מדריך: VK-12 Shotgun
כולם משתמשים ב-G2A2. יש כמה שמשתמשים ב-HV, באקדחים ואפילו ב-RPL! כולם טובים ופשוטים לשימוש, והאקדחים אפילו מציעים שימוש מעט שונה בתוספת מגניבות, אבל בסופו של דבר הם פועלים בצורה דומה: ראית אויב? רסס אותו עם כמה שיותר פגיעות. יוצאים מן הכלל הם ה-ASP והשוטגאן, שלא מאפשרים יריות לא מחושבות ומכריחים את השחקן לשנות את דרך החשיבה שלו.
במדריך הזה נעסוק ב-VK-12 Shotgun, הידוע בכינויו "VK-12" או סתם "שוטגאן". הרבה שחקנים נמנעים מהשוטגאן, מסיבות אותן אפרט בהמשך. אז למה יש אנשים שמשתמשים בשוטגאן בכל זאת? בניגוד לאקדחים, אין שום סוד לקסם של השוטגאן, פשוט יש לו סטייל. הריגה עם שוטגאן מרגישה כמו משהו מהסרטים, כשהדמות רואה אויב, מורידה אותו ביריה אחת וממשיכה קדימה בלי לעצור, כאילו כלום לא קרה.
כאמור, השוטגאן הוא אחד הרובים הפחות נפוצים בשרתי FEAR, אבל למה? בעוד ששאר הנשקים פוגעים בנקודה מסויימת אליה כיוון השחקן, השוטגאן פוגע באזור אליו כיוון השחקן. הבעיה היא שהאזור גדל ככל שהמרחק של המטרה גדל ולכן השוטגאן יהיה חסר תועלת נגד מטרות מרוחקות. אז למה זה טוב? אם המטרה כן קרובה היא תחטוף את רוב האש ואיתה את רוב הנזק (המאסיבי, יש לציין) של השוטגאן.
בנוסף לבעיית הטווח, קיים חיסרון נוסף והוא קצב הירי האיטי, שמונע שימוש באסטרטגית הריסוס של ה-G2A2, ה-HV, ה-RPL והאקדחים.
יתרון בולט מאוד של השוטגאן הוא הנזק העצום שהוא גורם לאותו מסכן שבמקרה עבר מול הכוונת שלכם. באמת, הנזק הוא אדיר. מטורף לגמרי. הנזק מספיק כדי להרוג כל אויב בשתי יריות, מקסימום. יתרון נוסף הוא מהירות הריצה, שלא מואטת יותר מדי.
ממבט ראשון נראה שלשוטגאן יש יותר חסרונות מיתרונות. אז במקום לוותר על הנשק הנהדר הזה כי הוא לא נראה שימושי – הנה רשימה של עצות לשוטגאניסט המתחיל.
● ראיתם אויב מרוחק? עזבו אותו. ריצה אחרי אויב מרוחק מעלה את הסיכויים שהוא, או כל אויב אחר, יבחינו בכם.
● אל תצאו החוצה. מקומות פתוחים מאפשרים לנשקים אחרים לפגוע בכם מטווח רחוק בזמן שאתם לא יכול לפגוע בחזרה. מקומות פתוחים גם נוטים להיות דלים במקומות להסתתר בהם, כך שאי אפשר לקחת מחסה ולקוות שהאויב ישתעמם וילך*.
● תקמפרו**. טוב, לא ממש, אבל אם אתם כובשים נקודה, תמצאו מקום שמחוסה מרוב הצדדים ונמצא קרוב למסדרון, דלת או כל דבר אחר שדרכו אויבים עלולים לבוא. אם מישהו רודף אחריכם תמצאו את הפניה הקרובה ותחכו לו מעבר לסיבוב, לא רחוק מדי, אבל שלא יראו את הקנה של השוטגאן מבצבץ מעבר לפנייה. עוד מצב טוב לקימפור הוא כשאתם רואים יריות שמגיעות מכיוון כלשהו. אם תחכו לאוייב כמה שניות ליד הקיר, רוב הסיכויים שמאזן ההריגות שלכם יעלה בנקודה***.
● תפתיעו. תמיד תיצמדו לקיר המתאים כשאתם רצים – תיצמדו לקיר השמאלי כשיש פניה שמאלה ולימני כשיש פניה ימינה. היצמדות לקיר המתאים לפניה מאפשרת לכם להיות מוסתרים עד כמה שאפשר ע"י הקיר, כך שאם אויב בדיוק רץ לכיוונכם הוא לא יראה אתכם עד שיהיה מאוחר מדי.
● תמיד תרוצו. שוטגאן הוא לא נשק מדויק במיוחד, ובטח שלא כשמשווים אותו לשאר הנשקים. כשאתם לא מקמפרים תדאגו להיות תמיד בתזוזה. אתם לא משיגים שום יתרון ע"י עמידה במקום. להפך – אם אויב יגיע מרחוק הוא יוכל לפגוע בכם, אבל אתם לא תוכלו לפגוע בו.
● קפיצות וזיגזגים. אויב מגיח מקצה המסדרון, אבל הוא קצת רחוק? תרוצו אליו בזיגזגים ותקפצו מדי פעם. ככה קשה לו יותר לפגוע ותוכלו לקנות קצת זמן עד שתהיו בטווח המתאים****.
● רימונים ונשקים. רימונים תמיד חשובים, אבל הם חשובים אפילו יותר כשיש לכם שוטגאן, מאחר והם יכולים להוות תחליף לא רע לנשק עם טווח. לא יודעים להשתמש ברימונים? כנסו לכאן. בנוסף, אם ראיתם G2A2 תועה, או שהאויב שחיסלתם הרגע החזיק אקדחים, אפשר ורצוי להרים את הנשק, למקרה שתגיעו למסדרון ארוך או שתזדקקו לנשק מדוייק. הנשק המומלץ להרמה הוא ה-G2A2, עקב הפשטות והיעילות שלו, גם אצל אלו שלא מומחים בשימוש בנשקים אחרים.
● תסקרו את האזור. לפני שאתם מתפרצים לחדר, במקום לרוץ דרך הדלת ישר פנימה, רוצו על פניה ותזרקו מבט כדי לראות אם יש שם אויבים, כמה ואיפה. אם מישהו הבחין בכם, יכול להיות שהוא אפילו יזרוק רימון לעבר הדלת*****. אנשים עלולים גם לרוץ לכיוונכם, וזה יהיה הזמן המתאים לקמפר להם ליד הדלת... במקרה וכלום לא קרה, לפחות עכשיו אתם יודעים מה יהיה סדר הריצה שלכם לכשתיכנסו לחדר, את מי כדאי להרוג ראשון והאם כדאי לקפוץ ולירות באיש שמסתתר מאחורי הארגז. אם יש יותר מדי אויבים, תמיד תוכלו לקמפר לכם מעבר לדלת ולחכות שחלק יצאו. רצוי גם לקרוא לעזרה בתפריט הפקודות הקוליות (מקש V) או בצ'אט הקבוצתי (מקש Y). כשיתחילו היריות תוכלו להתפרץ פנימה בשמחה, כשתשומת לב כולם מופנית אל חבר הקבוצה המחזיק G2A2 או משהו בסגנון.
* או שיסתובב כדי לשחק דוקים עם מישהו.
** אני מעדיף את המונח "מארב במיקום אסטרטגי"...
*** או יותר. הבאג שגורם להריגה אחת להיחשב כשתי הריגות עדיין מופיע פה ושם.
**** שימושי כשמישהו שהוא לא Carbon1zer מנסה לפגוע בכם עם ASP או Particle. פעם אפילו הרגתי ככה קאמפר עם ASP ב-Evac.
***** עדיף שלא לזרוק רימון בחזרה, כדי לא להסגיר את העובדה שאתם שם.
הכותב אינו אחראי לכל מעשה חסר אחריות שיעשה בעקבות המדריך הנ"ל. המדריך נכתב לפורום FEAR באתר ויגיימס מתוך ידיעה שגם ככה אף אחד אחר לא ישתמש בשוטגאן. הכותב אינו מוכר שוטגאנים ולא יקבל בקשות לקניית נשקים, אך יקבל בברכה מעטפות עם שטרות, כל זמן שהם לא ישנים, מזוייפים או של מונופול, ואפשר להמיר אותם לשקלים חדשים במקרה והם לא כאלו כשהגיעו אל הכותב. אין להעתיק לתוכנת אקסל בשום פנים ואופן. זה גם ככה לא יהיה נוח, אז למה סתם לעשות שטויות? אין להפיץ את המדריך בקלטות וידאו (מותר ב-DVD). אין להתייחס לשתי ההערות האחרונות ברצינות. משמע, מותר להעתיק את המדריך לאקסל ומותר להפיץ אותו בוידאו.
סדר התמונות המצורפות הוא כדילקמן:
- תמונה ראשונה:שוטגאן במסך בחירת הנשק.
- תמונה שניה: שחקן מחזיק שוטגאן.
- תמונה שניה: רימונים להמונים!
- תמונה רביעית: מקום טוב ללחימה בעזרת שוטגאן.
- תמונה חמישית: מקום רע ללחימה בעזרת שוטגאן.
תגובות
1
| פורסם ע"י