכו לקהל שטחי וצעקני, שהולך שבי אחרי כל גימיק שיווקי ולא עומד על העקרונות שלו בזמן שחברות המשחקים מבטלות עוד ועוד פיצ'רים ומוסיפות עוד ועוד דרישות?
האם משחקי המחשב של היום הם צל חיוור של משחקי המחשב של פעם?
נקודות למחשבה:
- בעתיד הקרוב, כל משחקי המחשב ידרשו מאיתנו להיות מחוברים לרשת כדי לשחק
- שרתים ייעודיים למשחקי מחשב הם זן הולך ונכחד
תגובות
1
18:36 23.02.2010 | alon116
כן, כל משחקי המחשב האלה לא ממש מאתגרים ורק בעלי גרפיקה טובה זה הכל, אני זוכר את הנסיך הפרסי הראשון (התלת מימד הראשון), כל כך הרבה חידות מעניינות, בשילוב טוב עם עלילה מצוינת, ולחימה אלגנטית.
היום מה שיש שם זה גרפיקה, עלילה צולעת ומערכת משחק שהיוצרים טוענים שנוצרה כדי לתמוך בשחקנים שלא נגעו הרבה במחשב, כאילו נועד ליצור אווירת משחק טובה, גם אם לשחקן אין ניסיון במשחקים, מה עם הקהל הגדול יותר של מי שכן יודע איך משחקים ומשחק טוב????
וזה רק קצה הקרחון
2
18:41 23.02.2010 | Boomye
אני חושב שזה רק נדמה לנו אני אישית מעדיף את המשחקים יותר עם גרפיקה מפוצצת מאשר אורך או קושי, אבל באמת אני לא מבין בשביל מה ידרשו מאיתנו להיות מחוברים לרשת כדי לשחק אין סיבה הגיונית..
לא רשמתי ראשוןןןן
3
18:47 23.02.2010 | Lotem
מעניין אותי שכל הדיוני ערב הם בעקבות דיונים מגיימר.
4
18:49 23.02.2010 | westwood (אורח)
כן כן וכן!!!
לצער כולנו המשחקי מחשב של היום הם לא מה שהיו פעם.
אולי השתפרו מבחינה גראפית אבל 99 אחוז מהמשחקים של המפתחות הגדולות בעלות האמצעים הם לא יותר מנוסחא לעוסה ואנמית של עשיית כסף.
5
18:54 23.02.2010 | nir115
אני חושב שגרפיקה טובה זה שטות, אני נהנתי מwarcraft2 באותה מידה שנהנתי מwar3, מה שחשוב במשחק זה המשחקיות ושיטת המשחק, הדגש בולט שמחזק כל ז'אנר, גרפיקה רק מייפה את המשחק בעוד שהעלות של גרפיקה טובה במשחקים גדולה, ואם החברות ישקיעו פחות בגרפיקה המשחקים יכולים ליהיות הרבה יותר מתקדמים.
6
19:05 23.02.2010 | :) (אורח)
שמח שהדיון שלי הגיע לVGAMES :)
אני מקווה שהצלחתי להעיר כמה אנשים
7
19:08 23.02.2010 | Harel Gur
דיון מלא בבולשיט.
הכל זה רק תירוצים ללמה לא לקנות משחקים.
פיראטים
8
19:29 23.02.2010 | shaythan (אורח)
כן. אבל התשובה ברורה מאליו...
משחקי מחשב פרצו לשוק בסביבות שנות ה 70 (למרות ש pong יצא לפני לדעתי, שנחשב למשחק הוידאו הראשון אי פעם)
מאז 30 שנה עד שנת 2000... ב 30 שנה האלה חשבו על כל דבר אפשרי למשחקי מחשב. לכן כל המשחקים שיוצאים היום זה בעצם רעיונות קיימים עם שדרוגים מסוימים... אי אפשר למצוא מקוריות כיום במשחקי מחשב.
9
19:30 23.02.2010 | לורץ 2 הראשון
כשמחקים כמו MW2 מקבלים כאלה ציונים ומוכרים ככה מפתחים מבינים שהם לא צריכים להשקיע כל כך ואפשר לשחרר משחק עם 4 שעות סינגל וגם את המולטי שהוא כביכול נקודת האור והשוני של המשחק אפשר לשחרר מלא בבאגים וצ'יטים
אבל בכל זאת יש משחקים טובים כמו אנצ'רטד 2, אססין קרייד 2, באטמן, ביושוק אבל מה אתה מצפה? כMW2 עומד לצאת אתה רק משפיך עליו ועושה אלפי כתבות לרגל המשחק ואחר כך מתלונן אבל כשעומד לצאת משחק כל כך ייחודי שגם מקבל ציונים לא פחות טובים בצורת הווי ריין אז אתה מפרסם 3 כתבות וגם שם רומז לזה שהמשחק מחורבן, ואז כמובן שוב מתלונן.
10
19:55 23.02.2010 | pavel831
לצערי, כן. רוב המישחקים היום מראים מינימום מישחקיות, ומתרכזים בלהפוך את האפקטים לריאליסטיים [ומצליחים בכך]. היצירתיות והתוכן נעלמו למען אורות יפים ואפקטים ריאליסטיים.
11
20:00 23.02.2010 | מישהו (אורח)
הבעיה היא שאם מישהו יוציא משחק ממש מקורי מסוג חדש שאף אחד לא ראה, הוא יימכר פחות מאשר משחקי ההמשך.
לדעתי זה אנחנו, כל הגיימרים הוותיקים יחסית (גיל 17 בערך) יותר מתלהבים ממשחקים מקוריים ומנסים אותם. לעומת הגיימרים הצעירים בני ה12 שרק מתלהבים מMW וFIFA שממחזרים משחקיות. אני בטוח שאותם ילדים בחיים שלהם לא שיחקו באחד מהמשחקים הטובים והעתיקים כמו דיאבלו וסטארקרפט.
12
20:04 23.02.2010 | ron77
שלום לכולם.
אנישחקן ותיק של משחקים בו נגיד 30 שנה מזמן ששחקתי בטכיון על מחשב גדול ברשת מקונית פינג פונג השתנו הרבה דברים מאז אבל בסיס נשאר אותו בסיס אבל קיום רוב שחקנים הם צעירים ולכן רוב משחקים הם לריגוש ולא למשחק וכן הבעיה שחקנים ןתיקים כמוני לפעמים לא יכולים לשחק את משחקים לתמודד הרשת בגלל שאין לנו שרתים יעודים ואכשיו זה הולך להעלים אין היום משחקים רבים עם עלילה או תוכן וזה הבעיה ראשית רוב משחקים ממוחזרים או נבנים עבור לקבל את מיירב כסף ויש עוד בעיה הורדות פרטיות שנראות להרבה שחקנים שזה טוב.אבל זה גורם לתעשיה לעשות את צעדים החדשים וכמו כן המחיר גבוה ומשחקים לא גמורים שיוצאים מלמחירה
13
20:18 23.02.2010 | יובל בירב
ל-9:
אבל לורץ, אני לא משחק ולא מתכוון לשחק ב-MW2, כמו שלא שיחקתי ב-MW הראשון. אלו משחקים ממוחזרים שלא מעניינים אותי, אם אני רוצה משחק פעולה מולטי יש לי את TF2.
הסיבה היחידה לכך שכתבנו עליו כל כך הרבה היא בגלל שראינו שלכתבות הללו נכנסים פי 3 יותר קוראים מכל כתבה אחרת.
14
20:33 23.02.2010 | דביק (אורח)
אתם גם צריכים להבין שגראפיקה היא אחד החלקים החשובים במשחק. הרי גם משחק עם עלילה מדהימה, או משחקיות מעולה לא יכול לספק הנאה עם הגראפיקה תהיה מכוערת. מצד שני רק גראפיקה טובה לא תספיק..
ויובל, אני לא מביו אותך לא שיחקת אפילו בMW הראשון? למה לא? וממה הוא בדיוק ממוחזר?? מCOD הקודמים שהתרחשו בWW2?
15
20:39 23.02.2010 | שי (אורח)
אם לא אכפת לכם מגרפיקה לכו שחקו פקמן, ברצינות.
כיום, גרפיקה זה דבר ראשון חשוב במשחק, אחר כך זה כבר הגיימפליי, סאונד, מולטיפלייר וכ'ו... כמובן, אני לא מצפה שכל משחק ייראה כמו קרייסיס, גירס 2 או RE 5... אבל לפחות שייראה טוב ולא מיושן.
אבל עדיין יש משחקים שיש להם גרפיקה טובה אבל כתור משחק הם גרועים (כמו קרייסיס על AI של סופר מאריו)...
יש כיום משחקים שנראים טוב עם עומק, דוגמת מאס אפקט 2 ואם תשאלו אותי גם מירורס אדג' זאת הברקה... הז'אנר שמצליח כיום הכי הרבה זה FPS... אולי בגלל זה אומרים שאין הרבה תוכבן במשחקים, יש לא מעט משחקים עם תוכן, זה שהרבה אנשים מעדיפים לא לחפש ורק להרוג ערבים מגוף ראשון זה משהו אחר.
16
20:47 23.02.2010 | DareDevil
עוד יש דבר כזה משחקי מחשב, רק למחשב ?
כשחקן שהתחיל על המחשב וגם יש לו מערכת די טובה, המצב בקאנטים.
אני צריך ללכת לא מעט אחורה על ציר הזמן כדי להיזכר באיזה משחק שיצא רק למחשב והיה כ"כ טוב ומושקע, כמו, נגיד, אנצ'רטד 2.
וגם אז אני לא בטוח מי לוקח...
17
20:58 23.02.2010 | POKEMON MASTER
שחקתי במשחיק ישנים והם הרבה יותר טובים לדוגמה ריימן2 ןלאmw2 המחורבן שונא cod
18
21:19 23.02.2010 | מאור (אורח)
למה?!
למה אין משחקים כמו ריימן 2 שנתן פוש אדיר לז'אנר ההרפתקאות?
למה תמיד הכל חוזר על עצמו?
19
21:26 23.02.2010 | scruffy
מחשב זאת מכונת המשחקים המשוחקת ביותר צריך להשקיע בה יותר
20
22:19 23.02.2010 | לורץ 2 הראשון
13, וזה לא משנה את העובדה שאתה לא עשיתה אפילו חצי דבר בשביל למנוע את זה ולהפך רק הגברתה כאן את ההתלהבות כלפי המשחק ואחרי זה אתה בא להתלונן.
אני לא אומר שמה שעשיתה לא טוב, אני מבין בדיוק את השיקולים שהיו לך והם צודקים בסופו של דבר אבל אחר כך להתלונן על זה? זה די פאתטי...
21
22:22 23.02.2010 | alon116
ל-15
ברור שאיכפת מגרפיקה, אבל כיום במשחקים, הגרפיקה החליפה את המקום של המשחקיות, פעם נהנת לשחק את המשחק, היום אתה נהנה מלראות את הגרפיקה של המשחק, וזו הנאה רק של רגע, אחרי הרגע הזה זהו אתה כבר לא נהנה, אבל בגלל שזו הנאה גדולה יותר (באותו רגע נתון) אז שמים לזה יותר לב.
בקשר למאס אפקט, שם באמת השקיעו ושמו משחק עם גרפיקה טובה ומשחקיות טובה, ועלילה שאין לי מילים. אבל זה דוגמא למשחקים שהגרפיקה שם לא החליפה את המשחקיות ורק הוסיפה, במאס אפקט הגרפיקה היא דבר שולי ומה שמעניין אותך שמה זה: מה להגיד ומה יקרה אם אני אעשה ככה ומה כדי יותר הפארגון או הרנגייד.
כל מיני, ב-MW2 מה??? או שמה שאתה חושב זה איך להרוד את הרוסי הזה, או סתם לראות את האפקטים זהו, אין שם משהו כזה שיגרום לך לשחק עוד ועוד ועוד בסינגל. אם אתה אוהב את זה אתה תלך למולטי ולא תשאר בסינגל מבין?
22
22:53 23.02.2010 | Xaldin
לא, בפירוש לא, תעשיית משחקי המחשב (ואני מדבר על משחקי מחשב, לא על קונסלות) הלכה (והולכת) לכיוון אחר:
משחקים המוניים.
מאז Everquest הראשון שיצא בסביבות 1998 או 1997 (אני לא בטוח) הז'אנר הזה רק ממשיך ומתפתח והופך לטוב יותר ויותר, נכנסים אליו אלמנטים מז'אנרים אחרים ולא רק מז'אנר התפקידים (אימה, פעולה, אסטרטגיה וכו').
ואני מאמין שהז'אנר הזה ישאר ייחודי למחשב בזמן הקרוב משום שמה שהופך את המשחקים ההמוניים לכיפיים ושונים כל כך משאר המשחקים היא אינטרקציה חברתית, איך מקיימים אינטרקציה חברתית? בעיקר דרך צ'ט (בכתב).
ואם לומר את האמת, אין לי שמץ של מושג אם בקונסלות החדשות יש צ'ט מכיווון שאני לא ממש משחק בהם, אבל אני בטוח במאה אחוזים שהוא מסורבל יותר כי אין מקלדת, וברגע שמוסיפים מקלדת לקונסלות זה כבר פחות או יותר מחשב...
23
23:05 23.02.2010 | n (אורח)
אף אחד לא יקרא את התגובה הזו...
24
23:12 23.02.2010 | שם בדוי, כי אני מפחד מתביעה (אורח)
הבעיה היא לא במשחקים לעוסים, הבעיה היא בהתנהגות הלקוחות-
חסמו לנו את האופציה לשרתים פרטיים, ואנחנו שותקים.
מכריחים אותנו להתחבר לאינטרנט בשביל לשחק במשחק לשחקן יחיד- ואנחנו שותקים.
העלו את מחירי המשחקים ב10$- ואנחנו שותקים.
מגבילים לנו את מספר ההתקנות- ואנחנו שותקים.
מוכרים לנו חצי משחק ב60$ ועוד חבילות הרחבה ב5-10$ במקום למכור לנו את הכל בתור משחק שלם- ואנחנו שותקים.
מכינים לנו פורטים מחורבנים מהקונסולות- ואנחנו שותקים.
יוצרים משחקים פייסבוק בשקל וחצי במקום משחקים נורמליים בשם תאוות הבצע, ואנחנו שותקים.
אפילו ביקורות אין טעם יותר לקרוא כי חברות ההפצה משלמות למבקרים, או מאיימות עליהם, או משלמות לאתרים. ואנחנו שותקים.
כמו שהממשלה הנוכחית בישראל דופקת את כל האזרחים בשם החמדנות (כמו עם המאגר הביומטרי), ככה עושות חברות המשחקים כרגע. ואנחנו שותקים, במקום לקחת לפידים ולשרוף להם את הבניין. לצערי הרב אנחנו חיים בישראל, ואין חברות הפצה לשרוף (חוץ מישפאר שמוכרת משחקי פס3 ב450 שקל), הייתי מסתפק באיזה עצומה ענקית כנגד חברות המשחקים או פשוט בחרם.
25
01:56 24.02.2010 | דוד (אורח)
אכן משחקי המחשב של היום הם פחות מושקעים בהשוואה לגרסאות הקונסוליות שלהם, אבל זה לא אומר שלא יוצאים משחקים כמו פעם.
זה כמו הוויכוח האינסופי של הנוסטלגיה, פעם לא היה יותר טוב זה רק נראה לנו, בין השאר בגלל שהמשחקים של "פעם" מתפרשים על 5-30 שנה והמשחקים של היום מתפרשים רק על 1-2. זאת לא תחרות שווה.
26
06:09 24.02.2010 | ??? (אורח)
תבינו, החברות מצאו את הנוסחה אם בRPG ואם בFPS והם פשוט לא זזים.
בגלל שהם מצאו את זה הם משקיעים בגרפיקה ולר בגיימפליי חדשני.
אז כל הכבוד למשחקים יחודיים שבאמת מנסים לשנות את התפיסה שלנו
27
13:11 24.02.2010 | LL (אורח)
21 MW2 פשוט לא הסגנון שלך. זאת הסיבה שאין שם משהו שבגללו תשחק בו שוב ושוב. אני למשל נהנה לעבור את המשימות כל חודש בערך
28
14:59 24.02.2010 | swym
שחקני המחשב לא הפכו לקהל שטחי וצעקני. רק אלו שמתלוננים שפעם היה יותר טוב הם קהל שטחי וצעקני.
29
15:32 24.02.2010 | avki
בדרך כלל, בד"כ אם שוק מסוים של מוצרים (במקרה שלנו משחקי מחשב) תופס תאוצה נוצר אפקט של כדור שלג: הצרכנים קונים את המוצר (במקרה שלנו, את משחקי המחשב ה*איכותיים* שנוצרו בזמנו, אלו הראשונים שגרמו לגיימרים לצאת לחנויות ולקנות את משחקי המחשב מלכתחילה) --> החברות מתנפחות מרווחים --> החברות מציבות לעצמן מטרות רווחיות המיועדות להגיע לקהל כמה שיותר רחב, גם בתוך קהילת ה"גיימרים", וגם במטרה לשאוב עוד צרכנים פוטנציאלים, כאלה שלא נכנסו עדיין לתחום של משחקי מחשב --> המוצר אכן מצליח, בגלל הדרך שבה תכננו אותו.
ככל שכדור השלג הזה נהיה גדול יותר ומסתובב מהר יותר, כך האינטרס של הכוחות הגדולים האחראים על פיתוח משחקי מחשב בשוק ליצירת משחק מחשב שהוא יצירה אומנותית שלמה ואיכותית, קטן. האם זה רע? לדעתי, להיפך. לדעתי שוק משחקי המחשב ימשיך להתפתח ככל שיושקע בו יותר כסף. לי, זה לא עקרוני שעיקר המשחקים הם משחקים שנועדו להרוויח כסף – כזהו כל שוק מסחרי, גם אם מדובר במוצרי תרבות או בידור. נכון, שוק משחקי המחשב התמסחר באופן כמעט מוחלט ב15 השנה האחרונות, מאז שחברות כמו Sierra ואקטיויז'ן הפכו להיות חברה מסחרית – כלכלית לכל דבר. אבל ההתמסחרות הזאת היא תופעה טבעית בעידן המודרני קפיטליסטי שלנו ואין מה להילחם בה או לצאת נגדה. נכון, אני אישית נגד הרבה מהלכים של חברות משחקים הגדולות, המהלכים שפוגעים בי בתור גיימר שמחפש את האיכות ואת המשחקים ה"טובים" באמת (בפרמטרים שלי כמובן, כמי שצורך את המוצר), בדרך שנוח לי לצרוך אותם. אבל אני לא אלך ואגיד שהתופעה היא תופעה רעה בהכרח. רעה לי, אולי, כרגע, כגיימר בודד שכרגע צריך לחפש הרבה יותר טוב בשביל למצוא משחק מחשב איכותי, אבל זה טבעי, כי שוק המשחקים גדל. התופעה היא טובה לתעשיית משחקי המחשב בכך שהיא מכניסה אותה לשוק של מוצרי התרבות והבידור הגדולים ובכך תורמת להעשרה של הענף כולו, ובעקיפין, בעקבות כך, טובה גם לי כגיימר. לדוגמא; אם חברת Valve לא הייתה מחפשת כמה שיותר לקוחות, היא לא הייתה משקיעה בחיפוש אחר משחקי אינדי ומשחקי קז'ואל מוצלחים, וכך אני כגיימר שמחפש את המשחקים האלה, פשוט כי יש בהם רעיונות של משחקיות הרבה יותר טובה לטעמי, לא הייתי נחשף אל המשחקים האיכותיים והטובים האלה אם Valve לא הייתה דואגת לפרסם אותם בעמוד הראשי של Steam. או בכלל, אם היא לא הייתה משקיעה כל כך הרבה כסף בHL2, לא היינו מקבלים אתHL2 והתוספות שלו, לא היינו נחשפים לשדרוג העצום במשחקיות של ז'אנר הFPS, לא הייתה נוצרת כל שבירת השוק העצומה בעקבות שירות הSteam, לא הייתה נוצרת תחרותיות מצד Crytec (או איך שלא כותבים את זה) ומצד id Software, וכן הלאה. התופעה קצת מזכירה את כל סרטי האפקטים (ובוא לא נכנס לדיון על אווטאר) שהוליווד מייצרת, ואת תחילת ההשקעה הכספית של האולפנים בסרטים מסוג זה באמצע שנות ה-90.
לסיכום, נכון, כשהאינטרס של חברות המשחקים הגדולות הוא בעיקר כסף, הם תמיד ינסו למצוא את הדרך הקלה והמהירה להרוויח אותו מהגיימרים, אבל באותה פעימה, בהרבה מהמקרים זה גורם להם להשקיע בענף משחקי המחשב בדרכים של יצירתיות, פיתוח תשתיות וממשקים, תחרויות וכו', אולי אפילו במידה שווה כמו שזה גורם להם להשקיע בהמשכונים זבליים וחסרי מקוריות, מערכות אנטי-צ'יט חצופות ומשחקי מיינסטרים חסרי ייחוד.
חוץ מזה, בהקשר לדיון מגיימר בעיקר, אני אמנם נגד הרבה דברים בתופעה שנקראת MW2, אבל המשחק סינגל עצמו, הוא באמת אחד הדברים הכי כייפים שגיימר יכול לקבל.
30
17:30 24.02.2010 | ori (אורח)
עוד נקודה למחשבה זוכרים את sega mega drive? המשחקיות שם הייתה כל כך מצוינת והמשחקים היו מאוד מאתגרים אבל מאוד לא כמו היום.. והיום יש המון"זונות גראפיקה" זאת אומרת הגראפיקה מעולה אבל מבחינתם המשחקיות יכולה ללכת קבינימט, שוב בתור גיימר ותיק למה ה sega mega drive כל כך הצליחה רק בזכות המשחקיות היחודית שהייתה לה ובאמת שהמשחקיות הייתה מצויינת
31
19:04 24.02.2010 | hikeabike (אורח)
בואנה 29, לא ניראה לך שהגזמת? את מגילת העצמאות כתבת פה...
לא באמת- מי לעזאזל ניראה לך יקרא את כל הדבר הזה?!
32
20:09 24.02.2010 | NosNos22 (אורח)
כמעט כל המשחקים של ימינו הם אובררייטד אחד גדול, לפי דעתי צריך להוסיף 10 נקודות לציון הסופי, ז"א במקום נגיד 94 מתוך 100 אז 94 מתוך 110 כי תעשיית המשחקים הפכה לתעשייה הכי גדולה בעולם עם סדר גודל פוליטי ודתי והרבה הרבה כסף וקשרים מושחתים ממש כמו ב דיאוס אקס שעוד מעט יוצא הכותר השלישי בסדרה,,, לעזאזל אני שמבקר עמוק בתוך זה LULZ..
עצה ממני לכו תשימו את כסף ההשקעות בתעשיית המשחקים
33
20:20 24.02.2010 | Namos
אני חושב שיש אולי קורטוב של אמת בטענה, אך לפי דעתי זו טענה מוטעת. כן, יש משחקים שלא מחדשים כלום. אבל יש גם המון גיימרים שהפכו ציניים. היו המון חידושים במשחקים בעשור האחרון - בולטים, למשל, השימוש בפיסיקה ובמימד הזמן. אבל הגיימרים מנסים לתפוס מחדש את הפליאה שחשו כשנתקלו לראשונה במשחק מדהים, ולהיות מסוגלים לשקוע בו שעות. אני יכול לאבחן בקלות את המחלה שלכם - הזדקנתם. תתרגלו לכך. אתם מחפשים ללכוד מחדש את החוויה המקורית שלכם כששיחקתם לראשונה. זה לא יקרה. חכו 60 שנה - כשתהיו סנילים, הפלא יחזור.
34
21:53 24.02.2010 | 1tamar
המשחקים עדיין טובים
ויוצאים משחקים מעניינים וכיפים מאוד
הבעיה היא חברות ההפצה הרודפות בצע האלה שרוצות לקבל עוד כסף על דברים שהם אמורים להכניס במשחק המקורי
מעלות מחירים של משחקים
ומנסות להלחם בפיראטים ובעצם פוגעות בקהל שכן קונה משחקים!
35
| פורסם ע"י