שיתוף הפעולה שעושה את כל ההבדל
PRAGMATA הוא אולי אחד המשחקים שאנחנו יודעים עליהם הכי מעט, עד היום קיבלנו רק פרטים כלליים על העלילה כמו העובדה שאנחנו משחקים אסטרונאוט או מדען שאליו מתלווה אנדרואידית דמויית ילדה בשם דיאנה. לצערי הדמו שאני ניסיתי לא חשף פרטים נוספים על הסיפור אבל הוא כן נתן לנו הזדמנות ראשונה לנסות את המשחק ואת המערכות שלו. את הדמו ניסיתי בביתן של Nvidia שמציג את המשחק במלוא הדרו עם איכות גרפית יוצאת דופן, בין אם זה בהבעות הפנים, עיצוב הסביבה והדגש הגדול על תאורה והשתקפויות שאפשר לראות בכל מקום, הרמה הגרפית של PRAGMATA נמצאת בליגה מעל כולם.
הדמו שלי התחיל בחלק סינמטי בו דיאנה מוצאת אותנו חבולים עם חליפה פגועה כשהיא עוזרת לתקן אותה ולהחזיר אותנו לכשירות. שיתוף הפעולה הזה עם דיאנה הוא בעצם שורש המשחקיות של PRAGMATA כשהוא מהווה נדבך מרכזי בו. לדוגמא, דיאנה תעזור לנו לפתוח דלתות ולהפעיל מעליות בזכות יכולות ההאקינג שלה, עוד מקום מרכזי בו היכולות של דיאנה באות לידי ביטוי זה במערכת הקרבות של המשחק. בעוד שלרשותנו יעמוד אקדח שלא עושה הרבה נזק לכשעצמו, אם דיאנה תפרוץ לאחד הרובוטים (נקראים גם Walkers) בהצלחה, כלי הנשק שלנו (בין אם זה האקדח או כל נשק אחר) יעשו הרבה יותר נזק. דבר שפחות או יותר מכריח את השחקן לבצע קומבו של האקינג ואז ירי על האויבים.
באופן אישי, אהבתי מאוד את מכאניקת ההאקינג של המשחק, כאשר ״פורצים״ לאחד האויבים יתחיל למעשה משחקון בסגנון מבוך בו תצטרכו לעבור דרך קוביות מסוימות או להיכנס אליהן רק מכיוון מסוים כדי להחליש את האויב יותר. לאויבים חזקים יותר יהיה מנגנון הגנה (מבוך) מורכב יותר עם חסמים שידרשו מכם לעקוף אותם תוך זמן קצר כדי לבצע את הפריצה ולפגוע באויב, אבל גם יהיו כל מיני קוביות שיעניקו לכם יכולות נוספות כמו לחשמל את האויב כדי לשתק אותו לכמה שניות. מערכת הקרב מסתמכת על מערכת ההאקינג לאויבים וזאת בחירה מעולה ומתגמלת שרק רציתי להמשיך ולהשתמש בה. בסוף הדמו נלחמתי נגד בוס והייתי צריך לבצע את הבחירה בין האקינג מהיר וחלקי בעוצמתו או להסתכן ולנסות לבצע האקינג מלא וקטלני. לבסוף גם קיבלתי הדגמה קצרה מאוד של מצב ה-Over Drive של דיאנה שלמעשה משמש כסוג של מכת Ultimate שעושה הרבה נזק וכמעט גרמה לי לנצח את הבוס שהיה בסוף הפייז השלישי.
מבחינת נשקים, הזכרתי בהתחלה את האקדח שיש לדמות הראשית אבל לאורך המשחק אפשר יהיה למצוא נשקים במפה, כל אחד עם הייחוד והייעוד שלו, אני מצאתי נשק שדומה לשוטגאן ביכולות שלו או רובה מחשמל שעזר לי לשתק אויבים כדי לקנות עוד כמה שניות כדי לתכנן את המתקפה הבאה שלי. עוד דבר שברור מאוד מהמשחק זה שהוא ממש לא מחזיק לשחקן את היד, ה-UI מינימאלי ואתם תצטרכו לעבוד ביחד עם דיאנה כדי להבין לאן צריך ללכת ואיך להביס את האויבים. כך גם כל מה שקשור לעלילה שלא קיבלנו ממנה טעימה אמיתית אבל ניראה כי המשחק יספר אותה בדרך הייחודית שלו.
בהזדמנות זאת, אני רוצה להגיד תודה ל-Nvidia שהזמינו אותי לנסות את הדמו של PRAGMATA לפני ההשקה שלו במהלך השנה הבאה.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן
משחק על: PC, PS5, Xbox Series S
בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op
המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2
כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו
מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה
תגובות
1
| פורסם ע"י