הרשמה

הצגת היכולות של כרטיסי המסך מבית Nvidia ב-Dragon Age: The Veilguard

הכותר החדש של Bioware מציג שיתוף פעולה הדוק עם Nvidia

The Way it's Meant to be Played

עותק הסיקור סופק לנו על ידי Nvidia, תודה רבה!

לפעמים קל לשכוח כמה שנת 2024 היא אחת מהשנים הטובות ביותר לגיימינג. השנה קיבלנו המון משחקים מעולים כשהפעם התחרות על משחק השנה תיהיה קשה מאוד, בין אם זה Black Myth: Wukong, החידוש ל-Silent Hill 2 או Astro Bot, כמעט כל שחקן של כל ז'אנר קיבל לפחות משחק מעולה אחד השנה. אחד הז'אנרים שקיבל לא מעט אהבה הוא ה-RPG עם Dragon's Dogma 2 שיצא בחצי הראשון של השנה או עם Dragon Age: The Veilguard שיצא ממש לא מזמן. אני מודה שרכבת ההייפ של Dragon Age תפסה גם אותי וכש-Nvidia הציעו לי להציג את היכולות של כרטיסי המסך שלהם במשחק, לא היה קשה בכלל לשכנע אותי.

מעולם לא נראה טוב יותר

לאורך השנים, Nvidia יצרה מניפה יחסית רחבה של טכנולוגיות לכרטיסי המסך שלה שמיועדות לשיפור חווית הגיימינג ממשחקים. כל משחק משלב את חלק מהטכנולוגיות ובדרכים שונות בהתאם למנוע המשחק והפיצ'רים שהוא מאפשר. עם The Veilguard אנחנו מקבלים שתי טכנולוגיות מרכזיות כשהראשונה היא טכנולוגיית ה-RTX שזה השם של Nvidia ליכולות Ray Tracing. סדרה 40 היא סדרת הכרטיסים השלישית ששמה דגש גדול מאוד על Ray Tracing. למי שלא זוכר, Ray Tracing זאת יכולת לחישוב קרני אור, החזרים והשתקפויות מחומרים ומשטחים שונים בצורה מדויקת ואמינה בהרבה מחישוב גנרי. יש משחקים שעושים פלאים אמיתיים עם Ray Tracing כשזה משפר את חווית המשחק בצורה דרמטית על ידי תאורה הרבה יותר אמינה שמוסיפה למשחק הרגשה הרבה יותר אמרסיבית. The Veilguard והמנוע שלו, Frostbite, מצליחים למנף את יכולות ה-Ray Tracing בלא מעט מקרים כדי לספק איכות גרפית מעולה. כדי להציג את יכולות ה-RTX במשחק, צילמתי מספר תמונה שמציגה בצורה מיטבית את מהנ שאפשר לצפות לו במשחק.

עם כמה שהמשחק נראה הרבה יותר יפה עם ההפעלה של Ray Tracing, זה לא בא בחינם כאשר החישובים האלה מעמיסים מאוד על כרטיסי המסך ומורידים את הביצועים שלהם בצורה דרסטית. Nvidia עשתה לא מעט שיפורים בכיוון הזה בכרטיסי המסך האחרונים שלה כשסדרת RTX 40 מצליחה כבר לספק חווית משחק יחסית חלקה עם RTX ON, יכולת ששני הדורות הקודמים של כרטיסי המסך התקשו איתו מאוד. את הירידה הדרסטית בביצועים אפשר לראות בגרף הבא שמציג את ממוצע ה-FPS מכעשר דקות משחק, את המבחן עשיתי עם ההגדרות הגרפיות המאקסימאליות ברזולוציית 4K על שני כרטיסי מסך שונים, ה-RTX 4060Ti וה-RTX 4080 שניהם בגירסאת ה-16GB.

כמו שאפשר לראות, מדובר על ירידת ביצועים גדולה במקרה של ה-RTX 4080 ובעוד שאצל ה-RTX 4060Ti מדובר על ירידה פחות משמעותית באחוזים, ההפעלה של RTX מורידה את המשחק מתחת לקצב משחק חלק של 30FPS, כאן צריך לבחור בין מצב "איכות" למצב ביצועים שיהיה מעל 30FPS. עם ההפעלה של RTX אנחנו מקבלים הפעלה של עוד טכנולוגיה מצד Nvidia (אם כי אפשר להפעיל או לכבות אותה באופן פרטני) וזאת Reflex. היא הוצגה לראשונה לפני 4 שנים ומאז עברה מספר שיפורים ושינויים כשהיום Reflex משלובת בלא מעט משחקים כדי לקצר את זמני ה-Latency של המחשב בזמן שהטכנולוגיה פועלת כך שדברים יקרו הרבה יותר מהר, לדוגמא קיצור הזמן מאז שלחצת על כפתור עד שהדמות מגיבה אליו במשחק. זאת אמנם טכנולוגיה שמשחקי Esport מרווחים ממנה המון אך גם כאן היא עוזרת במעט לקצר את הזמנים בין פעולה לתוצאה.

משווים ומעלים בהרבה

Nvidia ידעה שההפעלה של RTX תפגע בביצועים של המשחקים אז בשנים האחרונות היא פיתחה מאוד את אחת הטכנולוגיות הטובות ביותר שלה, ה-DLSS. כתבנו על הטכנולוגיה הזאת לא מעט לאורך השנים האחרונות כולל על הדורות הקודמים שלה מ-DLSS 1 עוד DLSS 3 שיצאה עם כרטיסי RTX 40. היום אנחנו כבר לקראת סוף חייה של DLSS 3 עם גירסא 3.7 כשככל הנראה נקבל עם סדרת RTX 50 את הדור הבא שלה. אחד החידושים המרכזיים של Nvidia עם DLSS 3 היא הוספת יכולת Frame Generation שכמו שאפשר להבין מהשם שלה, היא פשוט יוצרת פריימים חדשים בעזרת שימוש בבינה מלאכותית ולמידת מכונה. כך, הטכנולוגיה שרצה על ליבות ה-Tensor בכרטיס המסך לוקחת 4 פרטי מידע שונים: הפריים הנוכחי, הפריים הקודם, אנליזה של השתנות הפריימים ומידע ממנוע המשחק כדי ליצור פריימים חדשים שלא היו קיימים קודם לכן. זה מספק ביצועים הרבה יותר חלקים ומהנים למשחק. כדי להציג את השיפור הזה, לקחתי את מבחן הביצועים שהצגתי קודם כשהפעם הצגתי את ממוצע ה-FPS שמתקבל עם הפעלה של DLSS ו-Frame Generation.

כמו שאפשר לראות, DLSS ממשיכה להצדיק את היותה סוג של מאגיה שחורה עם שיפור ביצועים שלא מהעולם הזה. בזכות DLSS ה-4060Ti שקרס תחת העומס של RTX ו-4K על הגדרות מקסימאליות הצליח להגיע לקצב משחק חלק מאוד של 53FPS ולמעל 60FPS במידה ו-RTX כבוי. ה-4060Ti קיבל שיפור מכובד מאוד של פי 2 (!) בביצועים לעומת המצב ללא השימוש ב-DLSS. המצב עם ה-4080 הוא מעט שונה כשגם הוא קיבל שיפור ביצועים, אמנם לא מדובר על הכפלה בביצועים אבל כן על מעל ל-90FPS עם RTX או מעל 100FPS בשימוש של DLSS וללא RTX. כך או כך, הטכנולוגיה מראה שהיא יכולה לקחת את הביצועים של הכרטיסי המסך, גם החזקים יותר כמו RTX 4080, עוד טיפה מעל מה שהם יכולים לספק בעצמם.

בשנים האחרונות האחרונות Nvidia השקיעה הרבה מאוד מאמצים ומשאבים כדי להיות הבחירה הטובה ביותר עבור הגיימרים, יש שיגידו שחלק מהטכנולוגיות שהיא מציגה הם גימיקים ושהמחירים שהיא דורשת על כרטיסי המסך שלה מוגזמים ואני יכול להסכים. אבל בו-זמנית, קשה גם להתעלם מהערך והחוויה שהשימוש בטכנולוגיות האלה מספקות לשחקן שפשוט רוצה לשבת מול המחשב ולשחק במשחק החדש מסדרת Dragon Age.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י