הרשמה

ביקורת: Sand Land - מתנת פרידה

הנה מה שחשבנו על Sand Land, הכותר שחותם את המורשת האגדתית של אקירה טוריאמה

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/04/2024

דיבורים כמו חול

עותק סיקור מוקדם סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

רבים בקהילת המנגה והאנימה יכירו את שמו של אקירה טוריאמה (Akira Toriyama) כמנגקה של לא פחות מסדרת Dragon Ball האגדית. ההצלחה הראשונה שלו היתה בשנות ה-80 כאשר Dr. Slump התחיל סריאליזציה ב-Shonen Jump השבועי והפך להצלחה, אבל ההצלחה העולמית שלו הגיעה בשנת 84' כאשר התחיל לכתוב את Dragon Ball. המנגה הגיעה לסיומה ב-95', אך טוריאמה חזר אליה ב-2015 עם Dragon Ball Super, אבל במרוצת השנים הוא כתב עוד מנגות וסיפורים קצרים, ביניהם ניתן למצוא את Sand Land שיצא בשנת 2000.

Sand Land היא מנגה קצרה יחסית של כ-14 פרקים שרצה ב-Shonen Jump כ-5 חודשים בשנת 2000. המנגה נשכחה קצת לאורך השנים אך ממש בשנים האחרונות, טוריאמה השקיע המון בפרויקטים חדשים הקשורים אליה לפני מותו המצער בחודש מרץ, כך יצא שקיבלנו לא רק סדרת אנימה חדשה שיצאה ממש במרץ האחרון (ורצה עד תחילת מאי), אלא גם קיבלנו משחק חדש עם הרחבה יחסית רצינית של האירועים של המנגה המקורית עם אזורים ודמויות חדשות שלא היו קיימים בה. חלק מהאירועים בין האנימה והסדרה עצמה קצת שונים, אבל הנה אנחנו כאן, עם המשחק ביד, בואו ונצא למסע במדבר!

דיבורים כמו חול...

אנחנו תמיד שומעים על האיומים שבהתחממות הגלובלית, שינויי אקלים קיצוניים, צמצום של משאבים ועוד אפקטים שליליים כתוצאה ממה שבני האדם מעוללים לאמא אדמה. הסיפור שלנו שם אותנו בתקופה שבה העולם הפך למדבר אחד גדול וכולם נלחמים על משאבים, בעיקר מים. בילזבב (Beelzebub), נסיך העולם התחתון ובנו של לוציפר (Lucifer), יחד עם חבריו, גנבו את המים של בני האדם שהעזו לעבור ליד המחנה שלהם, אבל ביום בהיר אחד, הזדמנות פז העמידה את עצמה בפני בילזבב בדמותו של שריף ראו (Sheriff Rao), בן אנוש שמאס במלך, ורוצה את עזרת השדים למצוא מקור מים חדש.

השילוב של הדמויות שלנו, שדים ובני אדם, הוא מאוד יוצא דופן בנוף העלילה, אבל כאשר המטרה חשובה, כל האמצעים מקודשים. בילזבאב הוא דמות ילדותית במיוחד שמחפשת ריגושים ומסכימה בקלות להצעות כאלו ואחרות שמגיעות מכיוון ראו גם כשהוא ות'יף (Thief), השד שמתלווה אליו, לא באמת מכירים עד כדי כך טוב. המשחק גם מציג לנו דמות חדשה בשם אן (Ann), מכונאית רכב יוצאת דופן שעוזרת לחבורה שלנו להניע את הטנק שהם גונבים מצבא הממלכה. מדובר בדמות שלא היתה קיימת במנגה המקורית, אך היא תוספת נהדרת לחבורה שלנו.

כדאי לציין שהעלילה של המשחק שונה במעט ממה שיש לנו במנגה, אך היכרות עם המנגה לא דרושה על מנת באמת להנות מהמשחק בדיוק בגלל שינויים וחידושים שאקירה טוריאמה הכניס למשחק ולאנימה. יחד עם זאת, יש שינויים יחסית גדולים בין האנימה והמשחק, כמו הדמות של אן שמופיעה הרבה יותר מאוחר בזמן שבמשחק היא מופיעה מאוד מוקדם, הבדלים כאלה שמסוגלים להשאיר מעריצים של המותג מבולבלים מעט.

העלילה עצמה בסופו של דבר, כיפית ככל שתהיה, מאוד לא זכירה, הדמויות לא מקבלות הרבה זמן להתפתח ובאמת להציג את עצמן, הכל נעשה מאוד מהר. הרבה כתוביות מופיעות כאשר הדמות שלנו עושה נסיעה במדבר למשל, אבל קשה לעקוב בזמן שנוסעים וצריך לא להתקע בסלעים בדרך, אבל אולי כך יעשה כאשר גם חומר המקור של המשחק הוא מאוד קצר בהשוואה לעבודות האחרות של טוריאמה. מדובר בהזדמנות קצת מפוספסת אבל לצערינו המוח שמאחורי היצירה כבר לא איתנו בשביל לספק עוד תשובות.

טנק אחד נגד כולם

המשחק מכיל לא מעט מכניקות שונות כשזה מגיע למשחקיות שלו, ובזמן שנבלה לא מעט בנסיעה בטנק בכלל, יש לנו מכניקות גם עבור התגנבות וקרב שלא קשורות לרכב. מערכת הקרב לא מאוד עמוקה, היא מכילה שליטה שמרגישה מאוד בסיסית ודי רפטטיבית, וככל שנתקדם ונעלה רמות אנחנו יכולים לפתוח יכולות עבור בילזבב והחבורה שלו על מנת לעזור לנו בקרב, אבל מערכת הקרב עצמה לא מרגישה מאוד מאתגרת או מרגשת במיוחד.

הרכב הראשון שלנו הוא ג'יפ שנועד לנסיעה במדבר, אבל מהר מאוד החבורה משתדרגת לטנק ולאחר מכן נגיע לשלל רכבים שונים ויחודיים שבעיניי מהווים את המרכז של המשחק הזה. ברמה מסויימת המפתחת כנראה מסכימה עם כך שהרכבים הם מרכזיים יותר כי אפילו באתר המשחק יש חלק שלם שמוקדש לרכבים השונים שנמצאים בו. בין הרכבים שנמצא חוץ מהטנק, אופנועים ודברים קונבנציונאליים שאנחנו מכירים, נמצא דברים כמו רובוטי לחימה עם יכולות שונות ומהנות מאוד לשימוש.

מערכת בניית הרכבים של המשחק מאוד מגוונת, כל רכב דורש שלד ותוכנית בנייה, השלד דורש בדרך כלל להשלים משימות צדדיות או משימת צייד שקיימות מדמויות ומוכרים שונים ב-Sand Land. אחרי שמשיגים את השלדים אנחנו גם צריכים למצוא חלקים שונים שאותם מלבישים על השלד של הרכב, הרכב הראשון שאנחנו בונים זה ה-Jump Bot ועל מנת לבנות אותו השגנו שילדה, מצאנו חלקים עבורו כמו הרובים השונים שלו, מנוע ומעבר לכך אפשר גם להוסיף ולהחליף חלקים נוספים שמשפרים נתונים שונים של הרכב ומשנים את האופן שבו הוא מתפקד. ניכר שלמפתחת היה מאוד אכפת מהרכבים במשחק והם ללא ספק החלק הכי מהנה של Sand Land.

בניית הרכבים דורשת לא מעט סיורים שונים בעולם ובזמן שנאחנו מוצאים מקומות שונים כמו מעבדות או מחסנים שונים מתקופה שבה העולם לא הושפע עד כדי כך מההתחממות הגלובלית, לכל מקום יש את האויבים שלו, ולכן אנחנו נתקל בשלל רובוטים שונים שילחמו בנו לצד כל מיני שודדים ובריונים שונים מסביב לעולם, אבל מעבר להבדלי רמות שהשפיעו על הבדלי הכח בין האויבים לבילזבב, אין אתגר אמיתי במערכת הלחימה של המשחק. מערכת הקרב לא מעניינת בצורה יוצאת דופן, היא איטית רוב הזמן ואין בה שום דבר באמת מיוחד או מאתגר לצערי (חזק יותר לא בהכרח מאתגר יותר).

האם מפריחים פה שממה?

בהמשך לדיבור שלי על  העולם הגדול של Sand Land, באופן הכי מצער וכנראה גם הכי נדרש של המשחק הזה, העולם הוא פשוט שממה מאוד מאוד ענקית, הרבה חול ומעט מאוד שבאמת מייחד כל מקום מהאחר. גם הדנג'נים השונים שאנחנו מגיעים אליהם לאורך המשחק מרגישים מאוד רפטטיבים, כל החדרים נראים אותו דבר, המודלים חוזרים על עצמם לאורך כל השלב, גם אויבים מאוד חוזרים על עצמם. חוץ מקרבות בוס, באמת מרגיש לי כאילו יש פה הרבה העתק הדבק וזה התחיל לחזור על עצמו הרבה יותר מדי ומהר מדי.

יחד עם זאת, יש דברים שכדאי באמת לציין לחיוב לדעתי. גם כשהעולם די משמים, במשחק קיימת אפילו בניית בסיס שמרגישה מאוד כמו בניית בית ב-Animal Crossing. אנחנו מפתחים את העיירה ספינו (Spino) שמשמשת כבסיס האם של החבורה שלנו, וככל שנסיים יותר משימות צדדיות, העיירה תתפתח, ובילזבב יקבל חדר משלו שהשחקן יכול לעצב כראות נפשו עם הרבה מאוד אפשרויות לעיצוב הבית.

אם כבר הזכרתי את המשימות הצדדיות, אומנם יש הרבה דמויות יחסית צבעוניות בעולם של Sand Land (חולי ככל שיהיה), אבל המשימות הצדדיות עצמן לא מעניינות בצורה יוצאת דופן, הרבה מהן נגמרות בבקשה להביא ציוד או חלקים ספציפים מהעולם. חלק מהמשימות הצדדיות הכרחיות על מנת באמת לפתח את ספינו, והלוואי וזה לא היה צריך להיות לפעמים משהו שאני מרגיש את הצורך לדלג עליו כל כך.

עיצוב הדמויות של המשחק הוא מהמם, כמו שאמרתי, המשחק מלא בדמויות צבעוניות וייחודיות כל כך גם במדבר, ואם יש משהו שאני לא מצפה שיהיה אחרת זה בניית העולם של אקירה טוריאמה. בילזבב היא דמות של ילד שובב עם מבוגר אחראי, ת'יף, שנאלץ להסכים לכל ההוראות של בילזבב וראו שמצליח להשפיע על בילזבב יותר מאשר ת'יף מסוגל. הדמות של אנה לא היתה קיימת במנגה בכלל אך היא תוספת מאוד טבעית לחבורה שלנו שמסיירת במדבר והיא מהווה פחות או יותר את השינוי האחרון שטוריאמה הכניס ביצירה שלו.

שורה תחתונה

Sand Land הוא לטוב ולרע הפרק שיחתום את מורשתו של אקירה טוריאמה בין האנימה והמשחק שמציעים הרבה דברים חדשים עבור הסיפור המקורי של המנגה שעוד דקה יכולה לחגוג חצי יובל. יחד עם זאת מדובר במשחק יחסית דל, הוא מציע הרבה שעות משחק אך הרבה רפטטיביות במהלך הסיורים השונים, המדבר גדול, יש בו הרבה חול אבל מעט מאוד שבאמת הופך אותו למעניין במיוחד. הסיפור של Sand Land מהנה, אבל אין הרבה במשחק הזה שבאמת מייחד אותו על פני משחקי אנימה אחרים, לצערי מדובר בעוד תוספת לספריה שאני עלול לשכוח בעתיד.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • מכניקת הרכבים מהנה ומגוונת במיוחד
  • סיפור מהנה עם דמויות צבעוניות מאוד
  • בניית הבסיס היא חביבה במיוחד
  • מוזיקה מהנה דווקא

הרע

  • עיצוב שלבים חזרתי מדי
  • עולם פתוח שומם
  • משימות צדדיות לא מעניינות במיוחד

ואקירה טוריאמה:

  • אנחנו נתגעגע
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י