הרשמה

מלחמת הקונסולות: מאבק ענקים? או אסטרטגיית שיווק גאונית?

מלחמות האיכרים

מנהל XBOX לשעבר מודה "אנחנו המצאנו את מלחמת הקנסולות"

בעולם הגיימינג, מעט דברים מתחרים בוויכוח הנצחי: "איזו קונסולה טובה יותר?" מלחמת הקונסולות בין סוני, מיקרוסופט ונינטנדו עיצבה את התעשייה כפי שאנו מכירים אותה כיום, והפכה גיימרים למעין "שבטים דיגיטליים" הנאמנים למותג האהוב עליהם. כמי שמתרפק על מקלדת מכנית ו-GPU במחיר של קונסולה וחצי, קשה שלא להביט בחיוך ציני על ההתרגשות סביב ה"מלחמה" המדוברת בין Xbox ל-PlayStation. 

השבוע, פיטר מור, לשעבר מנהל בכיר ב-Xbox, העניק ראיון לערוץ היוטיוב של דני פניה והפיח חיים מחודשים בויכוח שרק בעלי הקונסולות עדיין מתרגשים ממנו. מור, האיש שהתהדר בקעקועי Halo 2 ו-GTA IV על זרועו כדי לשווק משחקים, טוען "שמלחמת הקונסולות הייתה בריאה לתעשייה". לדבריו, בתחילת שנות ה-2000, כשהתקשורת "האשימה את משחקי הווידאו בכל חוליי החברה", המאבק הזה סייע להעביר את הגיימינג "מהעמודים האחוריים לעמודים הראשונים". מעניין שמור מודה בפה מלא: "בהחלט עודדתי את הקרב. המלחמה הזו הרימה את כל הספינות." מור מתכוון שהשימוש במלחמת הקונסולות כמלחמה על המותג, מלחמה שאנחנו רואים עד היום, נועדה לשרת בסוף את האסטרטגיה של החברה ולהפוך את תעשיית הגיימינג למעניינת ונחשקת יותר.

והנה החלק שאני חושב שמיקרוסופט מנסה לעשות עד היום. מור חושף שאם למיקרוסופט "הייתה בחירה, הם לא היו מייצרים חומרה בכלל". הם היו מעדיפים להיות "ישות של מאות מיליארדי דולרים המספקת תוכן ישירות לטלוויזיה שלך" - בדיוק כמו שאנחנו, משתמשי ה-PC, נהנים כבר שנים. מור מציין שרכישת Activision-Blizzard "שינתה את הדברים במיקרוסופט", והתעשייה "איבדה קצת מהלהט" שעליו היא צמחה. בתרגום חופשי: כשיש מספיק כסף בקופה, אפשר להפסיק עם התיאטרון. בשלב הזה מיקרוסופט פחות צריכה להרים את הקונסולה שלה והיא מכוונת יותר להיות יצרנית התוכן וספקית התוכן שהיא תמיד רצתה להיות.

אז בזמן שבעלי הקונסולות ממשיכים להתווכח על בלעדיות ורזולוציות, אנחנו, אצולת ה-PC, יכולים להמשיך ליהנות מהמשחקים של כולם, עם 60FPS היישר מהקופסה, אינסוף אביזרי משנה, ומודים, כמו שתמיד היה אמור להיות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י