יותר מפתחים עצמאיים, חברות ענק רזות יותר
הסקר העדכני של מגזין מפתחי המשחקים Gamasutra ל-2009/10 משקף את המגמה של צמצום כוח האדם בחברות ענק ומעברו לעבודה במפתחים עצמאיים\קטנים, זאת לחושך המשבר הכלכלי והפיטורין הנרחבים בחברות כמו EA ו-Namco.
הסקר בודק בין השאר, את חלוקת המפתחים לשלוש קטגוריות: עובדים בחברות שמונות יותר מ-500 איש, עובדים בחברות שמונות פחות מ-500 אבל יותר מ-50 איש, ועובדים בחברות בגודל 50 איש ומטה. אחוז המפתחים שעובדים בחברות מהקטגוריה השלישית גדל השנה בשבעה.
עוד גילה הסקר שהצלחת ה-iPhone כפלטפורמת משחקים גרמה להכפלת מספר המפתחים שעובדים על פלטפורמות ניידות, מ-12 אחוז ל-25 אחוז מהמשתתפים. שלושה רבעים מהמפתחים לפלטפורמות ניידות עובדים על פיתוח ל-iPhone.
בכל הקשור לפיתוח לפלטפורמות המסורתיות, הנתונים נותרו ללא שינויים דרמטיים, מלבד הירידה בעבודה על כותרי Wii. מתוך כלל המפתחים לקונסולות, רק 30 אחוזים עובדים על משחק או גרסת Wii, בעוד 69 אחוזים עובדים על משחק Xbox360 ו-61 אחוזים על משחק PS3. בשנה שעברה הנתון של ה-Wii היה 42 אחוזים.
החלוקה בין מפתחי PC למפתחי קונסולות היא 70 אחוזים לראשונים מול 41 אחוזים לאחרונים, כאשר 11 אחוזים כמובן עובדים על משחק שנועד לשני סוגי הפלטפורמות.
הסקר נערך בין כ-814 קוראי Gamasutra ומשתתפי ה-Game Developer's Conference.
תגובות
1
18:09 06.02.2010 | joysticK
אפשר לומר קצת בסאה כי היה פחות משחקים מוכרים אבל יש שהיה יותר משחקים חדשים אחרים
אולי ראשון???
2
13:35 07.02.2010 | שניצל (אורח)
"זאת לחושך..."?
הבנתי מה ניסית לעשות, אבל לדעתי זה לא עבד...
מצטער שאני מתעסק בזוטות אבל זה פשוט הפריע לי.
3
23:47 07.02.2010 | באסה (אורח)
אם זה ימשך קח פשוט הPC לא יהיה פלטפורמה יותר.
הרי מחיר יצירת משחק לIPHONE הוא נורא קטן, כך גם מחיר המשחק ככה שיותר אנשים יכולים לקנות. ואם פה ושם לא קונים זה לא גורר להפסדי עתק ולסגירת החברה.
מה שבדיוק ההפך אצלך המחשב.
4
| פורסם ע"י