הרשמה

חברת Unity מתנצלת רשמית על מודל התשלום החדש, מבצעת שינויים רבים בו

המון שינויים, אבל האם זהו מקרה של ״מספיק, אבל מאוחר מדי״ עבור החברה?

החברה מגדילה את הספים להחלת המודל ומבטלת כמה מההחלטות היותר אגרסיביות שלה במודל התשלום החדש

זה היה באוויר כבר כמה זמן, אבל הנה זה בא: אחרי הפיאסקו שהוא מודל ה-Runtime Fee החדש של חברת Unity, החברה מוציאה התנצלות רשמית מטעם מארק וויטן, נשיא החברה. אם אתם רוצים עוד פרטים לגבי כל הבלגן שהיה, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה של אור כאן בקישור למטה, אבל בקצרה: Unity הכריזה על מודל תשלום חדש שיבקש תשלום נוסף פר התקנה של המשחק. השינויים היו מוחלים בצורה רטרואקטיבית על משחקים שכבר יצאו ובצורה שהיה בנוי, המודל היה מעניש חברות אינדי קטנות עם תשלום יחסי גבוה יותר.

בפוסט בבלוג של החברה, וויטן פותח בהתנצלות מהקהילה שלו: ״תרשו לי לפתוח עם זה: אני מצטער. היינו צריכים לדבר עם עוד מכם [המפתחים] והיינו צריכים לשלב עוד מהפידבק שלכם לפני שהכרזנו רשמית על מדיניות התשלום פר התקנה שלנו. המטרה של המודל הזה הייתה לוודא שנוכל להמשיך ולתמוך בכם היום ומחר ולהשקיע במנוע המשחקים הזה. אתם מה שהופכים את Unity לנהדר ואנחנו יודעים שאנחנו צריכים להקשיב ולעבוד קשה כדי לזכות באמון שלכם״. בשלב הזה וויטן מתחיל למנות את השינויים למודל.

נתחיל עם הדבר המרכזי: התשלום פר התקנה לא יבוטל, אבל החברה מעלה את רף הרווחים הראשוני ממשחק Unity מ-100 אלף דולר ל-200 אלף דולר ב-Unity Personal, כדי לתת קצת אוויר לנשימה לחברות צעירות (היא גם הסירה את הצורך להשתמש בלוגו המיוחד של ״הוכן בעזרת Unity״). בנוסף, רק משחקים שהרוויחו מיליון דולר ומעלה במשך השנה החולפת יהיו מחויבים בתשלום החדש. לבסוף הפוסט יתמקד בשינוי נוסף והגדול ביותר.

החברה לא תחיל את השינוי הזה למשחקים שכבר יצאו או משחקים בפיתוח עם גרסת Unity נמוכה יותר מהגרסה החדשה שצפויה לצאת ב-2024. זה אומר שמשחקים שכבר בשוק ומשחקים בפיתוח שלא שדרגו לגרסת ה-LTS החדשה, לא יהיו מחויבים בתשלום ה-Runtime Fee. אלו שכן יבחרו לשדרג גם יוכלו לבחור בין תשלום של 2.5 אחוזים לבין תשלום יחסי לפי כמות השחקנים שמורידים את המשחק בכל חודש, כשהחברה תמיד תיקח את הסכום הנמוך יותר - בלי קשר לבחירת המפתחת.

עכשיו, כל זה טוב ויפה, ומהציוץ המקורי והציוצים החוזרים של מפתחים בתעשייה זה גם נראה שהתגובה של המפתחים לשינוי הזה היא חיובית. אבל מצד שני, זאת הייתה רק חלק מהבעיה. Unity עשתה כאן צעד שהוא לא פחות מדרמטי, מבלי להתייעץ עם המשתמשים שלה ומבלי לשים אותם בראש מעייניה. השינוי הזה חיובי מאוד, אבל הדרך לתיקון האמון שבין מנוע המשחקים לבין המפתחים היא עוד מאוד ארוכה, ושינויים למודל - טובים ככל שיהיו - לא יספיקו במובן הזה.

מה אתם חושבים על השינויים של החברה? שתפו אותנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:39 24.09.2023 | Zosha Zosha (אורח)

    גם אם הם החליטו לא ללכת עלזה אני מקווה שאנשים יפסיקו להשתמש ביוניטי. אי אפשר לסמוך על חמדנים כאלה.
    שיפשטו רגל

  2. 2

       | פורסם ע"י