הרשמה

חברת Rockstar רוכשת את מפתחת המודים הגדולה ל-GTA V

משחקי תפקידים בעיר הפשע

חברת Rockstar רוכשת את מפתחת המודים הגדולה FiveM

המשחק GTA V הוא עדיין אחד המשחקים הפופולריים ביותר על אף היותו כבן 10. הסיבה להצלחה שלו נובעת בעיקר ממצב האונליין שמושך שחקנים רבים, ובעיקר הודות לקהילת המודרים שלו שמפתחת עולמות שלמים בתוך המשחק. חברת Cfx.re היא המוכרת מכולם בזכות המודים שלה שנקראים FiveM ו-RedM. המודים הללו פתחו את מצבי האונליין של GTA V ו-Red Dead Redemption Online לתחום משחקי התפקידים שמושך עשרות אלפי שחקנים מדי יום.

המודים הללו מאפשרים לשחקנים להצטרף לשרתים פרטיים שהופכים את סן אנדרס ולוס סנטוס לערים מלאות באנשים אמיתיים שלוקחים תפקידים שהם עסוקים בהם ביום יום. כל שחקן הנכנס לשרתים האלו לוקח על עצמו תפקידים שונים. שוטר, כבאי, חבר כנופיה ועוד, והשחקנים משחקים אותם באופן מלא, עם מיקרופון פתוח ואינטרקציות עם שחקנים אחרים בשרת. הדרישה במשחק היא להיכנס לדמות, להתנהג בהתאם ואפילו להתייחס לבאגים כחלק מהמשחק עצמו. יש חוקים ברורים על התנהגות, ופעילות OOC מתאפשרת רק במקרים חריגים כאשר הענישה על כך היא זריקה מהשרת. יש שרתים פופולריים עם רשימת המתנה וכאלה שדורשים ראיון עם מנהלי השרת על מנת להתקבל, ויש שרתים יותר ידידותיים לשחקנים ראשונים עם תנאי קבלה פחות נוקשים.

למרות שמדובר בז'אנר מאוד תובעני ולפעמים מפחיד, ביום שישי האחרון למשל, נרשמה פעילות של כ-170,000 שחקנים בשרתים של FiveM, והקונספט של משחקי תפקידים מפיח חיים במשחק הותיק. מפתחת המשחקים Rockstar הבינה את הפוטנציאל הגלום בחברה הזו ובסוף השבוע האחרון הודיעה כי תרכוש אותה. השמועה אומרת כי הפיתוחים של Cfx.re אולי אף יגיעו לכותר החדש בסדרה GTA VI כמצב משחק מובנה ולא כמוד. מדובר בצעד ענק של חברת משחקים חזקה ומצליחה שמכירה ביכולות האדירות של תוכן משתמשים ומבצעת רכישה מלאה של מוצר שבמקום מסוים היה מתחרה שלה. כך למשל, חנות Tebex מאפשרת לבעלי שרתים של FiveM לפתוח חנות בתוך המשחק שתאפשר לשחקנים לבצע רכישות לתוך השרתים של FiveM ובכך לעקוף את Rockstar.

מה אתם חושבים על הצעד המעניין? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:41 16.08.2023 | hg545454 hg545454

    אולי תעשן כתבת סיכום של כל ההדלפות והשמועות ש"ח גיטיאי 6 עד עכשיו?

  2. 2

    20:41 16.08.2023 | hg545454 hg545454

    תעשו*

  3. 3

       | פורסם ע"י