פורט נהדר עם ביצועים מעולים שמספק את החוויה האופטימלית של Stellar Blade
עותק לביקורת ניתן לנו ע"י ישפאר ישראל, תודה רבה!
הרבה דברים עובדים לטובתם של סטודיו Shift Up. מדובר באחד הסטודיואים עם הנתיב הצלחה הכי בטוח בתעשיה כרגע, כשאת הרקע לסטודיו סיפקתי כבר בביקורת המקורית ל-Stellar Blade שיצא בשנה שעברה, אבל מאז היציאה של המשחק, הסטודיו זכה ללא מעט הכרה, בעיקר חיובית בגלל היציאה של המשחק ל-Playstation 5. הדיבורים לקראת היציאה של המשחק למחשב החלו עוד בשנה שעברה עד לכדי היציאה של הפורט הזה ממש השבוע, יחד עם הרחבה חדשה לחלוטין שסובבת סביב משחק הגאצ'ה המצליח של המפתחת, Nikke: Goddess of Victory. אז כמיטב המסורת, הנה הביקורת הטכנית של המשחק למחשב והפעם עם בונוס קל, נדבר גם על ההרחבות החדשות של Stellar Blade.
בחזרה לשדה הקרב
כיאה לביקורת פורט, אציין כבר עכשיו פעם נוספת, אומנם אתעכב מעט על ההרחבות החדשות שנוספו למשחק מאז הביקורת שלי שמגיעות עם הגרסא השלמה של המשחק, אבל הביקורת שלי על העלילה המרכזית של המשחק, נמצאת בביקורת המקורית על ה-Playstation 5. העלילה עצמה לא רעה, אני יכול להמליץ על המשחק עצמו בקלות רבה למדי, אבל אשאיר לכם לקרוא את הביקורת המקורית. אתחיל מלציין את החלק הקצר של הביקורת, המשחק רץ מצויין על כל חומרה שניסיתי להריץ את המשחק עליה בזמן הביקורת, אבל למען הסדר הטוב, הנה החומרה של המחשב האישי שבו הרצתי את המשחק במרבית השעות שיש לי על המשחק:
- AMD Ryzen 9 9900x
- GeForce RTX 3060 (12GB VRAM)
- 64GB RAM
- תצוגת מסך 2K
בנוסף למכונה הזאת, הרצתי את המשחק גם על ה-Steam Deck (שבשלב הזה כבר מתחיל להזקן קצת, הגיע הזמן ל-Seam Deck 2!) וגם על המחשב הנייד שלי עם ה-3050ti עם 4GB VRAM, על שתי אלו המשחק רץ ללא בעיה. המחשב הנייד מצליח להחזיק בהגדרות נמוכות את המשחק על 60 פריימים יחסית יציבים, ניתן לשים לב למעט קפיצות פריימים, אבל לא ברמה שבאמת מפריעה למשחקיות רציפה. על ה-Steam Deck מדובר בסיפור מעט שונה, ועושה רושם שהחבר'ה ב-Shift Up גם דאגו לסט הגדרות ייחודי עבור ה-Steam Deck שעליהן הוא רץ לא רע. יחד עם זאת, כדאי לציין שהמשחק מסוגל לרוץ על 60 פריימים על המכשיר, אבל ניתן לראות נפילות פריימים לעיתים קצת יותר קרובות כאשר המשחק יורד מ-60 לכיוון ה-40 פריימים לשניה, כך שאם אתם רוצים לשחק את המשחק על באופן נייד, הייתי מציע להגביל את המסך ל-40Hz.
אתם בוודאי תוהים לעצמכם "איך ייתכן שמשחק כל כך חדש שנראה כל כך טוב רץ כל כך טוב על מכשירים חלשים כל כך?". ובכן, נתחיל מהתשובה הקלה ביותר לשאלה הזאת - המשחק נבנה על מנוע ה-Unreal Engine 4, הרבה מהחבלי הלידה של לא מעט ממשחקי ה-Unreal Engine 5 שקיימים כרגע עבור לא מעט משחקים, לא באמת קיימים פה, המשחק רץ פנטסטי ומרגיש נהדר. העובדה הזאת אומנם לא עזרה ל-Final Fantasy VII Rebirth להיות משחק שקל יותר להרצה על מחשבים יחסית חלשים (עם דרישה מינימלית לכרטיס RTX 20 במינימום), אבל הדרישות של Stellar Blade יחסית נמוכות כאשר הדרישות הגרפיות של המשחק דורשות סך הכל כרטיס מסדרת GTX 10 ומעבד i5 מסדרת Kaby Lake שיצאו להן לפני כמעט עשור, סך הכל דרישות יחסית סבירות למשחק יחסית חדש שנראה מצויין.
פרטים לפנים
אני חושב שהפורט הזה, יחד עם המשחק עצמו, מוכיחים של-Shift Up לא רק יש רצון, יש יכולת והיא פשוט מדהימה, כי רק מפתיחת מסך ההגדרות ברור לי שהרבה תשומת לב ניתנה ללא מעט פרטים. מדובר בסט הגדרות מאוד מפורט, כשכרגיל יש לנו פריסטים של Low, Medium, High וגם Very High. המשחק מגיע מצויד כבר עם DLSS 4 ואם אתם משחקים על כרטיס של Nvidia, המשחק אוטומטית כבר יפעיל אותו על הגדרה אוטומטית, כמובן שניתן גם לבחור בעצמינו את הצורה שבה הוא יתנהג. להבדיל מזאת, התאכזבתי לראות שהמשחק לא מגיע עם FSR 4, אלא רק FSR 3, כשניתן גם לא להשתמש ב-Super Sampling ולקבוע את היחס רנדור. האימפלמנטציה של ההגדרות האלה עשויה היטב, ה-DLSS עובד מצויין לרמה שלא יצא לי להרגיש בו בכלל לאורך שעות המשחק שלי, אבל אם תחפשו אותו, כנראה תמצאו אותו במקומות שונים כמו הכובע של Rapi, הסמל יהיה מאוד מטושטש לדוגמא ב-High Performance.
לצד כל אלה גם יש לנו הגדרות מפורטות מאוד שבשונה מלא מעט משחקים, גם מחולקות לקטגוריות שונות, משהו שאני מעריך מאוד ואני מקווה שיקרה הרבה יותר, בין היתר יש לנו פרטים של דמויות והסביבה, הגדרות לאפקטים שונים במהלך קרב ואנימציות, הגדרות תאורה ואפקטי פוסט כמו grain וכדומה. מסך ההגדרות גם טורח להראות את חלוקת המאשבים של ה-VRAM ומה הציפיית שימוש של ההגדרות שאנחנו בוחרים לצד מה ההמלצה של המשחק עבור המערכת, שזה מצויין, למרות שגם כשעברתי את ה"המלצה", יצא שהמשחק עבד לי בצורה חלקה במיוחד. בנוסף לאלו, עוד דבר שצריך לציין לחיוב רב, קיבלנו גם את כלל הדיבובים של המשחק בהתקנה הזאת, כך שבפעם הראשונה הדיבוב ליפנית של המשחק זמין גם לשחקנים במערב מבלי להביא עותק יפני של המשחק על דיסק, ואני מאוד נהנה מהדיבוב היפני, גם כשהדיבוב הקוריאני המקורי כבר היה מאוד מוצלח.
עוד פרט אחד קטן שקשור לפן היותר טכני של המשחק הזה שאיך לא, כדאי לציין, אבל כיאה לפורט טוב למחשב, הוא תומך במגוון רזולוציות שונות כולל רזולוציות Ultrawide כמובן, אבל החלק שמשנה לי במיוחד הוא ללא ספק התמיכה במגוון שלטים, המרכזי ללא ספק הוא כמובן ה-DualSense שמגיע עם כלל הפיצ'רים שהיו על ה-Playstation 5 עבורו, בדגש גדול על ה-Haptic Feedback שמורגש לכל אורך המשחק כולל צעדים הכי קטנים ומספק את החוויה הכי נוחה, במיוחד כאשר מבצעים parry. המשחק גם תומך בשלט Xbox באופן מלא יחד עם תצוגת UI מותאמת. אני כן אגיד בשלב הזה שהשליטה במשחק עם מקלדת ועכבר היא מאוד זרה לי ואני עוד מנסה להבין את ההגיון מאחורי חלק מהמיפויים השונים שהמשחק עשה. חלק מהפעולות נמצאות על מקשים שלא ממש ציפיתי להן, כמו ספרינט נמצא על מקש V, אני מניח שזה על מנת לפנות את ה-Shift בשביל התחמקות, אבל זה מרגיש מעט מוזר, המעבר בין שלט למקלדת ועכבר היה מאוד לא חלק עבורי והוא לא זורם בצורה נוחה כמו השלט עבור המשחק הזה.
רובה בקרב חרבות
עכשיו זה הזמן שלי לדבר מעט על ההרחבות שהגיעו עם המשחק. בשנה שעברה שחקני ה-Playstation 5 כבר קיבלו הרחבה אחת שהביאה את Nier: Automata לתוך Stellar Blade (ולא רק באופן הרוחני של העסק), ההרחבה היתה יחסית קטנה ומינליסטית ולא הוסיפה המון, בעיקר הוסיפה לנו עוד פחיות לאיסוף בשני אזורי המדבר הגדולים של המשחק שאותן החלפנו אצל אמיל עבור פרטי לבוש מ-Nier: Automata. החלק הבאמת חביב של ההרחבה הזאת מגיע כאשר נאסוף את כל הפחיות ונקנה את כלל הפריטים מהחנות של אמיל שנוסע לו במדבר, נקבל סצינה קצרה גם של אמיל נפרד לשלום (עם רפרנס מאוד ברור לתאריך היציאה המקורי של המשחק) ובכך ההרחבה מגיעה לסוג של סיום, אין תוספת מאוד מעניינת מבחינת משחקיות מההרחבה של Nier לצערי, ההרחבה בעיקר קוסמטית, ובזמן שפריטי הלבוש של Nier מפעילים את המוזיקה של המשחק, קיבלנו גם מוזיקה לנקודות העצירה שלנו, אבל פחות או יותר בזה נגמרת ההרחבה. אני חושב שהביג דיל האמיתי של ההרחבה הזאת היה העדכון שהגיע עם ההרחבה למשחק שכלל גם תלבושות חינמיות נוספות ומצב מצלמה חדש שהיה חסר בהוצאה הראשונה של המשחק יחד עם רפרנס מאוד משעשע ל-Nier Automata כאשר השחקן ישחק עם המצלמה של המשחק (והמבין יבין).
את אותו הדבר אי אפשר להגיד על ההרחבה של Goddess of Victory: Nikke. מדובר בהרחבה שמוסיפה לא רק פריטי לבוש חדשים עבור איב (Eve) של 5 דמויות שונות מ-Nikke (Rapi, Anis, Alice, Dorothy ו-Modernia), היא מוסיפה גם שלבי משחק חדשים שמגיעים פחות או יותר מהמשימות השונות שיש ב-Nikke עם המפלצות של Stellar Blade. ההרחבה שמה את איב במקום של ניקה מול מסך אויבים שאנחנו נצטרך לירות בהם בגלים, המכניקות השונות של Nikke מופיעות בתוך השלב הזה כולל מנוע ה-Burst רק שהפעם אנחנו יכולים לבחור את הכח שבו אנחנו נשתמש כאשר המד שלו יגיע לטעינה מלאה. התוספת הבאמת מגניבה של ההרחבה הזאת דווקא מגיעה כאשר מסיימים את כל המשימות שמגיעות עם ההרחבה וזה ה-Boos Challenge של Scarlet. הקרב שלה קשוח למדי ובהחלט מיועד לשחקנים שאוהבים את כל האלמנטים של Sekiro שקיימים במשחק מאחר והוא יבחן את הסבלנות של לא מעט שחקנים והדיוק שלהם. כאשר מצליחים לנצח את הקרב בוס שלה, מקבלים כמובן את פרטי הלבוש שלה ועוד מוזיקה לנקודות העצירה של איב.
השורה התחתונה
הפורט הזה, מעבר לכך שהוא באמת מצויין עם הגדרות גרפיות מפורטות וגם מגיע עם כלל התוספות שיש למשחק הזה להציע, הוא ככל הנראה המשחק Unreal Engine 4 הגדול האחרון שאנחנו עומדים לקבל על המחשב (אלא אם כן אני דואג לשכוח משהו נוסף שאמור להגיע?). Stellar Blade בעצמו היה משחק באמת מצויין והעובדה שהוא מגיע לכלל שחקני המחשב גם כן, היא מעולה, ויחד עם התוספות שלו והתאימות הבאמת מרשימה של המשחק לרמות חומרה שונות, הופכות את הפורט הזה לחוויה נוחה ומהנה לכלל שחקני האקשן. אם חיכיתם לפורט הזה על מנת לשחק ב-Stellar Blade, אני שמח להגיד לכם שחיכיתם לפורט המושלם לעשות זאת ואני מת לראות את החוויות שלכם עם המשחק, מאחר ובאמת מגיעה לו לא מעט אהבה.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
11:13 13.06.2025 |
חן (אורח)
אשכרה המשחק רץ על אנריל אנג'ין 4. האמת הוא נראה פצצה ורץ פצצה, מעדיף משחקים כאלה כל יום על משחקים בUE5 שגורמים למחשב שלי לפלוט חום של תנור
2
| פורסם ע"י