הרשמה

תמחור מצב ה-PvE גורר זעם גדול מהשחקנים והמפתחת מתעקשת

הזעם עושה את שלו אבל המפתחת עדיין עקשנית מאוד

למי יש 1,000 שקל פנויים לשלם על DLC?

אמנם Escape from Tarkov הוא כבר לא משחק חדש וכמעט כל הגיימרים שמעו עליו וראו כמה סירטונים ממנו ביוטיוב. אבל אם אתם כמוני ומעולם לא שיחקתם Escape from Tarkov אולי יהיה לכם קשה להבין באמת לעומק את הסיפור וכמה שהוא פגע בקהילת השחקנים הכל כך אדוקה של המשחק הזה. Escape from Tarkov הוא משחק שאפתני מאוד, הוא הושק ב-2017 ומאז המשחק עושה הרבה דברים בצורה מדהימה כמו היכולת התאמת ושינוי הנשקים הייחודית שלו, או היותו משחק טקטי נהדר שהצליח להביא את ז'אנר משחקי ה-Extraction Shooters לשיא שלו והציב סטנדרט גבוה מאוד. אבל המשחק ממש לא מושלם כשהוא מציב רף כניסה נוקשה לשחקנים חדשים יחד עם בעיות צ'יטרים נוראיות שבאות והולכות.

אבל למרות אלה, הימים האחרונים היו ללא כל צל של פסק שפל ושיא שלילי בהיסטוריה של המשחק. לקראת סוף השבוע שעבר, מפתחת המשחק Battlestate שיחררה את הטריילר לעידכון חדש שמוסיף למשחק מצב PvE. כבר שנים שקיהלת שחקני טרקוב מבקשת מצב PvE שיאפשר להם לשחק יחד עם החברים שלהם נגד המחשב ובכך להתאמן בזירה יותר נוחה ומאפשרת יחד עם האפשרות לקבל ציוד חדש. עד כאן הכל טוב ויפה והשחקנים התרגשו לקראת התוספת החדשה למשחק, אבל הקש ששבר את גב הגמל היה התמחור. גירסאת המשחק שמוסיפה את בין היתר את מצב ה-PvE (לצד עוד כמה תוספות ושיפורים אחרים) נקראת Unheard Edition ותומחרה באתר הראשי של המשחק בסכום של כ-250 יורו, או כ-1,023 שקלים! מעבר לזה שהסכום הזה הוא לא פחות ממטורף, Battlestate תקעה סכין בגב לשחקנים שכבר קנו את גירסאת Edge of Darkness (שכבר נמחקה ולא זמינה לרכישה) כאשר היא הבטיחה להם בעבר שגירסא זאת תכיל את כל ההרחבות של המשחק בחינם, אך עכשיו הם גילו שהיא לא מכילה את תוכן ה-PvE. שחקנים שרכשו את גירסאת Edge of Darkness ורוצים לשחק במוד החדש, יהיו צריכים להוסיף עוד סכום כסף כדי לשדרג. אנחנו הרבה פעמים אוהבים לחשוב שכל חברה היא גרידית ומנסה לעשוק מאיתנו כספים, אבל מה ש-Battlestate עשו זאת הגדרה חדשה למושגים גרידיות ותאבת בצע. 

זמן קצר מאוד לאחר שכל החדשות על התמחור המוגזם והיריקה בפרצוף של שחקני Edge of Darkness התגלה, זעם השחקנים התפוצץ בסאב-רדיט של המשחק והופנה ישירות למפתחת המשחק. זמן קצר אחרי שהבלאגן התחיל, הוחלט לשחרר את המצב החדש בחינם לכולם, לפחות כך המפתחת אמרה, מה שהתברר כלא בדיוק נכון. ראש הסטודיו ניק בוינוב (Nik Buyanov) פירסם פוסט בסאב-רדיט של המשחק. בפוסט נכתב שמצב המשחק החדש הוא לא DLC, על פי בוינוב: "בראייתנו, DLC אלו תוספות גדולות למשחק שכוללות תוכן ויוצאות לאחר ההשקה הרשמית של המשחק בתור חבילת הרחבה." עם הטיעון הזה ראש הסטודיו תומך את האמירה: "בגלל שמצב המשחק החדש נמצא על תשתית רשת נפרדת, לא ניתן לתת לבעלי EoD גישה מוקדמת אליו. עם זאת, המפתחת עושה כל שביכולתה כדי ששחקני EoD יקבלו את המצב בחינם כשהוא יושק עם השיחרור המלא של המשחק כשהם זכאים לרכוש גישה מוקדמת בכ-70% הנחה ושידרוג לגירסאת Unheard בהנחה של 50% (שאלו 130 דולר או 500 שקל)."

Update on current situation
byu/trainfender inEscapefromTarkov

התגובה של הסטודיו הייתה מנותקת לגמרי ממה שהשחקנים זעמו עליו כשהם פחות או יותר אמרו לשחקנים או לחכות או לשלם עכשיו עוד, דבר שרק גרם להחרפת התיסכול מצד השחקנים והרגשה שהסטודיו מתעקש על עמדתו כשהוא רק מנסה להוציא מהם כמה שיותר כסף ובסכומים עצומים. שחקנים רבים הודיעו שיפסיקו לשחק במשחק עד אשר הסטודיו יהיה יותר הוגן איתם ועם הכסף שהם כבר שילמו.
מה דעתכם על הסיפור עם Escape from Tarkov? האם תפסיקו לשחק? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:39 29.04.2024 | ... ... (אורח)

    יש סיכוי שהמחאה של השחקנים תצליח במקרה הזה? אני מתכוון, שלאחרונה אנחנו עדים לתופעה שבה חברות המשחקים (וגם חברות ענק באופן כללי), מחפשות עוד ועוד דרכים לגבות כסף על מוצרים נלווים או "חוות שירות" גם, אם המחאה הזו ספציפית תצליח אף אחד לא מבטיח, שבעוד כמה חודשים חברה אחרת לא תנסה משהו דומה עד, שבסופו של דבר "קהילת השחקנים" יתרגל למצב שנכפה עליו.

  2. 2

       | פורסם ע"י