השיחזור של קרב של חיל הנחתים האמריקאי מקבל עוד תוכן ומצב שחקן יחיד
מידי פעם אנחנו מקבלים הכרזה על משחק יריות טקטי-ריאליסטי חדש, כך היה גם עם Six Days in Fallujah המנסה לשחזר את הקרב המפורסם של נחתים ארה"ב בעיראק בשנת 2004. כשזמן קצר לאחר ההכרזה קיבלנו גם את יציאת המשחק ל-Early Access. מטרת המשחק היא להציג לשחקנים את המורכבות והאותנטיות של הלחימה שהתרחשה, עם דגש על האתגרים הייחודיים של לחימה בשטח בנוי, שבו כל פינה יכולה להסתיר סכנה. כשחקן מנוסה במשחקים טקטיים כמו Arma 3, שמדמה שדה קרב רחב ומורכב, Ready or Not, המתמקד בפעולות משטרה טקטיות, ו-Thunder Tier One, המדגיש עבודת צוות ומבצעים חשאיים, אני יכול לומר ש-Six Days in Fallujah הוא אחד המשחקים המיוחדים והמשמעותיים ביותר בז'אנר, מכמה סיבות.
ראשית, זהו אחד המשחקים הקשים והמאתגרים ביותר בתחום. אני יכול לספור על יד אחת את כמות המשימות המוצלחות שלי, וזה אחרי עשרות שעות משחק. הסיבה לכך היא שמלחמה היא עסק קשה ומורכב, במיוחד כאשר מדובר בלחימה בשטח עירוני צפוף ומסוכן. האויב יכול להסתתר בכל מקום, והחלטה שגויה אחת יכולה להוביל לכישלון המשימה. שנית, Six Days in Fallujah מספר סיפור נקודתי ומדויק. המשחק מתמקד בשישה ימים ספציפיים, בתקופה ובמקום מוגדרים, ומשחזר אירועים אמיתיים עם דיוק היסטורי. שמות החיילים מוכרים, הם מופיעים במשחק, ואפילו קטעי וידאו מראיונות איתם מוצגים במסכי הטעינה. זה אינו משחק עם חיילים גנריים בארגז חול ומבחר נשקים לבחירה; זהו סיפור אמיתי על מלחמה אמיתית, המעניק חוויה עמוקה ומשמעותית יותר. העובדה שהמשחק מבוסס על אירועים אמיתיים מוסיפה שכבה של רגש ואמפתיה, ומזכירה לנו את המחיר האנושי של המלחמה.
משחקי ירי טקטיים מורכבים יותר מהמקבילות הארקיידיות כמו Call of Duty או Battlefield. ההקפדה על ריאליזם יוצרת קצב משחק שונה והתנהגות טקטית יותר. אין אפשרות לרוץ לתוך הקרב ללא מחשבה; כל צעד חייב להיות מתוכנן. אי אפשר לקפוץ עם מצנח מהגג ואז לקפוץ שוב. לכל מחסנית יש כמות כדורים מוגדרת, ולפציעות יש השלכות ממשיות על תפקוד הלוחם – בירי, בהליכה וביכולת לפגוע במטרה. מסיבות אלה, אני אוהב משחקי ירי טקטיים, שכן הם מאפשרים לי למצות יכולות כמו דיוק, טקטיקה ומחשבה תחילה. הם דורשים מהשחקן להיות מודע לסביבתו, לתכנן קדימה ולעבוד בצוות. כאן בדיוק Six Days in Fallujah מצטיין, והוא מביא את האלמנטים הללו לרמה חדשה.
המשחק מורכב מכמה סצנות של הלחימה בפלוג'ה, עם דיוק היסטורי רב. לאחרונה, המפתחת Highwire Games הוסיפה AI המאפשר לשחקנים לשחק לבד, שכן עד העדכון הזה לא ניתן היה לשחק ללא צוות מלא של שחקנים אנושיים. תוספת זו מאפשרת לשחקנים לחוות את המשחק גם אם אין להם צוות קבוע, ומרחיבה את הנגישות של המשחק לקהל רחב יותר. שחקנים יוכלו לתת פקודות ל-Ai כמו חיפוי לכיוון מסויים או ביצוע ירי כדי לתמוך תנועה. העדכון האחרון גם הוסיף קמפיין המסדר את המשימות בסדר כרונולוגי, ויוצר רציפות עלילתית. הקמפיין, בשילוב עם הבוטים, מאפשר לשחקנים לחוות את המשחק כחוויה לשחקן יחיד. המשימות מבוססות על אירועים אמיתיים ומלוות בקטעי וידאו בסגנון דוקומנטרי, המעניקים עומק היסטורי ומשמעות נוספת למשחק. העדכון החדש מספק גם שיפורים לסאונד ולגרפיקה, מה שמעצים את החוויה הכוללת. הסאונד המצוין משקף את המתח והלחץ של שדה הקרב, והגרפיקה הריאליסטית מוסיפה לאווירה הכבדה והאותנטית.
עם זאת, מערכת הבוטים עדיין טעונה שיפור, והשליטה בהם אינה מספקת כדי ליהנות ממשחק סולו באופן מלא. אין תחליף ללוחמים אנושיים, והייתי שמח לראות שיפור בתחום הזה, כמו ב-Ready or Not, שבו הבוטים מתנהגים בצורה חכמה וטבעית יותר. המשחק עדיין אלים וקשה, ואינו סלחני כלפי שחקנים שאינם מתכננים קדימה. יכולת השליטה ב-AI עדיין מוגבלת, ולעיתים הבוטים מקבלים החלטות לא הגיוניות, כמו להיכנס מהדלת הראשית כאשר אני מתגנב מהחלון. בסופו של דבר, Six Days in Fallujah הוא ה'סולז' של משחקי הירי הטקטיים, והוא מצריך הרבה יותר מלדעת לירות. הוא דורש סבלנות, תכנון ויכולת להתמודד עם כישלון. כמו שאמר גימלי: "ודאות למוות. סיכוי קטן להצלחה. למה אנחנו מחכים?" אם אתם מחפשים חוויה מאתגרת, עמוקה ואותנטית, המשחק הזה הוא בשבילכם.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
18:07 24.11.2024 | גיא (אורח)
כתבה מעולה, המשחק הזה היה נראה לי מעניין כבר הרבה זמן, כיף לקרוא עליו בעברית :)
2
| פורסם ע"י