הרשמה

ביקורת: Monster Hunter Wilds - המפלצת הראשונה שלי

אור יצא לציד מפלצות ארוך ושרד כדי לספר לנו איך היה!

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/02/2025

האם Wilds מצליח להתעלות על קודמיו בסדרה?

עותק לסיקור ניתן לנו ע"י ישפאר ישראל, תודה רבה!

כבר במשך כמה שנים אני רוצה להיכנס לתוך סדרת Monster Hunter, אבל אני אשקר אם אגיד שהצלחתי להתמיד עם המשחקים בשלב כלשהו. ל-Monster Hunter World לא הצלחתי להתחבר או להוציא יותר מ-10 שעות, על Rise ששיחקתי גם על ה-Switch בתחילה וגם על המחשב, גם לא הצלחתי להוציא יותר מ-10 שעות בלי שעברתי חזרה למשחקים אחרים. אבל משהו ב-Wilds הצליח לשבות אותי מהר מאוד כבר מהטריילר הראשון וככל שהתקרבנו לתאריך השחרור, כך התלהבתי ממה שראיתי יותר ויותר. כעת, בגלל שיקירנו רועי האן לא בארץ, נפל בחלקי לבקר את המשחק החדש בסדרה, והתמכרתי מהר מאוד, בואו ואספר לכם למה.

לבד במדבר

כמו כל משחק Monster Hunter, גם פה, איך לא, אנחנו משחקים צייד מפלצות שאנחנו יכולים לעצב. גילדת הציידים נתקלת בילד בשם נאטה (Nata) שהצליח לחמוק ממתקפה של הרוח הבלנה (The White Wraith), מפלצת אגדית שנחשבה לזן נכחד, על הכפר אליו שייך. ראש הגילדה קורא לנו על מנת להוביל את הקבוצה שתצא אל הארץ האסורה (Forbidden Lands) שמהם הגיע נאטה, למצוא את השבט שלו שנקרא השומרים (The Keepers) ולגלות מה עלה בגורל המפלצת האגדית שהרסה את הכפר.

כמו שכבר נאמר בביקורת אחרת לסדרה פה באתר, מעגל המשחקיות של Wilds לא שונה כמעט בכלל מזה של משחקים אחרים בסדרת Monster Hunter, אחרי סצינת הפתיחה, אנחנו מתמקמים במחנה ומתחילים לקבל משימות ציד מפלצות מחוץ למחנה, לאסוף ציוד שונה מהעולם ומהמפלצות שחיסלנו על מנת לבנות נשקים ושיריונות על מנת להתחזק, או סתם לצאת ולצוד מפלצות בשביל הכיף. רוב המשימות שאליהן נצא יתמקדו בעיקר סביב החקירה של הארץ החדשה שאליה נכנסנו ובמהלכן גם נגלה כי ישנם תושבים נוספים לארץ החדשה והמסתורית הזאת.

העלילה עצמה של המשחק היא מעניינת, העובדה שהיא מלווה בסצינות סינמטיות מרהיבות במיוחד, כולל סצינת הפתיחה הדי מפוצצת של המשחק עם המרדף אחר הילד והסייקרט (Seikret) שנרדפים בידי מפלצות במדבר. גם עבודת הדיבוב במשחק ביפנית היא מצויינת, כל הסצינות מדובבות באופן מלא, פעם ראשונה שלדמות שאנחנו משחקים יש קול ושורות כלשהן, מה שמוסיף לי עוד מימד לדמות שאנחנו יוצרים, אומנם אין מבחר קולות שונים כמו במשחקים הקודמים, אבל אני מבטיח לכם שהאפשרות לבחור את ה-Pitch של הקול של הדמות והפאליקו שלכם (החתול שמתלווה לשחקן) לא יאכזבו אתכם.

מפלצות או לא להיות

הגיע הזמן להתחיל ולדבר על הבשר האמיתי של המשחק וזה כמובן האקשן, כי רוב מי שנכנס למשחק Monster Hunter כנראה רוצה לצוד מפלצות, ותודה רבה כי יש לא מעט מהן. הרוטינה המרכזית של המשחק היא בסופו של דבר, כמו שציינתי קודם, לצוד לא מעט מפלצות שונות ממקומות שונים בעולם של המשחק, וזאת על מנת לשרוד, להחליף ולשפר ציוד ולחקור את הארץ שאליה הגענו. למזלנו בארץ האסורה לא מעט מפלצות שונות ומשונות עם יכולות איום שונות על הצייד שלנו ולא מעט צעצועים לשחק איתם.

דבר אחד שהמשחק נותן לשחקן מהר מאוד על ההתחלה זה לבחור את הנשק שמתאים לו, הביקורת הזאת היא לא מדריך, אבל אני ממליץ לכולם לנסות את ה"שאלון" שמוצג בפניכם בתחילת המשחק על מנת לבחור נשק, כי יכול להיות שכמוני, פחות תסתדרו עם החרב הכבדה שאתם מקבלים על ההתחלה. המשחקיות עם הנשקים השונים משתנה מנשק לנשק, אבל הבחירה הכי אינטואטיבית בשבילי כנראה הייתה זוג חרבות שהן פשוט מהנות. לכל נשק קיים גם סט קומבואים משלו על מנת באמת להוציא את המיטב מכל נשק, אפשר גם להיכנס לאזור אימונים על מנת ללמוד את הקומבואים האלה בנחת ולא בקרב.

דבר נוסף שעוזר לצאת ולצוד מפלצות שונות, זאת העובדה שאפשר פשוט לצאת מהמחנה ולהתחיל לסייר בטבע הפתוח מבלי לקחת משימה ופעם ראשונה, בלי מסך טעינה, פשוט לצאת לעולם ולחקור. אל הסיורים שלנו מצטרפת עכשיו לא רק הפאליקו והסייקרט שמחליפים את הפלמיוטס (Palamutes, הכלבים החמודים שעליהם רכבנו במשחק הקודם), מצטרפת גם עלמה (Alma) שהיא דמות המשנה שמתלווית אלינו על מנת לחקור את העולם ולתעד את כל מה שאנחנו רואים. היא לא מוסיפה או גורעת מהאקשן בשום צורה, אבל מדי פעם היא כנראה תגיב על דברי משונים שיהיו בסביבה.

אם אתם שחקני Monster Hunter, יכול מאוד להיות שחלק לא קטן מהמפלצות כנראה יראו לכם מאוד מוכרות, מפלצות כמו Congalala, Blangonga, Conga, Magala יחד עם מפלצות חדשות שיצא לנו לראות כבר בבטאות כמו Doshaguma, Chatacabra, Balahara ועוד כמה הפתעות מעניינות לא פחות שלא נחשוף בביקורת במפאת ספויילרים. אנחנו גם יודעים שמעבר למבחר המעניין שקיים במשחק, אנחנו עתידים לקבל עוד מפלצות נוספות בהמשך בחינם כמו Mizutsune לא הרבה אחרי ההשקה ו-Capcom כבר הבטיחה שנמשיך לקבל תוכן חדש במשך תקופה אחרי השחרור, אני סקרן לגבי מה שעוד עתיד להגיע.

אני כן אציין כבר עכשיו בנוגע לסייקרטס השונים, אני חושב שהצורה שבה הרכיבה מתבצעת במשחק, מרגישה מאוד לא אינטואיטיבית, הם מתחילים את הרכיבה מבלי שהשחקן ישלוט ברכיבה בכלל, מה שגרם לי לא פעם להיתקע בקירות, אבל ברגע שלומדים להשתמש במכניקת רכיבה, שבה או שהסייקרט יעקוב אחרי המטרה שלו, או ימשיך ישר, כל מה שצריך זה לקבוע את המהירות רכיבה שלו. עוד יתרון מאוד גדול של רכיבה על הסייקרט הוא ללא ספק גם האפשרות לבצע פעולות שונות בזמן שאנחנו בתנועה מבלי לחשוב יותר מדי, להשחיז את הנשק, לאכול אוכל או לשתות תרופה, התחלה אמנם לא אינטואיטיבית אבל ההמשך סופר נוח.

אומנות לחימה

עכשיו כשדיברנו קצת על מכניקות, בואו נדבר גם על עיצובים, כי אין מה לעשות, מדובר בתצוגת אופנה אחת גדולה. אז אתחיל כבר עכשיו ואגיד שיש מגוון די רחב של שיריונות שונים, הרוב המוחלט של מה שהספקתי בנתיים לראות ולבנות במשחק היה מהמם, כבר על ההתחלה מצאתי את עצמי יוצא לצייד על מנת שאהיה מסוגל ללבוש שיריון רק כי אהבתי את העיצוב שלו, וזה גם אחד התגמולים שהכי נהניתי מהם מעצם המשחק כנראה, לא רק בגלל שנהניתי מהמשחקיות, העיצובים פשוט ממש טובים. אני כן אגיד שזה לא נכון לכלל השיריונות, יצא לי לצוד בשביל שיריון שהיה חזק יותר ממה שהיה לי עד אותו רגע, אבל הרוב המוחלט פשוט היה נראה לי מגניב.

אני כן אדבר קצת על הגרפיקה, ה-RE Engine של Capcom הוא אחד הכלים שהוציאו כמה מהמשחקים הכי יפים של השנים האחרונות ועושה רושם שהוא מסוגל לעשות הכל. הגרפיקה של המשחק היא מרהיבה למדי, בין היפות שיצא לי לראות בסדרה וזאת לצד World שבעצמו היה נראה מדהים. באותה נשימה, הוא גם מדגיש את התחושות שלי בנוגע לדור הנוכחי של הקונסולות והחולשה שלהן, אפשר לשחק את המשחק על מצב שמתעדף רזולוציה או מצב ביצועים עם יותר פריימים, בזמן שהמשחק שחיק לגמרי ונראה מעולה גם ב-30 פריימים לשניה, תעדוף פריימים מביא את הצדדים היחסית מכוערים של FSR לקידמת הבמה ובזמן ש-Upscaling עושה עבודת אלוהית, הוא פשוט בולט מאוד בעין.

אציין גם לצערי שלא היתה לי חווית מולטיפלייר מהמשחק, מאחר ולא היתה לי גישה לשרתים של המשחק במהלך תקופת הביקורת. כל מה שאני יכול לספר על מצב המולטיפלייר של המשחק מגיע אך ורק מהבטא, היות ודברים השתנו מהבטא לקראת היציאה הסופית של המשחק, יהיה לי קשה לתת חוות דעת על חווית הרשת של המשחק. בבטא היה קשה ליצור קבוצה במהלך הסבב הראשון ואני מקווה שלקראת היציאה המלאה של המשחק, המצב ישתפר, ה-UI לא היה נוח וגם כשהצלחתי להיות בפארטי עם חברים, כאשר יצאנו מהמחנה, הם נעלמו לי לחלוטין.

לסיום, אדבר גם קצת על הפסקול של המשחק,  אני באמת אוהב את המוזיקה במשחק הזה, אני לא יודע עדיין אם מדובר בחומר של פסקול השנה, אבל המוזיקה פשוט עובדת מצויין. המוזיקה עצמה מתוזמרת, ובצורה שלא חדשה לסדרה בכלל, מצליחה להעביר גם מוזיקה נעימה ומרגיעה וגם מוזיקה קצבית לרגעים שבהם יש יותר אקשן. הייתי שם לכם את מוזיקת הנושא כדי שתבינו לבד כמה היא מעבירה לא מעט מהמנעד רגשות שהפסקול מעביר, אבל במקום זה אני אשים פה את הפסקול של אחת ממוזיקות הקרב באזורים הפתוחים הראשונים.

השורה התחתונה

Monster Hunter Wilds הוא ללא ספק המשחק הכי גדול בסדרה, האזורים הפתוחים שלו גדולים במיוחד והוא תמיד חי ומאוכלס במפלצות שונות. מערכת הקרב של המשחק מרגישה יותר רעננה עם קומבואים שונים לנשקים השונים שיש מהם מבחר לא קטן בכלל כרגיל. המפלצות החדשות נראות נהדר, המשחק שם את השחקן באקשן עם כל הכלים שלו מהר מאוד ומדובר באחד מהמשחקים שהכי קל להיכנס אליהם בסדרה הזאת ובהנאה צרופה של ממש רק לחקור את העולם. קשה עדיין להגיד איך מצב האונליין של המשחק יתפקד יחד עם חברים אבל כל מה שאני יכול לקוות הוא שהחוויה לא תהרס בניסיון לקבוע עם חברים או לשחק עם זרים, כי זה יכול לשבור או לגרום למשחק פשוט להיות חוויה מושלמת, אני מניח שאני אגלה עם כולם ממש עוד כמה ימים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • לוקח את Rise לגובה חדש עם עולם פתוח ומאוכלס
  • פסקול נהדר ומתוזמר שעובד מצויין עם המשחק
  • סיפור מעניין עם עומק ועניין בדמויות השונות שמלוות אותו
  • משחקיות יוצאת מן הכלל ומגוון מפלצות מעניין במיוחד
  • גרפיקה ונראות כללית טובים במיוחד...

הרע

  • ... עם מצבים מוגבלים למדי
  • Upscaling לא טוב על הקונסולה

והאוכל במשחק:

  • אני לא יודע איך הם עושים את זה אבל הוא עושה לי תאבון מטורף...
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י