הרשמה

שימו את Resident Evil בצד: ששה ממשחקי האימה הטובים של התקופה האחרונה

לאביחי קצת נמאס לראות את Resident Evil בכל מקום, אז הוא אסף לנו כמה ממשחקי האימה הטובים שהוא שיחק בשנים האחרונות כאן בכתבה!

רוצים קצת פחות אקשן וקצת יותר פחד? הנה ששה משחקי אימה שיוציאו לכם את החשק להישאר בבית לבד

את הכתבה הזו תכננתי לכתוב בליל כל הקדושים. אבל בין מלחמה למילואים כל ההתעסקות באימה, מוות ופחד הרגיש לא כל כך מתאים. עכשיו, לאחר שהתחילה שנה חדשה, ואנחנו לאט לאט מנסים לחזור לשגרה, אני מרגיש מספיק בנוח לספר לכם על משחקי האימה הפחות מוכרים שאהבתי ושאני ממליץ לכל אחד לנסות.

מכיוון שרשימת משחקי האימה היא ארוכה מאוד לאורך השני, ומכיוון שיש כל כך הרבה סוגים של משחקי אימה אני בטוח שלכולם יש את הטעם שלהם והוא כנראה מוצלח לא פחות משלי. אני לא אספר לכם על משחקי אימה פופולריים ומוכרים (להתראות Resident Evil), אני לא אספר לכם על משחקי אימה שבהם אתה יורה והורג את המפלצות (כי מה אימה בזה?) ואני אספר לכם על משחקים שבונים אימה אמיתית, ולא רק מפחידים אתכם עם Jump scares (אבל לא רק).

SOMA

מי שכתב את הנרטיב של המשחק הזה ראוי לפרס. זהו אחד הסיפורים הטובים ביותר שנכתבו למשחק אי פעם, והוא נוגע בנושאים כמו הזהות האנושית והמשמעות של מודעות. את כל הטוב הזה הוא עוטף באווירה של מדע בדיוני עתידי ואימה שנובעת מבדידות, חושך, ועתיד דיסוטופי. המשחקיות של SOMA איננה מרשימה יש להודות - מדובר בפאזלים סבירים וחקר של תחנה נטושה אי שם בעתיד הרחוק. ההצלחה הגדולה של SOMA היא שהוא גורם לך להטיל ספק בכל מה שאתה רואה ומי שאתה פוגש. אי אפשר לדעת מי ידיד ומי יריב, אין לך על מי לסמוך חוץ מעל עצמך, והעלילה עצמה תיקח את הדמות הראשית בפיתולים שלא חשבתי שאפשר ליצור במשחק מחשב

הסיפור של SOMA הוא על נער בשם סיימון שסובל מגידול במוח. הוא הולך לרופא שיעשה לו סריקה מיוחדת וניסיונית של המוח ולאחרי הסריקה הוא מוצא את עצמו לבד בתחנה מתחת לפני הים. מה הוא עושה שם? איך הוא הגיע לשם? ומה לעזאזל קרה לכולם? את זה תגלו במשחק. אני מבטיח לכם תחושת חרדה וחוסר נעימות. אני מבטיח לכם שתפחדו להיכנס לחדר הבא ושמה שתראו יגרום לכם לנוע בחוסר נוחות בכסא. ויותר מזה, אני מבטיח לכם שהסוף ישאיר אתכם עם מחשבות על החיים והיקום כמו הסרט Matrix או Interstellar.

Phasmophobia

מדובר באחד ממשחקי האינדי המצליחים ביותר, אפילו מחוץ לקטגוריית האימה. Phasmophobia נותן לכל שחקן להרגיש כאילו הוא צייד רוחות מסרטי אימה קלאסיים. בכל סיבוב משחק נכנסים לבית רדוף, כאשר צריך למצוא את הרוח שרודפת את הבית, לזהות אותה באמצעות מכשירים אלקטרוניים כמו פנסי אולטרה סגול, מצלמות וגלאים של חומר על טבעי. כל מהלך כזה של ניסיון לדבר עם הרוח או לגלות איפה היא ולמה היא פה מעלה לרוח את מפלס העצבים והיא עלולה להתחיל לצוד את הציידים. הדבר היחיד שאפשר לעשות בשלב הזה הוא להתחבא.

כל סיבוב של מציאת הרוח וסימונה בספר לוקח כחצי שעה. יש מגוון של מכשירים אלקטרוניים המשמשים את הציידים, אך תוכלו לקנות אותם רק ככל שתתקדמו ותצברו כסף. לכל רוח מאפיינים משלה, אופי משלה וקול משלה. המשחק עובד מעולה עם המיקרופון ומאפשר לשחקנים לתקשר אחד עם השני ועם הרוח עצמה. לכל רוח יש מאפיינים ייחודיים שמאפשרים לזהות אותה. כל הפרטים עליהן קיימים ביומן ציידי הרוחות שלכם ומי שמקפיד ללמוד על הרוחות יצליח להתמודד איתן ולמות הרבה פחות. המשחק עובד נהדר בקבוצות של עד ארבעה אנשים, ויש אפילו גרסת VR לאמיצים. אני לא ממליץ.

ז'אנר ציידי הרוחות תפס פופולריות עצומה בשלוש השנים האחרונות, ולמרות ש-Phasmophobia הוא החלוץ בתחום, גם המשחק Demonologist דיי דומה לו אבל נראה שלמד לקח או שניים מהמשחק המקורי והוא גם יכול להעביר שעות של הנאה.

Song of Horror

משחק אימה מצוין עם סיפור טוב ומכניקות מגניבות. סופר מפורסם נעלם בביתו ואינו עונה לטלפונים. אחד מגיבורי הסיפור נשלח לחפש אותו ונעלם גם כן, אך להיכן? המשחק מורכב מששה פרקים שעוקבים אחרי תיבת נגינה שמנגנת שיר שפותח דלת לעולמות אחרים. המשחק מצולם מזווית של מצלמה קבועה מה שנותן את ההרגשה שצופים בדמות הראשית כל הזמן. לכל שלב יש מטרה משלו ויש כל מיני משימות צדדיות שמזכות ב-Achievements. ככל שהדמות נעה מהר יותר כך הסיכוי להופעת רוח גדול יותר. גל פעם שמופיעה רוח יש מכניקת התחבאות ומכניקת רגיעה. אם הדמות מתה, דמות אחרת תבוא לראות מה קרה. אבל שימו לב, אם כל הדמויות מתות, צריך להתחיל את כל הפרק מחדש.

למרות שהמשחק עצמו כן משתמש בהבהלות מדי פעם הוא בעיקר מייצר אווירת אימה מטרידה שגורמת לך לחשוש לפתוח את הדלת הבאה. איכשהו כל המשימות שלהם קורות בלילה והסיפור מאחורה, גם אם נדוש משהו, מוגש מצוין כמשחק מלחיץ ומטריד עם מגיעות לאבקראפטיות משובחות.

Visage

זה אחד ממשחקי האימה שממש התקשיתי לסיים. מדובר במשחק מאוד מאוד מאוד מפחיד. בניית האווירה שלו מצוינת, האימה מחלחלת לגוף בכל חלק בבית והאימה משתלבת עם סיפור עוצמתי ביותר. כמו רוב משחקי האימה, הגיבור מתעורר בחדר בבית ללא כל זיכרון מה שעבר עליו. במהלך הניסיון להבין מה קרה, הוא מגלה שיש איתו עוד מישהו או משהו בבית שבו הוא נעול. מכאן המשחק ממשיך תוך כדי שהגיבור מנסה להבין מה קרה לו, למה הוא נעול בבית ומה הסוד הנורא שהביא אותו לנקודה הזו שבה הוא נמצא.

המשחק מצליח להלחיץ ולהפחיד באמצעות ירידה לפרטים הקטנים, והייחודיות שלו במשחקי התעתוע הוויזואליים המרשימים שלו. יש למשחק לאן להשתפר מבחינת זרימת המשחק, אבל הוא מצליח לספק חוויה מטלטלת לא מהעולם הזה.

Amanda the Adventurer

מבין כל המשחקים שהצגתי פה, Amanda הוא המיוחד ביותר. עם וייבים חזקים של משחק אינדי מדובר במשחק שכולל צפייה בקלטות ילדים ופתרון חידות לילדים. כמו כל משחק טוב, הסיפור האמיתי מאחורי הקלטות האלו הוא הרבה יותר מזעזע ונורא ממה שנראה לנו. אני זוכר שבהתחלה עוד הצלחתי לשכנע את אשתי שזה משחק לילדים, זה נגמר בתלונות שיהיו לה סיוטים בלילה.

המשחק עצמו עוקב אחר תוכנית ילדים עם גיבורה בשם שמנדה, וכבשה בשם Wooly. בכל קלטת משודר פרק שבו אמנדה מסבירה לצופים בבית על נושאים שונים. איך להכין פאי תפוחים? כיצד לקנות מתנה לחברה? מה ההיפך מחיים? ומה לעשות אם נפצעת ככה במקרה כשאף אחד לא ראה. במקביל, השחקן צריך לפתור חידות בעליית הגג המפחידה שבה הוא נעול. למה הוא נעול שם? מי שומר על הכניסה ואיך כל זה קשור להיעלמויות של ילדים? תצטרכו לשחק כדי לדעת.

Suite 776

עוד משחק אימה מעט שונה מהרגיל. למשחק הזה שלושה סופים אפשריים שניתן להשיג בריצה של חמישים דקות. אין לו שמירה ואי אפשר להפסיק אותו באמצע. המשחק עצמו פותח על ידי מפתח יחיד והוא עשוי בצורה יוצאת מן הכלל. במשחק הזה יש הבהלות, אבל הן עשויות ממש ממש טוב, כך כך טוב שאני סולח למשחק על השימוש בשיטה הזו. המשחק יודע לבנות את המתח כל כך טוב, שגם כשברור ש-Jump Scare מגיע זה עדיין מצליח לחלץ צניחה בדופק.

סיפור המשחק הוא על מרסי, ארכיטקטית עם אובססיה לשלמות שניסתה ליצור את הדירה המושלמת, הלא היא סוויטה 776. לאחר שהושלמה הבניה, מרסי תלתה את עצמה, וגיבורנו מנסה לגלות מה גרם לה להתאבד. המשחק סובב סביב שיטוט בדירה במעגלים כאשר כל פעם לוחצים על פעמון אדום והכל משתנה. מומלץ בחום.

זאתי רשימה של ששה משחקים שאני אישית מאוד אהבתי. אין פה ניקוד והרשימה לא מדורגת. המטרה שלי היא להראות שז'אנר האימה הוא רחב הרבה יותר ממשחקים כמו Resident Evil ו-Dead Space. ספרו לי איזה משחקי אימה אתם אוהבים בתגובות למטה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:48 09.01.2024 | אורח אורח (אורח)

    אחלה כתבה (:
    לגבי Amanda the Adventurer, הוא נראה מאוד מסקרן, רציתי לשאול אם יש שם Jump scares וכאלה?

  2. 2

    03:30 10.01.2024 | דור קציר - כתב תוכן דור קציר - כתב תוכן

    היי אורח, כן יש שם פה ושם Jump scares אבל רוב האימה שבמשחק עוסקת בעיקר באווירה המטרידה שהוא מייצר. הוא לא סקרן רק אותך - וכבר הוכרז לו משחק המשך שאפילו קיבל טריילר. בקיצור שווה להכנס להייפ סביבו גם אם הוא לא משחק שהייתי מגדיר "חובה"

  3. 3

    18:07 13.01.2024 | אורח אורח (אורח)

    תודה (:

  4. 4

       | פורסם ע"י