הרשמה

העתיד לפנינו: The Witcher 4 הפך להיות הפרויקט הגדול ביותר של CDPR

זה סימן טוב, נכון?
ad banner

גם מבחינת גודל צוות הפיתוח וגם מבחינת שלב הפיתוח

ad banner

כידוע, לכל ארגון יש משאבים סופיים מבחינת כוח אדם ותקציבים. בין אם מדובר בחברות ענק כמו גוגל או בדוכן המיצים של השכנה, כשיש כמה מוצרים בקנה או כמה פרויקטים לבצע, חברות נאלצות לבצע תיעדוף ולהקצות את המשאבים שלהם בצורה חכמה - כזו שתכסה את העלויות בעתיד הקרוב אבל גם תדאג לרווח בעתיד הרחוק.

זה נכון כמובן, גם עבור חברות בתחום הבידור ובפרט בתחום הגיימינג - בתעשייה שבה כל מוצר יכול להיות הצלחה אדירה ובאותה המידה כישלון קולוסאלי, כשפיתוח והפקה של משחק מגיע למיליוני דולרים ודורש שנים ארוכות, וכל משחק זקוק לחודשים ארוכים של בדיקות מקיפות כדי לצאת לשוק במצב סביר. אבל יש סטודיו אחד שפשוט לא יכול להרשות לעצמו לטעות. כפי שניחשתם, הסטודיו הזה הוא CD Projekt Red, ונראה שהם לוקחים את האתגר הזה בכל הרצינות.

אם לפני כמה חודשים דיווחנו על כך שפרויקט Polaris, שם הקוד ל-The Witcher 4, עובר להיות הפרויקט המרכזי של החברה, כעת המנכ״ל המשותף של CD Projekt Red, מיקאל נובקובסקי (Michal Nowakowski) מסביר לנו מה המשמעות של זה מבחינה מעשית. במהלך מצגת פיננסית, בנוסף לגרף שמראה את חלוקת הצוותים בארגון, הוא סיפק נתון מעניין ולפיו כ-400 עובדים מתעסקים בפיתוח נטו של המשחק הבא בסדרת The Witcher, בנוסף לצוותים אחרים העובדים על פרויקטים נוספים.

ad banner

מדובר בכמות מרשימה& של עובדים עבור פרויקט יחיד - ולשם השוואה, הסטודיו From Software כולו, שיצר את סדרת Dark Souls ואת Elden Ring העצום בגודלו, מונה כולו 400 איש (נכון לנתונים מיוני 2023), ו- Larian Studios, שפיתחו את Baldur's Gate 3, מעסיקים בסביבות ה-450 עובדים סך הכול. הנתון מעורר השתאות אף יותר בהינתן לו״ז הפיתוח של הפרויקט - לפי נובקובסקי המשחק עדיין בשלב הפרה - פרודקשן, אך הם מקווים לעבור לשלב ההפקה כבר במחצית השנייה של השנה הקרובה, מה שאומר שעוד צפויים להתווסף עובדים נוספים לפרויקט כבר בזמן הקרוב. בהתחשב בכך שנובקבסקי ציין שהוא מעוניין ב -400 עובדים על הפרויקט באמצע השנה, ואילו כעת דווח שהמספרים הללו הושגו כבר באיזור פברואר, נראה שתהליך הפיתוח עובד באופן חלק ואולי אפילו מהר מהמצופה.

עם זאת, אין מה לצפות לטריילרים או חשיפות בזמן הקרוב. כלקחים מההשקה הקודמת שעברה על החברה (כן, אני מתסכל עליך Cyberpunk 2077) החברה מתכננת לשחרר תוכן שיווקי במועד הרבה יותר קרוב למועד היציאה האמיתי של המשחק, ובסמיכות רבה יותר לסוף תהליך הפיתוח. ״לא הייתי מסתכל על Cyberpunk כאינדיקציה למה שיקרה עם הוויצ׳ר״, טוען נובקובסקי. ״אמנם ייתכן שנשיק טיזר או טריילר אינפורמטיבי בעיקרו לפני השקת הקמפיין השיווקי, אבל לא נלחץ על דוושת הגז לפני שיש משהו ״פעיל״ לעבוד איתו, למשל אחרי שנגיע לשלב בו המשחק כבר יהיה זמין להזמנה מוקדמת.״

ad banner

״בכל מקרה, פרסומים בהמשך עומדים להיות יותר אינפורמטיביים ומוכוונים ליחסי ציבור, ולזה כן תוכלו לצפות לפני השקת קמפיין השיווק המרכזי,״ אומר נובקבסקי. ״עם זאת, לא בהכרח הייתי חוקר לפרטי פרטים מה קרה עם סייברפאנק ומתי. זה לא בהכרח עומד להתאים למה שאנחנו מנסים לעשות פה כעת.״

מאוכזבים מכך שהפרויקט עדיין לא התחיל את שלב ההפקה? מתים לתצוגה יותר קונקרטית של ההתקדמות שנעשתה עד כה? ספרו לנו מה אתם חושבים בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י