הרשמה

ביקורת: Pokemon Scarlet & Violet DLC: The Teal Mask - להוריד את המסכות

החלק הראשון של ההרחבה החדשה של משחקי דור 9 של פוקימון הגיע אלינו! בואו לקרוא מה חשבנו על The Teal Mask!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 13/09/2023

ל-Game Freak הייתה הזדמנות פז לכפר על החטאים של המשחק המקורי עם אזור חדש לחלוטין. בפועל, המפתחים עשו בדיוק את ההפך.

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

אנחנו כבר במשחק השני ברציפות של Game Freak וחברת הפוקימונים בו החברה מזניחה את הקונספט של משחק שלישי בכל דור לטובת הרחבה גדולה עם פוקימונים חדשים וסיפור נוסף. בדור הזה, ההרחבה תעסוק בסודות של אזור אפס, האזור המסתורי שאליו מגיעים בסוף המשחק המרכזי. החלק הראשון של המשחק יצא ממש לאחרונה, אז בואו נראה מה החברה הכינה לנו עם The Teal Mask!

פסטיבל המסכות מתחיל

הסיפור של ההרחבה הזאת של פוקימון נמתח על פני שני חלקים, כשהחלק הראשון שולח את הגיבור/ה שלנו לטיול כיתתי אל קיטאקאמי, אזור כפרי ומרוחק מפלדיאה עם פוקימונים מיוחדים. הטיול הוא בשיתוף בית ספר במחוז יונובה (כן, אותו המחוז מדור 5), ולגיבור שלנו יצטרפו גם שני תלמידים מבית הספר במחוז האהוב: קארמין ואחיה הצעיר קיירן. הדינמיקה ביניהם מאוד נחמדה, למרות שהיא לפעמים נופלת תחת הכותרת "מערכת יחסים סטנדרטית של אחים באנימה".

הסיפור של ההרחבה עוסק בסיפור של קיטאקאמי ובפרט בפסטיבל המסכות המסורתי שמספר את הסיפור של איך שלושה פוקימונים גיבורים הצילו את העיירה הקטנה מאימתו של העוג, שרק- סליחה, אוגרפון. אחרי מפגש קצר עם הפוקימון "הנורא" הזה, הגיבורים שלנו מחליטים לנסות ולהבין את האמת מאחורי האגדה, מה קרה למסכות של אוגרפון או במילים אחרות: "מי המפלצת, ומי הפוקימון הטוב", כשכל זה לצלצול פעמוני פסטיבל המסכות של קיטאקאמי.

הסיפור של המשחק מאוד קצר, כשבזכות מנגנון ה-Fast Travel ניתן לסיים אותו בפחות מ-3 שעות. זה גורם לכל החוויה להרגיש קצת... מכנית. אין באמת דגש על חקירה - אתה תמיד יודע איפה אתה צריך להיות בכל זמן ולאן אתה צריך להגיע, כשלרוב ה-Fast Travel ייקח אותך ממש קרוב לשם. אין אלמנט של לחפש דברים במפה ועל הדרך למצוא פוקימונים חדשים או אביזרים וחפצים מגניבים שאולי התפספסו בדרך. זה יוצר חוויה שבעוד שהרגשתי שהיא עוצבה טוב, היא גם הייתה דיי קצרה.

טוב רגע, זה לא מדויק: משימות הצד קצת מאריכות את החוויה עם משימות מיוחדות ששולחות אותנו להשלים את הפוקדקס של האזור, למצוא פוקימונים מיוחדים ולענות על הצרכים של תושבי קיטאקאמי. בעוד שחלק קטן ממשימות הצד טובות (כל מה שקשור בחזרה ל-Legends Arceus היה על גבול המופלא), רוב המשימות הללו היו פשוט לא מעניינות ובחלקן אפילו מציקות. הייתי שמח אם למשימות היה קצת יותר בשר, כמו מה שקיבלנו בהרחבות הקודמות של Sword and Shield.

מה שכן, התוספת של הפוקימונים החדשים/ישנים מדורות 2 ו-5 היא מאוד מבורכת: לראות שוב פוקימונים כמו Poochyena, Wooper, Spinarak ו-Poliwag, זה מאוד מחמם את הלב. יחד עם זאת, לא נוספו המון מהם, כך שמאוד מהר אפשר להרגיש שכבר ראית את כל מה שיש להרחבה להציע במובן הזה. מה שכן, הפסקול של ההרחבה נהדר. השילוב בין העולמות של פלדיאה, יונובה וקיטאקאמי היפנית המסורתית יצר יופי של פסקול עם אחלה רצועות. מוזיקת הקרב של קארמין פשוט נהדרת, וכמה מהרמיקסים שהמשחק הוסיף נשמעים פשוט נהדר.

איך זה יותר גרוע?!

חלק גדול מהציון שנתתי למשחקי הבסיס נבע מהביצועים והגרפיקה של המשחקים המקוריים. בעוד ש-Pokemon Legends Arceus היה יחסית מכוער, הוא עבד בצורה סבירה וחלק מהמקומות באמת היו נראים נהדר. בעיניי אגב, Legends Arceus הוא מהטופ של משחקי הפוקימון אי פעם. לעומתו, משחקי דור 9 של פוקימון היו גם לא נעימים למראה בצורה הגרפית וגם הביצועים שלהם היו פשוט מזעזעים, כשהיו קרבות בוס שלמים שהתנהלו באזור ה-15-20 פריימים לשנייה (ברמת ההילוך האיטי). אז עם The Teal Mask, היה למפתחים ב-Game Freak את ההזדמנות הכי גדולה שהייתה להם מזה הרבה זמן לבוא, ופשוט לתקן.

בפועל, לא רק שההרפתקה שלנו בקיטאקאמי לא משפרת כלום, המשחק אשכרה עובד בצורה גרועה יותר. האזור עצמו של קיטאקאמי נראה פשוט על הפנים, כשהכפר הראשי מעוצב בצורה לא טובה, אזור הפסטיבל מרגיש ריק מחיים וכמו משהו שהמפתחים פשוט הכינו בכמה שעות של עבודה ורוב האזורים במפה החדשה נראים כמו אזור הררי מספר 231 מחבילת המשאבים של המנוע שהמפתחים השתמשו בו. אבל עם כל הכבוד לכמה שהאזור הזה לא מתעלה בשום צורה על פני המשחק המקורי, הביצועים שלו עוד יותר נוראיים.

באמת לא חוויתי משחקי AAA על ה-Nintendo Switch, כזה שמחייב תג מחיר מלא של 60 דולר, שהביצועים שלו כל-כך גרועים. חבילת ההרחבה של Pokemon Scarlet ו-Violet כל-כך מזעזעת שאני באמת לא יודע מאיפה להתחיל לדבר עליהם. המשחק פשוט לא מצליח לעמוד על קו ה-30 פריימים לשנייה שהמשחק אמור לרוץ בו, כשהמשחק רץ מתחתיו לאורך רוב האזורים במשחק ולעיתים קרובות מדי גם מתחת ל-20 פריימים לשנייה. לא זוכר אם הסברתי על כך בביקורת המקורית, אבל בגלל איך שהקוד של המשחק נכתב, זה אומר שבמקרים האלה המשחק ליטרלי נכנס למצב של הילוך איטי.

הפעמים היחידות שהצלחתי לגרום למשחק לרוץ במשהו שמזכיר 30 פריימים לשנייה היה לרוב מתי שהסתכלתי ישירות לשמיים, אזור בו אין כמעט עננים, אבל גם אין כמעט אובייקטים אחרים שהמשחק צריך להתמודד איתם. בנוסף לכל אלו, במהלך ה-3 שעות בהן שיחקתי בסיפור המרכזי של המשחק היו לי מקרי Pop-in קשים של אנשים ואובייקטים שלמים שצצו לי משום מקום, פוקימונים שנכנסו בתוך צלעות הרים, פוקימונים שנעלמו לי בזמן שרכבתי עליהם, אנימציות תקועות, ביצועים גרועים בזמן מסך שחור עם קופסת טקסט ועוד. אני אפילו לא התחלתי לדבר על המיני משחק החדש של איסוף פירות היער שגם הוא עובד בצורה פשוט לא הגיונית - בעיקר אם אתם משחקים עם אנשים אחרים.

המשחק מתפקד, כן - הוא עובד מספיק טוב כדי שתוכלו לשחק בו וייאמר לזכותם שהוא לא קרס לי פעם אחת בזמן הכנת הביקורת. מצד שני, הייתה להם אופציה לתקן הרבה מהעוולות של המשחק המקורי והם פשוט החליטו לא לעשות את זה. אני שוב אתן את הדוגמאות שאני אוהב לתת של Tears of the Kingdom ו-Super Mario Odyssey, אבל הפעם גם אוסיף את הדוגמאות של Doom Eternal ו-Hellblade. כל אלה עושים את זה ועושים את זה יחסית טוב, אז למה Game Freak פשוט מסרבת להכיר בביצועים של המשחקים שלה? הדעה שלי - קשה ככל שתהייה - היא שהחברה פשוט בוחרת לזלזל בקהל המעריצים שלה.

היא יודעת שאנשים יקנו את המשחק, היא יודעת שאנשים יקנו את ההרחבה. היא מודעת לכך שאנשים רבים יזכרו רק את העובדה שאפשר להשיג את הפוקימונים ההתחלתיים בטבע. היא מודעת לכך שהמיעוט של שחקני ה-VGC לרוב יתרגש מהסטים החדשים של המתקפות השונות והתמיכה הטובה יותר במערכת הקופסאות במשחק. היא מודעת לכך שהרבה ילדים לא רגישים לביצועים ולגרפיקה ופשוט רוצים לתפוס פוקימונים. אז למה להשקיע בשביל ה-15-20 אחוז של שחקנים שהם גיימרים כמוני: אנשים שאוהבים את המותג, אוהבים את המשחקים, שיחקו בכולם - אבל גם רואים מה קורה בקונסולות אחרות ועם משחקים אחרים ולא מוכנים לעבור בשתיקה על ביצועים שכאלה? פשוט אין סיבה והם מודעים לזה.

השורה התחתונה

ל-Game Freak הייתה הזדמנות פז לכפר על החטאים של המשחק המקורי עם אזור חדש לחלוטין: לשפר את הביצועים, לחדד את הגרפיקה, לתקן את הבאגים ולהביא לנו מוצר יותר טוב. בפועל, המפתחים עשו בדיוק את ההפך: מדובר ברגרסיה של ממש, כשהמשחק נראה רע יותר, עובד משמעותית פחות טוב ומלא בבאגים ובבעיות שמפאת כבודם של הקוראים ושל נינטנדו אני לא שם כאן עוד מהן בכתבה. סיפור חמוד וחזרה של המון פוקימונים אהובים לא יהיו מסוגלים אף פעם לפצות על משחק שהוא פשוט לא כיפי לשחק ברמת הביצועים שלו. זהו חלק אחד משניים, אבל אני ממש לא אופטימי לקראת החלק השני של ה-DLC שצפוי לצאת מאוחר יותר השנה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • הסיפור של ההרחבה מאוד חמוד
  • החזרה של פוקימונים ישנים אהובים מבורכת ביותר

הרע

  • כל ההרחבה מרגישה קצרה מאוד לשחקנים לא תחרותיים
  • האזור החדש לא מתעלה עיצובית מעל קודמו
  • ביצועים פשוט מחרידים - ברמה לא סבירה בכלל

ומה יהיה

  • תעבירו את המותג למפתחת אחרת. באמת.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:33 24.09.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    שמע אחי אני מכור לפוקימון אבל אשכרה התאכזבתי לקרוא את זה, בקרוב יבוא הסוויץ 2 ואיתו בטח ההכרזה על רימאסטר או רימייק לפוקימון שחור ולבן ואני ממש לא רוצה לראות את גיים פריק נוגעת בזה נקווה שמשהו ישתנה שם

  2. 2

       | פורסם ע"י