הרשמה

סדרות האנימה שכנראה פספסתם בקיץ 2024

בואו לקרוא על סדרות האנימה הכי טובות שאולי פספסתם בקיץ 2024

ארז מביא את ההמלצות החמות שלו לסדרות האנימה שכנראה עברו לכם מתחת לראדר

עונת הקיץ של שנת 2024 הסתיימה ממש לפני שבועיים בלבד ופינתה את מקומה לעונת הסתיו שצופנת בחובה סדרות חדשות, עונות חדשות והרבה מאוד אנימה. רגע לפני שהעונה מסתיימת רציתי להעיף מבט אחורה על עונת הקיץ ולדבר על הסדרות הכי טובות שאולי פספסתם מכל סיבה שהיא (ותאמינו לי שלעקוב אחר עשרות סדרות חדשות כל 3 חודשים יכול להיות מאוד מתיש) או שאולי אתם צופים קאז'ואלים שמחפשים המלצות ולא ממש עוקבים אחרי הטרנדים ומה שהכי "חם". אז גם עבור הוותיקים וגם עבור החדשים - הנה הסדרות הכי טובות לעונת הקיץ של 2024!

למען הסדר הטוב בחרתי לעשות הפרדה ברורה בין סדרות חדשות לבין עונות המשך למען אלה שרק מחפשים המלצה על סדרה קצרה שאפשר לעשות לה בינג' ביום לעומת צופים שמחפשים המלצות לסדרות ובמקרה פספסו את העונה הראשונה ואין להם בעיה לנעוץ את השיניים בסדרה קצת יותר ארוכה.

Gimai Seikatsu \ Days with My Stepsister

על מה זה: ליוטה אסאמורה יש אחות חורגת חדשה לאחר שאביו מתחתן בפעם השניה, סאקי אייאסה, שבמקרה היא הנערה הכי יפה בבית הספר. הם מבטיחים שלא להיות יותר מדי קרובים זה לזו, לא להתנגד יותר מדי אחד כלפי השניה ופשוט לשמור על מרחק מעורפל ונוח לאחר שלמדו לקחים חשובים על גברים ונשים ממערכות היחסים הקודמות של הוריהם. סאקי, אשר עבדה לבדה למען המשפחה שלה, אינה יודעת כיצד להישען על אחרים בעוד שיוטה אינו בטוח כיצד להתנהג לידה. מעצם היותם במצב יחסית דומה, הם לאט לאט מתחילים להבין את הנוחות של החיים המשותפים. מערכת היחסים שלהם עולה מדרגה מזרים לידידים ככל שהימים עוברים. זהו סיפור שאולי יום אחד יוביל לאהבה.

איך זה בתכלס: אחרי שנים שבהן האכילו אותנו סדרות אצ'י זולות וטראשיות שכל תפקידן הוא לתת דלק לפנטזיית "האח גדול\אחות קטנה" (כן, אני מסתכל עלייך Eromanga-sensei) מגיעה סדרה שבאמת מנסה לקחת את הנושא של מערכת יחסים בין אח ואחות ולדבר על הנושא ברצינות. אני יכול לספור על יד אחת את הסדרות שבחרו לעשות זאת ודוגמא נהדרת למי שמחפש המלצות על הדרך הוא OVA בן פרק אחד שנקרא Boku wa Imouto ni Koi wo Suru שעשה ב-50 דקות מה שהמון סדרות אחרות לא הצליחו לעשות ב-12 פרקים (אפילו זמין עם כתוביות בעברית הודות לעבודה נהדרת של קבוצת KAT לכל מי שמתקשה עם כתוביות באנגלית). 

לפני הכל, כל דבר בסדרה הזאת פשוט כמו יצירת אומנות ועוד כשצפיתי בטריילר לסדרה לא יכולתי שלא להתבלבל ולחשוב בטעות שאולי מדובר בסרט ולא בסדרה. הנופים, הסגנון האומנותי, הרקעים, הדמויות - הכל נראה כמו במוזיאון וזה הופך את הסדרה הזאת לאחת הסדרות הכי יפות העונה. העלילה מתקדמת באיטיות כיאה לסיפור שמתפתח מפרק לפרק אך בשום שלב אינו מרגיש כאילו הוא "זוחל" אלא בקצב מאוד מתאים לדמויות ולסיפור שהיא מנסה להציג בפני הצופים, הדמויות מרגישות כל כך אמיתיות והעלילה נותנת לנו להיכנס לראשם של יוטה וסאקי כך שאין גיבור או מספר בודד לסיפור אלא שתי נקודות המבט שלהן על אירועים, המשפחה שלהם, מערכת היחסים עם ההורה החורג, וכל זאת במקביל לחיים האישיים שלהם וכיצד הם רואים את העולם והאנשים מסביבם. כפי שהבנתם מהתקציר זה סיפור על אהבה אך העלילה אינה ממהרת לשום מקום ונותנת זמן לרגשות של הדמויות להתפתח בצורה טבעית וגם הסוף שאולי צפוי ואולי לא(זה כבר נתון לשיקולו של הצופה) עשוי בצורה מעולה שמרגישה כאילו מדובר בדמויות בעולם האמיתי שנתקלו בסיטואציה הזאת ועכשיו הן צריכות לפתור את התסבוכת ולהחליט איך לצעוד קדימה מכאן. למרות שמדובר בסדרה קצרה של 12 פרקים (תסמכו עלי שאהיה בשורה הראשונה במידה ותאושר עונה שניה) הצופה אינו יוצא בתחושה של מתח אלא בדיוק להפך - יש סגירת מעגל (סוג של) כך שגם אם לא תאושר עונה שניה מה שקיבלנו הוא יותר ממספיק אבל תמיד אפשר לקוות לא?

Suicide Squad Isekai

על מה זה: אני לא חושב שיש בנקודה זו של הזמן מישהו שלא מכיר את המותג של "יחידת המתאבדים" אבל לטובת אלו שלא מכירים אספר בקצרה שמדובר בסדרת קומיקס מבית DC שעלילתה מספרת אודות יחידה מיוחדת המורכבת מנבלים אשר נשלחת למשימות בלתי אפשריות בתמורה להקלה בתנאי הכליאה שלהם. לאורך השנים חברי היחידה התחלפו אך היא תמיד סבבה סביב חברה אחת קבועה - הארלי קווין, וגם הפעם דבר לא השתנה. חברי יחידת המתאבדים (הארלי קווין, דדשוט, קלייפייס, קינג שארק ופיסמייקר) נשלחים למצוא את חברי היחידה הקודמת לאחר שנעלמו עקבותיהם ומוצאים את עצמם בעולם אחר שבו מפלצות, גובלינים ודרקונים הם חלק מהשגרה וכעת עליהם למלא את משימתם אחרת ייאזל הזמן בפצצה שהושתלה בצוואר שלהם מה שיגרום למוות מאוד מאוד לא נעים.

איך זה בתכלס: מטומטם להפליא וכל כך מהנה! נכון, הכתיבה לא תביא לתסריטאי פרס פוליצר וגם האנימציה לא תמיד הכי עקבית (בואו נגיד שלסטודיו WIT היה סדר עדיפות שונה בעונה הזאת) ובכל זאת מדובר באחלה סדרת פופקורן. ההנאה בעיקר מגיעה מהדמויות והיחסים ביניהם ולא רק בין חברי היחידה אלא גם כלפי שאר בני האדם והיצורים השונים שמאכלסים את העולם שיוצרים קומדיה לא רעה בכלל עם קטעי אקשן ברמות משתנות. פס הקול הוא אחד הצדדים הכי חזקים של הסדרה ושיר הסיום מבית Mori Calliope (יוטיוברית וירטואלית וזמרת) הוא אחד השירים הכי טובים שהיו בפס הקול שנקרא "קיץ 2024" והקליפ של הגירסא המלאה יגרום לכם לרצות להפעיל אותו בלופים אינסופיים. גם המדבבים עושים עבודה מדהימה ובייחוד נאגאסה אנה בתפקיד הארלי קווין שלוקחת את אחד התפקידים הכי קשים שיש ופשוט משחקת אותה ובענק וכן קימורה סובארו בתפקיד קינג שארק שעושה עבודה פנטסטית בגילום הדמות. זו אולי לא הסדרה הכי יפה, הכי מצחיקה, או הכי מפוצצת על המסך בעונת הקיץ אבל אחרי הרבה מאוד פלופים בקולנוע, גם ל-DC מגיע שאפו לשם שינוי אם כי הסרטים המצוירים שלהם כמעט תמיד מעולים ולי נשאר רק להמתין בסבלנות לעונה נוספת כי ברגע שטועמים מהארלי קווין ביפנית, פתאום מבינים כמה זה היה חסר לכם בחיים.

Mayonaka Punch

על מה זה: מאסאקי, יוטיוברית לשעבר, נתקלת בליב, ערפדית שהתעוררה לאחר "תנומה" של עשור ומצליחה לשכנע אותה לאחד כוחות ולהקים ערוץ יוטיוב משותף כשהמטרה היא מיליון צופים והפרס... הוא מאסאקי עצמה (או יותר נכון הדם שלה).

איך זה בתכלס: אחרי שערפדים עשו כמעט הכל באנימה למה שלא יעשו גם יוטיוב? אה סליחה, newtube כפי שהסדרה מכנה אותו ואם חיפשתם קומדיה עם נגיעה של דרמה והרבה רגעי WTF?! מצאתם את הסדרה הנכונה. השילוב של ליב וחברותיה הערפדיות כשלכל אחת מהן שריטה משלה, היחסים ביניהן והתוכניות של מאסאקי להשגת מיליון צופים גרמו לי לצחוק לאורך כל הפרק וכאשר "אמא", מלכת הערפדים, נכנסת לתמונה הסיכון רק עולה ועולה עד הסוף המאוד צפוי ויחד עם זאת לא יכולתי שלא להזיל דמעה ברגעים האחרונים. מדובר באחת הסדרות המצחיקות והמרגשות בעונת הקיץ ולא רק זה אלא שהסדרה נותנת לצופה הצצה קטנה למאחורי הקלעים של ערוץ יוטיוב כולל שלב העלת הרעיונות, הצילום, האפקטים והעריכה ועד לשלב הפרסום מה שאפילו יכול לתת לסדרה גוון חינוכי בהתחשב בזה שמה שמראים לנו אמיתי ולא הגזמה או הטעיה כפי שסדרות רבות נוטות לעשות. בשורה התחתונה מדובר בסדרה קלילה וכיפית להעביר איתה את הזמן ושגם יודעת קצת לרגש כשהיא רצינית.

Senpai wa Otokonoko\Senpai is an Otokonoko

על מה זה: ממש כמו שאר התלמידות בבית הספר שלה, סאקי אאוי, תלמידת שנה ראשונה בתיכון, מוצאת את עצמה מהופנטת על ידי היופי של תלמידה בכיתה שמעליה, מאקוטו האנאוקה, שנמצאת איתה בוועד הבית ספרי. בעוד היא חוששת שהאנאוקה לא תרגיש בנוח שבת אחת תתוודה בפניה שהיא אוהבת אותה, אאוי אוזרת אומץ ומספרת לה בכל מקרה. אולם, התגובה של האנאוקה מפתיעה את אאוי מסיבה אחרת לגמרי - האנאוקה היא למעשה נער שלובש בגדי נשים. כשהוא מצפה שאאוי תיגעל מהתגלית הזאת, האנאוקה מופתע לגלות שאין לה שום בעיה עם זה. למרות שהאנאוקה מסרב לבקשתה של אאוי לצאת איתו כשהסיבה שלו היא הזהות שלו ושהוא מעולם לא התאהב בעבר, אאוי מתעקשת שהיא תהיה האהבה הראשונה שלו. לנוכח הנחישות של אאוי, האנאוקה תוהה אם הוא באמת יוכל להתאהב בה אם לא יוכל תחילה לאהוב את עצמו.

איך זה בתכלס: מדובר באחת הדרמות הנפלאות שיצא לי לראות באנימה על בחירה שבין לעקוב אחר נורמות חברתיות ולהיות "כמו כולם" לבין להיות כנה עם עצמך אם כי ישנם אנשים שיטענו שהיא לא "הולכת עד הסוף" מאחר והאנאוקה אינו טרנסג'נדר, הוא מדבר על עצמו בלשון זכר, ואף מצהיר כי הוא אינו רוצה להיות בת והרצון שלו ללבוש בגדי נשים נובע מחיבתו ל-"דברים חמודים" מאחר והוא גם אוסף כל מיני דברים חמודים אחרים כגון בובות, מחקים בצבעים ואף ממחטות מעוצבות. יחד עם זאת הסדרה עוסקת גם בנושא להטב"י בדמות ריוג'י, חבר ילדות של האנאוקה, אשר מסתיר את העובדה כי הוא מאוהב בו על מנת שלא לאבד אותו כחבר והסדרה למעשה פועלת במעין משולש של קווי עלילה: האנאוקה מול אמו והסביבה, אאוי והצורך העמוק שבה למצוא את "האחד והיחיד עבורה" וריוג'י עם רגשותיו כלפי האנאוקה שמשמש גם כחלון שדרכו הצופה מציץ לעברו של האנאוקה. לאורך הסדרה קווי העלילה משתלבים ומסתבכים זה בזה שוב ושוב עד לפרק האחרון שאומנם חצי משאיר את הדברים באוויר אבל מסיים את הסדרה בצורה די מספקת עם פתח פתוח לרווחה לעונה שניה במידה ואכן תאושר.

Tokidoki Bosotto Russia-go de Dereru Tonari no Alya-san\Alya Sometimes Hides Her Feelings in Russian

על מה זה: אקדמיית סייריי היא בית ספר יוקרתי שבה לומדים התלמידים הטובים ביותר ביפן. אליסה מיכאילובנה "אליה" קוג'ו, העוצרת של מועצת התלמידים שהיא חצי רוסית וחצי יפנית, ידועה באינטיליגנציה, יופיה המהמם והאישיות הקרה שלה. בניגוד לאישיות הכמעט מושלמת שלה, חברה לספסל הלימודים, מאסאצ'יקה קוזה חסר המוטיבציה, מתעצל בשיעורים ואינו מראה כל עניין בה. איה, בתחילה כועסת, אט אט מתחילה להסתקרן ממנו ומתחילה לבטא את חיבתה כלפיו ברוסית. אולם היא אינה יודעת את הסוד שלו - הוא מבין את השפה באופן מושלם! בילדותו מאסאצ'יקה התיידד עם ילדה שגרה ביפן באופן זמני ומאז הוא למד רוסית בתקווה לפגוש אותה שוב. ככל שהשניים יותר ויותר מעבירים את הזמן ביחד, מערכת היחסים המוזרה והמצחיקה ביניהם עד מהרה מעמיקה ובאותו הזמן עליהם ללמוד לנווט ברגשות החדשים שלהם זה כלפי זה.

איך זה בתכלס: סוף סוף! קומדיה רומנטית שלא נופלת לשטיקים הידועים ואשכרה ניגשת ליחסים בינו לבינה בצורה קצת יותר מתוחכמת. אם ההלוך וחזור המרתק בין קוזה לאליה מהווה את גורםֲ ההנאה בהתחלה בהמשך מצטרפות דמויות נוספות לקלחת, כל אחת וסוד, שאיפות ומניעים משלה שהולכים ומסבכים את העניינים ומה שהתחיל כעוד קומדיה רומנטית רגילה עד מהרה מתפתח למלחמת חורמה שמערבת את כל בית הספר ומכריח את קוזה ואליה להתקרב עוד יותר ממה שהם תכננו כך שהסדרה אף פעם לא עומדת במקום וכל הזמן יש דברים חדשים לגלות ולהנות וזה מה שמפריד אותה מהרבה קומדיות רומנטיות אחרות שרק ממחזרות קלישאות ותבניות מהעבר.

אלו חמשת הסדרות החדשות הטובות ביותר מעונת הקיץ שעברה, אתם מוזמנים להגיב עם המלצות, שאלות ותגובות ושתהיה לנו עונת סתיו פוריה ומהנה... אה וגם שנה טובה!

ארז אבני - כתב תוכן

ארז אבני - כתב תוכן

משחק על: PS5, Xbox Series X, Switch, N2DSXL, PS Vita, PC, Steam Deck

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: אף אחד, תמיד יש מישהו טוב יותר

המשחק שהגדיר לי את הילדות: פוקימון על שלל הגירסאות

כשאני לא משחק אני: צופה באנימה, סרטי קולנוע, קורא ובעיקר מחפש את התחביב הבא

מסר לעולם: זקן סיני חכם פעם אמר

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:04 13.10.2024 | flamefist flamefist (אורח)

    עונה חלשה ממש - הסדרה היחידה שעקבתי kami no tou
    עכשיו יש עונה שנראית מבטיחה:
    re zero
    bleach
    thunderbolt fantasy

  2. 2

       | פורסם ע"י