הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion Pro 7 16IRX8H

הביקורת הראשונה שלנו למחשב גיימינג נייד מסדרת ה-RTX 40 החדשה של Nvidia! בואו לקרוא מה חשבנו על החיה מבית לנובו!

באופן שדיי הפתיע אותי, לנובו לקחה כאן הימור עם המחשבים החדשים שלה - הימור מוצלח אך כבד (תרתי-משמע)

המוצר סופק לנו לסיקור על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

עוד שנה, עוד ביקורות חומרה של מחשבים ניידים! כל שנה אני יוצא למסע אחרי שינוי התדמית של מחשבים ניידים לגיימינג (אני הרי משתמש בהם בעצמי). שתי החברות שלרוב עוזרות לי בביקורות האלה הן ASUS ו-Lenovo, כשהפעם Lenovo החליטו להתחיל הכי חזק שלהם ולהגביר. ה-Legion Pro 7 16IRX8H הוא ללא ספק אחד ה-DTR-ים הכי חזקים שיש להם בשוק כיום ועם תג מחיר בשמיים (יותר מ-16 אלף ש"ח), מדובר במחשב שלו יש מטרה אחת בלבד: להחליף מחשבים נייחים. אז איך הוא מתפקד כמחשב נייד והאם הוא באמת מחשב נייח בתחפושת?

איכות בנייה והמסך

ה-Legion Pro 7 16IRX8H של לנובו נראה שונה מאוד מהמחשבים מהדור הקודם של החברה: העיצוב זועק גיימינג, עם מאווררים משני הצדדים כולל מאחורי המחשב, שימוש רב יותר במתכת ופלסטיק קשיח והחזרה של ההגבהה הקלה בחלק האחורי של המחשב להזרמת אוויר טובה יותר. המקלדת וה-Touchpad של המחשב טובים יותר מבשנה שעברה - בעיקר ה-Touchpad. המקלדת נוחה לשימוש כרגיל (וכמובן שיש תאורת RGB שניתנת לשליטה על ידי התוכנות של Lenovo), וה-Touchpad מונח במיקום יותר אמצעי מה שמוביל לפחות לחיצות בטעות בזמן שאני מקליד. הוא עדיין בהזחה לשמאל, אבל היו לי פחות טעויות הקלדה אז זה נראה שההזזה הקטנה הזאת השפיעה בצורה טובה.

מבחינת החיבורים השונים על המחשב, תוכלו למצוא ארבעה חיבורי USB-A 3.2 Gen 1 (אחד מהם משמש רק להעברת מידע), חיבור USB-C 3.2 Gen 2 (תומך גם ב-DisplayPort 1.4 ובהעברת כוח למחשב), חיבור HDMI 2.1, חיבור Thunderbolt 4, חיבור 3.5mm לאוזניות ומיקרופון וגם חיבור Ethernet. בדור השמיני של מחשבי ה-Pro של Lenovo החברה החליטה הפעם לפזר את החיבורים גם בצידי המחשב מה שמקל על חיבורים של אביזרים נוספים כמו המיקרופון שלי והמצלמה שלי בזמן הקלטות. אני גם אוהב את העובדה שהחברה הוסיפה עוד חיבורי USB-A וחיבור HDMI 2.1 שזה נהדר בעיניי - בעיקר אם הייתי רוצה לחבר את המחשב לטלוויזיה עם חיבור HDMI 2.1 ולשחק ב-120 הרץ ו-4K.

המסך של ה-Lenovo Legion Pro 7 הוא מסך 16 אינץ' ברזולוציה של 1600p וקצב ריענון של 240 הרץ שיכול להגיע לבהירות של 500 ניטים. גימור המט חוזר עם הדור החדש של המחשבים של לנובו, וזוויות הצפייה גדולה ונהדרת בהתאם. התמיכה ב-HDR ו-Dolby Vision נהדרת (למרות שכרגיל, HDR לא הכי מרשים) והתוספת של G-Sync תורמת לתמונה חלקה בזמן משחק (היה חסר לי קצת בדור הקודם). המצלמה לא מעולה אבל לא נוראית והאמת שזה לא מה שמפריע לי לרוב עם מחשבי גיימינג ניידים. מה שכן מפריע לי הכי הרבה בהקשר המחשב הזה הוא המשקל שלו.

המחשב הזה שוקל 2.8 קילו, שזה חצי קילו יותר מהמחשב הקודם שלהם שסיקרתי כאן באתר. נכון, כמו שכתבתי קודם, המחשב מעוצב יותר טוב והייתה השקעה בזרימת האוויר והקירור של המחשב (עוד על כך בהמשך), אבל אי אפשר להתעלם מהמשקל הנוסף. מטען ה-175W של המחשב גם עלה במשקל, כשלפי המדידות שלי, הוא שוקל עכשיו קצת מעל קילו. זאת אומרת שבנוסף למשקל הגבוה של המחשב עצמו, אתם תצרכו להוסיף עוד קילו של מטען בזמן שאתם לוקחים אותו ממקום למקום. זה לגמרי מחשב לאנשים שאוהבים לשמור על הגב שלהם חזק ואת הביצועים שלהם גבוהים. ואוהו - איזה גבוהים.

ביצועים ויכולות גרפיות

לא בטוח אם אני צריך איזשהו פתיח לחלק הזה של הביקורת. אבל אני אנסה בכל זאת: אני עומד להציג בפניכם את המפרט הכי דפוק שיצא לי לבדוק פה באתר. אני כמעט ויתרתי על בדיקות הביצועים הרגילות שאני עושה בדרך כלל בביקורות של מחשבים ניידים, כי אין באמת משחק שיכול לדגדג את המחשב הזה (אולי חוץ מ-Star Wars Jedi: Survivor, אבל הוא יצא אחרי שהמחשב הוחזר ללנובו, אז לא היה לי "העונג" לבדוק את המשחק הזה ואת הביצועים שלו). להלן, המפרט של ה-Legion Pro 7 16IRX8H:

  • מעבד: 13th Gen Intel Core i9-13900HX (8P + 16E), P-core up to 5.4GHz, E-core up to 3.9GHz, 36MB
  • זיכרון: 32GB DDR5 3200MHz
  • אחסון: 1TB NVMe M.2 SSD
  • כרטיס מסך: NVIDIA GeForce RTX 4080 12GB GDDR6
  • קישוריות: WiFi 6 802.11AX, Bluetooth 5.1

אני באמת לא יודע איך לאכול את המחשב הזה משתי סיבות: הראשונה היא שזה לא מפרט ריאלי למחשב נייד בעיניי - כל כך הרבה כוח צריך להיות שמור למחשב נייח עם מסך ייעודי לו. סתם לצורך גילוי נאות, את רוב הביקורת הרגילה עשיתי עם המחשב עצמו כדי להראות לכם איך הוא עובד באקו-סיסטם שלו עצמו, אבל זה לפטופ שאפשר לחבר בכיף למסך 4K ולהשתמש בו כמחשב לגיימינג ב-4K או 1440p ו-Framerate גבוה ממש בקלות (כפי שתוכלו לראות בהמשך). בואו תראו את הביצועים של המחשב הזה בהגדרות Ultra ברזולוציה של 1600p בלי שום טכנולוגיית Upscaling חכמה:

אני מזכיר שוב שהמספרים כאן הם מספרים בלי טכנולוגיות Upscale. כרטיסי ה-RTX 40XX יתמכו בטכנולוגיית DLSS 3.0 שאמורה להטיס את הביצועים שלהם לשמיים ולאפשר למשחקים לרוץ בצורה נהדרת גם עם RTX ולהיראות נהדר, אבל דיי ברור מהתוצאות שהמחשב הזה יכול לעמוד בכל מה שיזרקו עליו ובהצטיינות. בין אם מדובר במשחקים מאוד כבדים כמו The Last of Us Part I ו-Returnal ואני בטוח שגם דברים כמו אימולציה ועבודה שוטפת - זה מחשב שפשוט לא יאכזב.

כל המשקל שציינתי בחלק הראשון של הכתבה גם מתרגם לאופציות קירור טובות יותר כשהמחשב פשוט הצטיין במצבים האלה: לא לעבור את רף ה-80 מעלות ברוב המשחקים שאני משחק היה פשוט תענוג, כשאני כבר הייתי רגיל בביקורות שלי ל-83 מעלות ומעלה בזמן הבדיקות שלי. זה גם השפיע על פיזור החום במחשב עצמו כשהמחשב הרגיש קריר יותר לאורך יותר זמן. המחשב כן מרעיש קצת בגזרת המאווררים, אבל כמו עם המחשב הקודם בסדרה, גם הרמקולים של המחשב של הדור הנוכחי מצליחים להתעלות מעל הרעש שלהם, למרות שהבסים נבלעו לי קצת בזמן משחק ומוזיקה (עצה אישית שלי שלא קשורה לביקורת הזאת - תשקיעו באוזניות. עוד לא פגשתי רמקולים של מחשבי גיימינג ניידים שהצליחו להרשים אותי וזה לא שונה עם המחשב הזה).

אז למעט המשקל האם יש עוד נקודת חולשה במחשב הזה? אז כן, את אותה נקודת החולשה שיש כמעט בכל מחשב גיימינג נייד: הסוללה. תראו, מחשבי גיימינג ניידים לא מתקרבים למחשבי העבודה שכולנו מכירים ואוהבים בגזרה הזאת, זה ידוע - אבל שלוש שעות בזמן עבודה שוטפת (אינטרנט וסרטונים)? זה היה קצת מוגזם, במיוחד כשהמטרה של המחשב הזה היא הרבה יותר יכול להיות שיש משהו של לנובו שרץ ברקע, אבל לא הספקתי למצוא את הסיבה המדויקת. יחד עם המשקל הגבוה אנחנו מקבלים כאן סיטואציה של "שובו של ה-DTR", או ה-Desktop Replacement. מחשב חייתי שמגיע עם מסך ומתפקד כמחשב הנייח של הבית. המקלדת וה-Touchpad נהדרים, והמסך מציג תמונה מצוינת, אז האמת? יש סיכוי שזה באמת המצב עם המחשב הזה.

השורה התחתונה

באופן שדיי הפתיע אותי, לנובו לקחה כאן הימור עם המחשבים החדשים שלה: הוויתור על העיצוב הקודם הוביל למראה קצת יותר עתידני ומגניב, כשיכולות הקירור הנוספות תורמות גם לביצועים וגם לאורך החיים והשימוש היומיומי של המכשיר. מצד שני, כל התוספות והשינויים הללו הובילו למצב בו המחשב מתקדם יותר לכיוון של DTR ופחות לכיוון של מחשב נייד, עם משקל גדול יותר. אם לא תזיזו אותו יותר מדי ותרצו מחשב גיימינג מעולה שיכול ללכת איתכם לכל מקום - זו תהייה יופי של בחירה, אבל אם תרצו להמשיך את הכיוון של מחשבים דקים יותר וקלים יותר - תישארו עם הדור הקודם של ה-Slim.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י