הרשמה

ביקורת: Fallout 3

בשנה של משחקים מעולים, פולאאוט 3 מתקרב לשלמות

Fallout 3 הוא... איך נאמר את זה... אחד המשחקים הכי טובים, מרשימים ומרתקים שיצא לנו לשחק בשנים האחרונות!


מפתחת: Bethesda
מפיצה:
Bethesda
תאריך יציאה:
28.10.08

Bethesda, היוצרים האגדיים של מורווינד ואובליביון, עשו זאת שוב. אם יש משהו שהחבר'ה האלה יודעים לעשות - אלו משחקי תפקידים משובחים, ו- Fallout 3 הוא כנראה פסגת היצירה שלהם.

Fallout 3 מגדיר מחדש את המונחים "בחירה חופשית" ו-"עולם הנתון להשפעת השחקן". הפעם, הבחירות שלכם לא מסתכמות בבחירת שורה בדיאלוג - הן ממש ישפיעו על האוכלוסיה כולה ויכריעו את גורל המושבות, כשתצאו למסע אפי ברחבי ארה"ב שנחרבה בעקבות שואה גרעינית.

עולם יפהפה עד דמעות ומשכנע עד אימה, קודר ומעוצב עד הפרט האחרון מחכה לכם, עם אינספור משימות לבצע - או סתם להסתובב בשטח ולנסות לשרוד. מעריצי סדרת Fallout יכולים להרגע. לא רק שהמשחק החדש הוא יורש ראוי לכותרי הסדרה המהוללת, הוא - האם נעיז לומר זאת בקול? - הטוב שבהם.

לקניה ישירה מ- Steam ב- 50$ (כ- 175 שקלים)

הטוב

  • גרפיקה ועיצוב אומנותי מעלפים
  • חופש בחירה מוחלט לעשות כל מה שתרצו – מתי שתרצו
  • תשומת לב מדהימה לפרטים הכי קטנים
  • הרבה הרבה מה לעשות
  • מערכת ה- VATS עובדת מעולה, ותדהים אתכם במיתות ספוגות דם
  • אווירה פשוט פנטסטית

הרע

  • לפעמים מרגיש יותר מדי כמו אובליביון
  • מערכת הקרבות, מחוץ ל- VATS, טעונה שיפור
  • האנימציות של הדמויות לא מציאותיות במיוחד

והקרינה

  • לא אכפת לי שהעולם עבר שואה גרעינית – הוא נראה מעולה!

10 שנים אחרי

10 שנים חלפו מאז יצא לשוק Fallout 2, המשחק הקודם בסדרת התפקידים המהוללת. כשהמעריצים שמעו שחברת Bethesda היא זו שתגאל את הסדרה ממעמקי השכחה ותפתח את המשחק הבא, רבים פקפקו בתבונה שבצעד הזה. האם Fallout 3 יהיה בעצם חיקוי של אובליביון (ציון: 91), המשחק הקודם של Bethesda - רק עם רובים?

ובכן, הם צדקו. כלומר, המשחק באמת מרגיש קצת כמו אובליביון עם רובים, רק שהוא הרבה, הרבה יותר טוב, והוא מצליח לשמר את רוחה של סדרת פולאאוט למרות המעבר לתלת-ממד ולגרפיקה מרהיבה.


הצגת Fallout 3 בתערוכת E3 2008

סיפור מהאגדות

הסיפור של Fallout 3, כמו של הסדרה כולה, מבוסס על הצורך האנושי לפוצץ את עצמנו במאות פצצות גרעיניות. גם המשחק החדש מתרחש בעולם שאחרי שואה אטומית, מלא בקרינה ובג'וקים בגודל של חתול ממוצע. יופי, כאילו שהם לא היו מספיק גדולים קודם.

Fallout 3 לא מתחיל כמו משחק תפקידים טיפוסי. למרות שבתחילת המשחק תעצבו דמות, הסיפור יתחיל עם לידתכם, ואז יחזיק אתכם ביד (במלוא מובן המילה) וידריך אתכם צעד אחר צעד בכל אשר תצטרכו לדעת לפני שתצאו מהכספת בדמותכם הבוגרת.

אושר הילדות לא נמשך זמן רב. מהר מאוד תגלו שאביכם ברח מהכספת, ועכשיו באים לעצור גם אתכם (כי כולם יודעים ש"מכספת 101 אף אחד לא יוצא, ואף אחד לא נכנס"). אתם תתחילו במסע הבריחה שלכם בעזרתה של אמטה, שאת רגשותיה האמיתיים תגלו רק בערך באמצע המשחק. ברגע שתצאו מהכספת, אתם לבדכם, ומאותו רגע תתחילו את החיפוש אחרי אביכם הנעלם. כמובן שהעלילה מסתבכת ומתפתלת, אבל אני לא רוצה להרוס לכם את החוויה. זו חתיכת חוויה שלא תרצו לפספס.

למרות העולם העצום שמחכה לנו בחוץ, הופתעתי לטובה מכך שהעלילה הראשית לא הולכת לאיבוד בתוך ים של משימות צדדיות. היא תמיד ברורה, תמיד קיימת ותמיד נמצאת ברקע. כמובן שלפעמים אפשר לשכוח אותה בגלל כל שאר הדברים שאפשר לעשות במשחק, אבל היא תמיד תפגין את נוכחותה כשצריך.

עולם ומלואו

אולי שיחקתם בהרבה משחקי תפקידים בחייכם, ואולי פגשתם הרבה משחקים שהבטיחו עולם חי המגיב לפעולותיכם - אבל בחיים לא ראיתם עולם כמו של Fallout 3. כאן מוגדרים מחדש מונחים כמו "בחירה חופשית" ו- "עולם המושפע מבחירות השחקן".

ב- Fallout 3 אין גדרות, אין 'עשה ואל תעשה', אין הכרח לעקוב בכלל אחרי העלילה הראשית כדי להתקדם במשחק ולעלות ברמות. תוכלו להתקיים רק על ציד וביזה - בלי שום צורך לעשות אף משימה בחיים.

המשחק כולל מערכת שלמה של קארמה, אשר תושפע באופן ישיר מהחלטותיכם ומפעולותיכם: הדמויות בעולם בעולם יתייחסו אליכם באופן שונה, אופציות חדשות בדיאלוג יופיעו בפניכם, העלילה תקח אתכם למקומות אחרים ותקבלו גישה למשימות אחרות.


יוצאים לראשונה מ"כספת 101"

לבקש יפה, לגנוב או קודם לירות ואז לקחת?

לגנוב רובה מנווד אולי נשמע כמו רעיון טוב, ולרצוח אותו כדי לגנוב את כלל רכושו נשמע עוד יותר טוב, אך אז הוא יעלם מהמפה. בפעם הבאה שתצטרכו תחמושת, הוא לא יהיה שם כדי להשלים את המלאי שלכם. בעלי עסקים אשר ישמעו על פעולותיכם המרשעות יסרבו לעשות אתכם עסקים וידרשו מחיר מופרז עבור מוצריהם. במקרה הזה, אפשר כמובן לחסל גם אותם ולעבור את כל המשחק כך – זו בעצם מהות הבחירה החופשית.

נניח שאתם צריכים חפץ כלשהו כדי להתקדם במשימה, ומצאתם את הבחור שהחפץ ברשותו. אתם יכולים לבקש ממנו, לשכנע אותו בדרכי נועם או לנסות לעבוד עליו, למלא עבורו שליחות כלשהי בתמורה לחפץ, לכייס אותו, לפרוץ לתוך מגוריו בלילה, לאיים עליו או לרצוח אותו כאן ועכשיו. כל האופציות הללו פתוחות בפניכם, וזה תלוי בכם.

יתר על כן, תוכלו לבחור למי להתחבר ואת מי להפוך לאוייב. למשל, במידה ובחרתם לעזור למספר משפחות תחת התקפה, מאותו רגע הן תמיד יציעו לכם מיטה לישון ותיקון נחוץ לרובה המועדף. מצד שני, תוכלו להצטרף לתוקפים, להרוג את יושבי העיירה, ואז גם להרוג את מי שנשאר מהתוקפים ולקחת את כל אשר תמצאו לעצמכם.

ישנן גם פעולות שישפיעו בצורה דרסטית על העולם בו אתם חיים, וישנו אותו לתמיד. למשל, לא יודע, לפוצץ פצצה אטומית באמצע מושבה...

ללא ספק, Fallout 3 הוא לא משחק לילדים. סביבה עוינת ומלאה בקרינה, בה כל אחד נלחם כדי לשרוד, יכולה לגרום גם לאנשים הכי טובים לעשות דברים מרושעים רק כדי לעבור את היום. לי אישית זה לא כל כך הפריע, אני אדם רשע מטבעי. פוצצתי את המושבה המסכנה בלי לחשוב פעמיים, למרות התחנונים של אנשיה הסובלים ואף הבטחת פרס מצד השריף.

מעבר לאופק

את העולם של Fallout 3 חייבים לראות. עולם אחרי שואה גרעינית מעולם לא נראה טוב כל כך. כל סנטימטר ממנו, מחורבות ערים, דרך מערות תת קרקעיות ועד לבית הלבן בכבודו ובעצמו (או לפחות מה שנשאר ממנו) - הנופים מפורטים ועוצרי נשימה. אי אפשר לתאר במילים את התחושה, את האווירה הסוחפת ואת הקסם השובה של Fallout 3. בקושי הצלחתי לגרור את עצמי החוצה לכמה שעות כדי להקליד את הביקורת, רק כדי להפטר ממנה כבר ולחזור שוב לעולם של פולאאוט.

העולם מלא לא רק בנופים שובי עין, אלא גם בחיים, או לפחות במה שנשאר מהם. תפגשו בחיות וחרקים מוטנטיים, סופר מוטנטים (כמו ארנולד שוורצנגר על סטרואידים, כלומר על יותר סטרואידים), שורדים כמוכם וחבורות פושעים. כל אלה ישמחו לפצוע אתכם, אבל גם יילחמו אחד בשני. כלומר, אם סופר מוטנט כלשהו יפגוש בחבורה של פושעים באמצע ריצת הבוקר שלו – הוא לא יהסס לרגע לפני שיסתער עליהם. העולם של Fallout 3 התנהל עד כה מצויין בלי עזרתכם, והוא ימשיך להיות כאן הרבה אחרי שתיעלמו.

Aim, VATS, Fire!

ההיבט הכי מגניב במשחק היא מערכת ה- VATS, וזה בדיוק הקטע שתראו לאמא כדי להסביר לה בדיוק עד כמה המשחק הזה חינוכי. למרות שאת כל המשחק כולו תוכלו לשחק מנקודת מבט של גוף ראשון ולירות באוייבים תוך ריצה, הרבה יותר כיף להשתמש ב- VATS, שהיא בעצם אלמנט ה-RPG בתוך מערכת הלחימה של Fallout 3.

המערכת פועלת כמו קסם. היא לא פוגעת בלהט הקרב ולא נותנת הרגשה מלאכותית, אלא מספקת רגעים סינמטיים עם איברים מתפרקים. בכל נקודה תוכלו לעצור את הקרב, ולכוון בדיוק לעבר האייבים ולעבר חלקי גופם השונים. לאחר שתעשו את הבחירה תצפו באוייב שלכם מתפזר לחלקים קטנים, עם תצוגה מרשימה של השפרצות דם. כמובן שירי לעבר הראש יגרום את מירב הנזק, אבל גם ירי לידיים, כדי לנטרל את הנשק שלו, שימושי באותה מידה, וירי לעבר הרגליים יאט אוייבים מהירים.

היה מעניין לראות איך המיומנויות שלא קשורות ללחימה השתלבו בכל זאת בקרב. למשל, בעזרת ההתגנבות תוכלו להתקרב לאויב, ובעזרת הכיוס תוכלו להשאיר לו מוקש חמוש בכיס, כך שברגע שהוא יתחיל לנוע... הוא ינוע היישר למעלה. האתגר הכי גדול כאן הוא לבחור אילו מיומנויות ישרתו אתכם נאמנה.


סרטון משחקיות

כן, זה משחק תפקידים

למרות מה שניתן לחשוב מהתמונות והסרטונים, פולאאוט 3 הוא בראש ובראשונה משחק תפקידים. התנועה והמצלמה לא מתאימות למשחק אקשן-יריות טהור, ויש כאן עלייה ברמות, סקילים, נשקים מתבלים והתקדמות מורגשת עם הזמן. העולם אמנם פתוח לפניכם, אבל המשימות והעלילה מכוונים אתכם לאזורים שמתאימים לרמה שלכם. כמובן שתוכלו ללכת היישר למרכז ושינגטון, אך זה פשוט יגרום למותכם המיידי. תצטרכו לעבור בעיירות הרוסות, להשלים משימות עבור אנשיהן, להרוג הרבה הרבה כלבים ועקרבי ענק, לפני שתתקדמו לאוייבים אנושיים ואז לסופר מוטנטים.

גם הציוד שלכם יצטרך לעבור שיפור בזמן הזה - רק תזהרו לא לשבור אותו. אקדחים יתבלו וחליפות שריון יישברו, כך שתצטרכו כל הזמן לקנות או למצוא נשקים וציוד חדש וחזק יותר. המשחק שם דגש גדול מאוד על עצם החיפוש, החקירה והתגלית. הוא יעודד אתכם לנדוד למקומות מרוחקים, לערוך חיפושים במבנים נטושים ולקחת כל מה שאתם רק יכולים.

פנים יפות, אך מטושטשות

Fallout 3, כמו שאומרים עמיתינו באמריקה, הוא באמת 'ממתק לעיניים'. המשחק הזה פשוט נראה טוב. הנופים עוצרי נשימה, עולם המשחק עצום, הסביבה הפוסט-אפוקליפטית מרגישה מציאותית ומוחשית, והיא עוצבה עם דיוק לא אנושי ותשומת לב אדירה לפרטים הכי קטנים. הערים החרבות, העמקים הנטושים ובתי המסתור, כולם מספרים סיפור של מה שהיה כאן פעם. נדנדות שבורות ליד מבנה הרוס - כאן היה פעם גן ילדים. מסך לבן ענק ליד כמה מכוניות שרופות - כאן היה דרייב-אין.

למרות שהמשחק נראה מעולה באופן כללי, יש בו כמה פגמים. חלק מהטקסטורות לא חדות מספיק ותוכלו לראות סימני מריחה מפעם לפעם. כמובן שזה פרט מינורי לחלוטין ואפשר לפסוח עליו בקלות בהתחשב בגודלה העצום של המפה וברמת הפירוט שלה.

גם האנימציות, בעיקר של דמותכם שלכם ושל דמויות אנושיות אחרות, סובלות מחוסר אמינות מפתיע. המנוע של אובליביון, שהציג דמויות רובוטיות למחצה, הגיע גם לכאן. אתם יכולים להתפעל מהיופי של המשחק - עד שתראו דמות הולכת בצורה עילגת וצולעת, ואז החוויה שלכם תהרס. שום דבר לא מצדיק את הזיוף הזה, בתקופה שבה משחקים אחרים מציגים דמויות אמינות שנראות נפלא.

מוזיקה עליזה

הסאונד של Fallout 3 נוקט בגישה מינימליסטית, כי הרבה זה לא תמיד טוב. רוב המשחק שקט, מלווה במוזיקת רקע כמעט בלתי נשמעת או בקולות הסביבה. לא תמצאו כאן שירים של מיטב הלהקות – רק כמה להיטים אמריקאיים עתיקים של שנות החמישים. זה מאוד מתאים לאווירה הכללית של המשחק, לתעות בינות להריסות ולשמוע רק את צעדיכם.

בניגוד לאנימצית הדמויות, כשזה הגיע לדיבוב - לא חסכו במאמצים. כל הדמויות במשחק מדובבות, והשחקנים עושים עבודה יוצאת מהכלל. לא רק שכל הדיאלוגים מוקלטים - חלקם אפילו מוקלטים פעמיים, כי הרי את כל המשחק תוכלו לעבור כגבר או כאישה, וכך ישתנו תגובותיהן של דמויות מסויימות אליכם.

השורה התחתונה

אין הרבה משחקים כל כך סוחפים, כל כך משכנעים, שמצליחים להעביר כזו אווירה כמו Fallout 3. פשוט תענוג לשחק בו, ותמיד יישאר לכם טעם מתוק של עוד. הוא מציע סיפור עלילתי מצויין יחד עם החופש לעשות כל דבר, מערכת קרב ייחודית, גרפיקה ועבודת סאונד ברמה גבוהה. זה משחק שימכר אתכם כמו קראק (לא שאני יודע איך זה להתמכר לקראק...) ויעניק לכם עשרות על גבי עשרות שעות של הנאה. בשנה מלאה במשחקים טובים עד מצויינים, אם יש משחק אחד שמתקרב לשלמות – הרי זה פולאאוט 3.

לקניה ישירה מ- Steam ב- 50$ (כ- 175 שקלים)

נ.ב. אין צורך להכיר את המשחקים הקודמים בסדרה כדי להנות מפולאאוט 3, אבל מי ששיחק בהם ישמח לפגוש מכרים ותיקים. מעוניינים ללמוד על ההיסטוריה של סדרת Fallout? צפו בסקירה המשובחת של GameTrailers.

משחקיות – לא מהעולם הזה
גרפיקה – בכללי נראה מצוין. טקסטורות מפוקסלות ואנימציות צולעות פוגעות בחוויה
סאונד ופסקול –  יציב ואיכותי. דיבוב מעולה, אך המשחק עצמו קצת שקט
טכני – כמה באגים קטנים, אך התמונה הכוללת מעלימה אותם כמעט לגמרי
אורך חיים – כמאה ועשרים שעות משחק, אם תרצו לעשות ממש הכל, ויש הרבה סיבות לחזור על החוויה
  מולטיפלייר – אין

ציון סופי: 96

מה חושבים מבקרים אחרים?

Gamespot - ציון 9
Eurogamer - ציון 10
IGN - ציון 9.6
Gamespy - ציון 5 מתוך 5
GameTrailers - ציון 9.4

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:08 12.11.2008 | SuBamBa SuBamBa

    טכני 9?! המשחק קורס כל הזמן... איך טכני 9?!
    הפסקול במשחק מזכיר יותר מדי את סטולקר, אבל בקטנה, זה מעביר את התחושה שזה צריך להעביר וטוב שכך.
    אולי המשחק הכי טוב של 2008.

  2. 2

    16:26 12.11.2008 | עידו עידו (אורח)

    מסכים עם כל מה שרשמת
    באמת משחק מדהים
    קצת מבאס כל הדברים הטכנים שבאמת מורידים ממשחק כזה טוב
    ומה שהכי מפריעה לי זה ההליכה של הדמות שלי
    לדעתי היו צריכים לוותר על הגוף 3 ולהשאיר אותו רק ב- VATS
    הדמות הולכת בצורה כזאת גרועה

  3. 3

    16:27 12.11.2008 | elronx elronx

    טכני 0 קורס בלי הפסקה!!!

  4. 4

    16:31 12.11.2008 | madraf madraf

    כי יש לכם מחשבים עגלות,יש לי לא מקורי ובלי פאצ'ים והמשחק בחיים לא קרס

  5. 5

    16:38 12.11.2008 | טל טל (אורח)

    אצלי מבחינת טכני מצויין, סיימתי את המשחק ולא קרס אפילו לא פעם אחת אני לא יודע על מה אתם מדברים...

  6. 6

    16:40 12.11.2008 | Seter Seter (אורח)

    משחק מדהים.... רק חבל שהוא כל כך קצר

  7. 7

    16:42 12.11.2008 | גל שפיר גל שפיר

    עוד מישהוא שם לב שאלכס גרבוב המבקר היחיד באתר הזה?

  8. 8

    16:56 12.11.2008 | שי לאופגס שי לאופגס

    קודם כל - המשחק באמת נראה מרשים. שיחקתי בו, רק זה לא בדיוק הטעם שלי במשחקי מחשב.

    מעבר לזה, לחבר'ה שאמרו שהמשחק לא קרס להם - אתם בדיוק האינדיקציה שהקורא הממוצא לא צריך. אם גם לי וגם לא עוד כמה אנשים המשחק קרס, סימן שיש משהו לא בסדר וצריך לתקן את זה.

    לגבי המשחק עצמו שוב - המשחק לדעתי, מאוד Hardcore, ולדעתי, אנשים שלא בדיוק מכירים את המשחקים הקודמים ו/או לא אוהבים משחקי תפקידים ימצאו קושי בלאהוב את המשחק.

    גם אני לא אוהב את המשחק, אבל אני כן שם לב שהמשחק הוא אחד המושקעים שראיתי בזמן האחרון.

    בקיצור, לדעתי זה מומלץ לגרעין הגיימרים שמכירים את המשחקים הקומדים, ולכל אלו שלא יכולים לקום בבוקר בלי לשפר את הכריזמה של הדמות שלהם.

    לי מאוד קשה להתחבר למשחק הזה.

  9. 9

    16:59 12.11.2008 | REVANS WRATH REVANS WRATH

    לא תאמינו

    אבל מצאתי במשחק עב"מ שהתרסק
    וליידו מצאתי חייזר מת ואקדח שקטלני יותר ממשגר טילים

    נ.ב. העב"מ לא מסומן אל המפה

  10. 10

    17:44 12.11.2008 | Logen Logen

    מה אתם דפוקים המשחק הזה מעפן רצח. אני הורדתי ומחקתי ישר עד כדי כך משעמם.

  11. 11

    18:11 12.11.2008 | WhopperHalafinio WhopperHalafinio

    שיחקת פעם בחיים שלך את FALLOUT 1 או 2?
    מה אתה צנון? איך אתה יכול להגיד שמספר 3 הכי טוב
    בסדרה?

  12. 12

    18:51 12.11.2008 | SuBamBa SuBamBa

    ל4

    עגלות אה? המחשב שלי מריץ את זה בלי להתאמץ על אולטרה היי. שזה מה שהוא זיהה בדיפולט אז שקט. המשחק בנוי לא טוב וממשיך לקרוס. מקורי או לא. בלי ואם פאטצ'ים יש איתו תקלות. אגב המשחק השני הכי טוב בסדרה. וטוב שהמשיכו אותה.
    מי שבכה שהמשחק קצר... אם לא תתמקדו במשימה הראשית ותעשו לפני הכל את המשימוטת הצדדיות ותחקרו מקומות יש לכם שעות ל גבי שעות של משחק. ברגיל אפשר לסיים אותו תוך פחות מ10 שעות.

  13. 13

    19:07 12.11.2008 | sniffer sniffer

    11, 12:
    על סמך מה החלטתם ש-F1

  14. 14

    19:09 12.11.2008 | sniffer sniffer

    11,12:
    קטעו לי את התגובה :/

    אני שואל, על סמך מה החלטתם ש-F1

  15. 15

    19:09 12.11.2008 | sniffer sniffer

    טוב, האתר דפוק, אי אפשר להגיב...

  16. 16

    21:00 12.11.2008 | igal10 igal10

    אחי מה שאתה אומר זה לא נכון יש לי את המשחק והגראפיקה והכול ממש יפה היתי נותן ציון 100

  17. 17

    21:03 12.11.2008 | BOS 4 ever BOS 4 ever (אורח)

    יש לי את גירסת ה-PS3 של המשחק והפעם היחידה שהיתה לי בעיה במשחק קרתה במבחן ה-GOAT שזו בעיה מוכרת בכל הגירסאות של פולאאוט 3. חוצמזה המשחק מושלם, לא נתקע וזורם חלק. כל בעיות "המריחה" שהמבקר פה מתלונן נגרמות בגלל הרזולוציה הגבוהה של הנוף שדורשת מאמץ גרפי כבד ולא תמיד המחשב/קונסולה
    מספיקים לרנדר את כל הפיקסלים (במיוחד אם אתם רצים או מזיזים את העכבר/ג'ויסטיק מהר). אני חייב לציין שלדעתי 2 הוא עדיין יותר טוב מבחינת עיצוב העלילה וההומור אבל ליצור עולם תלת מימדי שלם עם נופים כאלה וכל כך הרבה משימות זה הישג אדיר. ואני אומר שתתנו ל-BATHESDA את כל הכבוד שטרחו להשקיע במשחק הזה. אני נותן לו 9.8 (אני מוריד 0.2 בגלל שהם לא שחררו טלאי עדיין לתיקון השגיאות במשחק)

  18. 18

    21:11 12.11.2008 | RoiMaKaYeS RoiMaKaYeS

    אין מולטי? לדעתי המשחק הזה יותר טוב בקונסולות כי זה כבד
    מדיי למחשב לא מבחינת דרישות מערכת מבחינת המשחק עצמו המשחקיות יותר מתאימה לקונסולה....

  19. 19

    22:27 12.11.2008 | TeaserGun TeaserGun

    משחק מדהים :]
    להוריד נקודות על טקסטורות שבמילא בקושי מסתכלים עליהן, קצת דבילי :\

  20. 20

    22:42 12.11.2008 | Blackmore Blackmore

    WALL OF TEXT CRITS U FOR 1000K!

    מה קרה לפסקאות ולשורות םO

  21. 21

    23:14 12.11.2008 | רק רציתי לדעת רק רציתי לדעת (אורח)

    אם גם ב פולאוט3 יש את הבעיה שאחרי שעושים הרבה קווסטים מגיעים למקסימום פיתוח הדמות וזה עוד לפני שמספיקים לסיים את המשחק

  22. 22

    00:23 13.11.2008 | Tommy Tommy

    אחלה של סקירה
    GJ

  23. 23

    08:19 13.11.2008 | מסכים עם בלאקמור. מסכים עם בלאקמור. (אורח)

    כן.

  24. 24

    08:59 13.11.2008 | HT בבצפר HT בבצפר (אורח)

    מעלה ציפיות O: ממש רוצה לשחק בזה עכשיו ):

  25. 25

    11:50 13.11.2008 | Megalodon Megalodon (אורח)

    חבר'ה, הבעיה היא אצלכם במחשב, כנראה דרייברים בעיתיים של כרטיס מסך או כרטיס קול, עדכון לדיירקס אקס, אולי חומרה בעייתית כמו לוח אם מעפן, ואולי סתם משהו בווינדוס. אצלי המשחק לא קרס אפילו פעם אחת ואני משחק המון, המון, המון.

  26. 26

    14:29 13.11.2008 | ניר ניר (אורח)

    אין אין משחק חובה!

  27. 27

    14:54 13.11.2008 | sss sss (אורח)

    אני באמת לא מבין מה כל כך טוב במשחק הזה
    באמת לא מבין

  28. 28

    17:00 13.11.2008 | dkeeper dkeeper

    אני לא יודע מה איתכם אבל לי המשחק לא קורס בפלייסטיישן

    המשחק פשוט מעולה.

    VATS הזהה זה דבר נפלא:
    לפגוע בראש זה נחמד, אבל להפיל לסופר מוטנט את הנשק מהיד זה BOOYA. או לכרות למשהוא רגל.

    בסיכום באמת מגיע למשחק הזה 96 ואני רק רוצה לחזור לשחק בו

  29. 29

    18:02 13.11.2008 | Wan7ed Wan7ed

    אתר מעצבן... עד שכתבתי את כל התגובה הזאת, הדף מחליט לעשות ריפרש באופן שרירותי ולמחוק לי את כל ההודעה. :|

    נקצר הפעם... הביקורת בגדול לא מספיק מפורטת. למשחק כמו Fallout 3 צריך יותר בשר בכתבה. לרוב הביקורות אין צורך להרחיב ולפרט, אבל משחק תפקידים רחב היקפים שכזה, צריך ביקורת מעט שונה.
    אולי אני פשוט רגיל לכתבות הקלאסיות, הסופר איכותיות שהיו ל-Vgames לפני כמה שנים.

  30. 30

    18:34 13.11.2008 | ארתור ארתור (אורח)

    סליחה על הבורות, אבל מה זה VATS?

  31. 31

    19:13 13.11.2008 | TeaserGun TeaserGun

    31...
    VATS זו המערכת קרב שבעצם מראה שפולאאוט לא משחק FPS,
    במשחק אתה לוחץ V כאשר אתה מכוון על אויב ואז זה מראה לך את האחוזים שלך לפגוע בחלקי גוף שונים ובאקדח למשל, לרוב כשאתה מצליח להרוג עם הVATS האויב נחתך\מתפוצץ וכו' D:

  32. 32

    20:27 14.11.2008 | as1236 as1236

    נשמע משחק חזק... אני הולך לקנות אותו!!!

  33. 33

    20:17 20.11.2008 | תורת המיתנקש תורת המיתנקש

    ניראה מישחק יפה

  34. 34

    00:25 23.11.2008 | ExXxTaZi ExXxTaZi

    ...גוף שלישי במשחק קיים והוא די נוח, לא כל המשחק חייב להיות מגוף ראשון.

    בכל מקרה משחק מצוין עם קצת פגמים... יש קטעים משעממים שסתם הולכים והורגים עכברים וג'וקים בגודל של שחקן כדורסל ממוצע, אבל הקטעי "אקשן" מחפים על זה. ההתחלה פשוט גאונית, הלוואי וכל משחק היה מתחיל ככה (למרות שבמקרים כמו דיוק נוקם זה לא)
    והVATS כיף בטירוף..
    משחק שווה, בקיצור.

  35. 35

    22:12 23.11.2008 | . . (אורח)

    אתם דפוקים..

  36. 36

    20:28 06.12.2008 | danrock9 danrock9

    המשחק פשוט ענק!אין

  37. 37

    18:51 11.02.2009 | . . (אורח)

    כל אחד והטעם שלו,
    זה שיש שחושבים שזה משחק מפגר ומשעמם.
    לאחרים זה יכול להיות משחק מדהים(האמ).

    לפי דעתי זה משחק שמגיע לו 10 מכל הבחינות,
    שום דבר לא מעצבן אותי והוא משחק שפשוט בא לך כל
    פעם לשחק ולשחק בוא.

    לא'דע איך המשחק בPC אבל בPS3 הוא פשוט מעולה.

  38. 38

    18:17 12.02.2009 | עדי עדי (אורח)

    אני משחק במשחק הזה באקס בוקס ואין פגם אחד חוץ מהפנים שאת זה במילא אף אחד לא רואה ולכל אלה שאמרו שהמחק הזה לא יפה זה פשוט שיש אנשים שחולים על זה ויש אנשים שלא סובלים את זה אני אישית גמרתי אותו וזה לא משחק שכל אחד יכול לשחק בו
    בקיצר משחק פצצה בין הטובים ששיחקתי כל אחד חייב לנסות

  39. 39

    21:26 16.02.2009 | מלך מלך (אורח)

    יש לי את המשחק הזה!! זה המשחק הכי טוב שאי פעם יצא לPS3!!!! אני הכי אוהב להפיל לאנשים את הראשים!! אבל הקטע עם הקרמה גרוע אני רוצח את כולם אז בקושי יש לי קרמה. לפי מה שאני אומר חייבים לשחק במשחק הזה והוא היה צריך לקבל 100 במבחן..

  40. 40

    21:27 12.04.2009 | uhgmkdetmn uhgmkdetmn (אורח)

    אני מריץ את המשחק על המקסימום בקלות ואני לא מבין, חרא גרפיקה, חרא שליטה מחוץ לVATS ומשעמם במיוחד!!! למי שלא מצליח להתחבר למשחק. זה בחיים לא משחק של 96. לדעתי נתנו לו 96 רק כדי שיעבור את WARHEAD בציון ואז יהיה אפשר להגיד שהוא משחק השנה. למרות שמבחינת משחק נטו כלומר משחקיות וגרפיקה
    הוא ברמה של 2006-2007 . אחת האכזבות הקשות שהיו לי...

  41. 41

    14:22 09.06.2009 | EvilStorm777 EvilStorm777

    משחק השנה!!!בשבילי לפחות

  42. 42

    14:38 25.06.2009 | daniel926 daniel926

    לאח שלי יצא לשחק,הוא בן 22 והוא לא הצליח להוריד את הפרצוף מהמסך למשך שבוע (שלא לדבר על זה שבזמן שהוא היה דבוק למסך הוא היה צריך להיתקונן לטלפיות)
    נ.ב. ואהו באמת עבר טלפיות D:

  43. 43

    21:48 05.07.2009 | yyyonii3 yyyonii3

    אני חושב אחלה משחק יש אותו לחבר שלי אחלה משחק כייפי..

  44. 44

    01:13 06.07.2009 | אביתר אביתר (אורח)

    אני לא מבין למה אנשים אומרים כאן שהמשחק קורס כל הזמן. לי יש אותו, לא פרוץ, והוא קרס לי רק פעמיים.
    בכל מקרה ממש אחלה משחק הכי טוב שראיתי עד עכשיו. הייתי נותן לזה ציון 99 (שום דבר לא מושלם)

  45. 45

    19:33 22.08.2009 | ... ... (אורח)

    ל12

    על מה אתה מדבר אולי זה כי אתה לא יודע להוריד משחקים או שקניתה משהו פגום
    אני מפעיל את זה בלי שום קריסות

  46. 46

    06:03 05.10.2009 | ...................... ...................... (אורח)

    לכל מי שאומר שהמשחק קצר מדי יצאו חמש הרחבות שאחת מהם ממשיכה את המשחק

  47. 47

    15:05 12.11.2009 | מישהו בן 12 מישהו בן 12 (אורח)

    המשחק נראה מגניב אני קונה אותו כשאני אהיה בן 13

  48. 48

    22:14 12.11.2009 | Big Danny K Big Danny K

    שכחתם להזכיר מלא דברים!
    ה-PipBoy 3000 - כמו מחשב כף-יד שלובשים על הזרוע, שיש בו GPS, רדיו (גם עליו לא דיברתם), רשימת ציוד ועוד דברים...
    העלילה - "אבא שלכם ברח מהכספת" זהו?? זאת כל העלילה? מה עם ההמשך? הרפרנסים למשחקים הקודמים (Oasis והרולד העץ) או משימות צדדיות הזויות (כמו המשימה של ה-Nuka Cola Quantum)

  49. 49

    18:24 02.12.2009 | לזה מלמעלה^ לזה מלמעלה^ (אורח)

    אלה ספויילרים, אידיוט!

  50. 50

    09:57 13.12.2009 | מישהו שבן 12 מישהו שבן 12 (אורח)

    בעצם אני קונה את זה היום.ובמלא יש מודים שישפרו את זה

    אנה האתר של ה מודים http://www.fallout3nexus.com/
    ומי שאומר שהאנימציה גרועה http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=7670

  51. 51

    10:40 15.12.2009 | מישהו שבן 12 מישהו שבן 12 (אורח)

    אוף איזה באסה אני צריך לחכות כמה ימים מקסימום שבועיים הזמנתי את זה באינטרנט

  52. 52

    19:34 25.12.2009 | מישהו שבן 12 מישהו שבן 12 (אורח)

    משחק שולט!אבל היה אפשר לשחק רק כבני אדם אז הורדתי רק מוד אחד שאפשר לשחק כחייזר

  53. 53

    06:33 02.01.2010 | זזזזזזזזזז זזזזזזזזזז (אורח)

    ב XBOX 360 האיכות של המשחק זה קטלנית ביותר מכל הקונסולות האחרות

  54. 54

    20:34 17.01.2010 | seven seven (אורח)

    מבאס במשחק הזה שהוא לא כמו half life 2 שכל קטע עם מוזיקת רקע בסגנון של הקטע בו משחקים פשוט יותר מדי שקט מה שיש לך לשמוע רק את האנשים טוחנים את השכל ואת עצמך אבל בכללי אחלה משחק!!

    ציון שלי:9.1/10

  55. 55

    16:37 26.01.2010 | מישהו שבן 12 מישהו שבן 12 (אורח)

    חזרתי לoblivion בגלל שfallout 3 התחיל לשעמם.

  56. 56

    01:58 02.02.2010 | אלכס אלכס (אורח)

    מה קורה לכם ? המשחק בחיים ךא קרס לי וסיימתי אותו פעמיים ועכשיו אני מתחיל פעם שלישית משחק מצויין!

  57. 57

    16:15 03.02.2010 | yona27 yona27

    מה ההבדל בין fallout3 game of the year adition לבין fallout3 רגיל?

  58. 58

    18:00 09.07.2010 | D.O.R D.O.R

    ל-57 ההבדל בין הגרסאות הוא שב-fallout 3 game of the year adition יש את כל ההרחבות לעומת שבגרסה הרגילה יש רק את המשחק הרגיל בלי ההרחבות.

  59. 59

    16:47 03.03.2011 | wtf wtf (אורח)

    סתם חרא משחק.

  60. 60

    20:10 05.03.2011 | wtf wtf (אורח)

    המשחק הזה היה צריך להיות מושמד עוד לפני שיצא.

  61. 61

    05:19 17.06.2011 | Tת Tת (אורח)

    אחד המשחקים הכי יפים ששיחקתי בחיים שלי כולל אובליוייון ואפול הואט ניו ווגאס...

    וכן,המשחק קורס לי,נתקע בהתחלה ולא מאפשר להמשיך חח עוד כשאני נולד חחחחח וגם אחרי וזהו,אי אפשר לזוז הקול ניהיה קפוא...

    אני משתמש ב Windows 7 64bit
    Intel Core i5 460m n5000

    ואין לי מושג למה זה קורס,אם למישו יהיה איך לעזור לי,אני פה

    [email protected]
    תודה וכל טוב...[משחק בן יונה]

  62. 62

    10:46 24.07.2011 | gsdgf gsdgf (אורח)

    משחק קקה. אני שונא RPG.RPG זה להומואים ולסביות שמשעמם להם בחיים. פשוט תקחו bordarlands. הרבה יותר כיפי ומהנה. איכס... אני לא מבין איך אנשים מתלהבים מהמשחק הזה.

  63. 63

    10:50 24.07.2011 | ggs ggs (אורח)

    אפשר לנקות עם המשחק הזה את התחת.אפילו rouge warrior יותר כיף מהמשחק הקוקסינלי הזה!

  64. 64

    07:59 06.07.2016 | jorden G jorden G (אורח)

    יש הרבה אנשים שיודעים על האקדח החיזרי יש אותו גם fallout 4 ואני שיחקתי בו פעמים ובשתיהם מצאתי את החיזר WRATH REVANSE

  65. 65

       | פורסם ע"י