החוויה הראשונה עם Battlefield 6 היא ללא ספק מוצלחת מאוד
אמנם יש עוד זמן עד השקתו הרשמית והמלאה של Battlefield 6 שצפויה ב-10 לאוקטובר השנה, אבל את הטעימה הראשונה מהכותר הקרב הספקנו לקבל כבר בסוף השבוע האחרון עם הבטא הפתוחה של המשחק שהתרחשה ב-9-10 לחודש, עם כניסה מוקדמת כבר החל מה-7, ונראה שאין מי שלא הצטרף למסיבה לטעום קצת ממה שמצפה לנו, להביע את ההתלהבות ברחבי הפלטפורמות השונות, או להתלונן על האנטי-צ׳יט החדש שדורש גישה ל-Kernel של מערכת ההפעלה. בין כל השחקנים, היינו גם הרבה מאיתנו כאן בצוות האתר של ויגיימס, ולאחר כ-12 שעות משחק במהלך הסופ״ש האחרון שהרגישו כאילו החזירו אותי לילדות, אני חושב שהגיע הזמן לשתף את התובנות – הטוב, הרע, והבטחה אחת שנשברה.
בלי להכביר במילים מיותרות, אתחיל בכמה אמירות אישיות שלי: מזמן לא ראיתי כל-כך הרבה התלהבות סביב השקה של משחק. התקוות שתולים ב-Battlefield 6 גם בחברת EA וגם השחקנים הן רבות, וכולם חוששים ממצב בו גודל הציפייה תתגמד אך ורק ביחס לגודל האכזבה. חברים מצוות האתר כאן בויגיימס, חברים מהלימודים וחברים מכל מסגרת אפשרית בחיים ליוו אותי בשעות המשחק שלי בסופ״ש הבטא הראשון, כשכולם רצו לחוות את המשחק החדש, ולא מצאתי רגע אחד שבו לא היה לי עם מי לשחק, מה שהיה עקבי לאורך כל הימים החל מהגישה המוקדמת ועד סוף הבטא הפתוחה הראשונה. אני מאוד אוהב את סדרת משחקי Battlefield, תמיד אהבתי, מנגינת הנושא של המשחק היא קול שחקוק לי עמוק בזיכרון, ולא משנה כמה שיחקתי בימים האחרונים לא הפסקתי להתלהב ולהציק לכולם כמה אני מתרגש לקראת ההשקה.
אז אם איכשהוא זה עדיין לא היה ברור, אין ספק שהתשובה היא חד-משמעית: Battlefield 6 הוא המהנה ביותר מכל המשחקים בסדרה כבר תקופה ארוכה, וזה בהחלט לא מובן מאליו כשמסתכלים על ההיסטוריה העשירה של המשחקים. מה שישמח מעריצים רבים לשמוע הוא שהמשחק החדש מרגיש כמו חזרה לאופי שהצליח לייצר לעצמו BF3, אותו אופי שהצליח ללטש אפילו עוד יותר BF4, כשמהמעט שהספקנו לראות נראה ש-BF6 החדש מצליח לקחת את הנוסחה הקיימת של קודמיו, ללמוד מטעויות העבר, לחדד ולשפר אותה כמעט עד כדי שלמות - לפחות ממה שניתן היה לחוות בנתיים, כל זאת למרות מספר באגים מצחיקים כמו מעבר הדמות לגוף שלישי, גופות מתעופפות ואנטי-צ׳יט שהפיל הרבה מחשבים בגלל הצורך בגישה ל-Kernel של מערכת ההפעלה.
הנקודות החיוביות והבולטות ביותר הן ללא ספק המשחקיות וכל מה שעוטף אותה, במיוחד עיצוב סאונד יוצא מן הכלל; שריקות הכדורים, רעש הבניינים המתפרקים, כלי הטיס שמטילים אימה מהשמיים, והבולט ביותר בעיניי: הטנקים. התחושה של הגנה על נקודת אובייקט בזמן שהחברים מהסקוואד עדיין לא הגיעו לתמוך בי (אתם יודעים מי אתם), ואני שומע את הטנק שמתקרב אליי וסורק את השטח לראות איפה בדיוק אני מתחבא הצליחו לעורר לי צמרמורת בגוף, ולגרום לבת הזוג שלי לתהות מחדש לגבי הבחירות שלה בחיים כשהיא שומעת אותי צועק לתגבורת באמצע הלילה מול מסך המחשב. שמתם לב אגב שבחרתי מכל הנקודות החזקות ביותר להתחיל דווקא מעיצוב הסאונד? כן, הוא באמת עד כדי כך מוצלח.
מעבר לסאונד הנפלא, הרס המבנים, המשחקיות והשליטה בכלי הנשק השונים כשכל אחד מהם בהחלט מרגיש ייחודי ומעורר רצון לשפר אותו ולהתאים אותו באופן אישי לסגנון המשחק הייחודי שלנו, החידוש בגרירת חברי הצוות שלנו למבטחים בזמן שאנחנו מצילים אותם, ובאופן כללי ביצועים ברמה מאוד גבוהה של המשחק כל אלו מרכיבים גם הם את האיכות והחבילה השלמה והמהנה של Battlefield 6 במצבו הנוכחי, שזורקת אותנו מיד לבלגן. כפשוט-עם חוויתי את המשחק על קונסולת הפלייסטיישן 5 שלי, ושמחתי לגלות שהמשחק עומד ב-60 פריימים יציבים לשנייה, ועדיין נראה מצוין, ונראה שגם הפידבק ממי ששיחקו על מחשבים שונים לא העידו על בעיות ביצועים משמעותיות או כאלו שמנעו מהם להפיק את המיטב, בטח הרבה יותר ממני על הקונסולה.
ועם כל ההתלהבות, היו גם נקודות קצת פחות חיוביות בבטא, בינהן כלי נשק שעדיין לא מצאו את האיזון המושלם. זה לא מפתיע, והמבחן הגדול ביותר כדי למצוא את האיזון הוא שחקנים שמביעים את דעתם, מה שקיבלו המפתחים בסופ״ש האחרון ובכמות מאסיבית, ואני יכול רק לקוות שאכן הפידבק מהקהל ישמש אותם כדי לחדד ולדייק את מה שכבר עכשיו לא כל-כך נוראי, אבל בהחלט היה מתסכל במצבים בהם כלי נשק מסויימים היו פשוט בולטים מדי ביכולת שלהם לעומת נשקים אחרים, במיוחד בסיטואציות מסוימות.
מעבר לתסכול מכלי הנשק שחשתי לפעמים, נתקלתי לא פעם בבאגים, גם אם לא הרבה, אבל מספיק כדי לעצבן, ולפעמים גם להרוס את המשחק: גופות מתעופפות באופן מצחיק היו דבר די סטנדרטי שלא ריגש אותי במיוחד, אבל לעומתם סילוק מתור המתנה טעינת המשחק היה הרבה יותר מעצבן, העובדה שלפעמים המשחק ״שכח״ שיש לי מנוי PlayStation Plus ולא אפשר לי לשחק עד שיצאתי ונכנסתי עוד פעם לאותו תור ההמתנה בעקבות העומס על השרתים, והבולט ביותר היה באג בו המצלמה נתקעה סטטית על המסך, יכלתי לראות את הדמות שלי בגוף שלישי, ובפועל, היה בלתי אפשרי לשחק עד שמישהו חיסל אותי. והצלפים? לעתים הרגיש כאילו הם יכולים לשלוט על כל המפה בצורה שלא מאפשרת משחק זורם ומהנה ויוצרים חווית משחק לא-מאוזנת. כל אלו כמובן דברים שאפשר לשפר ולתקן, בעיקר בעיצוב מפות מסוימות שיאפשר לצלפים להטיל את מורתם, בלי להיות בלתי מנוצחים. כל הדברים האלו הם לא באמת ״רעים״, ובהחלט לא הרסו לי את הסופ״ש, אלא בעיקר דברים שדורשים עוד ליטוש, ואני בטוח שיטופל עד השקת המשחק.
והבטחה אחת שנשברה: ״אני לא אבצע הזמנה מוקדמת״. אמרתי לעצמי שאני לא מתכוון לקנות את המשחק בהזמנה מוקדמת, ולא חסרות סיבות למה אני מאמין בעובדה שהזמנה מוקדמת היא לא חיובית לנו כשחקנים בתור תופעה, אבל שיקרתי. קניתי גם קניתי, ואני בהחלט לא היחיד. ואם פספסתם את הסופ״ש הראשון, בסופ״ש הקרוב (14-17 לאוגוסט) תפתח שוב בטא פתוחה ל-Battlefield 6 לקהל הרחב, אחרי שבסופ״ש האחרון הגיעה למספרי שיא של למעלה מחצי מליון שחקנים פעילים בו-זמנית, וזה רק דרך פלטפורמת Steam שמאפשרת מדד בזמן אמת. נראה ש-EA שמה את כל הביצים בסל אחד, והולכת עם ההימור עד הסוף. בינתיים היא הצליחה לעשות רושם מצוין, ונשאר רק לקוות שהמשחק המלא וההשקה כולה יעמדו גם הן בציפיות. מה שבטוח, ל-COD: Black Ops 7 מצפה תחרות קשה.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י