הרשמה

ביקורת: פלישה סודית פרקים 1+2 - יש לי סקרולים במכנס

הסדרה הראשונה של שלב 5 הגיעה! מה חשבנו עליה?

תאריך השקה: 21/06/2023

מה מטריף את ניק, מכניס לטראנס?

תודה רבה לדיסני ישראל על הגישה המוקדמת לסדרה!

סדרות הדיסני+ של מארוול היו במקום קצת מוזר בזמן האחרון, עם יציאתן של "שי-האלק" ו"מיס מארוול" שהתקבלו לתגובות חצי שליליות וחצי חיוביות שלא בהכרח היה ברור למי הן מיועדות. תוסיפו לזה את "תור: אהבה ורעם" שיצא גם הוא באותה תקופה, וקיבלתם את השלב הרביעי של ה-MCU שהרגיש מאוד מנותק ממה שמארוול הצליחה לספק בשנותיה המוקדמות יותר. הרצף הזה המשיך עם "אנטמן והצרעה: קוונטומניה" אך נעצר בקאט פתאומי עם הגעתו של "שומרי הגלקסיה 3", שהצליח להזכיר לי בדיוק למה התאהבתי ביקום הזה. עכשיו, הגיעה אלינו "פלישה סודית", הסדרה הראשונה של שלב 5 שמציגה טון בוגר יותר מהסדרות הקודמות שקיבלנו ואחת שבלי צל של ספק מנסה פעם נוספת להזכיר לנו מה מיוחד במארוול ולמה אנחנו צריכים להמשיך להיות מעוניינים בכל דבר שקשור ליקום שלו. האם היא מצליחה? הביקורת נטולת ספוילרים -קראו בחופשיות!

ה"אנדור" של ה-MCU?

מעריצי הקומיקסים שביניכם יבינו מיד על מה הסדרה מדברת, בלי שתצטרכו בכלל להיכנס לטריילר - ניק פיורי, בכיכובו של סמואל ל. ג'קסון (Samuel L. Jackson), מתמודד עם איום ישן בדמותם של הסקרולס, גזע חייזרים אשר ניחן ביכולת לשנות צורה לכל אדם שירצו. פיורי, ביחד עם קפטן מארוול באירועי הסרט שלה מ-2019, הבטיחו לסקרולס עזרה במציאת כוכב לכת חדש אותו הם יוכלו לאכלס לאחר השמדת כוכב הבית שלהם ע"י גזע הקרי. זה היה בשנות התשעים, ו-30 שנה לאחר מכן - פיורי לא ממש קיים את ההבטחה שלו. חלק מהסקרולס די בסדר עם זה, ביניהם טאלוס, בגילומו של בן מנדלסון (Ben Mendelson), וחלק לא ממש - כמו גאיה, ביתו של טאלוס שאל נעליה נכנסת אמיליה קלארק (Emilia Clarke) וגראביק, מנהיג קבוצת המורדים, אותו מגלם קינגסלי בן-אדיר (Kingsley Ben-Adir). הסקרולס שמבינים שפיורי כנראה לא יצליח לעמוד במילה שלו, מתחילים בפעולות טרור במטרה ליצור קונפליקטים מדיניים שיכולים להוביל למלחמה ולבסוף - להשתלטות מוחלטת שלהם על הכוכב.

אתם הולכים לראות הרבה השוואות של "פלישה סודית" אל פרוייקטים כמו "אנדור" או "קפטן אמריקה: חייל החורף", והם לא בהכרח שגויות - הסדרה בהחלט מספקת את האווירה והסגנון של דרמת בילוש עם טוויסטים, בגידות ואקשן. תוסיפו לזה את העובדה שכל דמות שפיורי בא איתה במגע יכולה להיות סקרול בתחפושת, והסדרה בקלות תגרום לכם להיות קצת לחוצים ולחכות כל רגע לחשיפה שכנראה תגיע, וכנראה שלא. אציין כי בינתיים, בשני הפרקים הראשונים שניתנו לנו לביקורת, הטוויסטים די צפויים, וכל צופה שראה דרמת בילוש בחייו ידע פחות או יותר מה עומד לקרות. זה היה די מאכזב, בעיקר כשלסדרה יש את האלמנט העל טבעי שהופך הכל לאפשרי, ואני מקווה שהמשך הסדרה יצליח להפתיע אותי כמו שצריך.

אל הטוויסטים הצפויים מצטרף גם קצב לא אחיד של התקדמות העלילה, ובעוד הפרק הראשון מפציץ אותנו במידע, דמויות ואירועים, הפרק השני מאט משמעותית ורק אז אנחנו מתחילים לקבל את בניית הדמויות וקידום העלילה שהיינו צריכים לקבל כבר בהתחלה. הפרק השני נותן לנו שנייה לנשום ולקלוט את מה שקרה, וההחלטה להציג את זה בצורה הזו הייתה מעט מוזרה ולא מובנת.

סליחה אדון ג'קסון

סמואל ל. ג'קסון הוא אחד מהפרצופים היותר ותיקים של מארוול, ובאמת הגיע הזמן שיתנו לו לזרוח עם פרוייקט משל עצמו. הוא לוקח את ההזדמנות הזו בשתי ידיים, ורואים שהוא נהנה מאוד עם מה שהוא יכול לספק לגרסה שלו לניק פיורי. הוא מבוגר יותר ואיטי יותר, וכל הדמויות שמסביבו לא מפסיקות להגיד לו שהוא כבר לא מתאים לעולם הזה. זה מוזר לראות אותו ככה, כי עד כה התרגלנו לפיורי שתמיד יש לו תוכנית ותמיד יודע מה לעשות ומתי, אבל זה גם נותן לראות יותר מהאדם שהוא, ולא רק המרגל. אחרי כל כך הרבה זמן בתור דמות מסויימת, חייבים להביא משהו חדש לשולחן כדי להשאיר אותה מעניינת, וג'קסון עושה את זה מצויין.

אליו מצטרפת השחקנית אוליביה קולמן (Olivia Coleman) בהופעת הבכורה של סוכנת ה-MI6 סוניה פלסוורת'. היא, כצפוי, חולקת היסטוריה עם פיורי, ולוקחת חלק במלחמה הסודית שמתקיימת בלי להתחייב לשום צד חוץ מלצד שמשרת את הצרכים שלה. מה הם בדיוק? אנחנו לא יודעים, אבל היא בקלות גונבת את ההצגה בכל סצינה שלה עם הופעתה כסוכנת המנוסה עם לשון חדה. בן מנדלסון ואמיליה קלארק מביאים את התבלין האישי לסיפור הזה, אבא ובת שנמצאים בצדדים נגדיים של מלחמה הוא דבר שתמיד כואב לראות, והשניים אומנם לא חולקים יותר מדי סצינות בפרקים הראשונים אך כן מצליחים להעביר את המסר שמדובר בדמויות חצויות בעלות קונפליקט עם עצמם ועם הצדדים שבחרו. 

השורה התחתונה

נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין לא ברור איזו סדרה "פלישה סודית" הולכת להיות. נהניתי מאוד מההתחלה שלה, עם קאסט שחקנים מרשים בתוך עלילת בילוש מעניינת אפילו למרות שחלק מהטוויסטים היו צפויים מראש והקצב מעט בעייתי. מה שכן, אני כבר לא יכול לחכות לחזור לסיפור שנבנה כאן ולראות לאן הוא מתקדם,  ולמרות שעדיין אי אפשר להגיד על הסדרה שהיא מעולה, אני אופטימי מאוד לעתיד שלה.

"פלישה סודית" יהיה זמין לצפייה בדיסני+ החל מה-21 ביוני.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • סיפור מעניין ומותח
  • קאסט שחקנים מרשים ובפרט סמואל ג'קסון המצויין

הרע

  • טוויסטים צפויים מראש
  • קצב לא אחיד

והסיום המפתיע:

  • את הטוויסט הזה לא ראיתי מגיע
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י