הרשמה

צפו: סרט תעודה על אלימות במשחקים

האם משחקי מחשב מעודדים אלימות, או שזו סתם פרנויה ?
ad banner
ad banner

סרט התעודה Moral Kombat (משחק מלים על "מורטאל קומבט") נוצר ב- 2007 וניסה לחקור את המשמעות וההשפעה של משחקי מחשב אלימים על התרבות של צעירים בימינו. בסרט מרואיינים עשרות דמויות מוכרות מתעשיית המשחקים, פוליטיקאים, מפתחים משחקים, אנשי חינוך ואנשי אקדמיה.

בין המשחקים ש"פרצו את הדרך" לכיוון האלימות הגרפית במשחקי מחשב מוזכרים דום, מורטל קומבט, קווייק, GTA 3 ועוד. וכמובן, מוזכרים מקרי טבח בבתי ספר כמו קולומביין, בטענה ש"הם למדו את זה ממשחקים".

מהצד השני, יש סיפור נפלא על אדם שחייו ניצלו רגע לפני שהוא החליט להתאבד הודות למשחק מחשב (Abe's Oddysee).

הסרט, באורך של שעה ו- 25 דקות, ניתן לצפיה בחינם כעת עד ה- 28.2 באתר Babelgum.

ad banner

תודה ל- unit1010

ad banner

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:49 08.02.2010 | נימי נימי (אורח)

    בתאכלס, צודקים!

    זה יותר גרוע מסרטים, כי במשחקים אתה עושה את האקטים הנוראים האלה בעצמך!

    צריך לצנזר את כל המשחקים!
    תארו לכם משחק בו צריך לאנוס מישהי? או צריך לענות חתול או כלב? הייתם חושבים שזה משחק חולני, אז למה לא משחק בו צריך להרוג או לענות בן אדם?

  2. 2

    09:54 08.02.2010 | ברק ברק (אורח)

    מישהוא יודע האם נעשה מחקר על התאמה בין שחקני משחקי מחשב להצלחה בלימודים? (אני ממש בטוח שלפחות במקצועות הראלים חייבת להיות התאמה).

    ניסיתי למצוא על זה חומר והדבר היחיד שמצאתי הוא לגבי חיילים אמריקאים שמגיבים טוב יותר למצבי לחץ.

    ובנוגע לסרט זה כל כך שטויות שאני אפילו לא מתכוון לצפות בו.

  3. 3

    10:00 08.02.2010 | chch chch (אורח)

    1- צאי מהבועה שלך!

    סתם, כשחושבים על זה, היא צודקת, מה לא?

  4. 4

    10:13 08.02.2010 | אלי אלי (אורח)

    1 ו3 יכול להיות שהם אותו אחד?..כי איך בידיוק החלטת שנימי זאת בחורה? אני אישית חושב ש1 זאת גם בחורה רק בגלל איך שהיא נשמעת כמו אמא פולניה שזועקת אוי ויי זמיר.
    Think about the CHILDEREN!!

    בגדול אני אישית כן חושב שיש למשחקי מחשב השפעה שלילית אבל עד רמה מסויימת, ובסופו של דבר שלא יפילו את החינוך על מכונה שיושבת בבית אלא תתחילו בהורים ובבתי ספר.

  5. 5

    10:20 08.02.2010 | תומר תומר (אורח)

    מס' 1: כבר הייתה פה באתר כתבה על משחק\סימולציית אונס.. נדמה לי שזה היה משחק יפני.
    ואני מתאר לעצמי שבמשחק כמו Postal כבר עשו את כל הדברים האחרים שהזכרת.

    ובכלל, כל הדברים שהזכרת כבר נעשו..

  6. 6

    10:36 08.02.2010 | קובי נאמבר 1 קובי נאמבר 1 (אורח)

    1 יא גרוע

    אני כבר שנים משחק CS, זה משחק קצת אלים וזה לו משפיא עליי בכלל!
    אני אדיין הולך לבצפר, ואוד לא הלכתי מכות פאם אחת, זה אומר שאני לא אפכתי לאלים!

  7. 7

    10:42 08.02.2010 | eyal222222 eyal222222

    ל-6
    אולי לא הפכת לאלים אבל הפכת לדיסלקט(שגיעות כתיב)

  8. 8

    10:46 08.02.2010 | קובי נאמבר 1 קובי נאמבר 1 (אורח)

    7- חחחח מי שמדבר.

    שגיאות כותבים אם א לא ע... חחחח

  9. 9

    13:05 08.02.2010 | eyal222222 eyal222222

    זה היה בכוונה...

  10. 10

    13:06 08.02.2010 | eyal222222 eyal222222

    ואומרים עם
    עם זה עם משהו או מישהו
    אם זה תיאור של מה היה קורה אם היה קורה משהו
    הם זה גוף שלישי נסתרים

  11. 11

    13:31 08.02.2010 | קובי נאמבר 1 קובי נאמבר 1 (אורח)

    חח ממש בכוונה...

    אתה כמו האנשים שאומרים משו לא נחון ואז אומרים שזה היה בציניות. חח ממש... עלוב!

  12. 12

    13:32 08.02.2010 | ליובל בירב ליובל בירב (אורח)

    יובל הייתי שמח לקבל הפנייה לדקה שבה מסופר את הסיפור על הבחור שניצל בזכות המשחק oddworld , הסיפור הזה נשמע לי מרתק והייתי שמח אם תוכל להפנות אותי אליו. תודה רבה.

  13. 13

    13:46 08.02.2010 | zivbu9 zivbu9 (אורח)

    לכל מי שאומר שמשחקי מחשב משפיעים על בני נוער,
    אני בן 11, אני משחק במשחקים "אלימים" ואני עדין נחשב לדי חנון בכתה שלי שלא רב אף פעם ומקבל 100 מבחנים,אז סתמו ת'פה כי משחקים לא גורמים לאלימות ופשעים.
    (ורק שתדעו, מי שמקלל אותי הוא אחד שרב בכל הזדמנות ומקבל 80 במבחנים!(ולא אמרתי את זה כדי להשוויץ(כי אני יודע שיאמרו את זה ויקללו אותי)אלה רק כדי להראות שאפשר להצליח בלימודים ולשחק במשחקים "אלימים"))

  14. 14

    13:50 08.02.2010 | Hellraiser Hellraiser (אורח)

    ל-1 אתה כל כך טיפש, אז מה אם אני רואה סרט פעולה אני יוצא
    לרחוב ומבצע מה שראיתי?
    לכל אלא שמושפעים ממשחקים או סרטים זה אנשים לא בריאים בנפשם
    וזה לא הרבה אנשים!
    אני נהנה ממשחקים אלימים ושהיו הכי חולניים שיש, אז מה אני יעשה מה שראיתי במשחק? תחשבו על זה.....

  15. 15

    13:53 08.02.2010 | ככר ככר (אורח)

    ומי שרב בכל הזדמנות מקבל 80 במבחנים?

  16. 16

    13:54 08.02.2010 | zivbu9 zivbu9 (אורח)

    ל-15 סליחה התכוונתי 60

  17. 17

    14:02 08.02.2010 | לורץ 2 הראשון לורץ 2 הראשון

    אנשים שיש להם בעיה גם לפני שהם התחילו לשחק הם היחידים שזה יכול לשפיע עליהם, או במקרה הזה פשוט לתת להם רעיונות/ להראות להם ש"כלום לא יקרה" (כמו מה שיש בGTA) כי את הטירוף כבר יש בהם.

    בלי קשר אני מנסה להבין מי יותר מפגר, 1 או 13...

  18. 18

    14:04 08.02.2010 | zivbu9 zivbu9 (אורח)

    ל-17 אתה אחד שכל כל שניה חוטף מכות ומקבל 60 במבחנים (במקרה הטוב)

  19. 19

    14:13 08.02.2010 | תולי חתולי תולי חתולי (אורח)

    6,7,8 מצחיקים אותי

  20. 20

    14:13 08.02.2010 | אני אני (אורח)

    כל מי שקרא ל-1 "טיפש" "אידיוט" או "מפגר" וכולי שיסתכל טוב טוב על עצמו... אני אישית חושב ש-1 טועה לחלוטין, אבל יש דרך לנהל דיון.
    מצד אחד אתם טוענים שאתם אנשים גדולים ונאורים ומשחקים במשחקים אלימים ולא מושפעים מזה, מצד שני מישהו מביא דעה שמנוגדת לזו שלכם ואתם ישר מקללים? ההתנהגות שלכם מראה ההפך מהטענות שלכם.
    אבל זה שאתם אנשים גסים זה לא בגלל המשחקים, זה בגלל החינוך שקיבלתם בבית... אין מה לעשות.. זה הכיוון שאליו החברה שלנו הולכת היום, לדכא את זה שחושב אחרת...
    מה שמביא אותי לטענב שלי נגד מה שאמר 1. אני משחק במשחקים אלימים, שהם אגב האהובים עלי. שיחקתי כמה פעמים בכל GTA שיצא, ב MANHUNT1, מחכה בציפייה ליום שבו אני ישים את הידיים שלי על 2, וכן, אני יודע שהוא יצא מזמן :) שיחקתי בPOSTAL, פעם אחת, לא היה הכי טוב... אבל בסדר... בכל מקרה, אני, בניגוד לצרי המוחין שמעלי, לא נכנסתי לריב פיזי או מילולי עם אף אחד בחיים שלי... תקראו לי שקרן אם אתם רוצים, אבל ללא נקלעתי אף פעם לקרב מכות או קללות... ככה גם החברים שלי, שהם שחקנים כמוני ומשחקים משחקים אלימים באותה מידה... חלקם אולי טיפה יותר חמומי מוח, אבל אף אחד לא מצא את עצמו רב עם מישהו ריב רציני אף פעם... אני מבאר שבע במקור, למדתי שנים בבית ספר די אלים... כמה כיסאות שלחו כמה מורים לאשפוז, היו גם דקירות פה ושם... אני מבטיח לכם שכל אחד ואחד מהעבריינים הצעירים בבית הספר שלי לא ידע בכלל איך מדליקים מחשב, אם הייתם נותנים לו עכבר הוא היה חושב שזה סוג של נשק והיה מחפש מישהו להרביץ לו איתו...
    אנשים צריכים ללמוד מתמטיקה בסיסית... אם יש מיליוני אנשים בעולם שמשחקים GTA, ואחד מהם מבצע פשע, לא יותר הגיוני לחשוב שאותו אחד היה מקולקל ואפילו אם GTA היה זה שגרם לו לבצע את הפשע, הבעיה היא לא במשחק? ואולי גם אם GTA לא היה מגיע לידיים שלו, הוא היה מבצע את אותו הפשע בדיוק רק שהפעם הסיבה הייתה סרט בטלוויזיה? ספר שהוא קרא?
    ואם יש מיליוני פשעים ביום ברחבי העולם, ואחד מהפושעים הוא שחקן GTA נלהב, לא יותר הגיוני לחשוב שהוא היה פושע ממילא גם בלי החיבה שלו למשחק הספציפי הזה?

  21. 21

    14:19 08.02.2010 | לורץ 2 הראשון לורץ 2 הראשון

    18, עוד תובנות שלך על החיים שלי שאתה רוצה לספר לי?

  22. 22

    14:28 08.02.2010 | dorzzz dorzzz

    מה איזה מושפע יוצא להרוג מישהו בגלל שהוא ראה את זה במשחק...

  23. 23

    14:37 08.02.2010 | zivbu9 zivbu9 (אורח)

    אם אני אקלל אותך יובל ימחק לי את התגובה

  24. 24

    14:40 08.02.2010 | לורץ 2 הראשון לורץ 2 הראשון

    מזל כי הייתי ממש נעלב אם הייתה מקלל אותי, מזל שיובל כאן.

  25. 25

    14:42 08.02.2010 | נימי נימי (אורח)

    קובי "נאמבר 1" היקר!

    התגובה המעציבה שלך היא הוכחה לדברי!
    במקום להיות בבית ספר ללמוד לשון אתה יושב על המחשב (תגובות בעשר בבוקר) ומשחק משחקים אלימים!

    באופן ברור כל מי שמגיב כאן משחק במשחקי מחשב, ולפי התגובות אתם מוכיחים את דברי. ישר מקללים ומתחצפים, אבל זו לא אשמתכם אלא של משחקי האימה והזוועה האלו שהפיעו עליכים ומנעו מיכם לללמוד גבולות, מתי זה אמיתי ומתי בדיוני!

    חלאס מספיק, להוציא משחקים מהחוק מהחוק!

    נימי

  26. 26

    14:44 08.02.2010 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 22:
    בדקה ה- 25:00.

  27. 27

    14:47 08.02.2010 | יובל בירב יובל בירב

    *ל- 12, לא ל- 22.

    ולשני החבר'ה לורץ ו- zivbu- מזל באמת שאני כאן. תרגיעו בבקשה ותשמרו על תרבות דיון.

  28. 28

    15:05 08.02.2010 | swym swym

    יובל, זה היה יכול להיות הרבה יותר אותנטי אם בתגובה של ZIVBU היה כתוב "אם אני יקלל אותך" :)

  29. 29

    15:26 08.02.2010 | יובל בירב יובל בירב

    תגיד לו, לא לי. הוא יודע טוב מאוד שאני לא מהסס למחוק לו תגובות כשהוא עובר את הגבול.

  30. 30

    15:26 08.02.2010 | םחךל םחךל (אורח)

    לקובי נאמבר 1
    יש כמה אפשרויות לגביך:
    או שאתה בכוונה כותב כמו אידיוט
    או שאתה חייזר
    או שאתה באמת אידיוט

  31. 31

    16:35 08.02.2010 | ל-10 ל-10 (אורח)

    חח אייל
    אמרתה שגיעות כתיב אפילו אני יודע שזה לא ככה (איתי)
    למה לא באתה היום כדי לשחק במחשב בטח נכון.
    עכשיו לנושא לדעתי זה לא נכון שזה מעודד אלימות
    זה יותר מעודד קללות שמקללים כול אחד שהורג אותך
    אבל זה לא שכדורגל או כול דבר אחר לא עושה את זה סתכלו על משחקי כדורגל הורגים אנשים שמה!
    אי אפשר להאשים הכול על המחשב למרות שזה מאוד נוח לכול
    "הזקנים"
    כי גם להם מותר להתעצל גם אני מתעצל.

  32. 32

    17:27 08.02.2010 | onslaught onslaught

    צאו מהבועה שלכם.
    מעשי רצח ואונס מחרידים נעשו הרבה לפני שמשחקי המחשב הגיעו, וגם הרבה לפני שבכלל היו מחשבים.
    שמעתם על ג' המרטש פעם? אני לא מתכוון לספר לכם.
    תכל'ס כולם פה צודקים ולא צודקים באותה מידה - אני לפחות כן יכול לדפוק למישהו מקל בראש רק כי ראיתי את זה במשחק, אבל כמובן שלא בלי סיבה.
    אבל השפעה כזאת יכולה לבוא גם מסרט.
    וגם מספר.
    וגם מהמציאות.

    נימי - באמת מטופש הקטע שלרצוח אנשים זה בסדר ולענות חתולים ונשים זה לא.
    אבל את עדיין באה בגישה שמרנית למדי.

    סיכום -
    כן, בנאדם שמשחק לדוגמה L4D יכול לקחת רעיונות אלימים לראש.
    אבל רק בנאדם שבאמת רוצה לעשות משהו רע ייקח את הרעיונות, כי מי שלא רוצה לעשות משהו (אלא אם כן הוא חולה נפש) לא יעשה אותו.

  33. 33

    17:29 08.02.2010 | GDI GDI (אורח)

    מסכים עם 20

    זה די תלוי במי מדובר.אפ מדובר על בן אדם נורמלי הוא יבין להבדיל בין המשחק למציאות.אך כאלו שכבר ככה לא בסדר,משחקים אלימים משמשים תירוץ להתנהגות לא אולמת (ואישית,אני חושב לא אנושית) ואז התיקשורת במקום להאשים את ההורים על חינוך גרוע או על כך שהילד פסיכי,הם מאשימים את המשחקים.

    אני משחק משחקים בהם דם מחסה את הדמויות והן דורכות על גופות,אך בחיים האמיתיים אני נגד אלימות ואני לא תוקף אף אחד(אלא אם הוא תוקף אותי,כמובן,להגנה עצמית.שגם זה נדיר מאוד).

    נראה את הסרט ומה התמונה הכללית (קודם אני אבדוק אם יש לי כח לראות אותו)

  34. 34

    17:40 08.02.2010 | onslaught onslaught

    ל-zivbu9 -
    הביטוי "ילד כאפות" הוא ביטוי מגעיל, שחצני ואידיוטי לדעתי,
    אבל צורת החיים שלך בכלל לא נכונה.

  35. 35

    17:52 08.02.2010 | eyal222222 eyal222222

    איתי לא באתי היום כי היה לי כאב ראש ולקחתי אקמול...

  36. 36

    18:34 08.02.2010 | yoni0505 yoni0505

    אין לזה כל השפעה לדעתי. כשעושים משהו אלים במשחק מחשב ידוע שזה משחק מחשב, שום דבר לא באמת מת או נהרס.
    אם אתה יורה בדמות במשחק מחשב אתה יכול להתחיל את המשחק מחדש, להעלות שמירה, או שהדמות יכולה לחזור לחיים.
    במציאות אם אתה הורג מישהו הוא לא יחזור לחיים, הוא מת לנצח, ובן אדם שמחשק במשחקים בחיים לא יקשר בין רצח אמיתי לרצח באיזה משחק. אלה לא אותן השלכות על המעשים.
    מה זה משחקי מחשב? בסך הכל מתמטיקה.

  37. 37

    18:37 08.02.2010 | סגיעות קטיב סגיעות קטיב (אורח)

    וואו... 25, הם בהחלט פספסו שיעור לשון...

    גם אני משחק במשחקי מחשב כאלה, אבל אני לא ארד לרמה כזאת.

    הבעיה, שתמיד כשמחפשים משהו להאשים כשקורה דבר כזה, מאשימים את משחקי המחשב(או פלייסטישן וכו'), זה לא נכון!

    משחקי המחשב לא גורמים לאנשים לעשות את זה, רק למי שרצה לפגוע במישהו מראש!

    טפשיקו לקטוב אם סגיעות!

  38. 38

    18:41 08.02.2010 | yoni0505 yoni0505

    ל 1:
    כשאתה מתעלל בחתול/כלב במשחק מחשב כואב לו? לא.
    כשאתה אונס בחורה במשחק מחשב תהיה לה טראמוה מזה? לא.

    אם תתעללי באיזו חייה במציאות היא תפגע.
    אם תאנסי בחורה במציאות הטראומה שתהיה לה יכולה להרוס לה את החיים.
    ואתה מודע לזה.

    זה ההבדל. ההשלכות.

  39. 39

    18:47 08.02.2010 | סס סס (אורח)

    נימי היקרה

    כמדומני שאת אינך מכירה כלל וכלל משחקי וידאו וראותך צרה בכל מה שקשור אליהם.

    המשחקים שאת מדברת עליהם הם בעיקר משחקי ייריות ואקשן, אך תחום המשחקים רחב הרבה יותר מ2 הסוגות הללו.

    בנוסף לדעה צרת האופקיים הזאת, נדמה שאת פוסלת את דעתו של כל מי שמשלבו הלשוני נמוך משלך, וכפי הנראה שגם מן הדעה המנומקת ביותר בחרת להתעלם(20) ולענות לאדם שעדיין רואה ערוץ הילדים (המבין יבין),הדבר הזה עושה אותך ללא יותר טובה ממספר אנשים שמעלי מכיוון שאת אינך מסוגלת לשמוע דעה אשר נוגדת את דעתך.

    אז במטותא ממך, אל תיתני דעותיך באופן גורף כל כך בתחום שידוע לך כל כך מעט עליו.

    בתודה מראש,
    IPwnUBiAtCh(שוב, המבין יבין.).

  40. 40

    19:03 08.02.2010 | zalelan zalelan

    התחלת הסרט מכניסה אנשים לדיכאון הגזימו O_O

  41. 41

    19:04 08.02.2010 | MisterFF MisterFF

    ל-1 יש כאלה משחקים כבר, סימולטורים של אונס לדוגמא
    כבר היתה כתבה על זה פה

  42. 42

    19:04 08.02.2010 | tomervaron tomervaron

    בטח שזה משפיע!
    בשנות השישים היה ניסוי עם הבובה כשהראו לילדים סרט של אדם שמרביץ לא ואדם שמשחק איתה וכן התוצאות היו בהתאם כשהילדים קיבלו את הבובה (התיאור לא ממש נכון והניסוי היה טיפה יותר מורכב אבל זה בכללי) בכל מקרה סרטים ספרים ציורים וגם משחקים וידאו אלימים משפיעים ועושים מה שהם אמרוים לעשות להגיע איתך למה שאתה לא מסוגל בחיים האמיתיים..
    ESRB עושים עבודה טובה ונותים לכל משחק עם טיפת דם ציון למבוגרים, מה לעשות, צריך להתייחס לציונים האלו ולא לתת לילד בן 11 לשחק בCS במיוחד שיש לו בעיות נפשיות!
    מי אני שיגיד לכם שאני בן 15 והרגע חזרתי ממשחק בגירס אבל כן נורא קל להאשים את המשחק שמיועד מלחתחילה למבוגרים וכל הורה צריך לעשות את השיקול שלו אם לתת לילד שלו לשחק או לא בדיוק כמו סרטים של 16 בכבלים\בלווין...

  43. 43

    19:22 08.02.2010 | onslaught onslaught

    ל-39 ל-39 ל-39 ל-39
    גם לך יש גישה צרת אופקים כלפי ילדים קטנים ממך.
    האם יש לך בכלל סמכות לזלזל בי ובחברי בגלל שאנחנו קטנים ממך בכמה שנים?
    חדל ממנהגך זה.

  44. 44

    19:36 08.02.2010 | ש ש (אורח)

    תזכירו באיזה משחק מחשב היטלר שיחק בילדותו?

  45. 45

    19:59 08.02.2010 | MW2PAWNER MW2PAWNER

    רוגטקה

  46. 46

    19:59 08.02.2010 | MW2PAWNER MW2PAWNER

    אהה,לא התבלבלתי
    מקרן שקופיות

  47. 47

    20:02 08.02.2010 | סס סס (אורח)

    ל43) כלל וכלל לא גם אני ראיתי הפיג'מות, פשוט התגובה שלו הייתה ילדותיתובכל מקרה אתה צודק, באמת מצטער אם נפגעת.

  48. 48

    20:46 08.02.2010 | swatman-ofer swatman-ofer

    ל1 - יש משחקים כאלו , ודווקא משחקים מכניסים אותך לפנטזיה למשהו שלא יכלת לעשות בחיים האמיתים,
    דרך אגב רוב השוטרים והחיילים במדינה משחקים במשחקי מחשב ושיחקו ב GTA .

  49. 49

    20:50 08.02.2010 | Gypsy Gypsy

    הכל תלוי בגיל.
    ככל שאנחנו בוגרים יותר ככה שיקול הדעת שלנו עולה ואנחנו בחיים לא נעשה משהו שראינו במשחק כי מישהו במשחק עשה את זה, לעומת זאת, כולנו העמדנו פנים שאנחנו סופרמן כשהיינו בגן והאמנו באמונה שלמה שאנחנו יכולים לעוף. בגיל של 13 ומעלה שיקול הדעת שלנו הגיוני הרבה יותר ולא נתחיל לרצוח שוטרים כי ראינו את זה ב GTA, אבל אם יחשפו ילד לתכנים האלה בכיתה ג', זה ישתרש במוח שלו ויגרום לעיוות שיקול הדעת שלו, בייחוד אם הוא בא מחינוך גרוע.
    יש השפעה, זה למה כתוב על הקופסאות של GTA מעל לגיל 18. אבל זין על החוק, מה רע בלשחק משחקים שמכילים דברים כאלה?
    think about it

  50. 50

    21:13 08.02.2010 | tcds60 tcds60

    49 זה נכון אבל איך תסביר שבגיל 6-7 חוררתי לאנשים תראש בהיתמן 1 וזה לא השפיע עליי

  51. 51

    21:46 08.02.2010 | קכ/כק/כ קכ/כק/כ (אורח)

    זה השפיע עליך בלימודים...
    היטמן זה עם ט!!!
    בעצם מה זה משנה כי זה מילה לועזית

  52. 52

    22:29 08.02.2010 | Gypsy Gypsy

    50 כנראה בגלל שחונכת בחינוך טוב בישראל והלכת לבית ספר ולמדת שהיטמן הוא בן אדם נורא רע ושמערכת החוק לעולם לא תרשה לך לעשות את זה אחרת תיכנס לכלא! ושזה רק משחק. גם בתור ילד יש לך שיקול דעת, אומנם מטומטם אבל שיקול, וקצת הגיון, אז מילה מאמא והכל עובר חביבי. אני בטוח שהאיש שרצח שוטר בגלל GTA הוא בן אדם שאמא שלו נרצחה על ידי האבא המכה שלו.

  53. 53

    22:37 08.02.2010 | אחעא אחעא (אורח)

    אם מה ש52 אומר נכון זה אומר שאם יש בן אדם כזה:
    אבא שלו רצח את אמא שלו בגיל צעיר והאבא היה אלים גם והרביץ לילד
    והילד שיחק גם GTA מידי פעם
    וא הוא רצח שוטק
    אז ברור שזה אשמת המשחק ולא ההורים

  54. 54

    22:58 08.02.2010 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    יש אנשים דפוקים בעולם וחלקם משחקים משחקים.
    וחלק מהאנשים הדפוקים בעולם עושים מעשים דפוקים כמו לרצוח מישהו כי הם ראו את זה במשחק והם חושבים שזה מגניב.
    מסקנה:
    צריך לאסור על הפצת משחקי מחשבי אלימים.

    יש אנשים דפוקים בעולם, ולחלקם יש חברה.
    והחברה של חלק מהאנשים הדפוקים בעולם זורקת אותם, אז הם עושים מעשה דפוק ורוצחים אותה/מתאבדים.

    צריך לאסור על חברות (Boy friend and Girl friend).
    אותו הגיון בדיוק...

  55. 55

    02:05 09.02.2010 | De-Panther De-Panther

    נראה מעניין, בניגוד לשאר השטויות שלרוב עושים בנושא. מקווה שאזכור לראות את זה בסופשבוע.

    רק אומר את דעתי.
    בניגוד לספרים שמכניסים לך רעיונות לראש ומשאירים את השאר לדמיון(שאצל אנשים מסוימים יכול להתפרע מאוד).
    בניגוד לסרטים שמראים לך דברים אבל לא נותנים לך לשחרר אגרסיות.
    במשחקים גם יש לך סיפור, גם אתה רואה מה הולך, וגם אתה יכול לשחרר אגרסיות.
    אחרי שאנשים רואים סרט כמו ספיד(אם אני לא טועה בשם), הם ירוצו לאוטו לנסות לעשות תרגילים כמו בסרט.
    אחרי שאנשים משחקים במשחק כמו ניד פור ספיד, או גריד, או כל משחק מרוצים אחר, הם שיחררו את האדרנלין.

  56. 56

    07:37 09.02.2010 | אביב אביב (אורח)

    תאמת יש דברים פה שהם נכונים ולא נכונים
    יש משחקנים שלמדו איך לעשות דברים מסוכנים. למשל GTA היה לפני שנה בערך כתבה על בני נוער שמחקים את GTA ובכך עומדים על מכוניות נוסעות
    אבל יש הוכחות שמשחקי מחשב יכולים לעזור (עם הם מדויקים
    מספפיק)

    לפני כמה זמן באתר הזה הייתה כתבה שגימרים הם חיילים יותר טובים
    ורק בן אדם מטורף יעשה את משהו רואה נגיד בAC שהוא יקפוץ מבניין לבינין
    ואלימות באה בעיקר מסרטים אלימים
    ובעיקר מWWE

  57. 57

    12:47 09.02.2010 | ... ... (אורח)

    דיי, כבר מהמשפט הרציני הראשון בסרט הזה מביאים בחור שאומר שמשחקים מעצבים ילדים ומהם הם לומדים איך להתייחס אחד לשני. זה לא נכון! זו הסביבה שמשפיעה על הילדים- ההורים, המורים, והחברים שלהם.
    במשחק רצח נהיה מנהג מקובל, אבל למרות זאת זה משחק! אתה לא משחק בשביל לרצוח בדם קר את כל חברי הקבוצה היריבה, אתה משחק בשביל להרוויח נקודות שבמקרה הזה הן הריגות. גם במשחק צוללות משחקים בשביל לפגוע כמה שיותר בצוללות של היריב, זה אומר שבמציאות אתחיל להטביע צוללות? זה אומר שבמציאות אתחיל לנסות לפגוע כמה שיותר באנשים שאני מחשיב כיריבים? ומה, בגלל שאלה ילדים שמשחקים אז הם יותר פגיעים? זה מה שהכי מכעיס, אני אמנם כבר בן 18, אבל אני זוכר טוב מאוד איך זה היה להיות ילד קטן, אני לא זוכר שאי פעם הושפעתי ממה שעשיתי במשחק בצורה כזו שלקחתי ועשיתי אותו דבר במציאות. ושיחקתי במשחקים אלימים מגיל מאוד צעיר. אלה פשוט אותם מבוגרים שכבר ממזמן לא זוכרים איך זה להיות ילדים וממעיטים בערכם של הילדים וכמה שהם מסוגלים לחשוב בצורה הגיונית. לילד יש מעט ניסיון בעולם, לכן הוא מנסה ללמוד מכל דבר. אך בדיוק כמו שכל אדם יכול לדעת שמשחק הוא משחק ומציאות היא מציאות, והקשר ביניהם הוא מזערי, גם ילד שלמד/יודע/מבין את זה לא יושפע ממשחק בדיוק כמו כל אדם בוגר, הרי מתי למדתם להבדיל בין משחק למציאות? כשהייתם ילדים!

  58. 58

    15:19 09.02.2010 | דדי דדי (אורח)

    כל העולם כולו פיוז קצר מאוד ... פיוז קצר מאד .
    יש פה פאקינג מטומטמים

  59. 59

    15:36 09.02.2010 | לא חשוב לא חשוב (אורח)

    אני נחשב אחד החננות בבית הספר שלי, וכל החברים שלי משחקים GTA וcZ אז מה?

  60. 60

    15:45 09.02.2010 | CoMMaNdO CoMMaNdO

    ל1 - אחת הסיבות גם שאני משחק משחקים כאלה,
    זה כדי לרסן את עצמי, אני הייתי אלים כבר מהגן, ושאני מוציא את העצבים שלי על הדמויות, או על השחקנים שאני משחק איתם (כמובן לא במובן של לקלל אותם בוונט או משהו) וככה אני יותר מרגיע את עצמי ולא הולך לדפוק מכות למי שאני באמת כועס עליו...

  61. 61

    16:44 09.02.2010 | ek355 ek355 (אורח)

    ל 1 משחקים שבהם צריך לאנוס או לענות חיות לא נמכרים וגם לא עושים דברים כאלה(אולי אונס יש אבל השחקן לא מבצע אותו כמו ב mass effect 2 ששומעים את זה....)

  62. 62

    02:42 10.02.2010 | דניאל דניאל (אורח)

    By that logic, if I grew up playing pac man shouldn't I be eating pills and chasing ghosts?

  63. 63

    11:54 10.02.2010 | יש לי פיתרון יש לי פיתרון (אורח)

    בואו נפרוש למייפל

  64. 64

    13:03 10.02.2010 | TheHunter159 TheHunter159

    1- לא הגזמתה טיפה יותר מדי?
    יש אנשים שדברים כאלו לא משפיעים עליהם
    יש שכן

  65. 65

    14:30 10.02.2010 | Crysis Gamer Crysis Gamer (אורח)

    13 זאת רק תחילת הדרך...אבל גם אני הייתי כמוך!

  66. 66

    15:18 10.02.2010 | SA SA (אורח)

    זה לא המשחק שמשבש את הבן אדם..זה הבן אדם שחושב שהמשחק משובש...
    דןגמה:שיחקתי בCRISYS זה לא אומר שאני הולך ליקפוץ 4-7 מטר...זה שיש אנשים שעושים את זה זה אומר שהם לא בסדר..
    זה לא "כול מי שמשחק הוא מושפע!!" זה "תלויי מי משחק"

    מקווה שאתם הבנתם ביגלל שאני נימצע אל המחשב כול הזמן הפנוי שלי ועדיין מבי ציונים של 80-100 הבייתה....

  67. 67

    20:02 10.02.2010 | Eliyahu_ Eliyahu_

    מסכים אם 66 אני גם ככה חח :D וזה נכון

  68. 68

    22:22 10.02.2010 | 123שמוליקוחדוה123 123שמוליקוחדוה123 (אורח)

    אז מתוך 50 מליון של אנשים שמשחקים (ויותר) משחקים אלימים 5 מהם עשו את זה באמת.המשחקים דיי מבוססים על המציאות שלנו (עינוי אנשים וכל זה) ורק מציגה את זה לקהל.ואולי חלק מאוד מאוד *קטן* מהאנשים לומדים מזה.ולמה תמיד להסתכל לכיוון הרע?מה כיאלו במשחקים אין דברים טובים שתמיד צריך להתעסק ברע?

    המשחק היחיד (ויותר נכון סדרת טלווזיה) שמשפיע שאני רואה את זה זה הWWE הזה שילדים עושים "בצחוק" את כל הדברים האלה ו"בטעות" פוצעים מישהו.

  69. 69

       | פורסם ע"י