הרשמה

דיסני הפסידה יותר מחצי מיליארד דולר על סרטים ב-2023

ההפסדים של שוברי הקופות בשנה שעברה נחשפים, The Marvels מוביל עם הפסדים של כמעט רבע מיליארד דולר

האם עולם הקולנוע בצרות?

למרות שלא יוצא לנו לכתוב על זה בכתבות, אנחנו (ועוד הרבה בתעשייה) מדברים הרבה על המצב של עולם הקולנוע. בין אם זה AI שמאיים על העבודה של עשרות אלפי אנשים ובין אם זה ההוצאות הגבוהות לשוברי קופות שמתקשים להחזיר אותן, אין ספק שתעשיית הקולנוע נמצאת לקראת שנים גורליות. הנתונים האחרונים לגבי ההפסדים של סרטים בשנה שעברה שסיפק אתר החדשות Deadline מצביעים על כמה מגמות, ומסקנה אחת שרבים כאן באתר הסיקו.

נתחיל במה שהגעתם כנראה בשבילו - ואלה המספרים. במקום הראשון בהפסדים עומד סרט גיבורות העל The Marvels עם הפסד של כמעט רבע מיליארד דולר, מספר אסטרונומי שגדול אפילו מרוב הוצאות ההפקה של שוברי קופות אחרים או של סדרות ממש מושקעות (לצורך השוואה, התקציב של פולאאוט מוערך ב-153 מיליון דולר והתקציב של חולית 2 מוערך ב-190 מיליון דולר). למרות שאני ועוד רבים לא חשבנו שמדובר בסרט רע כל כך, רמז לאסון הקופתי שהוא היה עבור דיסני קיבלנו בדמות עימות מתוקשר חריג בין מנכ"ל החברה החדש לבין כוכבת הסרט. במקום השני בהפסדים עומד "הפלאש" עם הפסד של 155 מיליון דולר, כך שיש לאולפני WB מזל שהחליטו לחתוך מהיקום הזה ולבנות אחד חדש לגמרי בהובלתו של ג'יימס גאן. שלושת הסרטים האחרונים בחמישיית ההפסדים הם גם של דיסני, עם אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל בהפסדים של 143 מיליון דולר, סרט האנימציה Wish עם הפסדים של 131 מיליון דולר והסרט Haunted Mansion עם הפסד של 117 מיליון דולר. בסה"כ, ההפסדים של אולפני דיסני עומדים על יותר מחצי מיליארד דולר רק מהסרטים האלה.

ומכאן המסקנה - אנחנו חושבים שהשחקנים הגדולים יהיו איפה שהכסף - ונראה שהכסף עומד להיות בתעשיית הגיימינג. כבר ראינו כמה משחקים שכוכבי הוליווד הגיעו לשחק בהם - והטריילר הראשון המלא של פייבל (Fable) נתן מבט על הקומיקאי ריצ'רד איואדי (Richard Ayoade) בתפקיד צד, כך שאנחנו משערים ששמות גדולים אף יותר יופיעו במשחק שיגרור אחריו עוד משחקי AAA להשתמש בשחקנים הגדולים של הוליווד. מכאן נשאל אתכם, איזה שחקנים תרצו לראות באיזה משחקים? רק נגיד שהנרי קאביל יחסית פנוי למשחק הבא בסדרת The Witcher...

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:06 05.05.2024 | מעולה! מעולה! (אורח)

    אולי עכשיו יפטרו את כל ועדות הDIVERSITY למינהן ויתעסקו אשכרה בלהפיק בידור.
    הקהל הצביע ברגליים.

  2. 2

       | פורסם ע"י