הרשמה

רשמים מההצגה של 007 First Light ב-Gamescom 2025!

מעולם פתוח, למרדפי מכוניות ומטוסים, IO Interactive מנסה לעשות הכל
ad banner

הוא אמנם צעיר ומגושם, אבל בונד לא מוותר בקלות

ad banner

במסגרת אירוע State of Play מיוחד שנערך אתמול וסבב סביב 007 First Light קיבלנו הצגה ראשונה של הגיימפליי של המשחק הבא מבית IOI. אך למען האמת, אנחנו קיבלנו הזדמנות לקבל הצצה מעמיקה לגיימפליי שלו כבר לפני שבועיים במסגרת תערוכת Gamescom 2025. הגיימפליי שהוצג לנו היה זהה לזה באירוע והיה באורך של 20 דקות והציג חלקים מרכזיים מתוך המשימה הראשונה של בונד הצעיר כשהוא עדיין נמצא בתהליך ההכשרה שלו להיות סוכן חשאי ב-MI6.

המשימה הראשונה של בונד שולחת אותו עם צמד סוכנים נוסף למשימה חשאית במלון בהרי סלובקיה, שם יש כינוס גדול של אנשים ובניהם גם 009, סוכן עבר ב-MI6 שערק וצריך לעקוב אחריו עד לתפיסתו. המשימה מתחילה עם חלק סינמטי שמציג לנו עולם יפיפה ומלא פירוט, המשחק מרשים מאוד גרפית וזאת תחושה שהייתה איתי לכל אורך ההצגה. כאשר נגיע למלון נוריד את שני אנשי הצוות שלנו בכניסה ונמשיך לחניה מחופשים לנהג. למרות שהמשימה של בונד היא לחכות בחניה, הוא תמיד היה ידוע בהיותו עקשן וכך גם כאשר הוא מבחין במשהו מוזר שקורה ומחליט לצאת למעקב אחריו גם כאשר אמרו לו שלא. בעוד שעיצוב העולם הוא באמת מהטובים והיפים שראיתי, הבעות הפנים של המשחק כן איכזבו אותי כשלעיתים יחסית תכופות הן לא היו נראות טובות ואפויות מספיק, במיוחד לא למשחק בסדר גודל הזה.

ad banner

באשר למשחקיות עצמה, קיבלנו הדגמות רבות של מכאניקות שונות מהמשחק. באופן אישי, לי 007 First Light הזכיר את טרילוגיית Hitman האחרונה מאוד, זה לא מפתיע בהתחשב בכך שמדובר על אותו הסטודיו אבל כן התאכזבתי מזה וציפיתי ליותר. וכשאני אומר שהגיימפליי של שני המשחקים דומה אני מתכוון למשל לעובדה שכדי להיכנס לאיזור סגור עם שומר בכניסה, בונד מוצא צינור שהפעלה שלו תיצור הצפה ותסיח את דעת השומר, או הסתתרות בשיחים וגם הצתה של ערימת עלים עם מצית שאפשר למצוא בעולם. כל אלה הן העתקות כמעט מדויק של המכאניקות הקלאסיות של Hitman. אפשר לראות שכל אלה עשויות בצורה מעולה ולרוב הן מתאימות לעולם ולמשחק אז זה לא בהכרח דבר רע, אבל אין כאן חידוש גדול. כך גם באשר ליכולת הראיה האנליטית שהיא כמעט זהה ל-Instinct Mode של סוכן 47.

צוות הפיתוח אמר כי אחד מעמודי התווך של המשחק הם מרדפי המכוניות כשנחווה כמה שונים כאלה לאורך המשחק. בגיימפליי שהוצג לי המרדף הרגיש מתוסרט מידי, אולי זה בגלל שזאת המשימה הראשונה. בצורה מסויימת זה הזכיר לי את הנסיעה הראשונה ב-Los Santos במשימה Franklin and Lamar של GTA V. במשימה הזאת כל העיר מתנהגת בצורה מתוסרטת מאוד כך שהמשאית תמיד מופיעה ״בזמן הנכון״ למשל וכך זה הרגיש גם עם 007. לא משנה כמה בונד נהג טוב ואיזה קיצור דרך הוא לקח, המכוניות לא התקרבו אחת לשניה עד לרגע שהמשחק רצה בזה. זאת אולי הדגמה טובה לשילוב בין המשחקיות הפתוחה והיותר ליניארית שתיהיה זמינה במשחק. אחר כך קיבלנו הדגמה קצרה של מערכת הקרבות שכוללת הרבה מאוד נשקים, ירי ומעבר בין מחסות, פיצוץ רכבים ואפילו את האפשרות לזרוק את הרובה על האויבים במידה ונגמרה לכם התחמושת. במידה ואתם אוהבים משחק יותר שקט תשמחו לדעת שהמשחק יציג גם מערכת התגנבות וניטרול אויבים בשקט.

ad banner

ההצגה שלי הסתיימה כמה רגעים אחרי שבונד צנח בשלום מהמטוס. אם הייתי צריך לסכם את החוויה שלי עם 007 First Light הייתי אומר כי הוא מנסה לעשות הכל מהכל, גם נהיגה ברכבים, גם מערכת קרבות שנראת טוב, התגנבות, אקשן, פיתרון בעיות ועולם מלא תוכן. אני יצאתי מההצגה בהתרגשות גדולה לקראת המשחק הזה אך יחד עם זאת גם מפחד שהוא מעמיס על הצלחת שלו הרבה יותר ממה שהוא מסוגל לאכול. יכול להיות שזה יהיה עוד מקרה קלאסי של Jack of all trades, master of none, נקווה שלא.

בהזדמנות זאת, אני רוצה להגיד תודה ל-IO Interactive שהזמינו אותי לראות את ההצגה של 007 First Light לפני ההשקה שלו ב-27 למרץ 2026.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:22 04.09.2025 | מנחם מנחם (אורח)

    האמת אהבתי
    אני מבין שאתה מנסה לחפש גם דברים שלא נראים טוב, כדי להיות הכי אמיתי שאפשר
    אבל בהתחשב בגודל הסטודיו הזה (250 איש) זה נראה מאוד טוב.
    מרוקסטאר (מעל 2500 מפתחים) הייתי באמת מצפה ליותר
    תודה על העדכון !!

  2. 2

    10:29 04.09.2025 | רועי האן - כתב תוכן רועי האן - כתב תוכן

    @מנחם
    עיקר הטענה כאן היא שהמשחק בסוף מזכיר מאוד את היטמן, לרמה שיש מקרים שאנחנו מזהים שמדובר ב״סקין״ של היטמן שעליו הולבש המודל של ג׳יימס בונד - תראה נגיד בזמן עלייה על צינורות או בהפעלה של אלמנטים מסוימים, זה אחד לאחד היטמן. זה לאו דווקא דבר רע, אבל זה עדיין יחסית מבאס עבור מי מאיתנו שהיו מקווים לקבל משהו קצת שונה ביחס למשחקים קודמים של מותג אחר לגמרי של אותו הסטודיו.

  3. 3

       | פורסם ע"י