הרשמה

חלון ההשקה של Black Myth: Wukong נחשף בסרטון קצר ומשעשע

״אני ארנב״ זה לא תירוץ לשימוש בווינדוס XP!

זה אחד מהסרטונים המשעשעים ביותר על תרבות הגיימינג בתקופה האחרונה

מותר לאהוב אותם, מותר לא לסבול אותם, אבל קשה להישאר אדישים למשחקים שאינם מערביים. האומה היפנית כבר מזמן הפכה למעצמת גיימינג לכל הדעות, ומתהדרת ביוצרי משחקים מהמוערכים בתעשייה כיום, ובעשרות משחקים, מכותרי טריפל A שוברי קופות ועד משחקים נישתיים בעלי קהל מעריצים מצומצם ונאמן, שהפכו עם הזמן לקאלט והגדירו חוויות לדור שלם של גיימרים, מערביים ומזרחיים כאחד. אבל מתי בפעם האחרונה שמעתם על משחק סינגל פלייר סיני?

כידוע, לרוב המשחקים הסיניים מכוונים בעיקר לקהל הבית ופחות לקהל חיצוני, כך שרבים מהם אפילו לא מתורגמים לאנגלית. זו אחת הסיבות, ואולי אף הסיבה העיקרית לכך שהקהל במערב פחות מתחבר לתוצרי תעשיית הגיימינג הסינית. גם בישראל, באופן לא מפתיע, משחקים סיניים לרוב עולים כנושא בעיקר כשמדובר בז'אנר ה-MMORPG או במשחקי מובייל למיניהם.

בשלב זה עוד לא ידוע אם זה יהיה המצב עבור Black Myth: Wukong, משחק הסולס-לייק החדש של סטודיו האינדי הסיני Game Science, שיוצריו הם בוגרי תעשיית ה-MMORPG שעבדו תחת Tencent המפורסמת, אבל זה לא עומד למנוע מאיתנו להנות מהטריילר החדש שמכריז על חלון היציאה של המשחק - ומכיל סאטירה חמודה ומצחיקה להפליא על החיים כחלק מה-PC Master Race.

הסרטון, שיצא לרגל ראש השנה הסיני שיחול ממש בקרוב (22 בינואר) מציג לנו ארנב שמנסה לשחק במשחק החדש של הסטודיו ונתקל, איך נאמר, בקשיים. מדוע דווקא ארנב אתם שואלים? הסיבה היא כמובן ששנת 2023 היא שנת הארנב, וכיוון שחלון היציאה שהוכרז בסרטון הוא קיץ 2024, (בניגוד ל-2023 שהיה הצפי הקודם שפורם בפומבי), ברור מדוע יהיה קושי ל״ארנב״ לשחק בו, ויש בכך קריצה גם למסורת הסינית וגם ביקורת עצמית מרעננת.

הקריצה למסורת הסינית היא ככל הנראה מוטיב חוזר עבור הסטודיו, אשר מבסס את המשחק על ״המסע למערב״, אחד מ-4 הרומנים הקלאסיים הסיניים, היצירות הכתובות המפורסמות ביותר במזרח אסיה. מבחינת השפעה תרבותית ופופולריות, הקבלה מערבית טובה תהיה יצירות כמו המלט של שייקספיר והקומדיה האלוהית של דנטה אליגיירי שנכתבו גם הן בסביבות אותה התקופה. גיימרים יודעי דבר גם יזהו שהדמות הראשית במשחק הוא סון ווקונג, אל הקוף הטאואיסטי שמהווה דמות פופולרית ביותר ברומן המדובר ומשפיע או נוכח בצורה כזו או אחרת במשחקים ובמדיות עם השפעה מזרחית, ביניהם משחקי MOBA כמו LoL ו -Smite ואפילו האנימה המוכרת "דרגון בול".

נראה שהמשחק עצמו יהיה מעין עיבוד מחדש של הסיפור שישתדל להישאר נאמן למקור ככל האפשר, לצד משחקיות Hack n' Slash קלאסית לז׳אנר. אבל למה להכביר במילים? מלבד הסרטון הקצר הנ״ל תוכלו לראות ולהתרשם מהמשחקיות בטריילר גיימפליי הבא שפורסם לפני 4 חודשים ע״י NVIDIA ונועד להראות את יכולותיו הגרפיות של המשחק (ושל הכרטיסים הגרפיים כמובן)

כאמור, Black Myth : Wukong מתוכנן לצאת בקיץ 2024 לקונסולות הדור ה-Playstation 5, Xbox Series X/S ולמחשב האישי. מה אתם חושבים על הסרטון, והאם לדעתכם מדובר בעוד סולס-לייק גנרי או ביותר מכך? מוזמנים לספר לנו מה דעתכם בתגובות!

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י