אקשן שלא מבייש את משחקי DMC, אבל האם זה מספיק?
יש הרבה דברים שאפשר להגיד על השנים האחרונות בכל מה שקשור למשחקים של Ubisoft, אבל דבר אחד שכן אפשר לשים לב אליו, הוא התמיכה שלהם במשחקים קטנים יותר. האחרון שיצא לי לנסות כאן הוא The Rogue Prince of Persia, משחק 2D Side Scrolling משובח שנכנס ל-Early Access לפני קצת יותר משנה וממשיך עדיין לקבל עדכונים על בסיס חודשי עם תוכן חדש. על המשחק שהיום אני עומד לדבר עליו גיליתי ממש ברגע שנשאלנו מי מעוניין לסקר אותו, ואני מרגיש שהוא דורש טיפה יותר מרקטינג, אבל הוא עתיד להופיע במהלך ה-PC Gaming Show ואני מאמין שיש למה לצפות. אחרי התנסות קצרה עם Morbid Metal, הנה מה שחשבתי עליו.
אקשן מהיר וטהור
אני לא אשקר, המשחק הזה מכניס את השחקן, לפחות בדמו שקיבלתי, מהר מאוד לתוך האקשן. אנחנו מקבלים טוטוריאל מאוד קצרצר ונכנסים ל-"איטרציה ראשונה", אין עלילה מאוד ברורה או עלילה שאנחנו צריכים ככל הנראה להבין, רק אקשן מהיר מול גלים של אויבים. המשחק במבט ראשון הצליח קצת להזכיר לי בכלל את Warframe, השחקן זוכה להחליף בדמו הזה בין שתי חליפות שונות, לכל אחת יש שם משלה וסט כלים ייחודי: לכל חליפה יש מתקפה בסיסית, שתי יכולות שנטענות עם הזמן וייחודיות לחליפה ועוד מתקפה "אולטימטיבית" שנטענת ככל שהשחקן תוקף את האויבים יותר וגם כן, ייחודית לחליפה. במהלך הקרבות השחקן מקבל ציונים שמזכירים ללא ספק את Devil May Cry מ-D ועד SSS (וזה לא Smoking Sick Style).
החליפה הראשונה שאנחנו משחקים איתה נקראית Flux, היא מצויידת בסוג של חרב נינג'טו (Ninjato, חרב של נינג'ה) עם להב לייזר כחולה וסט מהלכים מאוד מהיר, היא מסוגלת לבצע טלפורט אל יריב ולבצע מספר חיתוכים, ובנוסף לירות סוג של חיתוכי לייזר לעבר מטרות רחוקות יותר. היכולת האולטימטיבית של Flux הופכת אותו לבלתי נראה כאשר הוא מבצע הרבה חיתוכים על היריב שלו ומבצע הרבה נזק. החליפה השנייה שנמצאית ברשותינו נקראית Ekku שהופכת את השחקן ליחידה קצת יותר כבדה ואיטית, אבל עם דגש על מתקפות AOE גדולות וחיתוכים רחבים בעזרת נגינטה (Naginata) מאוד גדולה, היכולת האולטימטיבית שלו קצת יותר אינטרקטיבית כאשר גם יש לו יותר אנימציה ממה שיש ל-Flux.
מה שהופך את המשחק לטיפה יותר מיוחד ממשחקי Hack and Slash אחרים הוא העובדה שבכל סיום אינטרקציה עם האויבים במפה, אנחנו מקבלים בחירה מ-3 יכולות או באפים שונים בצורת כרטיסים, מה שהופך את המשחק ברמה מסויימת גם לסוג של משחק Rogue-like, כי היכולות האלה לא ממשיכות איתנו לאיטרציה הבאה. בין הבאפים שניתן להשיג יש קיצור של דברים כמו Cooldown או העלאת אחוזים יחסית מזערית למתקפות שונות, אבל ניתן גם להשיג מהכרטיסים האלה רחפנים שנועדו לעשות גם כן נזק נוסף באינטרוולים של שניה לאויבים ואז לחזק גם אותם לאורך הריצה. אני מאוד אוהב את המכניקה הזאת, היא עובדת ממש לא רע עם המשחקיות כא ואני מקווה שיהיו עוד דברים מעניינים עם המכניקה הזאת במשחק המלא.
התחלה איטית?
באופן כללי, המשחקיות מרגישה מאוד חלקה, אין בה שום דבר שעוצר את השחקן, הכל קורה מאוד מהר וזה נכון בזמן קרב וגם במהלך חלקי הסיור של המשחק. העולם מג'נרט את עצמו כל פעם שנכנס ל"איטרציה" נוספת שאמורה לבחון את היכולות של השחקן, ואני מאמין שמדובר בחלק מהסיפור של המשחק. הסיפור עצמו פשוט לא מוצג בדמו הזה, לכן קשה לי להגיד מה מניע את הדמות שלנו בפועל. האיטרציה עצמה נכון לעכשיו מתקיימת באותו העולם, מאוד מיוער בהרבה הריסות, לכן אני יכול רק להסיק שמדובר בעולם פוסט אפוקליפטי ברמה מסויימת והעולם מתחלק לסוג של לוחיות בסדר יחסית רנדומלי כאשר בכל אחד יש אויבים בצורה כזאת או אחרת.
באותה צורה, גם האויבים שאנחנו זוכים לראות בדמו הזה מאוד לא מגוונים, אנחנו זוכים לראות 3 אויבים מ-3 סוגים שונים, מה שרק יכול לרמוז על מה שעתיד או אמור להגיע למשחק בהמשך, אבל הסוג הראשון הוא החיילים הפשוטים שקופצים על השחקן ומתים בקלות יחסית, אויב מכונף שנועד להיות המטרה הגבוהה יותר עבור השחקן שלנו שדורשת שימוש ביכולות השונות של Flux בעיקר, הסוג האחרון הוא אויב שהוא יותר טנקי ומגיע עם מגן מאוד גדול וגם עושה נזק קצת יותר גבוה עבור הדמות שלנו ואיתה אנחנו נעדיף להתמודד עם Ekku שמסוגל לבצע נזק כבד יותר עבור אויבים. אני מת לדעת מה יהיה בגרסא היותר מלאה של ה-Early Access, אבל אין הרבה באמת לעשות בדמו כאשר כל דבר נוסף שמנסים לגשת אליו, פשוט נעול מאחורי הרישום שהוא לא זמין בדמו.
לסיכום, הדמו עצמו מאוד קצר, אפשר להשלים אותו בפחות או יותר בחצי שעה, אבל מצאתי את עצמי נכנס כמה פעמים על מנת לנסות לשחק בדרכים שונות או לנסות יכולות שלא נגעתי בהן בריצות קודמות כדי לראות יותר. אם אתם גם אוהבים להשיג ציונים גבוהים במשחקים מהסוג הזה, תמיד יש סיבה להיכנס פעם נוספת לתוך השלב הזה. אני מאוד נהניתי מהמשחקיות, אבל אני צריך עוד. למזלנו, ככל הנראה שלא נצטרך לחכות עוד הרבה זמן מאחר וה-Early Access ככל הנראה יתחיל כבר בזמן הקרוב. מה צופה העתיד למשחק הזה? נצטרף לשבת ולחכות ממש עוד קצת.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י