הרשמה

ביקורת: Little Kitty, Big City - החתול הקטן שיכול

החתול הקטן הזה עומד לגרום לכם לרצות להביא לו חטיף. ומכל הסיבות הנכונות.

  • Nintendo Switch
  • PC
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 09/05/2024

חתול קטן, אופי גדול

יש הרבה מאוד סיבות ללחוץ על הביקורת הזאת. בין אם אתם אוהבים חתולים, אלרגים אליהם, אוהבים משחקי אינדי, מחפשים משחק חדש להתאהב בו לכמה שעות או משחק חדש שגם הילדים יוכלו לשחק מדובר בקהל יעד מאוד רחב למשחק מאוד קטן. אני כל כך שמח להגיד כבר עכשיו שלא משנה מה הסיבה שלכם, אתם עומדים להנות ממנו. Little Kitty, Big City שואף להיות הרפתקאת אינדי חמודה המשלבת משחקיות בסיסית המתאימה לכל הגילאים אבל כיפית ברמות ואפילו חכמה בתחומים מסויימים עם כתיבה שנונה והמון אופי שגורמים לו להיות חוויה שתמלא לכם חמש שעות בכיף ואת הגלריה באינספור תמונות חמודות.

לא יודע אם 9, אבל נשמה אחת גדולה יש בוודאות

Little Kitty, Big City הוא סוג של הכלאה מאוד מוצלחת בין משחקיות מטרוידוואניה ומשחקיות Sandbox ששמה דגש על אווירה קלילה וכיפית בסגנון Untitled Goose Game רק במקום אווז, יש לנו חתול בעיר קטנה. השילוב הזה נשמע קצת מוזר על הנייר בעיקר כי המשחק עצמו מאוד פשוט והניסיון לשלב בין שני הסוגי משחקיות האלו הוא מאוד מסובך, אבל ביצירתיות רבה והרבה חוכמה הוא מצליח באופן יוצא דופן. המשחק מתחיל כשהחתול השחור בו אנו נשחק מתגלגל בטעות מאדן החלון במגדל הגבוה ביותר בשכונה אל עבר רחוב צדדי רגע לפני ארוחת הצהריים שלו. אתם מתחילים את המשחק עם רוב היכולות שיש לחתול, שכוללות בין היתר ניתור גבוה, התגנבות כדי לתפוס ציפורים והפלה של המון עציצים עם הידיים כדי שנוכל להנות מהרגע הראשון ב-Sandbox חמוד ומלא קסם אישי יחד עם המון סודות לגלות בכל רחוב נידח.

אבל את חלק מהיכולות נצטרך גם לפתוח לאורך המסע שלנו הביתה, למשל את היכולת לטפס אפשר להשיג על ידי אכילת דגים, כך שכל אחד מהם יתן לכם עוד נקודת אנרגיה לטיפוס ואחרי ארבעה דגים תוכלו להתחיל גם לטפס על הבניין הגבוה ולסיים את המסע הביתה. כל נקודת אנרגיה תתן לכם אפשרות לטפס למקומות גבוהים שלא יכלתם להגיע אליהם בעבר ובכך המשחק בעצם מגשים את אלמנט המטרוידווניה שלו. כדי להשיג את אותם הדגים תצטרכו להסתובב בשכונה הקטנה תוך כדי שאתם מגלים המון חברים חדשים שיספקו לכם משימות צד כיפיות שכתובות בצורה פשוט יוצאת מן הכלל.

אני חייב לעצור כאן ולהדגיש - הכתיבה של המשחק שנונה ברמות, ומצאתי את עצמי מתפוצץ מצחוק כמה פעמים דבר שלא זכור לי מתי קרה לי בפעם האחרונה במשחק עלילתי. בכך, המשחק מצליח לגרום לכם להתנסות בשני סוגי המשחקיות שלו בקלילות ומבלי להרגיש כאילו הן הכרח. מבלי להרגיש גם תתקדמו בסיפור וגם תכבו את הראש ותהנו מהמשימות הפשוטות של חתול שכונתי, מה שיוצר חוויה זורמת וממכרת שמסמנת וי על המשימה הכי חשובה שיש לכל פיסת תרבות - להצליח לשאוב אתכם אליה. וקשה שלא, אך לא בלתי אפשרי.

לפעמים גם עובר חתול שחור

למרות שהחיוך באמת לא ירד לי לשניה מהפרצוף, לא מדובר בחוויה מושלמת. מי שמחפש משחקיות מורכבת ומעניינת עם אלנטים ורבדים שנבנים אחד על השני, ולא מתחברים לאווירת הקלילות וה-Feel Good לא ימצא את אותה הנאה שאני מצאתי במשחק, שכאמור הוא מאוד בסיסי. אבל מדובר גם ביתרון, כי Little Kitty, Big City מתאים לילדים קטנים או לשחקנים חדשים שלא מרבים לשחק ובאים בשביל החתול - אך זה לחלוטין גם חסרון כי אין עומק במשחקיות למי שמעוניין בזה. ההומור השנון של המשחק הוא אבן ייסוד שלו כשאת התוכן אנחנו מקבלים על בסיסו יחד עם משימות הצד שלו, שהן אמנם חמודות מאוד אבל גם כאן אין המון עומק בכתיבה.

צריך להגיד, המשימות כן מגוונות אבל הרוב המוחלט שלהן לא מספק חידושים למשחקיות ומסתפקים בלתת לנו מצב מצלמה או מכניקת Fast Travel חמודה. חלק מהמשימות כן עושות משהו יצירתי, אך אני אתן לכם לגלות לבד מה הן מעניקות, זה פיצ'ר ממש חמוד למי שאוהב חתולים. עולם המשחק מלא בסודות אשר מחולקים בעיקר למקומות מגניבים לישון בהם, מקומות שיגרמו לכם לשלוף את מצב המצלמה מהר ולתפוס כמה פריימים כמו חנות שלמה שמוקדשת לפארודיה לגודזילה והכובעים השונים שאפשר לשים על ראש החתול. כל הסודות מוחבאים לא רע בכלל ובאותה נשימה גם לא יותר מידי מסובכים למציאה, כשהאתגר המרכזי שלהם תיהיה המצלמה של המשחק.

יש כמה אזורים שהמצלמה לא מתפקדת מספיק טוב, היא מוסתרת על ידי חפצים או מאבדת כיוון וקשה לשלוט עליה. למרות הבעיות האלה, זה לא הצליח לפגעו בחיוך שהיה לי על הפנים בזמן המשחק ואני מרגיש צורך לציין אותן. לבסוף, ואולי הכי חשוב, לא רק אתם יכולים להנות מהמהשחק אלא גם החתול שלכם. יצא לי מספר פעמים שהחתול שנמצא אצלי כרגע בדירה התמגנט למסך, ואני בטוח שנראה עוד הרבה תמונות כאלה של בעלי חתולים בימים הקרובים בדומה למה שראינו עם Stray. עם כל הטוב הזה צריך להגיד שוב, Little Kitty, Big City יקח אתכם למסע חמוד וכיפי אבל הוא יהיה מסע קצר שינוע בין שעתיים וחצי בערך אם תרוצו על קו העלילה לבין 5 שעות אם תרצו לגלות את כל התוכן שיש למשחק להציע כמו המקרה שלי.

השורה התחתונה

כמו שאפשר להבין, Little Kitty, Big City הוא משחק פשוט עם מטרה פשוטה אפילו יותר: לגרום לכם לחייך, וכל מה שיש לי להגיד זה שהוא פשוט מצליח. הוא לא מתיימר להמציא מחדש את ז׳אנר המשחקים שהוא מתבסס עליו או להציג רבדים מורכבים שמשלבים משחקיות ועלילה חדשניים. עם המון קסם אישי, עיצוב עולם מצויין וכתיבה שנונה בצורה באמת יוצא דופן החתול הקטן הזה מרוויח ביושר את המקום שלו במדף המשחקים שכדאי לכם לשחק השנה, גם אם הוא מפיל כמה קופסאות בדרך (לא בכוונה).

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X|S

הטוב

  • עיצוב עולם נהדר שמכריח אתכם לחוות את החוויה מלאה
  • שנון ומצחיק הרבה יותר ממה שהוא אמור להיות
  • חוויה קלילה עם כמות תוכן כיפי שמתומכר כראוי
  • פשוט מאוד כך שהוא נגיש לכל הגילאים..

הרע

  • ..אבל יכול להיות גם פשוט מידי ולשעמם קהל יעד לא נכון
  • כמה בעיות מצלמה מעצבנות

ומצב המצלמה:

  • כאילו ידעו כמה תמונות של חתולים יש לי בגלריה ואז נתנו להתחיל מאפס
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י