הרשמה

ביקורת: Pepper Grinder - ממש לא חופר

עוד משחק אינדי הגיע אלינו לביקורת! בואו לקרוא מה חשבנו על Pepper Grinder מבית Devolver!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/03/2024

קצר, מתוק ומלא בכיף מהמעלה הראשונה - Pepper Grinder הוא פשוט עוד ממתק של משחק אינדי cתעשייה שלא מפסיקה להפציץ עם כמה מהמשחקים היצירתיים והמהנים של השנים ה

עותק סיקור סופק לנו על ידי Devolver Digital דרך Cosmocover, תודה רבה!

טוב, נכנסים לשבוע האחרון שלי באתר - דיי מרגש! את השבוע האחרון אנחנו נפתח עם ביקורת למשחק אינדי מאוד משעשע ומאוד מעניין: Pepper Grinder הוא פרויקט שהתחיל לפני דיי הרבה זמן: טריילר ראשון למשחק הגיע אלינו עוד ב-2017, כשהמפתחת של המשחק (Ahr Ech), הביאה לנו את הקונספט של משחק הרפתקה בו לגיבורה שלנו יש מקדחה ענקית שאיתה היא יכולה לקדוח באדמה ולמצוא אוצרות. המשחק סוף סוף הגיע אלינו בסוף החודש שעבר ועכשיו הגיע הזמן לבדוק אותו ולראות האם באמת מצאנו אוצר, או שסתם קדחו לנו במוח 7 שנים.

תניחי את המקדחה ובואי נדבר על זה

הסיפור של המשחק לא כזה מעניין, אבל נעבור עליו בכל זאת כי לא באנו לפה כדי לעשות חצי עבודה: פפר, פיראטית וציידת אוצרות שמחה וטובת לב, מוצאת את עצמה בצרה לאחר שהספינה שלה מתרסקת והאוצר העצום שלה פוזר ברחבי האי אליו היא נסחפה. פפר יוצאת למסע להשיג את האוצר האבוד שלה בעזרת גריינדר, המקדחה הסופר חזקה שלה שיכולה לחפור דרך האדמה ודרך עוד כל מיני חומרים. פפר תסתובב באי, תביס את האויבים שגנבו לה את האוצר וחשוב מכך: תבין מי הם לעזאזל הכוחות שרודפים אותה במסע שלה.

לא סיפור מרתק במיוחד, תאמינו לי. יש פה הרבה קטעי הומור "פיקסל-ארטים" משעשעים שכאלה, אבל באמת שאין יותר מדי מה לכתוב כאן (חוץ מנושא אחד שאני אגע בו בחלק הבא של הביקורת) - הסיפור בסדר גמור ומשרת את התמה הכללית של המשחק. אבל אם יורשה לי לקחת מונח מעולם משחקי התפקידים: את כל הנקודות שהמפתחים של Pepper Grinder לקחו מהסיפור, הדיאלוגים והסצנות הסינמטיות, הם שמו ישר במשחקיות ובעיצוב השלבים של Pepper Grinder שהוא פשוט כיף מהמעלה הראשונה.

הקונספט המרכזי של Pepper Grinder הוא היכולת של פפר להתחפר מתחת לאדמה ולצאת ממנה כאוות נפשה, כל עוד מדובר בחומר שהיא באמת יכולה להתחפר בו. חול, אדמה, שלג - אפילו מים (המקדחה הזאת כנראה מחזיקה בתקן IP69, אם אתם שואלים אותי). המקדחה הזאת היא גם צורת ההתקפה שלנו במשחק והקונספט הזה עובד פשוט נפלא. פפר יכולה להיכנס ולצאת מהחומרים האלה כמו דולפין, כשלחיצה על מקש ה-A תעיף אותה בבוסט מתחת לאויבים השונים. השליטה במקדחה עצמה גם היא נהדרת.

יש המון שלבים שבונים על השליטה המדויקת הזאת בפפר עם אתגרי "פלטפורמה" מהממים שדורשים מהשחקן לשלוט בפפר בצורה מוחלטת ולדעת מתי להשתמש בבוסט בלחיצה על A בזמן כדי לשרוד את הקפיצות השונות. השליטה כל-כך טובה, שלפעמים מקש התזוזה השמאלי הרגיש לי כאילו אני שולט בפפר על ידי האצבע במשחק מובייל. תחושת ההצלחה הזאת אחרי סיום סשן חפירות וקפיצות, או התחמקות ברגע האחרון מאיזו מלכודת או אויב שגם התחפר בתוך האדמה היא נהדרת ושנייה רק לתחושה של מציאה של סוד נוסף בשלב.

בכל שלב (למעט שלבי בוס) מפוזרים חמישה מטבעות זהב שניתן לאסוף, והמיקום שלהם ידרוש הבנה של השלב, ראייה טובה וחדה ולפעמים גם שליטה מדויקת בפפר ובגריינדר. ככה בדיוק צריך לעשות מטבעות בונוס - זה צריך להרגיש כמו רגע של "אה-הא, ידעתי שיש פה משהו!" ופחות: "הנה המטבע שאתה צריך לאסוף, נא להגיב ב-0.002 שניות בבקשה, תודה רבה". אני גם מאוד אוהב את העובדה שברגע שמצאתם מטבע זהב, הוא שלכם גם אחרי פסילה. זה אומר שהמשחק לא מאלץ אתכם להשיג בונוס שכבר השגתם בעבודה קשה רק כי נפסלתם שנייה לאחר מכן. זה מהמם בעיניי.

אבל עם כל הכבוד לכמה שאהבתי את המכניקה המרכזית, איפה שהמשחק באמת הפתיע אותי הוא בגימיקים של כל עולם וכל שלב. זה משחק עם המון הפתעות שנזרקות על השחקן מכל מקום ובכל מצב: שלב עם סקי שלג שתוכלו לרכב עליו, שלב בו תתמודדו עם סירות קטנות שיורות עליכם פצצות ושתוכלו להרוס על ידי קדיחה דרך האמצע שלהן וכמה שלבים באמת יצירתיים שאני לא הולך לציין כאן. הייתי שמח אם כל הבוסים היו עומדים באותה הרמה של השלבים השונים. היה קרב בוס אחד שחשבתי שנמרח יותר מדי ושהיה פשוט מציק - מי מכם ששיחק במשחק אולי יבין על מה אני מדבר פה בתגובות. 

כל אלו נחתמים עם עיצוב פיקסל-ארט מקסים ומלא בצ'ארם, יחד עם פסקול מגניב קצבי ומהנה מאוד. זה מסוג המשחקים שאני חושב שהסגנון האמנותי הזה מתאים להם בול: קשה לי לראות משחק שעושה "Drilldozer" על סטרואידים מקבל גרפיקת תלת-ממד מטורפת עם מלא פוליגונים ופיקסלים. זהו משחק שמרגיש קצת מטופש, עם מראה שאמור להיות קצת מטופש. נעשתה כאן מלאכת מחשבת אמיתית על איך המשחק הזה אמור להיראות ואמור לעבוד והתוצאה הייתה מעולה לפי דעתי - משחק עם רמת משחקיות גבוהה ודגש עצום על כמה שיותר כיף וכמה שיותר שליטה עבור השחקן - בדיוק כמו שמשחק שכזה אמור להיות.

זה לא הגודל, אלא איך משתמשים בו (אבל גם קצת הגודל)

כאן אנחנו נכנסים לאירוע אירוני לחלוטין: המשחק הזה כל-כך יצירתי וטוב, שכשהוא נגמר אחרי 4 וחצי שעות פשוט רציתי עוד ועוד ממנו. זאת גם הבעיה עם משחקים כאלה: היצירתיות הזאת גורמת לשחקן כמוני שיכול לרוץ על משחק שכזה בישיבה אחת, לסיים אותו גם באותה הישיבה ואז אולי לקחת עוד יום כדי להשלים אותו ב-100 אחוז. זאת בעיה אגב ש-Super Mario Wonder הצליח להימנע ממנה בצורה יעילה מאוד: האורך שלו וכמות השלבים שלו הספיקו לי בדיוק עד הרגע שבו גם רציתי לסיים ורק אז הוסיף עוד כמה שלבים אחרונים לסיום, כדי לתת לי אתגר שימשוך אותי לסיים אותו ב-100 אחוז.

עם כל הכבוד לבונוסים השונים שהזכרתי קודם והדברים הנוספים שניתן לקנות כמו תלבושות לפפר וחוברת מדבקות שאפשר למלא עם כל מיני סטיקרים - זה פשוט לא מספיק למשחק שכזה. אם Princess Peach על ה-Switch הרגיש קצר כי הוא מיצה מהר מדי את כל היכולות השונות והתלבושות השונות של פיץ', Pepper Grinder מרגיש קצר כי הוא לא ממצה מספיק את האפשרויות השונות לשלבים השונים והמשחק עצמו. בהתחשב באורך הטוב של השלבים עצמם (בין 3 ל-10 דקות לסיום של כל שלב), אני חושב שעוד עולם אחד או שניים והמשחק היה לפחות מתקרב ללהרגיש באורך הולם. עדיין קצר, אבל הולם.

השורה התחתונה

קצר, מתוק ומלא בכיף מהמעלה הראשונה - Pepper Grinder הוא פשוט עוד ממתק של משחק אינדי cתעשייה שלא מפסיקה להפציץ עם כמה מהמשחקים היצירתיים והמהנים של השנים האחרונות. אני באמת שמח שיצא לי לסקר משחק כזה כאחד המשחקים האחרונים שלי פה באתר, כי יחד עם Balatro, אנחנו מקבלים כאן רצף משחקים שאם הייתי צריך להגדיר אותם במשפט, הוא היה "הם פשוט כיפיים". Pizza Tower, Gravity Circuit, Neon White, Sea of Stars, Bomb Rush Cyberfunk, Evil West - כל אלה משחקים ששיחקתי בשנים האחרונות שהיו פשוט כיפיים ומהנים לשם ההנאה, ומכאן אני רוצה להוציא שתי תובנות לשני קהלים שונים.

למפתחי ה-AAA ובעיקר לאנשים והמעצבים העומדים בראש החברות האלה: תורידו הילוך, תחזרו למקורות ותחשבו קודם כל על מה יהפוך את המשחק שלכם לכיף וכזה שהקונים שלכם יוכלו לשאוב הנאה ממנו - שזאת גם השיטה הכי טובה לגרום לעוד שחקנים להצטרף להייפ ולקנות אותו בעצמם. ולקהל הגיימרים הישראלי: בחייאת - תתמכו במשחקי אינדי שכאלה. אני מבין שהמרדף אחרי AAA והמשחק הגדול הבא הוא מאוד נוצץ, אבל מתחת לבוהק הריק הזה מסתתרים לפעמים משחקים מחוספסים יותר, אבל מהנים ויצירתיים להפליא. תראו להם שאכפת לנו מהם.

ולכו לשחק Pepper Grinder, זה באמת אחלה של משחק.

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • סיפור מטופש וכזה שלא לוקח את עצמו ברצינות
  • משחקיות מדויקת ומהנה להפליא
  • המון מכניקות חדשות ומגניבות שהמשחק מפזר
  • מתגמל חשיבה מחוץ לקופסא ושימוש ביכולות של פפר
  • פסקול קצבי ומהנה שמתאים לאווירה של המשחק

הרע

  • קצר מאוד - ממש עומד בעוכריו
  • באגים ספורים, אבל כאלה שגרמו לי להתחיל שלב שוב

והדרקון

  • הבא בתור... Dragon's Dogma 2.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י