הרשמה

ביקורת: Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii - התחלות חדשות

הסדרה האהובה יוצאת להרפתקאת פיראטים חדשה

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 21/02/2025

האם זה Skull & Bones שתמיד ייחלנו אליו?

עותק לביקורת ניתן לנו ע"י עדלי יונייטד, תודה רבה!

סדרת משחקי Like a Dragon היא רחוקה מלהיות סדרה חדשה, אבל היא בהחלט עברה סוג של לידה מחודשת בשנים האחרונות בלא מעט בחינות , זה התחיל כאשר טושיהירו נאגושי (Toshihiro Nagoshi), יוצר הסדרה ומי שהנהיג את הסטודיו של הסדרה במשך כעשור, החליט לעזוב את Sega על מנת לפתוח סטודיו עצמאי, במקומו נכנס מאסאיושי יוקויאמה (Masayoshi Yokoyama) שהפך בין היתר לאחד הכותבים הראשיים של סדרת יאקוזה שכעת הפכה את שמה במערב ל-Like a Dragon. בזמן שאחרי השינויים הפנימיים של הסטודיו, Like a Dragon לא רק ידעה שני משחקי המשך ישירים בדמות Yakuza: Like a Dragon ו-Like a Dragon: Infinite Wealth, באופן שיחסית חורג לסדרה, היא גם קיבלה מספר משחקי ספין-אוף שונים אחרי מה שהיה אמור להיות הסוף של הסיפור של הדמות הראשית של הסדרה, קאזומה קיריו (Kazuma Kiryu). אבל עכשיו, אחרי לא מעט שנים, את מרכז הבמה תופסת אחת מדמויות המשנה האהובות ביותר בגיימינג ולא רק זה, אלא גם בתור פיראט. אז אחרי כל הפתיחה הזאת, הנה מה שיש לי להגיד על Pirate Yakuza in Hawaii!

בעיות זיכרון, כמובן!

מי אני? מה אני? איך הגעתי לכאן ולמה אני חצי מופשט על החוף הזה? ובכן, אם יש אלמנט חוזר ופופולרי להחריד במדיה יפנית, במיוחד באנימות ומשחקים, זה אמנזיה (Amnesia). האנטי גיבור האהוב עלינו, גורו מאג'ימה (Goro Majima) מתעורר על חוף באי בודד, כאשר הוא לא זוכר דבר מכל מה שקדם להגעה שלו לאי, לא איך הוא הגיע אל האי, אף לא פרט מהעבר, אבל הוא מתעורר על מנת לגלות שהוא יאקוזה בצורה אחת או אחרת ועכשיו הוא צריך להתמודד עם פיראטים שמעוניינים לשדוד אותו.

מאג'ימה קם על חוף לא ידוע כאשר הוא צריך להתחיל לחבר את חלקי הפאזל בכוחות עצמו, באופן מאוד אופיני לסדרת המשחקים של Like a Dragon, הדמות הראשית מתחילה או שוקעת לאפס ומתחילה לבנות את עצמה מלמטה למעלה אחרי שהיא הפסידה את הכל. יחד עם זאת, כדאי גם לציין שהעלילה של המשחק פחות או יותר תספר לשחקן את הפרטים הנחוצים לעלילה, כך שכבר מדובר בספין-אוף שיכול להיות רלוונטי ליותר מרק מעריצי הסדרה, אבל כדאי לציין שהעלילה של המשחק מתרחשת לצד זאת של המשחק השמיני בסדרה ומציינת רקע שקשור למשחק השביעי של הסדרה.

כדאי לציין בשלב הזה שכיאה למשחק ספין-אוף בסדרה של Like a Dragon, אורכו בהשוואה למשחקים הראשיים של הסדרה הוא קצר יותר, בהרבה, הוא מכיל בסך הכל כ-4 או 5 חמישה פרקים לא ארוכים בצורה יוצאת דופן. אבל גם כאשר העלילה מרגישה קצרה, והשלמה של כלל האצ'יבמנטים של המשחק לא תדרוש הרבה יותר מדי שעות מהשחקן, העלילה לא מרגישה מאולצת מדי, היא רצה באופן שהוא טבעי, אין יותר מדי דחיסה של מידע לשעות בודדות של משחק.

כרגיל אני משחק עם הדיבוב ליפנית, אבל אציין בשלב הזה שקיים גם דיבוב לאנגלית שנכנס לסדרה יחד עם The Man Who Erased His Name, אישית אין לי המון חיבה אליו, אבל הפעם מאט מרסר מדבב את מאג'ימה, אולי זה ידבר אל חלקכם יותר. למזלינו כמובן, הדיבוב היפני נשאר מדהים כמו כל משחק אחר בסדרה, הידנרי אוגקי (Hidenari Ugaki) כבר יותר מ-20 שנים מדבב את מאג'ימה והוא נשמע כאילו לא עבר יום מאז שהוא התחיל לבצע את התפקיד הזה. שאר הקאסט הפעם קצת פחות מוכר ומכיל כמה שמות קצת פחות מוכרים בעולם הדיבוב היפני עם תפקידים קצת פחות מוכרים חוץ מהמדבבת של אקאמה (Akame) שחוזרת מ-The Man Who Erased His Name לדבב את הילד שמשמש כסייד קיק של מאג'ימה במשחק הזה.

בית ספר בפיראטיות

במה שנראה כמו אופנה עבור הסדרה הזאת כרגע, בזמן שהסדרה הראשית נטשה את סגנון המשחק היותר אקשני ועשתה מעבר מאוד חד לסגנון משחקי תפקידים ומשחק בתורות, משחקי המשנה מאוד מכבדים את מה שהסדרה עשתה עד המשחק השישי פחות או יותר ומכילים אקשן שלעיתים גורם לנו לשמוט את הלסת. אז כן, Pirate Yakuza in Hawaii הוא משחק אקשן שלעיתים גם גובל כמעט בסוג של מוסו (Musou) או Hack and Slash מאחר ומדי פעם, אנחנו נלחמים בגלים של אויבים.

כיאה למשחק יאקוזה, למאג'ימה יש שני סגנונות משחק שונים, האחד נקרא Mad Dog שמבוסס על הסגנון לחימה שלו מהיאקוזה, ויחד איתו יש לו סגנון שנקרא Sea Dog, שבו הוא מחליף את הסכין שלו בשתי חרבות קטלס (חרב פיראטים) ויש לו גישה גם לכלים נוספים כמו אקדח. מאג'ימה יכול להחליף סגנונות משחק באופן חופשי במהלך המשחק. למאג'ימה גם יש בר שמתמלא ככל שהוא נלחם באויבים שמאפשר לו לבצע פעולות מיוחדות עם חברי הצוות שלו, בנוסף גם יש לו מד שמתמלא שמאפשר לו להשתמש ביכולת מיוחדת של סגנון הקרב הנבחר, ב-Mad Dog למשל מאג'ימה יוצר העתקים שלו שנלחמים לצידו.

מערכת הקרב של המשחק מוכרת לשחקני הסדרה, אבל תוספת חדשה ודי מיוחדת של המשחק הזה היא שאנחנו פיראטים, פעם ראשונה שיש לנו ספינה וצוות ששט בים, אם חשבתם שהכותרת של בית ספר בפיראטיות היא מקרית, אז לא, היא באה כביקורת מאוד ספציפית למשחק אחר בסגנון פיראטים שיצא רק בשנה שעברה והפשיט בערך כל דבר אפשרי מהמכניקה שאנחנו מכירים. אז הפעם לא רק שאנחנו יכולים להילחם בספינות בלב הים, בחלק מהמפגשים שלנו עם ספינות יריבות, תהיה למאג'ימה אפשרות לעלות על הספינה היריבה ולהתחיל להילחם בצוות שנמצא עליה, איפה זה היה ב-Skull & Bones? אני מניח שלעולם לא נדע.

יש דברים שלא משתנים

בין הדברים שכנראה נאמרו ועוד יוזכרו לא מעט הוא שלסטודיו המפתח, RGG Studios, יש יכולת די מרשימה לבצע שימוש חוזר ב-Assets מהמשחקים הישנים יותר שלהם, מה שבהחלט מאפשר להם להוציא לא מעט משחקי ספין-אופים כמו האחד הזה. אבל כמו שכבר ציינתי, גם למשחק הזה יש טוויסט משלו למשחקים אחרים בסדרה שכולנו אוהבים. לא ברור באיזה מאגיה שחורה הסטודיו משתמש, אבל עד עכשיו אנחנו מקבלים משחקים מצויינים בסדרה הזאת ובקצב  די מטורף, יחד עם זאת, אני תוהה אם זה אומר שאנחנו גם המשחק הראשי הבא בסדרה ישאר עם גרפיקה זהה, שגם כשהיא נראית לא רע, לא באמת השתנתה יותר מדי כבר במשך 5 משחקים שונים (או 7 אם אני סופר את משחקי Judgement) ואני מקווה שפעם הבאה תביא לנו מקצה של שיפורים גרפיים כאלה או אחרים.

אם כבר בגרפיקה עסקינן, אני חייב לציין כמה בעיות טכניות של המשחק בעת היציאה שלו, יכולות כמו DLSS לא עבדו כמו שצריך במהלך היציאה, גם כשהמחשב עומד בדרישות המקסימליות של המשחק על מנת לרוץ על רזולוציית 2K, המשחק לא רץ באופן קבוע על 60 פריימים. כאשר הפעלתי DLSS על מנת לשפר את הביצועים של המשחק, לפתע המשחק הפך לחשוך לחלוטין, אין גרפיקה, רק ה-UI מופיע, אני לא יודע אם היה מדובר בתקלות של הדרייברים של Nvidia (שעדיין חווים בעיות שונות), אבל רק כשהפעלתי FSR קיבלתי סוג של סופר סמפלינג שעבד במשחק כמו שצריך.

מילה על העיצובים של המשחק הזה, אנחנו אמנם לא מעט מהזמן נבלה בהוואי שאנחנו כבר מכירים מהמשחק הראשי האחרון של הסדרה, Infinite Wealth, אבל גם איתו יש לנו כמובן דמויות חדשות שלא הכרנו לפני כן, וגם מאג'ימה מקבל לא מעט בגדים שונים במשחק הזה. כמובן שגולת הכותרת היא ללא ספק הביגוד פיראטים של מאג'ימה שתופס את מרכז הבמה בלי שום צל של ספק והוא אחד הבגדים שכנראה יהיו הכי אייקוניים עבורו. יחד עם זאת, הוא עדיין נמצא בחולצה פתוחה לא מעט מהמשחק, במיוחד כשהוא מגיע להונלולו (Honolulu) עם טוויסט הוואי על הביגוד שלו. בקצרה גם אזכיר את המוזיקה של המשחק, היא לא שונה בצורה יוצאת דופן ממה שאנחנו מכירים, אני חושב שהשיר היחיד שהיה מיוחד עבור המשחק הוא שיר הנושא שאמנם מאוד זכיר, אבל אין הרבה חדש מבחינת מוזיקה במשחק הזה לצערי.

השורה התחתונה

Like a Dragon Pirate Yakuza In Hawaii הוא משחק ספין-אוף שאומנם לא יזכר כאחד המשחקים הטובים בסדרה, אבל הוא בהחלט אחד ממשחקי הספין-אוף המוצלחים ללא צל של ספק, הוא מספק מכניקות חדשות לסדרה גם כאשר הכל נראה מוכר, במיוחד הדמויות והטקסטורות שלהן. עכשיו שאנחנו כבר קצת יותר משנה אחרי השחרור של Infinite Wealth, אני מקווה שנתחיל לראות בקרוב חדשות על המשחק הראשי הבא בסדרה ולא על עוד משחק ספין-אוף, כי גם כשהם מוצלחים, יש גבול לכמות הפעמים שבה אנחנו יכולים לחזור לעלילה שלא משנה בצורה יוצאת דופן את העלילה הראשית של המשחק. יחד עם זאת אנחנו יודעים שהפרויקטים הבאים של הסטודיו הם בכלל Virtua Fighter חדש ו-IP מקורי חדש שנראה מסקרן גם כן, לכן נצטרך לחכות ולראות מה העתיד צופן עבור הסדרה הזאת.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • משחק ספין-אוף מוצלח עם עלילה כיפית
  • המשחקיות האהובה של משחקי Like a Dragon הקלאסיים
  • עיצובים מגניבים עבור מאג'ימה

הרע

  • הסאונדטרק מתחיל להשמים
  • בעיות טכניות וביצועיות של המשחק

ומשחק הפיראטים שחיכינו לו

  • בשעה טובה יש לנו משחק פיראטים שאפשר לציין כמשחק פיראטים טוב!
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י