הרשמה

משחקים הם רעים לילדים

עוד תוכנית טלוויזיה מפנה אצבע מאשימה לעבר משחקים. עד מתי ?

תוכנית תחקירים קנדית נחשבת מוכיחה שוב שהאמריקאים (והקנדים) בהיסטריה מוחלטת ממשחקי מחשב, ומאשימים בהם את כל צרות העולם

לפני מספר חודשים שמענו על המקרה של ברנדון קריספ, נער בן 15 שברח מביתו בקנדה לאחר שהוריו החרימו לו את ה- Xbox 360 שלו. הילד שיחק יותר מדי ב- Call of Duty 4 במטרה להפוך לשחקן פרו, והדבקות שלו שיגעה את הוריו: הוא לא הסכים להפסיק לשחק ואפילו הבריז מבית הספר רק כדי להמשיך במשחק.

לאחר נסיונות שכנוע וריבים רבים החליטו הוריו של ברנדון שמספיק, והם מחרימים לו את הקונסולה. ברנדון ענה שאם ככה, הוא מתכוון לברוח מהבית. ההורים לא האמינו שהילד באמת יברח מהבית בגלל משחק מחשב, אבל הוא אכן ברח ולא שב.

לאחר שלושה שבועות של חיפושים אינטנסיביים בעזרת אלפי מתנדבים וסיקור תקשורתי נרחב, נמצאה גופתו של ברנדון במרחק של מספר קילומטרים מביתו. לדברי המשטרה, הוא כנראה נהרג בנפילה מעץ.

הסיפור הטרגי של ברנדון קריספ נתפס מתחילתו כדוגמא לעד כמה "משחקי מחשב הם רעים לילדים". ההגיון הוא כזה: האובססיה ל- Call of Duty 4 היתה הגורם לריב שבין ברנדון להוריו, ולכן משחקי מחשב אשמים במותו. מ.ש.ל.

"למה לשחק במחשב כשאפשר לשחק הוקי?"

השבוע, במסגרת תוכנית התחקירים הקנדית המכובדת The Fifth Estate, שודר פרק על המקרה שבו ניתן לצפות כאן- ושוב, האצבע המאשימה במותו של ברנדון הופנתה למשחקי המחשב, ובייחוד לסצינת ה"פרו-גיימינג" שלוקחת ילדים תמימים ומושכת אותם להשקיע אינספור שעות במשחקי מחשב במטרה לזכות בפרסים באליפויות.

הצפיה מומלצת לכל מי שרוצה לראות איך גם עיתונאים רציניים ונחשבים בתחומם עושים דמוניזציה למשחקי מחשב, ומאשימים אותם בדברים מצוצים מהאצבע. מה הקשר בין פרו-גיימינג לכך שהילד המסכן נהרג בנפילה מעץ? ואם, נגיד, הריב שלו עם ההורים היה קורה בגלל ציונים, אז בית-הספר היה אשם בתאונה?
לצפיה בתוכנית על ברנדון קריספ

אירוניה קטנה: במהלך התוכנית, ובעיקר לקראת סופה, מוזכר שברנדון היה שחקן הוקי-קרח נלהב לפני ששקע בגיימינג. הוקי, למי שאינו יודע, הוא הספורט הפופולרי ביותר בקנדה- והוא משחק אלים מאוד, שתגרות אגרופים מתרחשות בו כדבר שבשגרה. מספר התאונות והפציעות במשחקי הוקי גדול בהרבה ממספר הנפגעים ממשחקי מחשב. ועדיין, בקנדה, הוקי נחשב לעיסוק לגיטימי לילדים קטנים (הרבה יותר קטנים מברנדון), בעוד משחקי מחשב, בהם כל האלימות היא וירטואלית, נתפסים כלא לגיטימיים.

מעניין מה היה קורה לו הוריו של ברנדון היו אוסרים עליו לשחק הוקי כי הוא משקיע יותר מדי זמן באימונים, ובגלל זה הוא היה בורח מהבית ונהרג. האם גם אז היו יוצרים תוכנית טלוויזיה שלמה על "הוקי- הספורט שהורג את ילדינו"...

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:15 08.03.2009 | falcon656 falcon656

    אנשים יכולים להיות כל כך מטומטמת לפעמים, בכל אופן אחלה כתבה בעיקר הקטע עם ה-"מ.ש.ל". שהזכיר לי ימי תיכון נשכחים :)

  2. 2

    14:16 08.03.2009 | DarkKnight DarkKnight

    הם צודקים למה לשחק במשחקי מחשב אם אפשר לשבור את הלסת?
    לדעתי למשחקי מחשב יש קצת השפעה אלימה אבל לספורט אפילו יותר... אבל בכל זאת ספורט זה בריא אז זה למה לא יכולים להאשים את זה יותר מדי

  3. 3

    14:17 08.03.2009 | תומר תומר (אורח)

    זה אשמתם של ההורים אם אתם רואים שילד שלכם לא בסדר תקחו אותו לטיפול לקחת לו את ה xbox רק יגרום לו לעצבים ושנאה כמו אצל מכורים לסמים

  4. 4

    14:19 08.03.2009 | DarkRay DarkRay

    מקומם.... מקומם מאוד...

  5. 5

    14:23 08.03.2009 | מקס מוסטנג מקס מוסטנג (אורח)

    כן כן תאשימו תאשימו תאשימו גם את המשחקים במלחמות ובהכל תמשיכו להאשים אני לא שם *** על מה שאתם אומרים

  6. 6

    14:24 08.03.2009 | armymaster armymaster

    למה לשבת ולשחק בפיפא כשאפר לשחק כדורגל וללכת מכות ולצעוק אחד על השני בסבבה... אכן פעילות חינוכית.

  7. 7

    14:52 08.03.2009 | kakikwaski kakikwaski

    הרגתה אותי עם ה"מ.ש.ל." XD

  8. 8

    14:59 08.03.2009 | SoulTaker SoulTaker

    ל6, שמע, זה שבישראל זה ככה לא אומר שבארצות הברית רבים מכות על כל שטות...

  9. 9

    15:16 08.03.2009 | wokinstorm wokinstorm

    יו זה משגעה אותי ברגע ששומעים שהיה משחק איכשהו קשור אומרים שהמשחק עשם.

    שדדו חנות עבר ילד בצד שיקח PSP וניפתע המשחק עשם למה היא שיחק(אני נותן דוגמא)

    אבל עזבו בו נעשים את המשחקים בכל דבר במחלות בהרג בגזענות כי זה קל להשעים את המשחקים אף אחד לא יגן עליהם.

    למה לא לעשים את ההורים שלא חיכנו את הילד נכון ושלא עצרו בעדו,למה לא לעשים את החברים שלו שלא ניסו לעשות דבר,למה לא לעשים את העץ המזורגג שממנו הוא נפל.

    חברה אני אומר פה לכולם בו בוא נישב בשקט כי אין טעם עכשיו להגיד אם תגובות כמו מה איך למה כי לא יעזרו תמיד יעשימו את המשחקים ואין שום דבר שתוכלו לעשות בקשר לזה לצערי הרב.

  10. 10

    15:18 08.03.2009 | Nogen Nogen

    כל הזמן מאשימים את המשחקים..
    ילד שיודע להפריד בין משחק למציאות, זה לא יקרה לו.

  11. 11

    15:30 08.03.2009 | משנכנסאדר משנכנסאדר (אורח)

    אחד הדברים המצחיקים שראיתי בזמן האחרון.
    מה שעצוב זה שזה לא אמור להיות מצחיק.

  12. 12

    15:32 08.03.2009 | §~AvIhay~§ §~AvIhay~§

    ה' נתן ה' לקח
    מה לעשות משחקים זה לא משחק ילדים,

  13. 13

    15:40 08.03.2009 | Typix Typix

    כל חודש חייבים לשמוע על מישהו שנהרג
    "בגלל משחקי קונסולה" - שזה ממש לא נכון.

    זה כזה טמטום לברוח מהבית רק בגלל שהחרימו לך Xbox.

  14. 14

    15:46 08.03.2009 | emsi the seal emsi the seal

    מבוגרים תמיד יישנאו את מה שהם לא יכולים להבין. מטומטמים.

  15. 15

    15:57 08.03.2009 | BDesign BDesign

    משחקי מחשב לא עושים כלום, זה הילד אם הטמטום כניראה הוא פג.

    ול14 זה לא נכון, אבא שלי גם משחק במחשב אולי זה נישמע מפתיאה אבל זה נכון, ופלפניי שנה בערך א]ילו שגם הוא משחק הוא מנע ממנו 'לחרוש' בלי סוף על המחשב, אבל לא יצא לא O:
    בסוף ניגמלתי לבד ^^

  16. 16

    16:04 08.03.2009 | ET2k ET2k

    אני כנראה הולך לפדח את עצמי, אבל אם יש מדינות שכל כך מתנגדות למשחקי מחשב, עד שיוציאו אותם מחוץ לחוק (כמו הימורים) ואז לפחות לא נצטרך לשמוע את כל החדשות המטופשות האלו :-).

  17. 17

    16:10 08.03.2009 | the who the who (אורח)

    תכלס - כל דבר שקורה בו משהו אלים , המשחקים אשמים. למה לא אומרים שכדורגל אשם בזה שאנשים שוברים רגליים או ידיים ?
    למה לא אומרים שמרוצי פורמולה 1 הורגים? ולמה לא אומרים לנו לא לקפוץ צניחה חופשית ? הרי זה גם הורג.
    בקיצור מה שאני רוצה לומר זה שהחיים מלאים בסכנות , כמעט כל עיסוק יכול לגרום למוות, אז מה נסגר בתוך הבית ולא נעשה כלום ?
    חוץ מזה נראה לי הילד הזה שש לגמרי , לא צריך להגיב ככה בגלל משחק , אם הוא היה יותר מבוגר קצת הוא היה מבין את זה...

  18. 18

    16:24 08.03.2009 | DarkKnight DarkKnight

    ראיתי את הכתבה והאישה שמה ממש מפגרת
    היא אטומה לגמרי למרות שהיא נהנתה מהמשחק halo3 (ואם היא לא הייתה באה עם גישה שלילית היא גם בטח הייתה אומרית שכדאי שזה יהיה ספורט) ואפילו אמרו לה שיש דירוג גיל ורואים את זה היטב על קופסאת המשחק ואפילו אחראים בתחרויות
    בקיצור היא ניסת להוציא גיימרים כאנשים והיא יצאה בורה ואטומה

  19. 19

    16:30 08.03.2009 | חחחחחח חחחחחח (אורח)

    חחחחחח איזה בולשיט!
    הוא האשם היחיד בכל הסיפור הזה, איך ישר קופצים להאשים את המשחקים, זה כזה טפשי..

    שיאשימו את החינוך שהם נתנו לילד או את הילד עצמו, הוא זה שהחליט לברוח מהבית.. הוא האשם היחיד ולא המשחק, נמאס כבר מהשטויות האלה! חלאס!

  20. 20

    16:31 08.03.2009 | נכון נכון (אורח)

    מסכים עם הכותב מילה במילה.

    צריכים פשוט מאוד להחרים את הכתבים האלו שמאשימים כל פעם את משחקי המחשב בכל דבר. נמאס כבר.. זה כבר עובר כל גבול.

  21. 21

    16:44 08.03.2009 | עמית עמית (אורח)

    אז רגע,הוקי,שבמהלכו יכולים להיגרם מלא פציעות שיכולות להביא נכות,ומשחקי מחשב יכולים להביא לרק-כאב ראש קטן,אז משחק מחשב הפך להיות לספורט יותר אלים?

  22. 22

    17:09 08.03.2009 | TereXes TereXes

    לא , זה לא המשחקים . זה דור הפיגור של היום .
    הוא לא מתאים להיות בן 14 - 7 מתאים לו .

  23. 23

    17:20 08.03.2009 | raul raul (אורח)

    לא זה לא יאמן א עד כמה אנשים מעוותים לעצמם את המציאות
    אני אישית חושב שבגלל world in conflict תיהיה מלחמת עולם שלישית
    ובגלל need for speed האחרון גניבת המכוניות ב2010 תעלה
    ב200%

  24. 24

    17:22 08.03.2009 | Blackmore Blackmore

    אבל מצד שני, למרות הסיכונים, להוקי או לכל ספורט אחר יש גם הרבה יותר יתרונות מלמשחקי מחשב, ואני אומר את זה כאחד ששורף המון זמן על משחקי מחשב

  25. 25

    17:29 08.03.2009 | IceTea IceTea

    ילד טיפש, מגיע לו.

    מי לעזאזל בורח מהבית ביגלל קונסולה? חחח...

    זה לא שהמשחקים הם רעים, אלא ילדים לא יודעים את גבול הטעם הטוב.

  26. 26

    17:35 08.03.2009 | אני אני (אורח)

    לכל אלה שמתנפלים ומלגלגים על הטענה שמשחקי מחשב משפיעים לרעה ומעודדים אלימות: בבקשה תתחברו למציאות, משחקי מחשב כן מעודדים אלימות, זה הוכח בעבר, לא משנה כמה תרצו להתנגד לזה. אבל לדעתי משחקי מחשב הם לא האשם האמיתי אלא ההורים, למשחקים בעלי אלימות גבוהה שעלולה להשפיע לרעה יש הגבלה של גיל, וההורים הטיפשים שכל כך מודאגים בנוגע לאלימות צריכים לדאוג לא לקנות לילדיהם משחקים שלא לגילם. זאת תופעה אופיינית במיוחד אצל הורים אמריקאיים להאשים את כולם מאשר עצמם.

  27. 27

    18:08 08.03.2009 | orr orr

    עשרים ושש, למשחקי מחשב אולי מעודדים לאלימות... אבל מה לא? אנחנו רואים סרטים בהם מבתרים אנשים לחתיכות קטנות, בטלוויזיה משדרים דיווחים על רוצחים ואנסים, ובכביש אנחנו רואים גופות ומכוניות מרוסקות. העולם מצא לעצמו תירוץ, איזה שעיר לעזאזל שהוא יוכל להתעצבן עליו כל פעם. אני לא אומר שמשחקי מחשב הם עולם קסום ומופלא שכל מי שנכנס אליו רק מרוויח, אבל להאשים את האקסבוקס בזה שהוא גרם לילד לברוח מהבית(הוא גם בטח דחף אותו מהעץ)... זאת בריחה. אם זה לא היה האקסבוקס, זה היה זה שלא נתנו לו להיפגש עם חברים, או שלקחו לו את הסיגריות, או שלא הסכימו לקנות לו בגדים חדשים.

  28. 28

    18:17 08.03.2009 | shgadlic shgadlic

    בחיית הריפרש של עמוד החדשות, איך אפשר לכתוב תגובה עם הוא מרענן כל כמה דקות! עכשיו ההודעה הענינית שלי נעלמה וזה די הוריד לי את הרוח מהמפרשים לכתוב אותה שוב.

  29. 29

    18:42 08.03.2009 | לימו לימו (אורח)

    גם העץ לא אשם(A)
    סה"כ תאונה שהיתה יכולה להמנע אם ההורים היו מוכנים לקבל עזרה מפסיכולוג או משהו.

  30. 30

    18:48 08.03.2009 | Oferikola Oferikola

    קנדים לוזרים!!!

  31. 31

    19:01 08.03.2009 | scorp200 scorp200

    מעניין למה הם לא מחרימים ואלכוהול
    הרי הוא גורם לאלימות ומוות

  32. 32

    20:05 08.03.2009 | Sheye Sheye

    25 יבן זונה
    לא מגיע לאף אחד למות
    אולי לערבים שימותו
    אבל ילד קטן לא מגיע לו
    יש לו משפחה והורים
    האובססיה למשחק היא קטנה לעומת מה שהולך ביפן
    ובסין שמה רואים מכורים כאילו זה סמים

  33. 33

    20:07 08.03.2009 | xxx21 xxx21

    זהות גזענות למה בכלל קונה את המשחק לראשונה בסדר ילדים שותים למה לא מחרימים סמים וכל ילד היום יכל לשיג אקדח להרוג את ההורים ומי בכלל אשם איש לא יודע האים חיזרים עושה את זהאו משהו אחר

    בסוף מי אשם

    אנחנו המוות של עצמנו אף אחד חף מפשע!!!!

  34. 34

    20:12 08.03.2009 | Tal Barami Tal Barami

    אני דווקא חושב שבמקרה הנוכחי משחקי המחשב כן אשמים.
    נכון שהילד כנראה היה מפגר או משהו, אבל העובדה שאנשים צריכים לחרוש את החיים שלהם בשביל להיות טובים במשחק היא מאוד מקוממת לדעתי.
    אז כן, משחקי המחשב (במקרה הנוכחי COD) אשמים פה. אשמים כי הם מאלצים ילדים קטנים לחרוש על מנת לנצח. ילדים תמימים שפשוט לא מבינים שמנצלים אותם. חד וחלק.

    ולכל מי שרושם שההורים אשמים - אם הייתי הורה שלו הייתי נוהג בדיוק אותו דבר. מה אתם מצפים שהם יעשו? יתנו לו להמשיך לא להגיע לבית ספר כדי להוציא סקור יותר טוב במשחק? ואיזה ציון יקבע לו את העתיד? הציון בבית הספר או הציון ב-COD?
    הילד כנראה מפגר, אבל ההורים שפויים לגמרי והתנהגו בצורה שכל בן אדם נורמאלי היה מצפה מהם.

  35. 35

    21:01 08.03.2009 | MisterFF MisterFF

    מסכן הילד, סך הכל רצה לשחק משחקי מחשב, ורצה להשקיע בזה, אבל במקום שההורים שלו יתמכו בו, הם אוסרים עליו לשחק במשחקים, ומאשימים אותם בכל מה שקורה.
    גם אני אוהב לשחק במשחקי וידאו, ולפעמים גם הרבה.
    ולפעמים גם אומרים לי שיחרימו לי את הקונסולה, אבל סך הכל גיימרים הם כמו ישראלים, לא משנה מה הם יעשו יאשימו אותם, או את המשחקים שלהם.

  36. 36

    21:11 08.03.2009 | --cC-Kenji --cC-Kenji

    אני לא מאמין זה קרה גם לי היתי אצל אחותי 3 ימים עד שחזירו לי את המחשב

  37. 37

    21:26 08.03.2009 | ... ... (אורח)

    בגלל זה לברוח מהבית?
    לצערי גם לי קורה משהו דומה הרבה. אם אני נכשל במבחן חשוב אז ההורים שמים סיסמא שאני לא מכיר למחשב לחודש, אם באותו חודש יש לי ציונים טובים אז מחזירים לי את המחשב.
    אני חייב להודות שזה עובד במובן מסויים, למדתי הרבה דברים חדשים וחשובים בגלל זה, כמו פריצת סיסמאות מחשב לדוגמא...

  38. 38

    22:52 08.03.2009 | Taniss Taniss

    למגיב מספר 34 כל ספורטאי מקצוע מצליח מתאמן מעל 5 שעות ביום, אוכל לפי דיאטה מסוימת ומשקיע חוץ מזה גם שעות ללמידת היריב, כל איש עסקים מצליח תקוע מעל 10 שעות ביום בעבודה ועושה כסף, כמו כל דבר בחיים בשביל להיות טוב אתה צריך להוציא על זה הרבה זמן, אין פה עובדה מרגיזה אלא רק עוד מקרה טרגי של הורים חסרי יכולת שמאשמים את המשחק במקום את עצמם ואת החברה(מעניין איך זה שלי חברים דואגים לנדנד לעזוב את המחשב ואצלו אף חבר לא טרח לעזור....).

  39. 39

    22:53 08.03.2009 | YoAvOn YoAvOn

    במסגרת עבודה בבית ספר עשיתי מחקר וגיליתי שמשחקים כן פוגעים. אני לא אחפור, אז רק נגיד שמשחקים דופקים את המוח בקטנה לאנשים מסוימים. במקרה של הילד הקנדי אפשר לראות בבירור שמדובר בילד טיפש ומטומטם, ומותו הוא הוחכה ניצחת לקיומה של הברירה הטבעית. ברוך שפטרנו. אני לא חושב שזה בגלל משחקי המחשב, מדובר בילד מעורער נפשית קשות. כל דבר אחר, לאו דווקא משחק מחשב, כל התמכרות אחרת יכלה לגרום לזה. העובדה שדווקא משחק המחשב הוא זה שגרם לבריחה לא אומר שזה בגללו. הילד היה פצצת זמן מתקתקת.

  40. 40

    23:16 08.03.2009 | לא מצחיק נכון? לא מצחיק נכון? (אורח)

    אמא, אבא לא!!!!
    אל תקחו לי את הקונסולה אני באמצע המשחק!
    ללללללאאאאאאאאא!
    אני אברח מהבית!
    היי, יש קן קן ציפורים על העץ בחוץ מעניין עם יש גוזלים...
    אוי הענף נשבר... אהההההההההההההההה!!!!
    אני מת.

  41. 41

    23:36 08.03.2009 | GDI GDI

    מסקנות שכבר חזרו עליהם ואני מסכם:

    -הילד לא מספיק אינטילגנט לפתוח מקרוגל.
    -הילד מכור כך שאין לו זמן לפתוח מקרוגל.
    -יכול מאוד להיות שההורים והחברים אשמים,למרות שהרחקת הקנוסלה הייתה נכולה,קודם צריך טיפול פסיכולוגי.
    -לצערנו רוב אוכלוסיית העולם הבוגרת שמרנים (אדם שלא מקבל רעיונות חדשים) כך שמשחקי מחשב במקום ספורט "חינוכי" כמו הוקי,זה נראה כמו סוף העולם.
    -לתגובה 32,בסין אין גיימינג.הם מדינה מתפתחת.כלומר בקושי יש מחשבים.ונדיר מאוד אם יש גם איטרנט.וגם אם יש,אז הממשל הקומוניסטי-פשיסטי של סין יצנזר כל אתר מערבי.

  42. 42

    00:18 09.03.2009 | Tal Barami Tal Barami

    ל-38, שם לא מאלצים את הבן אדם לחרוש....
    בעולם הגיימינג השחקן (ומדובר בדרך כלל בילד - אל תשכח) מנוצל על ידי החברות הגדולות הדורשות ממנו וגורמות לו להמשיך לחרוש על מנת שיביא שחקנים נוספים שיקנו את המשחק וישלמו להם $$$.
    בנוסף, ספורטאי, איש עסקים וכל בן אדם אחר עושים זאת על מנת להתפרנס. ילד בן 13 שחורש את החיים שלו ולא הולך לבית ספר על מנת לשחק ולהיות "פרו" פשוט הורס לעצמו את החיים ולא מרוויח מזה כלום. במקרה הטוב סכום סמלי בתור פרס על התחרות.
    תחום הגיימינג בארץ לא מפותח ולכן לא רואים את זה כאן, אבל בחו"ל הוא מפותח יותר מדי... מסכנים ההורים של הילד הזה שסך הכל רצו את טובתו.

  43. 43

    00:57 09.03.2009 | YoAvOn YoAvOn

    ד"א בקשר לטענה של ההוקי - אין מה להשוות, הוקי זה פעילות חברתית ספורטיבית, משחקי מחשב הם פעילות אינדיבידואלית, תגידו מה שתרצו, גם לשחק במולטי לא מפתח מיומנויות חברתיות וכל החרא הזה... לרשום בצ'ט מדי פעם "You stole my kill u nob lolzor" זה לא מראה על פעילות חברתית...

  44. 44

    07:43 09.03.2009 | OZiris OZiris

    לדעתי משחקי המחשב לא אשמים במותם של אנשים. אלא יובל בירב. תגיד לי, הרגת את כל חברי צוות Vgames? לאן הם נעלמו? נראה לי נעלת את הגופות בארון ביחד עם כל המגאסונים והאטארי הענתיקות, והשתלטת על האתר!
    סתם, אתה עושה עבודה מעולה, אבל יהיה נחמד לראות (לקרוא) עוד פרצופים. ויוחזר מגזין הוידאו לאלתר!

  45. 45

    08:32 09.03.2009 | Destie Destie

    ל42, מה הבעיה שלך? איפה בדיוק ראית שמכריחים ילדים תמימים לשחק? מאיימים עליהם? בחירה שלהם אם לשחק או לא! ספורטאי עושה את זה בשביל להשתפר, גיימר עושה את זה בשביל להיות פרו, בשתי המקרים זה החיים שלהם! וכשחקן כדורגל בן 13 משקיע את החיים שלו על כדורגל ולא הולך לבית ספר ולא כלום, אתה לא רואה את זה בחדשות... וגם יש סיכוי שלא יצא ממנו כלום. אני מבין את ההורים שרצו להפסיק את זה, אבל די להאשים את ה"חברות הגדולות", כי זה האשמה מטומטמת בלי שום בסיס, אוקיי הם רוצים להרוויח כסף, אבל אתה לא רואה ילד מתמכר למיקרוגל כי החברות הגדולות רוצות כסף...

  46. 46

    09:22 09.03.2009 | אני אני (אורח)

    שונא אנשים טיפשים. וזה מה שהם.

  47. 47

    10:38 09.03.2009 | wokinstorm wokinstorm

    42 אתה צודק חלקית.
    45 אני יסביר לך הם לא ממש מכריחים כמובן אבל בלי שתידע הם גורמים לך לרצות להיות הכי טוב אומרים לך שאם תיהיה הכי טוב תיזכה בפרסים וכו.
    וכדי להיות הכי טוב אתה צריך לחרוש הרבה.

    אז מי צודק במיקרה הזה אנ עדיין עומר על שלי ואומר ההורים,החברים,העץ.
    אבל אחרי שחשבתי על זה טיפה אולי גם המשחק עשם חלקית.

    הבעיה היקרית צרכים לעשות משהו שילדים כלו תמימים שבקלות אפשר לגרום להם לעשות כל דבר שרוצים לא ישחקו במשחקים כלו אני לא מדבר על עלמים אלה על משחקים ממכרים וCOD4 הוא כן משחק ממכר.

  48. 48

    11:30 09.03.2009 | **** **** (אורח)

    למה הם תמיד מאשימים את המשחקים? כאילו שאשמתם של אלה שיצרו את המשחקים והקונסולות בגלל שאיזה ילד ברח מהבית בגלל שההורים שלו החרימו לו את הXbox.

    מה זה קשור בכלל?!!!

  49. 49

    11:52 09.03.2009 | Edge?! Edge?!

    מוזר אני זוכר שעל האריזה של Call of duty רשום ל14 או 18 . אם הוא יותר קטן זה אשמת ההורים שלא לקחו אחריות. אם הוא בגיל 14 אז הוא דביל וגם כאן יש להאשים את ההורים. ואגב למה שילד יברח לעץ? לא בורחים לחבר? או לפחות לסבא סבתא?

  50. 50

    12:47 09.03.2009 | VT VT (אורח)

    גאד דאמיט
    בכל מקרה, זין עליהם, אני לפחות לא שם זין על התקשורת

    הילד מת כי הוא אידיוט מטומטם, ובגלל שההורים שלו חינכו אותו גרוע. לא בגלל שהוא שיחק CoD.

    גאד דאמיט, יש מיליוני שחקנים של COD4, ורק אחד מהם מת!!!@#
    זה אומר שהמשחק מסוכן?!

    ווטפאק! אם בנאדם הולך לאכול המבורגר ונדרס בדרך אז לאכול המבורגר זה מסוכן? לא!

    זה פשוט התקשורת עושה דברים כאלה בשביל הרייטינג..

    הרי אנשים מטבעם יעדיפו לקרוא "ילד שהתמכר למשחק מחשב ברח מהבית, נפל מעץ ומת"
    מאשר "ילד ברח מהבית, נפל מעץ ומת"

  51. 51

    13:22 09.03.2009 | Dark Arrow Dark Arrow

    אנשים חולי נפש לא המשחקים אשמים.

  52. 52

    13:26 09.03.2009 | wokinstorm wokinstorm

    הבעיה פה היא האמריקנים או קנדים הם מאוד שמרנים(מתי שזה נוח להם)הם מחפשים לעשים מישהו הרי מה לא יגידו ההורים לא יודעים לחנך וביגלל זה הילד נהרג.
    יגידו המשחק גרם לזה כי אמריקנים וקנדים שמרנים מאוד כמו שאמרתי אבל רק כשה נוח להם.

  53. 53

    16:02 09.03.2009 | LuZi- LuZi-

    כמו אמנון לוי, כתבים מסריחים שלוקחים כל סיפור ומורחים אותו שעה שלמה בשקרים מעצבנים.
    לא פלא שאחרי שהעיתנות מאשימה את המשחקים , ההורים קוראים את זה, ולוקחים אתזה בכוח מהילדים שלהם בלי להשיג איזשהו אמצע. ואחר כך הם שואלים למה הוא כזה עצבני. בוא נקח דוגמא ,
    ילד ישחק כדור רגל, יגיע לרמות גבוהות. ואז יזמינו אותו לשחק בקבוצה כלשהי ממש גדולה , וזה יפגע בלימודים וכאלה, ההורים לא יתנו. מה לדעתכם זה יעשה לילד. עזבו יברח, הוא יתאבד. אנשים לא לוקחים משחקים כענין רציני, היום תעשית המשחקים ובכלל כל התחרויות עולות רמה בקצב מטורף . הכסף שעושים ממשחקים גדול פי שתים מתעשית הסרטים. blizzard החברה המחודשת עושה בחודש יותר כסף מבילגייטס נראה לי.
    אבל הורים של היום, בגיל 20 לא שמעו על משחקים, אי אפשר להכניס להם את זה לראש, רק מעטים נכנסים לזה.
    ובכל זאת כל האשמות האלה , אי אפשר למנוע את זה, גם אם רוצים זה בלתי אפשר, צריכים לחכות 50 שנה עד שהדור יתחדש. ואז אולי תיהיה הבנה. ועוד דעה שלי זה כל הקטע של המשחקים עם התגים של ה17 וכאלה זה מזה שטויות , כאילו שמע זה כולה משחק, בן אדם בגיל 13-14 יודע שיש הבדל בין להרוג במציאות לבין להרוג במשחק. וכל הדם והאימה במשחקים מפתחים יותר מציאות ריאליות, ודברים שמעוררים ריגוש. וככל שהמשחקים יגיעו למציאות ככה יהיה יותר כיף לשחק, זה הרי החלום של האנושות לפתח משהו שיהיה במקום המציאות שתוכל לעשות מה שאתה רוצה שאתה ע"י המחשב. כמה סרטיי מדע בדיוני עשו על זה. לדוגמא מטריקס. בוא נתערב שכמעט רוב האנשים היו רוצים לחיות בעולם שבוא הם עושים מה שהם רוצים. לשכוח מכל הדאגות זה מה שבעצם המשחק עושה.
    סליחה על החפירה :)

  54. 54

    16:55 09.03.2009 | Mastix Mastix

    נו באמת... עוד תוכנית רוכבת על גל הקטילות של משחקי המחשב בשביל לקבל עוד קצת רייטינג מהורים אמריקאים מודאגים ומשועממים.

  55. 55

    20:30 09.03.2009 | ToMuSH ToMuSH

    כתבה חובבנית ומסכנה שלא שווה את ה- 5 דקות קריאה. אתה, יובל בירב, מנסה פה להגיד שהמקרה הנ"ל (ילד לא רצה להפסיק לשחק אז ההורים שלו החרימו לו את ה- XBOX והוא ברח מהבית וזה גרם למותו בסופו של דבר) לא בגלל שהילד רצה להיות פרו-גיימר?
    "ההגיון הוא כזה: האובססיה ל- Call of Duty 4 היתה הגורם לריב שבין ברנדון להוריו, ולכן משחקי מחשב אשמים במותו.". בדיוק. אמרת את זה בעצמך. אם אתה לא רואה את הקשר, ת'אמת אני לא יודע מה להגיד לך, משהו לא בסדר אצלך...
    במקרה הזה המשחקים אשמים במותו. כמובן שיש גורמים נוספים, כמו זה שההורים שלו לא הגבילו אותו מספיק, אבל האשם העיקרי זה המשחקים.

  56. 56

    16:45 10.03.2009 | aLpH@ dOg aLpH@ dOg (אורח)

    לא מדברים פה על השפעה של אלימות. מדברים פה על אובססיה. הם ניסו להוציא אותו קצת מהמשחקים, ועשו את זה בצורה יותר מדי מהירה. הם היו צריכים לעשות את זה בצורה עדינה. הכתבים המטומטמים האלו מגזימים ומאשימים את המשחקים. הם לא חושבים על זה שאולי ההורים אשמים? אולי הילד עצמו אשם? הילד רק שיחק במשחק, במשחק לא היה שום דבר שיניע אותו לברוח מהבית. הכל שטויות שהכתבים מזיינם לעולם ת'שכל

  57. 57

    18:46 10.03.2009 | TereXes TereXes

    טוב מחר אני אלך לסופר ואני אכניס ת'יד לתוך החותך לחמים ואני אגיד שלמדתי את זה ממשחק מחשב .

    ביי .

    אגב מישהו רוצה ביס ? תצא פה איזה נקניקיה לא עבה מידי ולא דקה מידי , ממליץ יהיה טעים בואו !

  58. 58

    01:51 11.03.2009 | kill130 kill130

    כרגיל תמיד מאשימים את הגימינג.... דיבליות!

  59. 59

       | פורסם ע"י