הרשמה

סוף המשחק? Epic Games נגד Google, תמונת ניצחון

Epic Games עשו את הבלתי ייאמן בתביעת הענק נגד גוגל

מדובר בהחלטה דרמטית מבחינת אנדרואיד וגוגל ונראה כיצד זה ישפיע על המערכת כולה

בהחלטה מפתיעה ביותר, הכריזו המושבעים בפה מלא על ניצחון ל-Epic Games בתביעה נגד גוגל. חבר המושבעים מצאו שגוגל ניצלה את כוחה המונופוליסטי כדי לפגוע ב-Epic Games ובכך הכריעו על כיוון הפוך ממה שהחליט בית המשפט בתביעה של Epic Games נגד Apple.

תקציר העניינים (בפעם החמישית): באוגוסט 2020, Epic Games עשו תרגיל בחנויות האפליקציות של אפל ואנדרואיד והפנו משתמשים לקנות Vbucks ל-Fortnite ישירות מהאתר מבלי לשלם עמלה לחברות המובייל ובכך פתחו חזית מולן. אפל ואנדרואיד מיהרו להסיר את Fortnite מהמובייל ואיימו לפגוע באפיק בכל מיני דרכים. Epic תבעו את אפל שהם מונופול בחנות של אפל והעמלות שלהם לא מוצדקות לנוכח העניין. אפל ניצחה בתיק הזה ברוב של הסעיפים למעט סעיף אחד. לפני חודש, Epic החליטה גם לתבוע את גוגל באותה תביעה בדיוק רק עם נתוני פתיחה פחות טובים, כיוון שמערכת אנדרואיד היא פתוחה וניתן להתקין עליה אפליקציות באופן עצמאי או דרך חנויות צד ג.

חבר המושבעים קיבל את עמדתה של Epic Games והחליט לטובתה בכל סעיף מהטענות. גוגל אכן מונופול הכל האמור לחנות האפליקציות של אנדרואיד, שירות התשלומים של אפל בתוך חנות האפליקציות הוא מונופול לא חוקי, גוגל פעלה בדרכים לא כשרות כדי לייצר יתרון תחרותי בחנות, Epic נפגעה מהמהלכים הללו, והפרויקטים של גוגל נעשו מתוך כוונה לשמר את המונופול. הסיבה העיקרית לכך נעוצה בכך שגוגל נחשפה כמי שקיימה קשרים לא חוקיים מתחת לשולחן עם יצרניות מכשירי המובייל ובכך יצרה תנאים בלתי אפשריים לתחרות הוגנת.

בבלוג החברה וברשת X פרמו Epic Games כי מדובר בניצחון אדיר למפתחי המשחקים והגיימרים ברחבי העולם. המשפט מוכיח כי גוגל השתמשה באמצעים לא חוקיים על מנת למצב את עצמה כמונופול ולגבות תעריפים לא חוקיים.

מה יהיה עכשיו? אנחנו עדיין לא יודעים. שיטת המשפט בארה"ב קובעת כי על חבר המושבעים לפסוק האם בוצעו העבירות כפי שנטענו בכתב התביעה או לא. עכשיו זה מתפקידו של השופט המלווה להחליט מה העונש שיוטל על גוגל ואילו חסמים עליה לפתוח. בינתיים גוגל כבר הודיעה כי תערער על ההחלטה וכנראה שצפוי לנו עוד זמן עד שיקרה משהו בפעול מההחלטה הזו.

בכל מקרה, מדובר בהחלטה דרמטית מבחינת אנדרואיד וגוגל ונראה כיצד זה ישפיע על המערכת כולה. Epic לא ביקשו פיצוי מגוגל, אבל הם מעריכים את הנזק שלהם במאות מיליוני דולרים, וכמובן נמתין לראות מה גזר הדין של השופט.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:19 19.12.2023 | drizzitx drizzitx (אורח)

    מהציטוט:
    "גוגל אכן מונופול הכל האמור לחנות האפליקציות של אנדרואיד, שירות התשלומים של אפל בתוך חנות האפליקציות הוא מונופול לא חוקי, גוגל פעלה בדרכים לא כשרות כדי לייצר יתרון תחרותי בחנות, Epic נפגעה מהמהלכים הללו, והפרויקטים של גוגל נעשו מתוך כוונה לשמר את המונופול"

    רשום כאן שירות תשלומים של אפל, זה טעות? או נכון? כי זה נראה לא שייך לכאן

  2. 2

       | פורסם ע"י