הרשמה

המפיצה Devolver חושפת את המותגים המצליחים שלה והתוכניות להמשך

ואלה לא חדשות טובות

חברת Devolver מנסה לקרוץ לשחקני ה-AAA

חברת ההפצה Devolver Digital, הידועה בבחירת משחקי אינדי ייחודיים ומצליחים, שיתפה לאחרונה נתונים מעניינים על הביצועים הפיננסיים שלה וחשפה את האסטרטגיה שלה לשנים הקרובות. דיווח למשקיעים חשף אילו כותרים ופלטפורמות הכניסו לחברה הכי הרבה כסף מאז הקמתה כשבראש רשימת המותגים (IPs) המכניסים ביותר ניצבים כותרים מוכרים ואהובים: Hotline Miami האלים ופסיכדלי, Cult of the Lamb הממכר והמשונה, משחק ההישרדות SCUM, ואפילו משחק המובייל Devolver Tumble Time וקלאסיקת ההרפתקאות המחודשת Return to Monkey Island. מבחינת פלטפורמות, אין הפתעות גדולות: המחשב האישי (PC), בעיקר דרך חנות Steam, הוא המקור המרכזי להכנסות (מעל 50%), ואחריו ניצבות קונסולות ה-Nintendo Switch, PlayStation ו-Xbox.

חשוב להבין את מקומה של Devolver בתעשייה. היא מתמחה בהפצת משחקי אינדי (Indie) – כותרים המפותחים על ידי צוותים קטנים יחסית, עם דגש על חדשנות וחופש יצירתי, ובדרך כלל בתקציבים נמוכים יותר ממשחקי AAA המופקים על ידי חברות ענק בתקציבי עתק. אך בעקבות הפסדים כספיים שחוותה בשנים האחרונות, Devolver הודיעה על שינוי אסטרטגי משמעותי. במקום להשקיע במספר רב מאוד של משחקים קטנים (למעלה מ-30 בשנה לעיתים), החברה תהיה סלקטיבית יותר ותתמקד ב-10-15 כותרים בשנה, במטרה שיהיו "גדולים יותר". בכך בעצם Devolver מודה כי פיתוח והפצה של משחקי אינדי קטנים הוא לא עסק משתלם ומנסה להזיז את המחט לכיוון של AA. 

החברה תשים דגש גדול יותר על משחקי אינדי או AA (תקציב בינוני) שאפתניים יותר, בעלי ערכי הפקה גבוהים יותר ופוטנציאל מסחרי ברור יותר – קרוב יותר למשחקים כמו Cult of the Lamb המוצלח שלהם מאשר למשחקי אינדי זעירים. בנוסף, יהיה מיקוד גדול יותר בפיתוח מותגים קיימים ומוכחים (משחקי המשך והרחבות), טקטיקה המפחיתה סיכונים פיננסיים.

המטרה הסופית של Devolver היא ברורה: לחזור לרווחיות ולהבטיח צמיחה יציבה, תוך ניסיון לשמר את הזהות הייחודית שלה כמפיצה מובילה של כותרים מיוחדים ומעניינים, גם אם הם הופכים להיות קצת יותר "גדולים" ומחושבים כלכלית.

לנו כצרכנים מומלץ לצרוך יותר משחקים של מפתחים קטנים מאשר של חברות הענק ובכך לעודד יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. ולא רק להתלונן כשיוצא עוד משחק בתקציב של 300 מיליון דולר שלא מחדש כלום (כי מי יסכן 300 מיליון דולר על משהו חדש שלא נוסה מעולם?)

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י