בינה מלאכותית של גוגל רוצה לייצר משחקים, האם זה טוב לנו?
מידי פעם אנחנו כותבים כאן על חידושים בעולם ה-AI שעושים את דרכם לעולם הגיימינג. וזה גם המצב עכשיו, המודל החדש של Google בשם Genie 2 טוען כי הוא מסוגל ליצור עולמות תלת-מhמדיים אינטראקטיביים ומגוונים כמעט ללא גבול, מתוך תמונה בודדת. כרגע העולמות המיוצרים שומרים על עקביות למשך 20 שניות עד דקה בלבד לפני שמתחילות להופיע אי-התאמות. המודל עוד רחוק מלהיות מושלם ולטענת גוגל הוא נועד בעיקר לבנות אבי טיפוס לצורך בדיקה ומחקר.
יתרונותיו המרכזיים של Genie 2 טמונים במהירות הפיתוח והאינסופיות העיצובית. מפתחים יוכלו לבחון רעיונות במהירות, לשלב אלמנטים יוצאי דופן ולא שגרתיים, ולהציע לעולם חוויות משחק חדשות שכלל לא נצפו קודם. העולם עצמו כנראה יהיה משעמם וחסר חיים, אבל בעזרת בינה מלאכותית יהיה אפשר להשלים את המשחק ולהפיח בו רוח חיים. מעבר לכך, המודל החדש עשוי לשמש ככלי אדיר לאימון בינה מלאכותית המתאימה למשימות מגוונות, מבלי לדאוג לשחיקה של הסביבה או צורך בעיצוב ידני מחדש.
כמו כל תוכן של AI אני מאמין שגם כאן יהיה קל לזהות משחקי AI שיהיו חסרי יחודיות כי אין להם את היצירתיות שקיימת במפתחים אנושיים. אבל בהחלט ייתכן שנראה הצפה של משחקים כאלה בעתיד הנראה לעין וזה מה שבאמת יכול להטריד. אני לא חושב שמשחקי בינה מלאכותית יכולים להתחרות באיכות עם משחקים שעיצב בן אנוש. אבל משחקי AI יכולים להתחרות עם בני אדם במהירות שחרור וזה יכול לגרום להצפה של השוק במשחקים משעממים חד גוניים שפשוט יסתירו מעיני השחקנים את המשחקים הטובים. אם היום זה קשה למצוא משחקים טובים, תחשבו מה יקרה בעתיד.
ההשפעה יכולה להיות דרמטית על משחקי מחשב במידה ו-Genie 2 ישמש ככלי עזר למפתחים ולא כמנוע ליצירת משחקים. בעוד שבעבר פיתוח סביבות חדשות היה תהליך ממושך ויקר, כעת ניתן לייצר מרחבים דינמיים בלחיצת כפתור. מבחינת שחקנים, זה אומר יותר תוכן, יותר גיוון, וייתכן שגם חוויות מציאותיות וחכמות יותר. מבחינת המפתחים, מדובר בכלי רב-עוצמה שמביא את עתיד פיתוח המשחקים צעד אחד קרוב יותר למציאות. מבחינת השחקנים יש סיכון שמשחקים יהפכו להיות גנריים ומשעממים, הכל תלוי בשימוש בכלי כזה.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
אביחי חרמון - כתב תוכן
משחק על: מחשב, המסטר רייס (וגם מובייל, אבל אל תגלו)
בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות
המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane
כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים
מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים
תגובות
1
| פורסם ע"י