הרשמה

ביקורת: Goblin Slayer Nightmare Feast - הטירה הלא נעה

האם זה משחק ה-Fire Emblem שמעריצי המותג חיכו לו?

  • Nintendo Switch
  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 15/11/2024

אור יצא לנסות את Goblin Slayer Nightmare Feast על ה-Switch, הנה מה שהוא חשב עליו

הרבה דברים אפשר להגיד על האנימה של Goblin Slayer, אבל דבר אחד בטוח הוא שהיה לה רושם ראשוני בלתי נשכח - פרק הפתיחה של האנימה היה שנוי במחלוקת, אבל האנימה עצמה ללא ספק תפסה את תשומת ליבם של לא מעט צופים מסביב לעולם כשהיא יצאה ב-2018 והצליחה לגרום ללא מעט דרמה ומחלוקת בנוגע לדירוג הגיל שלה. יחד עם כל הדרמה הזאת, האנימה זכתה לאהדה לא קטנה בכלל שהביאה לנו גם עונה שניה ועכשיו גם משחק, אבל האם המשחק הזה שווה את הזמן והכסף שלכם? בואו נדבר על זה.

png מדברים

העלילה של המשחק היא עלילה מקורית, היא אומנם מתרחשת בעולם של Goblin Slayer, אך היא לא עוקבת אחר האנימה או הנובלה שעליו הסדרה מבוססת. הסיפור שלנו עוקב אחר נסיכה שחוזרת לעיר מולדתה, אך במקום לחזור ולהפוך למלכה, היא מחליטה שהיא רוצה להפוך למנהיגת גילדת ההרפתקנים המקומית (Guild Master). הסיפור תופס תאוצה כאשר ביומה הראשון מגיעה משימה שדורשת הרפתקן שילך לטירה סמוכה על מנת לבדוק מדוע גובלינים החלו לפקוד אותה, מאחר וההרפתקן היחיד שנמצא בגילדה יצא למשימה, מנהיגת הגילדה מחליטה לצאת בעצמה לבדוק את מה שהתרחש בטירה.

כשאני אומר שהעלילה תופסת תאוצה, היא נעשית מעניינת לפחות או יותר 5-10 דקות ומשם חוזרת להיות עלילת נובלה ויזואלית די גנרית. מנהיגת הגילדה ניצלת על ידי ערפדית שמתגוררת בטירה אחרי שהיא מותקפת בידי, איך לא, אותם הגובלינים שהחלו לפקוד את הטירה. אחרי שהקרב בין הערפדית ומנהיגת הגילדה לבין הגובלינים מגיע לסיום, מנהיגת הגילדה מצליחה לגייס לכוחותיה את הערפדית על מנת להפוך להרפתקנית. הרבה מהמשחק יעסוק במשימה של מנהיגת הגילדה לגייס כמה שיותר אנשים ולהפוך את הגילדה לגילדה מוצלחת.

כמו שבודאי שמתם לב, בשום שלב לא הזכרתי שמות עבור הדמויות השונות, ואז שמתי לב שגם באנימה בעצם, ההתייחסות לרוב הדמויות נעשית בעיקר בקשר למקצוע שלהן ולגזע שאליו חלקם משוייכים. אני גם הזכרתי את העובדה שהמשחק הוא נובלה ויזואלית וכל הסיפור של המשחק בעצם מועבר כאשר המשחק מציג את עצמו בנובלה ויזואלית שנראית ומרגישה זולה להחריד, משחק הקול לא רע בכלל, אבל הסיפור באמת לא מאוד מושך, הוא ברובו שכיח למדי, מדובר בעלילה מקורית שגם אם תחליטו לדלג על המשחק הזה, אולי לא באמת תפספסו יותר מדי בעולם של Goblin Slayer.

לא משחק ה-Fire Emblem שלו ייחלנו

המשחק לא סתם מגדיר את עצמו כמשחק תפקידים טקטי, בין סצינת נובלה ויזואלית אחת לשניה, יש לנו כמובן סגמנט קרב אסטרטגית שמזכירה מאוד את Fire Emblem, ואני חושב שמדובר בחוויה מעניינת לשחק משחק שמנסה להיות Fire Emblem בעולם של Goblin Slayer ועוד על קונסולת הסוויץ' של נינטנדו לא פחות (ואולי זה רק בגלל שזאת הגרסא היחידה שיצאה באנגלית עד כה.... אני מסתכל על גרסאת המחשב בחוסר עניין גלוי). מכניקת הקרב של המשחק הזה היא אולי החלק המעניין יותר של המשחק, אבל גם היא רק חצי אפויה ולוקה בחסר.

למי שלא מכיר את Fire Emblem, ארחיב כעת, מערכת הקרב  מתבצעת בתורות, השחקן מול הגובלינים (גובלינים כמו חול.... אין מה לאכול), לכל דמות יש מקצוע ויכולות משלה, ובתור שלנו יהיה ניתן להזיז את הדמויות על לוח אריחים (tiles) ולתקוף את הגובלינים. לכל דמות יש מתקפה רגילה ויכולות מיוחדות שהן יכולות להשתמש בהן, כולל יכולת שדורשת מהדמויות שלנו להטיל קוביה על מנת לבצע מתקפה עם נזק קריטי.

מערכת הקרב עצמה היא לא רעה, היא אפילו מהנה לעיתים, אבל בהשוואה כמובן ל-Fire Emblem, היא לוקה בחסר. הרבה מסט הפיצ'רים שקיים בפייר אמבלם פשוט לא קיים פה או באמת עשוי בצורה לא אפויה. למשל, הפיצ'ר שמאפשר לשחקן בלחיצת כפתור לראות את הטווח של הגובלינים, של הצעדים והמתקפות שלהם, לא זמין כאשר השחקן לוקח שליטה על אחת הדמויות שלו, וצריך להיות על הגובלין האויב על מנת באמת לראות מה המרחק שאליו הוא יכול להגיע, כל גובלין בנפרד, מה שגרר לא מעט חיפושים שונים על המפה רק כדי לדעת מה המהלך הכי טוב לקבוצה שלי מבחינת האיומים שקיימים להם.

מעבר למכניקת הקרב של המשחק, המשחק גם מאפשר לשחקן לנהל את הגילדה בכוחות עצמו. מסך הניהול הוא מסך פשוט במיוחד, ניתן לנהל בו את ההרפתקנים בגילדה, לשכור את שירותם של הרפתקנים חדשים, לשפר את הציוד, לשכור באייטמים שונים וכמובן לקבל קווסטים שונים. מסך הגילדה הוא גם המסך שבו ניתן לשמור ולטעוןן שמירות ולפתוח את מסך ההגדרות, למה רק במסך הגילדה ניתן לבצע את כל זה? אני לא יודע, למה באמצע החלקים של הנובלה אי אפשר לשמור? מדובר בחלקים יחסית ארוכים שדורשים לא מעט זמן.

אני מניח שכבר התקבל הרושם מקריאה קלה של הביקורת הזאת שלא נהניתי מהמשחק, והאמת היא שזה נכון, מצאתי את עצמי נרדם כמה וכמה פעמים מול החלקים שהם נובלה ויזואלית במשחק. קשה לי מאוד להגיד שהעלילה של המשחק מעניינת בצורה כלשהי. הבעיה האמיתית היא שזה לא רק הסיפור עצמו, הזילות של המשחק הזה מופיעה ברמה מסויימת גם בפס קול הדי רפטטיבי שלו ועיצובי הדמויות היחסית גנרים שלו, העיצוב של המנהיגת גילדה והערפדית הם, איך לא, מוצלחים בהשוואה לשאר הדמויות שמוצגות, אבל גם אותם כנראה אשכח אחרי שאסיים עם הביקורת הזאת.

השורה התחתונה

Goblin Slayer -Another Adventurer -Nightmare Feast הוא משחק שאני פשוט לא מעוניין להמליץ עליו. המותג של גובלין סלייר עצמו הוא לא רע, אבל בזמן שהוא נלחם על הקיום של הנובלות שלו בלי צנזורה כבדה, הם לא היו צריכים משחק שלא יזכה לאהדה מטורפת. אם אתם אוהבים משחקי נובלה ויזואלית שדומים לסגנון של המשחק הזה, יכול להיות שמדובר במשחק הזה, ניתן כמובן לדלג על כל הסיפור ולקפוץ ישירות לחלקי הקרב של המשחק, אבל גם הם, כמו שנאמר, לוקחים בחסר בהשוואה למשחקים המתחרים שעל ה-Switch.

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

3
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • העיצוב של הדמויות הראשיות חביב
  • מוזיקה סבירה
  • מכניקת קרב מהנה...

הרע

  • ... אבל מזעזעת בהשוואה לתחרות
  • שאר עיצובי הדמויות גנריים וקשה לזכור את הדמויות האחרות
  • עלילה שכיחה ולא מעניינת במיוחד

והזמן שיצא על המשחק הזה:

  • לא יחזור לעולם....
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    06:10 25.01.2025 | מניסיון מניסיון (אורח)

    משחקים שמובבסים על אנימות, במיוחד כאלה שהם עם עלילה שהיא לא קנון, הם בדרך כלל סתם משחקים שהסטודיו עצמו לא השקיע בהם לנקודה שהם היו קרובים לAAAמשחקי ובדרך כלל תוצר של ניסיון רווח נקודתי שבדרך כלל מגיע מהייפ זמני.
    בצער ומניסיון של שני עשורים וחצי אני יכול לומר שהרוב זה בזבוב זמן, לפעמים אפילו משחק שמבוסס על ארק מהאנימה עצמה לא נראה משהו במשחק לעומת המקור,

    ובכללי גובלין סלייר זה סדרה שאבדה את הפואנטה שלה די מהר כי ליוצר לא היה מספיק ביצים בלול כדי להישאר על כיוון אחת וכתוצאה עשה משהו שדי חוזר על עצמו מהר, והעיבוד של האנימה גם רץ וחתך הרבה תוכן פלוס צינזר דברים כמו גור ועירום, מה שהפך את הדבר היחידי שהיה לסדרה הזאת להציע לקהל היעד שלה לחסר כל נשמה, ומנגה גם לא כל כך מפצה על זה כמו הנובל...

  2. 2

    21:41 26.01.2025 | אור יהודה סגל - כתב תוכן אור יהודה סגל - כתב תוכן

    @מניסיון
    משחקים שמבוססים על אנימות, או אפילו יותר ספציפית, על החומר המקורי שבמקרה הזה הוא נובלה, בדרך כלל מפותחים על מנת לקדם את המוצר המקורי, גם דיג'ימון וגם פוקימון היו ככה.
    אני מסכים שהרוב הם בזבוז זמן, אבל בשביל מה אנחנו פה אם לא כדי לחסוך לכם את הזמן :)
    בגדול אני לא מכיר את חומר המקור יותר מדי, אני זוכר שאת האנימה ב-2018 כן אהבתי (גם אם הייתי צריך לעבור את השוק הראשוני), לא יודע עד כמה הנובלה היתה וולגרית בהשוואה לאנימה.

  3. 3

       | פורסם ע"י