הרשמה

חברת Google חושפת את Stadia - שירות הסטרימינג החדש שלה לגיימינג

העתיד של הגיימינג בעולם, או אולי קפיצה מעל הפופיק של Google?

השירות יהיה זמין השנה ויכלול משחקים חדשים כמו Doom Eternal

אחרי טיזרים ושמועות שונות חברת Google חשפה סוף סוף את הפרויקט עליו שפכה מיליוני דולרים ופיתחה במשך כמה שנים. הפרויקט זוכה לשם Stadia והוא יתפקד כשירות סטרימינג מיוחד לגיימינג שיאפשר לאנשים לשחק במשחקי AAA גדולים על כל מכשיר שיכול להריץ דפדפן של כרום. מה זה אומר? שכל מחשב (חלש או חזק), סמארטפונים טאבלטים ואפילו טלוויזיות חכמות יוכלו להפוך למעין "קונסולת גיימינג" בכמה לחיצות כפתור.

ה-Stadia התחיל כבר לפני כמה חודשים עם הניסוי של החברה עם המשחק Assassin's Creed Odyssey שהחברה שידרה לדפדפני כרום ברחבי העולם. באירוע בו נחשף הפרויקט (ה-GDC בסן פרנסיסקו), נחשף כי החברה כבר התחילה לעבוד עם כל מיני חברות שונות ביניהן id Software כדי להביא את Doom Eternal לשירות שלהם. גוגל מבטיחה סטרימינג ברזולוציה של לפחות 1080p וקצב של 60 פריימים לשנייה כשהחברה מתכננת לתמוך ברזולוציה של עד 8K ויותר בעזרת המנועים הגרפים הייחודים ש-AMD פיתחו בשבילה והכוח של סביבות ה-Data Center שלהם. החברה גם מוציאה בקר חדש משלה עם שני פיצ'רים מיוחדים לה: כפתור להעלאת סרטון או תמונה ישירות לגוגל תוך כדי משחק וכפתור לעזרה של גוגל.

עכשיו, במהלך הפרזנטציה החברה הציגה את היכולות של ה-Stadia לעומת ה-Xbox וה-PS4, מה שמראה ש-Google בעצם מתחרה בשתי השחקניות הגדולות בשוק. בנוסף, זה נראה ש-Google הולכים חזק על הכיוון הזה עם היצירה של סטודיו משל עצמה ליצירת משחקי צד ראשון לפלטפורמה הייחודית שמציע ה-Stadia. האפשרויות שהחברה מציעה הם גדולות ומגוונות - אפשרות ליצור נקודת שמירה שתאפשר לשחקנים לשחק באותו המצב שאתם הייתם בו, ובזכות העובדה שהקוד של המשחק, השחקן והשירות יושבים באותו מקום לבצע דברים כמו הגדלת כמות השחקנים במשחקי Battle Royale לכמה מאות.

חשוב לי לציין כי Google לא הזכירה (ואולי מסיבה מסוימת) כל מיני דברים חשובים שקשורים למנגנון סטרימינג בגיימינג שלהזכירכם - הוא לא חדש בכלל (OnLive עולה לי בראש כשאני חושב על זה): הראשון ואולי הכי חשוב כשמדובר בנושא כזה הוא תקשורת. גוגל לא דיברה על Latency ו-Input Lag, רוחב פס שאנשים יצטרכו כדי להסטרים מידע כמו טקסטורות, קלט, וחישובים פיזיקלים על גבי הרשת אל המכשירים שלהם, ולאנשים עם חבילה סלולרית: כמה מידע יעבור בשעת משחק על גבי הרשת הסלולרית שלכם?

השני הוא המחיר של השירות. זה לא סוד לכל מי שעובד בתחום ה-IT שלהחזיק חוות שרתים אדירה כמו שגוגל עושה בשביל ה-Stadia עולה לא מעט וגם לתחזק אותה עולה לא מעט. אז עם כל הפרמטרים הללו, כמה יעלה למשתמשים השירות הזה? האם יהיה אפשר לשלם לשנה, או שהתשלום יהיה חודשי?

זה נחמד לראות ש-Google מובילה חדשנות באזור הגיימינג אבל שווה לראות האם היא באמת יכולה להצליח איפה שאחרים נכשלו ולקרוא תיגר על Sony, Microsoft וכן, גם Nintendo שמאפשרת לשחק עם הקונסולה שלה בכל מקום בלי צורך באינטרנט. השירות יהיה זמין השנה, ואם הייתי צריך לשים את הכסף שלי על מתי נדע עוד דברים: E3 הוא רק עוד שלושה חודשים...

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    01:27 20.03.2019 | angeldying333 angeldying333

    זה הולך להיות כל כך טוב לשחק משחקים כמו כבדים בלי לתפוס מקום במחשב ובלי צורך בחומרה חזקה

  2. 2

    01:28 20.03.2019 | angeldying333 angeldying333

    למה איפשר לערוך תגובה? זה הולך להיות כל כך טוב לשחק משחקים כבדים בלי לתפוס מקום במחשב ובלי צורך בחומרה חזקה

  3. 3

    18:46 20.03.2019 | WarFox89 WarFox89

    עם כל הכבוד לגוגל [ויש הרבה מאוד כבוד לגוגל] גיימינג כשירות סטרימינג לא הולך להפוך לשום דבר מרכזי בעשר-15 השנים הקרובות. הרבה קמו וניסו ורובם נכשלו בדיוק כמו שהרעיון הזה של גוגל - עתידו להיכשל. תחשבו על כל החברות החומרה הענקיות בעולם: Nvidia, AMD, Intel, Sony, Microsoft וכו', - רוב הכסף שהם עושים זה ממכירות של חומרה בין אם זה למחשב או לקונסולות. אם אנשים יוכלו לשחק באותה הרמה מבחינת איכות ונוחות וזמינות על כל מכשיר מעפן מבלי לשדרג חומרה, הם לא ימכרו את החומרה שלהם וזה אומר שהם יפסידו הרבה מאוד כסף. פשוט לא הולך לקרות.

  4. 4

    21:14 20.03.2019 | DrizziTx DrizziTx

    Warfox מה הקשר? הסיבה שלך לא נכונה מייסודה כי מה איכפת לגוגל מכל החברות הללו? גוגל לא מוכרת חומרה, אז זה לא מדאיג אותה.
    מה שכן נכון, כשמקונן אומר שלא דיברו על latency וכאלה, זה הבעיה האמיתית ולא הצורך בקניית חומרה ששוב, את גוגל זה לא מעניין.
    ה-Latency בין ישראל לשרת אמריקאי לא יכול להיות נמוך ולכן משחקים כגון פורטנייט לא יוכלו לעבוד טוב, וכנ"ל נכון בין כל מיני מקומות בעולם, זה למה כל שירותי הסטרימינג האחרים נפלו או לא המריאו.
    לדוגמא תנסו לשחק פס4 על המחשב שלכם כשהכל מחובר בבית דרך רשת חוטית, למרות שזה ה-latency הכי נמוך שאפשר, משחקים כגון cod4, גם בשחקן יחיד עדיין מפגרים ב-input, כלומר אי אפשר לכוון מספיק מהר או בצורה מדוייקת ושוב, זו הסיבה למה כזה שירות בבעיה גדולה, זה יכול לעבוד נהדר ל-MMO, אבל לא למשחקים שצריכים תגובתיות של מאית שניה.

  5. 5

    22:25 20.03.2019 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    או יעבוד טוב למשחקי RPG מבוססי תורות נניח. למשחקי יריות, משחקי לחימה ומירוצים זה יכול להיות בעייתי.

  6. 6

    22:32 20.03.2019 | WarFox89 WarFox89

    DrizziTx, מה זאת אומרת מה הקשר? הקשר הוא ברור וישיר. גוגל רוצים לספק את המשחקים הכי חדשים לגיימרים בכדי שיוכלו לשחק בהם על כל מכשיר אפילו מאוד מיושן או חלש דרך הדפדפן מבלי הצורך לקנות את רכיבי החומרה או הקונסולות החדשות ביותר בכדי להריץ אותם שזה אומר כמו שאמרתי מקודם שהחברות הענקיות שמייצרות ומוכרות חומרה למחשב ולקונסולות יפסידו הרבה מאוד כסף אם דבר כזה [בפנטזיה הכי פרוע] נניח ויקרה.

  7. 7

    10:02 21.03.2019 | DrizziTx DrizziTx

    אבל למה שלגוגל יהיה איכפת מהפסדים של סוני או מייקרוסופט או נוידיה?

  8. 8

    10:54 21.03.2019 | WarFox89 WarFox89

    לגוגל ממש לא אכפת מההפסדים של יצרניות החומרה אבל לחברות הגדולות האלה מאוד אכפת - זה מליארדי דולרים שהם מגלגלים בשנה ממכירות חומרה וגוגל רוצה לגרום לכך שהצרכנים - לא יצטרכו יותר לשדרג ולקנות חומרה חדשה.
    עכשיו תחשוב סתם על דוגמא כזאת: יש תאגידי ענק שמוכרים נפט ודלק לרכבים מונעים וזאת ההכנסה העיקרית שלהם. נניח ויבוא צד חדש ויגיד אנחנו "ממצאים את הגלגל מחדש", מעכשיו תוכלו לתדלק את כל המכוניות [ואני מדגיש, את כולם] שלכם במים תמורת סכומים מאוד נמוכים עד כדי חינמיים והרכבים שלכם יוכלו לתפקד באותה הצורה עם אותם הביצועים בדיוק כמו עם בנזין. מה יקרה לתעשיית הנפט והדלק במקרה כזה ? היא תקרוס.
    זה מה שאני מנסה להגיד כבר בפוסט ה-3 שלי לכתבה הזאת. אם גוגל יצליחו לגרום למשחקים הכי כבדים וחדשים לרוץ על חומרה מיושנת וחלשה דרך הדפדפן בצורה זהה למחשבי גיימינג שעולים אלפי דולרים - תאגידי הענק שמייצרים ומוכרים חומרה יהפכו ללא רלוונטיים יותר והם פשוט לא הולכים לתת לזה לקרות.

  9. 9

    12:52 21.03.2019 | DrizziTx DrizziTx

    הבנתי, היית מסביר ככה מההתחלה אז לא הייתי שואל :)
    אז:
    א. אני לא חושב שליצרניות החומרה יש כוח כמו ליצרניות הדלק, רחוק מאד מזה, תראה איך פירקו רת מיקרוסופט לפני כמה שנים טובות אבל זה דיון למשהו אחר
    ב. כמו שאמרתי מראש, אני לא חושב שהן מאויימות כלל, כי הטכנולוגיה הזו לא באמת טובה, והרי גם מיקרוסופט וגם סוני ניסו אותן, או שיש לגוגל אג'נדה אחרת או שגוגל סתם מנסה את מזלה כי יש לה כסף לזרוק.
    ג. נקודה שלא דנו בה אבל נניח שגוגל תצליח, מיקרוסופט/סוני עדיין ישמרו המשחקים שלהן אצלן בכיס, גוגל לא תקבל את זה בחינם ככה שגם כאן יש מה שנקרא או "בלעדיות", אם תירצה לשחק גוד אוף וור ומשחקים בלעדיים של סוני, עדיין תקנה סוני, וגם יש מושג 'שת"פ', בהנחה שיש לגוגל טכנולוגיה סופר מהפכנית שבאמת שווה משהו, גוגל תשלם חודשית תמלוגים לחברות שייתנו לה את המשחקים שלהם, כל עניין הענן בימינו מבוסס על זה, קח כדוגמה את אופיס, מהלך שסופר השתלם למיקרוסופט ולגבי אנווידיה ו-AMD, על איזה חומרה אתה חושב שכאלה מחשבים ירוצו אצל גוגל? :)

    קיצר לא משנה הכיוון, לא רואה כאן סכנה לאף אחד, אולי הזדמנות, אולי משהו חסר סיכוי, אבל לא מאיים בצורה 'מחסלת/שוברת עסק' על אף אחד

  10. 10

    15:56 21.03.2019 | DrizziTx DrizziTx

  11. 11

    22:34 21.03.2019 | WarFox89 WarFox89

    DrizziTx,
    יכול מאוד להיות שאתה צודק ואני רואה את המצב מזווית קצת קיצונית מידי.
    מילת המפתח בכדי שהטכנולוגיה הזאת של גוגל תצליח [כמו כל שרות אחר שקם לפני וניסה לעשות גיימינג מוזרם מרחוק] זה רוחב פס האינטרנט של הלקוחות ועד כמה באמת זה אפשרי בהתחשב בכל סוגי החיבורים שיש היום לאנשים לאינטרנט [חיבור קווי, חיבור אלחוטי, אינטרנט סלולרי או שאפילו אינטרנט מוגבל כמותית בנפח - זה עדיין קיים בהרבה מאוד מקומות בעולם]. עוד דבר שחשוב לזכור זה כמובן את העובדה שמשחקים שירוצו מרחוק בחיים לא יוכלו לספק את האיכות והביצועים כמו משחקים שמרונדרים על חומרה מקומית במחשב\קונסולה בזמן אמת. עכשיו כשמדברים על הזדמנות אולי באמת יש כאן משהו מעניין אבל בטוח לא משהו שיהפוך למיין-סטרים בזמן הקרוב. דוגמה שמאוד אהבתי שבא אפשר להשתמש בטכנולוגיה הזאת: נניח אתה רואה ביו-טיוב טריילר למשחק חדש שאמור לצאת בקרוב ואז בסוף הסרטן יש לך כפתור "נסה\שחק עכשיו". אתה לוחץ עליו ואז אתה יכול להתנסות בשלב דמו של המשחק או במשימה מסוימת או כל קטע אחר מתוך המשחק ישירות בדפדפן מבלי להתקין כלום - קליק אחד ואתה משחק ומקבל חוות דעת והתנסות במשחק שאתה מעוניין לגביו מה שיכול לשמש ככלי פרסומת מאוד עוצמתי לדעתי.

  12. 12

    15:05 24.03.2019 | DrizziTx DrizziTx

    יפה, פעם ראשונה שמחקו לי תגובה.

  13. 13

    14:56 25.03.2019 | nakiii nakiii

    fox לגבי אפשרות לשחק דרך לינק שמצורף לסרטון, הם דיברו על זה במפורש.. לשם זה הולך.
    לגבי לאן זה הולך, אני אישית בהחלט חושב שגוגל הולכת על זה בכל הכח, פוטנציאל הרווח הוא עצום! זה לא רק חברות החומרה.. זה גם steam. n מדובר כאן על עשרות מיליארדי דולרים.. מה יצרניות החומרה יעשו? שאלה טובה..
    אולי יתחילו לשווק את החומרה שלהם במחיר שפוי.
    אם הלכתם פה על דימויים מעולמות אחרים, קח את עולם הצילום כדוגמה. אני זוכר שכשיצאו המצלמות הדיגיטליות כל מביני העניין קמו על הרגליים האחוריות ונלחמו את מלחמתם של יצרני הפילים.. אחרי 10 שנים שוק המצלמות גווע לחלוטין. רק צלמים מקצועיים מחזיקים מצלמות slr.
    אני חושב שזה לא יקרה בשנתיים הקרובות, אבל nividia מזיעים.. תהיה בטוח

  14. 14

       | פורסם ע"י