הרשמה

Star Control ו- Master of Orion

חברת Stardock ממשיכה לשמח גיימרים ותיקים
ad banner
ad banner

חברת Stardock ממשיכה לשמח גיימרים ותיקים, ומנסה להשיג את הזכויות לשניים מהמשחקים הטובים בהיסטוריה

גיימרים ותיקים עדיין זוכרים את משחקי האסטרטגיה-בתורות בחלל Star Control 2 מ- 1992 ו- Master of Orion מ- 1993, כשניים מבין המשחקים הכי טובים, מרתקים, מצחיקים ורחבי-ידיים של ילדותם (או נעוריהם). כעת מתעורר סיכוי שהמשחקים המעולים הללו יחזרו לחיים בגרסה חדשה ומודרנית.

אתר Gamasutra שוחח עם בראד וורדל, מנכ"ל חברת Stardock, שהיא כיום השליטה הבלעדית כמעט בז'אנר - מפתחת את סדרת Galactic Civilizations (ציון: 91) ומפיצה את Sword of the Starts ו- Sins of a Solar Empire (ציון: 90), כולם משחקי אסטרטגיה-בתורות בחלל מצויינים שהחזירו לחיים את הז'אנר השכוח-מעט הזה והוכיחו שכוחו עדיין במותניו (Sins of a Solar Empire היה אחת ההצלחות המפתיעות של 2007).

לדבריו של וורדל, הוא נפגש כבר עם אנשי אטארי, בעלת הזכויות ל- Star Control ול- Master of Orion, ושוחח איתם על יצירת המשכים אמיתיים ומושקעים למשחקים הללו, אך טרם נחתמה עסקה בנידון. אין ספק ש- Stardock, עם הנסיון המוכח שלה, היא החברה המתאימה להחזיר לחיים את הסדרות המופתיות ההן - אז יאללה אטארי, למה אתם מחכים?

מפלט לגיימרים ותיקים

לאחרונה נראה ש- Stardock הופכת לאחת החברות המובילות שפונות לשוק הקטן-אך-איכותי של גיימרים ותיקים שגדלו בשנות התשעים של המאה העשרים. מלבד המשחקים שהוזכרו כבר לעיל, החברה מתבססת על עסק משגשג של תוכנות ובראשן תוכנת שומרי-המסך WindowBlinds, שמספקות לה בסיס כלכלי מוצק. לאחרונה נכנסה החברה לתחרות ישירה מול Valve ומערכת Steam עם מערכת להפצה דיגיטלית בשם Impulse, והחלה להפיץ משחקים נוספים בניחוח רטרו.

ad banner

לדברי וורדל, ההצלחות האחרונות של החברה מעודדות אותה להמשיך ולבנות צוות פיתוח שני, בנוסף לזה שעובד כעת על המשחק החדש שלה, Elemental: War of Magic, המבוסס בחופשיות על Master of Magic הקלאסי מ- 1995, גם הוא משחק אסטרטגיה-בתורות. "אנחנו כרגע חושבים על רעיונות לפרוייקטים", אמר וורדל, והזכיר את Baldur's Gate II כמשחק שהם רואים כמודל לחיקוי.

החלק המעניין ביותר בכל הסיפור של Stardock הוא שהמשחקים שלה הם לא תלת-מימדיים - או, אם לדייק, משתמשים בתלת-ממד בשוליים ולא נותנים לו להשתלט על המשחק. לדעתי, התלת-ממד הוא הגורם הבולט ביותר בהריסתם של ז'אנרים שלמים, ביניהם משחקי הרפתקה ומשחקי אסטרטגיה. הגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה ויחזור ליצור משחקי אסטרטגיה כמו שצריך, בלי התלת-ממד המטופש הזה שרק מפריע.

ad banner

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:20 18.11.2008 | סונדי סונדי

    אני רק מקווה שלא נרא עוד Master of Orion כושל כמו מס' 3.

  2. 2

    11:20 18.11.2008 | סונדי סונדי

    אני רק מקווה שלא נרא עוד Master of Orion כושל כמו מס' 3.

  3. 3

    12:25 18.11.2008 | w00ty w00ty

    אני עם הדאבל פוסטר

  4. 4

    12:49 18.11.2008 | זיו זיו (אורח)

    מסכים לגמרי. התלת מימד מוריד לי את ההנאה מהרבה משחקים.

  5. 5

    12:51 18.11.2008 | Megalodon Megalodon (אורח)

    תסתכלו על GalCiv2, זה אחלה של משחק. אין סיכוי שהם יעשו שטות כמו MoO3 שהיה בעיקר חובבני ועשוי טלאים טלאים במקום פרוייקט אחד גדול ורציני.

  6. 6

    14:50 18.11.2008 | Glarmorgan Glarmorgan

    רק לשם ההבהרה, Star Control 2 לא היה משחק אטרטגיה מבוסס תור. הפעמים היחידות בהן היה "תור" היה לפני הקרבות, כשצריך היה לבחור את החללית איתה נצא לקרב. כל השאר - זרם ללא הפרעה.

  7. 7

    16:04 18.11.2008 | ET2k ET2k

    לגבי Star Control, לדעתי אם זה יהיה בלי Toys for bob זה לא יהיה שווה הרבה...

  8. 8

    17:04 18.11.2008 | גיא גיא (אורח)

    יש לכם טעות רבותיי,עד היום הם ניסו, ועדיין לא קיבלו את הרישיון להשתמש באלמנטים של Master of Magic.
    המשחק מאוד דומה, אם כבר, ל Age of wonders שהיה הכי קרוב שיש.
    זה עדיין לא MoM, למרות שיש דברים שהם דומים.

  9. 9

    17:08 18.11.2008 | גיא גיא (אורח)

    ליובל בירב, כמה שאתה ואני יודעים כמה אתה צודק לגבי התלת מימד.
    אוי, כמה שאנחנו יודעים.
    זה פשוט הרג את המסורתיות של הכל.
    היו שמועות על KEEN חדש, בתלת מימד. גם את Bionic Commando הרסו.

  10. 10

    18:24 18.11.2008 | ofekze74 ofekze74

    איזה מדליק

  11. 11

    18:56 18.11.2008 | Namos Namos (אורח)

    עד כמה שידוע לי, Master of Orion 2 הוא היותר פופולרי - למרות שאישית אני מעדיף את הראשון, בגלל שהקרבות לא דרשו כל כך הרבה זמן. יהיה נחמד גם לראות איך סטארדוק תאזן בין הגזעים - שכלל לא היו מאוזנים בראשון ובשני. שיחקתי קצת ברימייק לסטאר קונטרול 2, והוא בהחלט נראה נחמד. השאלה אם יצליחו לשמר את האישיות המדהימה של המשחק.

    סטארדוק בהחלט ממצבת את עצמה כאחת ממפתחות ומפיצות משחקי המחשב האהובים עליי. מחכה לראות איך ילך עם Elemental, שהיה עד עתה מתחת לראדר שלי.

  12. 12

    19:58 18.11.2008 | InterAl InterAl (אורח)

    תלת מימד לכשלעצמו לא "הורס" שום דבר, הוא התפתחות טכנולוגית מתבקשת. רק שימוש לא טוב, נכון או חכם שלו יכול לפגוע במשחקים. כלומר, יש להאשים את המפתחים ולא את הטכנולוגיה.

    זאת ידיעה שבהחלט מעלה חיוך (ורגשות נוסטלגיים), אבל בפועל אני לא ממש חושב שיש למותגים האלה כבר מקום של ממש מלבד השם והרגש הנוסטלגי. GalCiv2 בצירוף שתי הרחבותיו עולים בעשרות מונים על כל משחק 4X חללי שיצא אי פעם.

  13. 13

    20:51 18.11.2008 | דובר הננגננה עלי אדמות דובר הננגננה עלי אדמות (אורח)

    תוסיף את ז'אנר הפלטפורמה לרשימת הז'אנרים ה"מופחתים איכותית" עקב התלת מימד. (הרוסים זה מילה חזקה מדי)

    אבל משחקי אסטרטגיה? עד כמה ששמתי לב זה אחד מהז'אנרים שהכי פחות הושפע מהמעבר הזה. כלומר מה השתנה חוץ מזה שהגבעות יותר אמינות?

  14. 14

    22:00 18.11.2008 | bozeman bozeman

    ולכל מי שרוצה לחגוג על משחקים ישנים יכול להכנס לנושא משחקים נוסטלגיים שלנו...
    http://forum.vgames.co.il/showthread.php?p=2878144#post2878144

  15. 15

    22:02 18.11.2008 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    האמת ש-Star Control 2 כבר ממזמן חינמי בגרסה מיוחדת שרצה במערכות הפעלה של היום עם כמה שיפורים טכניים קלים. :)

  16. 16

    08:37 19.11.2008 | יובל בירב יובל בירב

    InterAl - להגיד שתלת-ממד הוא רק טכנולוגיה והמפתחים משתמשים בו לא נכון זו חשיבה קצת נאיבית.

    אני זוכר היטב איך בסביבות שנת 2000 פשוט לא היה ניתן לקבל אור ירוק לפיתוח משחק אם בין הפיצ'רים שלו לא היה רשום "מנוע תלת-ממדי מתקדם". וזה לא היה משנה אם תלת-ממד התאים למשחק או לא. רצית כסף מהמשקיעים לממן את הפרוייקט? היית חייב לעשות אותו בתלת-ממד.

    היום כמובן המצב קצת אחר, אבל עדיין זה בלתי אפשרי לפתח משחק AAA שאין בו תלת-ממד. Stardock היא אחת היחידות שמוכנות להתמודד עם הבעיה, וזה כמובן לא מפתיע שהיא חברה שמביאה כסף מהבית (עסק התוכנות שלה) ולא צריכה להתבסס על מימון חיצוני.

  17. 17

    10:15 19.11.2008 | מאסטר אוף מסטיק מאסטר אוף מסטיק (אורח)

    חולה על מאסטר אוף מאג'יק, אני אפילו הולך ברגע זה לחפש את הנוסטלגיה הזו ברשת.
    ובררגע שאמצא, אטיל כישוף תעופה על צי של ספינות מלחמה כבדות, ואין כח שיוכל לעצור אותי!

  18. 18

    12:01 19.11.2008 | Quellious Quellious

    זו חברת משחקים שמתנהלת נכון וקוראת את המפה. הלוואי שחברות ענק כמו EA ילמדו ממנה.

    - נותנים לקנות ולהתקין תוכנות ומשחקים דרך impulse ישירות (בלי DRM)
    - משחקים איכותיים, מהנים ולא שגרתיים.
    - פונים לקהל גיימרים ותיק ומבוסס, שיש לו כסף ויודע לשלם תמורת מוצר טוב.
    - תיקונים ושיפורים למשחק גם כמה שנים אחרי שיצא
    - תוכנות ומשחקים חינמיים מושקעים ומעניינים - למשל the political machine
    - דגש רב על ממשק משתמש ידידותי ונקי (steam נראה מבולגן ומסובך לעומת impulse)

    ועוד...

  19. 19

    16:47 19.11.2008 | InterAl InterAl (אורח)

    יובל, איך בדיוק סטארדוק מתמודדת עם הבעיה? אני חושב שלהיפך - היא נכנעת לה. תסתכל על galciv2. האם באמת יש בו צורך במנוע תלת מימדי? הרי המשחק הוא משחק דו-מימדי מטבעו. למעשה, האפשרות לשחק בו בדו-מימד (על-ידי זום-אאוט והצגת המפה כמפה טקטית-סמלית ודו מימדית) הופכת את המנוע התלת מימדי לאפשרות חסרת משמעות פרקטית. למעשה, רוב שחקני galciv2 הרציניים יגידו לך שהם בכלל לא משתמשים בו, אלא רק במפה הטקטית, משום שהיא הרבה יותר נוחה וברורה. אז למה בכל זאת סטארדוק כללה אותו במשחק (ביחד עם עורך ספינות שמאפשר לך לקסטם ויזואלית את ספינות החלל שלך)? התשובה פשוטה: כדי שהמשחק ימכור, כדי שהוא יקסום קצת יותר למיינסטרים (הרי בין כה וכה מדובר במשחק שמשתייך לז'אנר נישתי יחסית כיום). אני יכול להפנות אותך לת'רד שפתחתי לא מזמן בפורומים הרשמיים של המשחק, שדן בדיוק בעניין הזה: http://forums.galciv2.com/326082/page/2

    אבל בכל מקרה, באופן כללי, אני לא חושב שנכון לומר שמשחקי אסטרטגיה נהרסו מהמעבר לתלת מימד. איכפת לך להביא כמה דוגמאות קונקרטיות?

  20. 20

       | פורסם ע"י