גם 2024 הייתה מלאה בהרבה להיטים, וכמוהם, גם פסקולים נהדרים
בין הדברים שהכי חשובים במשחק עבורי (ואני יודע שלא רק לי), היא המוזיקה שמלווה את המשחקים, עלילה טובה והרפתקאה מדהימה, מגיעות עם מוזיקה בלתי נשכחת. אז החלטתי להרכיב את רשימת הפסקולים השנתית שלנו עם כל הפסקולים שהשאירו חותם השנה. יצאו לא מעט משחקים ששווה לדבר עליהם, לצד משחקים שקצת פחות, אבל יותר מהמשחקים האלה, מגיעה המוזיקה! אז בואו ואספר לכם על הבחירות שלי ל-10 פסקולי הגיימינג הטובים לשבת 2024!
אתחיל עם מספר פסקולים שלא נכנסו לרשימה, אבל בכל זאת ראויים לאזכור ובהחלט שווים את השמיעה שלכם:
- Persona 3 Reload: אני לא אכביר במילים לאהבה שלי למשחק הזה, מדובר במשחק האהוב עלי בסדרה, אבל יותר מהעלילה שלו, יש לו גם מוזיקה בלתי נשכחת, וכמו הרימייק, גם המוזיקה מקבלת את אותה מידת אהבה מצד שוג'י מגורו (Shoji Meguro), השירים השונים מקבלים ביצועים מחודשים ומצויינים לא פחות, אך לא שונים במיוחד מהמקור, החידוש היחיד הוא Full Moon Full Life הנהדר, ממליץ לתת לו האזנה.
- Hades 2: אם שיחקתם ב-Hades, דארן קורב (Darren Korb) לא זקוק להצגה אישית, אבל אם לא חוויתם משחק Supergiant בחייכם, אתם מפסידים כמה מפסי הקול הטובים שיש למשחקי אינדי להציע. נכון לעכשיו מדובר במשחק שנמצא עדיין ב-Early Access, וכמו המשחק הקודם לו, מדובר בפס קול שעדיין לא הושלם, אבל לא מעט סינגלים ממנו יצאו כבר יחד עם מה שזמין מהמשחק, כשאני מחכה למוצר השלם.
- Path of Exile 2: גם כן משחק ב-Early Access שיצא ממש החודש, אבל כבר ממה שזמין, מדובר בפס קול מתוזמר ואפל שקשה לא להימשך אליו, מהמוזיקה בטריילר ועד המוזיקת נושא של התפריט הראשי, כל האווירה של המשחק עד כה פשוט עשויה בצורה פנטסטית, קאמיל אורמן-ג'אנובסקי (Kamil Orman-Janowski) מבצע עבודת הלחנה יוצאת מן הכלל ואני לא יכול לחכות לתוצר המלא.
- Elden Ring: Shadow of the Erdtree: אני לא יודע איך הרחבה הייתה יכולה להיות מועמדת למשחק השנה, אבל בהחלט מדובר על DLC השנה, כך גם אחד מפסי הקול הטובים שיצאו השנה, צוות המלחינים של FromSoftware מורכב מבערך חמישה מלחינים שמבצעים עבודה פשוט נהדרת כל פעם מחדש ופעם נוספת הם פשוט לא מפספסים את המטרה.
- Tekken 8: לפסקול הזה בהחלט מגיע מקום של כבוד ברשימה השנה, ולא רק בגלל שהפסקולים של Tekken הם באמת תמיד מצויינים, אלא כי באמת מדובר בפסקול מהנה במיוחד שמכיל כמה טראקים שיכולים להתקע בראש יחד עם שיר נושא שכמו שנכתב בביקורת למשחק, הוא לא יבייש שיר אנימה שנון בשום צורה.
- Prince of Persia: The Lost Crown: אם אני לא אציין את המשחק הזה אני ארגיש שיהיה מדובר בפשע ברמה מסויימת, גארת' קוקר (Gareth Coker) שידוע בתור המלחין של משחקי Ori, Immortals Fenyx Rising ו-Halo Infinite, חזר לעבוד עם Ubisoft על המשחק האחרון הטוב ש-Ubisoft הוציאו השנה וכרגיל, גארת' מספק את הסחורה בצורה יוצאת מן הכלל.
10. Dragon Age: The Veilguard - Hans Zimmer, Lorne Balfe
אוקי, דקה לפני שאתם שולפים את הקלשונים ומתבייטים עליי כמטרה קלה: כן, The Veilguard הוא ללא ספק אחד המשחקים היותר בינוניים שיצאו השנה, אני מאמין שיש הסכמה יחסית כללית על הנושא במערכת גם, הוא רחוק מלהיות החזרה הגדולה ש-BioWare היו זקוקים לה. אבל התקציבים הדי אימתניים של EA איפשרו למפתחת להביא את אחד המלחינים הכי מוערכים בהיסטוריה כנראה, בהוליווד ובעולם המשחקים, לעבוד על הפסקול של המשחק, ואני חושב שמדובר בהשקעה הכי נכונה וטובה שהיתה למשחק הזה.
הפסקול של The Veilguard מלא בלא מעט קסם, מוזיקה סימפונית במשחקי פנטזיה תמיד עבדה מצויין, בצורה שדי מתאימה לפסקולים של האנס זימר בשנים האחרונות בעיקר, היא גם מלווה באמביינטים אלקטרונים לא כבדים במיוחד. אני באמת מאמין שמדובר בפסקול מצויין וחבל שהחוויה היחסית בינונית של המשחק תהרוס משהו שבאמת עשוי בצורה ממש מעולה, ממליץ לכם לתת לו האזנה, הוא כבר זמין בפלטפורמות כמו Spotify, מאמין שלא תתאכזבו.
רצועות אהובות: Main Theme, Not the Chosen One, Where the Dead Must Go, The Dread Wolf, An Unfamiliar Sense, Dragon Hunter.
9. Mullet Madjack - Fernando Pepe, Mateus Polati
אני אתחיל מזה שהמשחק הזה, באופן כמעט מוחלט לחלוטין, חמק לי מתחת לרדאר עד שהתחלתי לעבוד על הרשימה הזאת, לא ידעתי, ראיתי או שמעתי עליו עד עכשיו ואני חייב לומר שמדובר בפספוס יחסית רציני שנכנס כעת ל-Wishlist שלי מיד לאחר שמצאתי אותו. המשחק הוא משחק FPS אינדי של מפתחת בשם Hammer95 שעושה רושם קצת של Doom על סטרואידים וסמי הזיה, הסגנון שלו מזכיר מאוד סגנון אנימציה יפני ישן, אבל המוזיקה שלו היא סיפור שונה לחלוטין.
הפסקול של המשחק הוא בסגנון Synthwave שאני לא זוכר מתי בפעם האחרונה (אם בכלל) שמעתי ממשחק מחשב, עוד יותר ממשחק יריות עם הרבה אדרנלין בקצב כה מהיר שעושה שימוש בסגנון המוזיקה הזה בצורה כבדה כל כך. המוזיקה הצליחה להזכיר לי מוזיקה של להקות גדולות יותר כמו Gunship ו-The Midnight שידועות בעיקר בזכות העובדה שהמוזיקה שלהם היא חופשית לשימוש בפלטפורמות כמו Twitch, אבל באופן משונה, הפסקול הזה עובד בצורה הזויה עם המשחקיות באופן שלא ציפיתי לו.
רצועות אהובות: Jack the Mullet Mad, Pixel Cassettes, This is the Grid, Blackout Boulevard, In Gods Image, Lollipop Break.
8. Astro Bot - Kenneth Young
הפסקול נמצא בנוכחות מתמדת לאורך המשחק, מרגע ההפעלה כבר אפשר לשמוע את הקול הרובוטי של אסטרו מתחיל לשיר לנו "I am Astro Bot", והמוזיקה מלווה את השחקן כל הדרך עד לרגע היציאה ממנו. המוזיקה של Astro Bot היא מוזיקה אלקטרונית שבאמת לא מחפשת לתפוס את מרכז תשומת הלב, היא תמיד קיימת ברקע על מנת לתת למשחקיות את מרכז הבמה באופן יחסית תמידי (ועיצוב סאונד יחסית מאסיבי לשלט), אבל זה לא דבר רע ועדיין קיימים בו קטעים שישארו בפלייליסט שלי לתקופה ארוכה.
אני חושב שלא מדובר בהפתעה כל כך גדולה, קנת' יאנג הלחין את כל המשחקים של Astro Bot עד כה וברגע שהסטודיו סוף כל סוף התחיל לעבוד על משחק באורך מלא, גם הפסקול קיבל יותר תשומת לב והמבחר באמת גדול ומהנה במיוחד.
רצועות אהובות: I Am Astro Bot, Astro, Crash Site, That's the Way To Do It, Disco Tree, CPU Plaza, Bot of War.
7. Life Is Strange Double Exposure - Tessa Rose Jackson, Feel For Music
בזמן שיש לי כמה דברים להגיד על Life is Strange: Double Exposure, דבר אחד שמעולם לא היווה מקור לביקורת מבחינתי זה פס הקול של סדרת Life is Strange. בהתחלה, סדרת המשחקים אמנם שמה לעצמה לדגל להשתמש בהרבה מוזיקה אלטרנטיבית ואינדי על מנת לבנות את העולם של מקס, אבל לאורך השנים, Deck Nine התחילה גם להשקיע במוזיקה יותר מקורית והפעם המפתחת הגיעה לסוג של שיא כאשר הם הביאו את טסה ג'קסון לבצע יותר מחצי מהפסקול.
כבר מהטריילרים, ועד ליציאה של המשחק, Illusion היווה חלק מרכזי בפס הקול של המשחק, עם אווירה שבאמת מרגישה כאילו אנחנו יוצאים לחקור תעלומת רצח יוצאת דופן ומסתורית למדי, אבל לצידו, קיימים המון שירים ששומרים על האישיות של מקס והטעם המוסיקלי שלה שכולנו זוכרים עוד מהמשחק הראשון. אבל, בלי יוצא מין הכלל, גם פה יש כמה שירים עם רישיון של אמנים שונים, אבל עדיין מדובר באסופה טובה למדי לצד הפסקול של Feel For Music וטסה ג'קסון.
רצועות אהובות: Illusion, So This is Lonely, Wake, Kiss Dare, I Think You Change.
6. Infinity Nikki - Adam Gubman
גם כשכתבתי את הביקורת שלי על Infinity Nikki, טענתי ששיר הנושא הוא מדבק למדי ועד עכשיו אני שומע על אנשים שנתקעו במסך הפתיחה של המשחק ונאלצו לשמוע אותו בלופים, ופייר? אני חושב שאני עדיין נהנה ממנו מאוד. המשחק שהמפתחת טרחה לציין עוד בתחילה שהוא משחק שנועד להיות נעים ונוח (או פשוט Cozy במילה אחת), משיג את התוצאה המתבקשת והפסקול שלו הוא הצלחה שצריכה להוכיח את כוונת המשורר.
לכל אורך המשחק, לא משנה איפה נלך ומה נעשה, מלווה את ניקי מוזיקה מרגיעה למדי, היא נותנת אומנם לעיתים תחושה מעט מנומנמת למשחק, אבל היא פשוט מרגיעה בצורה יוצאת דופן. המוזיקה עצמה היא רוב הזמן סימפונית וכמעט תמיד רגועה יחסית, אבל גם בקטעים שאמורים להיות "מלחיצים", המוזיקה עדיין היא הדבר הכי מרגיע שנמצא במשחק, אני לא אאשים את מי שיגדיר אותה כמוזיקה שינה, אבל גם אז, היא פשוט עושה את העבודה של המשחק.
רצועות אהובות: עד שיצא פסקול מלא באופן רשמי, רק Together Till Infinity יופיע פה.
5. Helldivers 2 - Wilbert Roget II
הרבה דברים אפשר להגיד על Helldivers 2 והשנה האחרונה שעברה עליו ועל קהל השחקנים שלו, אבל דבר אחד בטוח והוא שלמשחק הזה יש נאמברים מוזיקליים שהם פשוט אייקוניים, ואם הם עדיין לא נחשבים אייקוניים, הם לכל הפחות מלווים את קהל השחקנים בצורה מתמדת. לא רק בגלל שיש לו קטעים מוזיקליים שמושמעים בריפיט לאורך המשחק בכמות גבוהה, אבל הרבה מהמלודיות פשוטות וקליטות במיוחד.
למשחק, בזמן היציאה שלו, היו בדיוק שני גזעים של אויבים שבהם אפשר להתקל בכוכבים השונים, ולכל אחת היתה מוזיקה משלו, האוטומטונים (Automatons) וטרמינידים (Terminids), מה שגורם לחלק מאיתנו לשנן חלק מהפסקול באופן יחסית קבוע, יחד עם מוזיקה שפועלת כל פעם שהשחקן מפעיל את הפרוטוקול לסיום השלב או מוזיקה שפועלת בקביעות בחללית, אבל איך שהוא, היא אף פעם לא מרגישה רפטטיבית, ואולי כי היא באמת גם קליטה כל כך, המוזיקה מספקת הנאה צרופה.
רצועות אהובות: No Diver Left Behind, A Cup of Liber-Tea, The Termid Horde, The Automaton Legion, Super Earth National Anthem.
4. Silent Hill 2 - Akira Yamaoka
יש הרבה דברים ב-Silent Hill 2 שהם אייקוניים, בין אם מדובר בעלילה האלמותית שלו, האווירה והתחושה התמידית של חרדה שאופפת את השחקן בכל צעד בעיירה הנטושה של סיילנט היל, אבל אם יש משהו שמלווה אותי עוד הרבה אחרי שהמשחק מגיע לסיומו הוא ללא ספק המוזיקה של אקירה יאמאוקה. המוזיקה שלו מלווה את הסדרה את סדרת המשחקים עוד מימיה הראשונים ב-1999 על ה-Playstation ולשמחתי היא חזרה במלוא תפארתה גם ברימייק המצויין של Bloober Team.
המוזיקה האייקונית של המשחק המקורי מלווה בהרבה גיטרה, קטעי פסנתר, הרבה אמביינט אבל בעיקר הרבה אימה. אקירה יאמאוקה חזר הפעם במיוחד על מנת לבצע ולהקליט את כל הפסקול השלם של המשחק מחדש ובעיבודים חדשים לחלוטין, אבל לא רק, הפסקול עצמו הורחב מבערך 30 קטעים שונים לכמעט 100 קטעים שמלווים את המשחק בנקודות שונות. הרבה מהמלודיות הן אותן המלודיות האהובות, אבל בעטיפה חדשה ומרעננת במיוחד
רצועות אהובות: Theme of Laura II, White Noise (Actual Noise), Promise (Pragma Version), Love Psalm of Devotion, Angel's Thanatos & Celestial Reaper, Laura Plays the Piano, The Day of Night Shadow.
3. Metaphor Refantazio - Shoji Meguro
אני בטוח שלא מדובר בהפתעה שמוזיקה של משחק Atlus מופיעה במצעד הזה ובמקום כל כך גבוה, אבל כן, פעם נוספת, שוג'י מגורו עושה את עבודת הקודש של הלחנת מוזיקה עבור משחק חדש מבית היוצר של סדרת משחקי Persona, שאיך לא כבר הוזכרה בתחילת המצעד הזה עם מקום של כבוד. במשחקי Persona השונים הפסקול של שוג'י קיבל אישיות משלו, מה שהפך כל פסקול למיוחד, ואני שמח כרגיל לומר שגם במקרה של Metaphor, מדובר בפסקול בסגנון ייחודי למדי.
הפסקול של Metaphor מושפע לא מעט מהרבה משחקי JRPG אחרים עם קטעים מתוזמרים, בשונה מאוד מהסגנון הג'אזי והבלוזי של Persona 5 או הסגנון הפאנקי היפ הופי של Persona 3. אבל יותר מאלה, הוא מכיל לא מעט אלמנטים של מוזיקה דתית, זה כולל שירת מקהלה גדולה וגם שירה של כומר שיכול פשוט לשים ראפרים בכיס הקטן שלו בהרבה מהקרבות השונים במשחק. באמת שהרבה מהקטעים עם הכומר הם פשוט תענוג לאוזן ותוספת מצויינת לפלייליסט שלכם.
רצועות אהובות: Prelude to a Heroic Tale, Traversing the Waste, Warriors in Arms, Warriors in Valour, Wings of Freedom.
2. Final Fantasy VII Rebirth - Nobuo Uematsu, Mitsuto Suzuki, Mitsuto Suzuki
באופן מפתיע או לא, הפסקול הזה בהתחלה ישב בדירוג שמתחת לאחד של Metaphor, וככל שהקשבתי שוב לפסקול הזה, הבנתי שיש לי חיבה גדולה יותר לפסקול של Final Fantasy VII Rebirth. אולי מדובר קצת בסוג של נוסטלגיה (שזה מצחיק כי את המשחק המקורי סיימתי רק לפני שהחלק הראשון של הרימייק יצא בכלל), אבל העיבודים החדשים של הפסקול המקורי, יחד עם הקטעים החדשים, עד עכשיו מתנגנים אצלי בלי הפסקה עד כדי קנייה של הגרסאת לימיטד של הפסקול מוקדם יותר השנה.
לאורך המשחק, השילוב של המוזיקת קרבות עם המוזיקת סיור והמעבר ביניהן נעשה בצורה יוצאת מן הכלל, יחד עם אלה, המוזיקה בערים השונות, במהלך פעולות מסויימות, בעיקר המוזיקה של המירוצי צ'וקובו והמוזיקה של Queens Blood הם בין הקטעים שפשוט מתנגנים לי בראש באופן רפטטיבי מאז שיצא לי לחוות את Rebirth. אבל יותר מאלה, אחד הביצועים הכי טובים של השנה בהחלט שייך ל-No Promises to Keep שמבוצע על ידי לורן אלרד (Loren Allred) והוא אחד השירים הטובים שיצאו השנה עבור משחק, פשוט תענוג.
רצועות אהובות: No Promises to Keep, Toward Mt. Nibel, Queens Blood Tournament - Semifinals, Main Theme of FFVII - Battle Edit, One-Winged Angel - Rebirth.
1. Stellar Blade - Hwang Joo-eun, Oliver Good, Keita Inoue
האם גרמתי למישהו להרים גבה על הבחירה הזאת? אני מאוד מקווה שלא, אבל כן, המוזיקה הזאת היא באמת הדבר הכי טוב שיצא ממשחק השנה, בלי קשר לכך ש-Stellar Blade הוא באמת משחק מצויין בפני עצמו, הוא מכיל מוזיקה מצויינת שנכתבה חלקית על ידי Shift Up, וברובה הולחנה על ידי Monaca, סטודיו למוזיקה שהוקם על ידי קאיצ'י אוקאבה (Keichi Okabe), המלחין של סדרת Nier, אבל יותר ספציפית, על ידי שני עובדים של הסטודיו הזה, אוליבר גוד וקאיטה אינואה.
בבחינת הפסקול המאסיבי והגדול ביותר של השנה, מדובר בתחרות יחסית צמודה בינו לבין Final Fantasy VII Rebirth, וכאשר אני הזכרתי את המעבר שבין מוזיקת סיור למוזיקת קרב ב-Final Fantasy, אני חושב ש-Stellar Blade מנצח בפער עצום למדי בקטגוריה הזאת, כאשר לכל מוזיקת סיור קיימת גרסאת קרב תואמת, הסיור עצמו מאוד אמביינטי לרוב, אבל בזמן קרב, לפתע הקצב מתחיל באמת להיכנס עם אדרנלין שקשה להכחיש.
אבל בנוסף על המוזיקת סיור ומוזיקת הקרב באזורים השונים של המשחק, נוספת גם מוזיקת בוסים יוצאת דופן ובלתי נשכחת לא פחות בכלל, ואני חושב שהחלק האהוב עלי בכל העסק הוא שכל מוזיקת בוס שונה אחת מהשניה בצורה דרסטית לעיתים. השירים שבאמת זכורים לי גם הכי טוב מכל הקרבות האלה הם ללא ספק שניים מהבוסים האחרונים, לא רק בגלל שהם אפיים, אבל שניהם באים בסגנונות שונים בתחליט, כאשר אחד הוא שיר אופרה לכל דבר ועניין, השני? שיר בסגנון K-pop שאני יכול לשמוע בלופים.
אני לא אשקר שבאמת עד הרגע האחרון היו לי תהיות בנוגע לסדר של הרשימה הזאת, אבל בכל בחינה שאני מסתכל עליה, לדעתי, הפסקול של Stellar Blade הוא באמת המגוון ביותר, הטוב ביותר ובאמת האחד שאני שומע הכי הרבה מתוך הרשימה הזאת (אוקי זה רק לצד הפסקול של Silent Hill 2 המחודש כנראה). מעבר להיותו הפסקול של משחק הקונסולה הראשון של המפתחת (בשונה מהגאצ'ה שהם פיתחו עד כה), אבל הוא באמת מראה הבטחה למה שעתיד לבוא מהם, במיוחד מבחינת הפסקול שהוא באמת בלתי נשכח.
רצועות אהובות: The Song of Destiny, Silent Street (battle) White Night, Wasteland (Reboot Type A), Collapsed Rail Bridge, Belial, Flooded Commercial Center, Raven, Dawn, Demoncrawler.
וממש לפני שסיימתי, עוד בונוס אחד מאחר ו-Shift Up גם טרחו להוציא EP עם גרסאות קריסמס ל-3 קטעים מתוך הפסקול של המשחק, תהנו.
וזהו! זוהי רשימת פסקולי השנה שלי לשנה הנוכחית, אני לא אשקר ואגיד שלדרג את הפסקולים השנה היא לא עבודה קלה, אבל אני מקווה שגם אם אתם לא בהכרח מסכימים עם המיקומים שלי, נהניתם מהפסקולים שמופיעים ברשימה ומי ייתן וגם 2025 תהיה שנה שמלאה בכל כך הרבה פסקולים מעולים כמו האחת הנוכחית. נשארו לנו עדיין מספר כתבות סיכום לשנה הנוכחית, כולל הכתבת דירוג משחקים לפי ציונים וכמו כל שנה, כתבת הסיכום הצוותית שבה נבחר את משחקי השנה, הפתעות ואכזבות השנה שלנו.
עד לכתבות סיכום הבאות, אשמח לשמוע מכם בתגובות מה דעתכם על המיקומים השונים של הפסקולים ברשימה, מה הם הפסקולים שעשו לכם את השנה? ועד לכתבות הסיכום הבאות שאנחנו נוציא לכם, אל תשכחו לשמור על עצמכם, לחייך וחוץ מלשחק משחקים טובים, אל תשכחו גם מוזיקה טובה ברקע.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י