הרשמה

טור דעה: ה-Direct האחרון היה נוראי והרס ל-Metroid Prime 4: Beyond

האירוע שהיה צריך להיות חגיגה גדולה נגמר באכזבה גדולה עוד יותר

מרוב משחקים כבר קשה להתרגש

אני אתחיל את הטור הזה באמירה חשובה, אני לא ממעריצי Nintendo וחשוב לזכור את זה בזמן שקוראים את הטור דעה הזה. למרות זאת, יש כמה סדרות משחקים של החברה שאני מאוהב בהם בצורה לא בריאה ומחכה לכל כותר חדש או פרט מידע קטן שיצא עבורם. אתמול אחר הצהריים קיבלנו את אירוע ה-Direct שחיכינו לו הרבה מאוד זמן. השמועות סביבו היו באוויר כבר במשך הרבה זמן, בעוד שהיו כאלה שחשבו שנקבל בו את החשיפה של ה-Nintendo Switch 2 שצפוי להגיע בחודשים הקרובים, אחרים ואני בניהם פשוט רצו לקבל חגיגת משחקים. וזה בדיוק מה שקיבלנו, אז למה יצאתי כל כך מאוכזב ועצבני מהאירוע הזה?

סדר ואירגון

כמו האירוע של Xbox שהתחיל עם Call of Duty שהוא אחד מהמשחקים המרגשים של החברה, גם האירוע של נינטנדו התחיל בצורה נהדרת עם חשיפה של משחק חדש מסדרת Mario & Luigi אחרי שהמשחק האחרון בסדרה יצא כבר לפני 9 שנים. לפי דעתי זאת הייתה הכרזה מעולה וכיפית, בחירה טוב להתחיל איתה שהכתיבה טון ברור להמשך האירוע. מנקודת ההתחלה הזאת האירוע המשיך לרוץ עם הכרזות שהגיעו אחת אחרי השניה בקצב מסחרר. יכול להיות שהעובדה שסיכמתי את האירוע בזמן אמת גרעה מההנאה שלי ממנו אבל ככל שהזמן עבר, איבדתי את העניין באירוע הזה.

נכון, קיבלנו הרבה מאוד הכרזות וחשיפות מעניינות עם לא מעט משחקים שקיבלו תאריכי השקה קרובים או חלון השקה עד סוף השנה. אבל חלק מההכרזות שקיבלנו הרגישו לי פשוט לא רלוונטיות לאירוע, משעממות וחלקים ארוכים מידי מהאירוע שהיו יכולים וצריכים להיות הודעה לעיתונאות שיוצאת במייל. הכרזות וזמן מסך יקר למשחקים כמו Among Us, העידכון ל-Disney Illusion Island או הטריילר החדש ל-Funko Fusion לא בהכרח תרמו לאירוע ולפי דעתי רק הפכו אותו לכבד ומתיש יותר. וזה חבל מאוד, היו כמה הכרזות וטריילרים שנקברו בשיטפון של האירוע כמו הרימייק המדהים למשחקי Dragon Quest.

אני יכול להבין את הסיבה העסקית לאירוע כזה, נינטנדו רוצה לתמוך ולקדם את הקונסולה שלה אז היא עושה את זה בין היתר על ידי אירוח של חברות אחרות כמו Square Enix ושיווק המשחקים שלהן באירוע. אבל ה-Switch היא כבר לא פלטפורמה צעירה שצריכה עזרה, היא אחת הקונסולות הנמכרות ביותר בהיסטוריה וגם היום, יותר מ-7 שנים אחרי ההשקה שלה, היא לא מראה סימני עצירה במכירות. ה-Switch התבגרה והתפתחה ולדעתי, גם האירועים של Nintendo צריכים לעבור את התהליך הזה.

השיא שלא התרומם

אחרי 30 משחקים שהרגישו כמו נצח ובפועל לקחו רק 40 דקות, סוף סוף הגענו לשיא של האירוע, ההכרזה האחרונה וה-One More Thing של נינטנדו. Metroid Prime 4: Beyond נחשף. את הצרחות וההתרגשות של רועי האן שלנו אפשר היה לשמוע בכל רחבי הארץ. המשחק שכולם חשבו שהוא מת ולא היה ברור מה גורלו אחרי שנחשף באירוע E3 (זוכרים את זה?) שהיה ב-2017! קיבלנו סירטון גיימפליי שהיה עוצר נשימה וכאילו שזה לא הספיק לבדו, קיבלנו גם חלון השקה למשחק ב-2025. אפילו אני שכמו שאמרתי, לא מעריץ את משחקי נינטנדו התרגשתי כל כך מהחשיפה הזאת שלא ידעתי את נפשי. אבל כל זה קרה עבורי רק אחרי כמה שעות, בזמן החשיפה בלייב פשוט התרגשתי ושמחתי טיפה ומהר מאוד זה עבר לי.

ההרגשה המוזרה הזאת מלווה אותי מאתמול, הרגשה של התרגשות באיחור. ניסיתי להבין מה בעצם גרם להרגשה הזאת וכמו ישראלי טוב אני מפנה אצבע מאשימה כלפי נינטנדו ומי שהיה אחראי להפקה של ה-Direct הזה. Metroid Prime 4: Beyond היה צריך להיות השיא של האירוע, אולי אפילו השיא של החודש האחרון שהיה עמוס באירועים ומשחקים אבל הוא הגיע בסוף אירוע עמוס מאוד בעשרות משחקים ופרטי מידע שהגיעו אחד אחרי השני וזאת הבעיה המרכזית לפי דעתי. אור הזרוקרים של האירוע התחלק בין 31 משחקים כשברור שחלקם נמצאים בליגה אחרת מהשאר ואני אפילו לא נוגע על המשחקים הביזארים שהוצגו.

הפיתרון

יכול להיות שהתרגלתי לטוב, אבל אני חושב שאם נינטנדו באמת הייתה רוצה לעשות כבוד ל-Metroid Prime 4: Beyond ולתת לו את האהבה שהוא ראוי לה היא הייתה צריכה לתת לו אירוע משל עצמו. בדיוק כמו מה שמיקורוספט ו-Xbox עשו עם Call of Duty. למטרויד הגיע אירוע משלו שיתן לנו להתרגש, להשאב ושאחריו כל מה שיהיה לנו בראש למשך שבועות זה משחק חדש ומטורף של מטרויד שנמצא מעבר לפינה. שכל אתרי החדשות יתעסקו רק בזה ושכל תשומת הלב של הגיימרים תיהיה מופנת למטרויד.

אבל זה לא הסגנון של נינטנדו, אז יש לי עוד פיתרון דומה-שונה. אם כבר לעשות אירוע Direct, לעשות אירוע שיהיה ממוקד רק למשחקים של החברה, רק עם המשחקים שהוצגו לנו אתמול (בלי Metorid Prime) יכלנו לקבל אירוע מדהים עם Mario & Luigi, החידוש ל-Donkey Kong, משחק Super Mario Party מפוצץ בתוכן והכרזה על משחק חדש לסדרת The Legend of Zelda שיקח אותנו בפעם הראשונה למסע בנעליה של הנסיכה שיוצאת להציל את לינק. אירוע כזה היה בהחלט יכול להיחשב כאירוע הטוב ביותר של הקיץ כשהוא שובר כל שיא התרגשות אפשרי. במקום זאת קיבלנו אירוע עם הרבה רעשי רקע שהפריעו לעיקר.

מה דעתכם על האירוע של Nintendo? נהנתם ממנו כמו שהוא או שאתם חושבים שהוא היה צריך להיראות אחרת? כמה אתם מתרגשים לקראת Metroid Prime 4: Beyond? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:11 19.06.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    תשמע לא קראתי כלום, הכותרת לבדה הייתה הדבר הכי מטומטם שקראתי בכל החציון הראשון של 2024 - הדיירקט הזה היה מהמם ומדהים, נינטנדו מראה לכולם איך עושים את העבודה הזאת ואיך מציגים משחקים רבים, עם סרטוני גיימפליי, תאריכי יציאה ממשיים ויצירת הייפ ותקווה אמיתית לקונסולה והמותגים שלה מבלי להלאות את השחקן.

    חוץ מזה אוהב אותך רועי.

  2. 2

    00:07 20.06.2024 | Meby Meby

    על תדאג למטרואיד נינטנדו יודעים טוב מאד לבנות הייפ.
    לגבי דיירקט ספציפי, אני מאמין שהם באמת יעשו כזה דיירקט למטרואיד. בדרך כלל הם עושים כזה דבר רק חודש או חודשיים לפני ההשקה.
    ובסך הכל הם נתנו למטרואיד פריים 4 את המקום הכי טוב על הבמה של הדיירקט, את הone more thing שגורם לכל אוהד נינטנדו לעצור את הנשימה עד לתחילת הטריילר..
    ועוד היה גיימפלי!! שנראה מדהים!!!
    לדעתי נינטנדו לא רצו לעשות ממטרואיד יותר מדי רעש (כאילו זה אפשרי.. ) בגלל שהוא יוצא בשנה הבאה

  3. 3

    09:35 20.06.2024 | רמי רמי (אורח)

    אני מסכים איתך לגמריי!! וזה לא פעם ראשונה שאני אומר את זה.
    הם חייבים לעשות הפרדה מלאה בין המשחקים המיושנים והמשעממים שלהם ולבין משחקים / פרויקטים גדולים יותר.

    אם לומר את האמת זה לא שנינטנדו מפוצצת במשחקים גדולים ואיכותיים ועד שיש כאלו אז לפחות לעשות להם דיירקט בנפרד.

    אני מאוד מקווה שלקונסולה הבא שלהם יהיה הרבה יותר משחקים גדולים, איכותיים וחדשניים.

  4. 4

    11:55 20.06.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    תשמע רמי לא ברור לי למה אתה מתכוון כאן: אצל נינטנדו אין באמת פרויקטים מיושנים/משעממים, כי נינטנדו זה מותג שמדבר ישירות למעריצים שלו. הם עדיין עושים דיירקטים נפרדים למשחקים הגדולים שלהם קרוב להשקות, זה משהו שקרה בכל השנים האחרונות ויקרה גם ב-Super Switch, אבל הדיירקטים הגדולים הם כשמם כן הם: Direct to Fans. בלי מסיבות עיתונאים, בלי שטויות - ישר למעריצים של נינטנדו ברחבי העולם.

    המשפט האחרון שלך הוא משהו שאני לא אצליח להבין גם אם אנסה. כמה מהמשחקים הכי חדשניים בעשור האחרון הגיעו מנינטנדו: Super Mario Odyssey, Tears of the Kingdom, Breath of the Wild, Bowser's Fury, Fire Emblem Three Houses, Luigi's Mansion 3, Super Smash Bros. Ultimate, Metroid Dread, Pikmin 4 - אלה משחקים שחלקם אתה פשוט לא תראה בשום מקום ואם כן, זה פשוט חיקוי של משחק שנינטנדו כבר עשתה קודם.

    ה-Switch היא קונסולת החלומות של נינטנדו, שמביאה לנו כמעט כל מה שרצינו כשחקנים וזה מתבטא גם במכירות כשהקונסולה רחוקה מיליון וחצי עותקים מלעקוף את ה-PS2 בארה״ב, היא הקונסולה הנמכרת בכל הזמנים ביפן וכרגע עומדת במקום השני במספר הקונסולות הביתיות הנמכרות ביותר בכל הזמנים ובמקום השלישי יחד עם ה-DS.

    אם כבר, אני מקווה שהקונסולה הבאה של נינטנדו תעמוד בקצב ובאיכות של ה-Nintendo Switch. אם היא תוכל לעלות עליו זה יהיה בונוס.

  5. 5

    20:33 21.06.2024 | AHAD AHAD (אורח)

    איי איי איי שמואל איך הלכת לנו :( תראה מה קורה מאז שהלכת

  6. 6

    16:30 25.06.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    הכל טובבב מותר לא להסכים גם אם רועי טועה אובייקטיבית, מה שחשוב זה שתעלה ביקורת ל-TTYD ושהיא תהייה 9/10 כי זה משחק לתפארת מדינת ישראל ורימאסטר לתפארת ממלכת הפטריות.

  7. 7

       | פורסם ע"י