הרשמה

ביקורת: Evil West - כל מה שרציתם ממשחק אקשן ולא יותר

הקרב הנצחי חוזר - קאובוים נגד ערפדים

שנייה לפני שהשנה נגמרת, הנה מה שחשבנו על Evil West!

עותק סיקור סופק לנו ע"י עדלי יונייטד - תודה רבה!

בעולם בו 90% מהמשחקים שיוצאים הם כותרי RPG בעולם פתוח שמבטיחים לכם אינספור שעות הנאה ותוכן שלא באמת תמיד נמצא שם, לפעמים כל מה שגיימר צריך הוא משחק שיבטיח משהו קצת שונה. Evil West, משחק האקשן/הרפתקאות מגוף שלישי מבית Flying Wild Hog מבטיח לכם דבר אחד - אתם פה כדי למחוץ ראשים של ערפדים, ואתם הולכים לעשות את זה עם הרבה סטייל, אקשן ואלימות. הוא לא ארוך במיוחד, וזה לא בהכרח דבר רע, כי בסופו של דבר הוא רק מבקש שתכבו את הראש ותתחילו לכתוש. אבל האם מסתתר משחק עמוק יותר מאחורי כל האקשן המפוצץ שהוא מבטיח? הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

בכיכובו של ג'סי מקר...סליחה, קאובוי בנאלי

במציאות אלטרנטיבית בתקופת המאה ה-19 קיים ארגון בשם Rentier Institute, אשר הקדיש את חייו ללחימה בערפדים שעסוקים יום וליל (בעיקר בליל) בציד של בני אדם. אנחנו מגלמים את Jesse Rentier, הבן של מפקד הארגון. הוא קשוח, אין לו זמן לשטויות והוא יפרק לחתיכות כל ערפד או מפלצת שמתייצבת מולו, ובגדול זה כל מה שאנחנו מקבלים ממנו. ג'סי הוא דמות מאוד חלולה והמשחק מקדיש מעט מאוד זמן בלגרום לנו להתעניין בו, בעבר שלו או בכל דבר אחר שיכול להוסיף לו רבדים מסוימים. הוא פה כדי שנוכל לנווט אותו לכיוון הנכון, וביחד עם עוד כמה דמויות שמצטרפות אליו במהלך העלילה עם משפטים חצי אפויים מדובר בהזדמנות די מפוספסת לתת לנו עולם שיכל להיות הרבה יותר מעניין ממה שקיבלנו בפועל.

Evil West מחולק לשלבים, 16 ליתר דיוק, כל אחד מהם מתרחש במיקום אחר בעולם שמספק גיוון די מוצלח של לוקיישנים מעניינים אם כי די ליניאריים. השלב הראשון של המשחק מתרחש בקניון מדברי אחרי התרסקות של רכבת בו תמצאו את עצמכם מפלסים את דרככם הלאה דרך קרונות הרוסים ובוערים, ולמרות שלא מדובר בשלב שישאר חקוק במוחי לנצח כמו Uncharted 2, התפלאתי לטובה מהדגש שמפתחי המשחק שמו על הפיכת כל שלב לייחודי ומעניין. רוב השלבים בנויים בצורה מאוד חד משמעית ובכל רגע נתון אתם יודעים בדיוק לאיזה כיוון ללכת כדי להתקדם, וגם אם תרצו לחקור קצת את השלבים תגלו מהר מאוד שהחקירה מסתכמת בשביל צדדי כלשהו שבסופו תמצאו אוצר שיאפשר לכם לשדרג את הנשקים שלכם - ובזה זה נגמר. פה ושם תמצאו גם מכתבים שנכתבו ע"י הערפדים שאתם צדים, אותם ג'סי מקריא בבוז ובצורה די משעשעת, אבל בסופו של דבר חקירה היא אלמנט מאוד קטן במשחק הזה, וחבל.

אחרי כל משימה, המשחק יחזיר אתכם לבסיס האם שלכם, שם תוכלו להסתובב עם עוד ציידי ערפדים שחלק מהארגון ולהאזין לשיחות שלהם, לקבל עוד קצת מידע על עולם המשחק עם מכתבים שמפוזרים באזור או לאסוף עוד אוצרות חבויים. מדובר במקום מעניין שכן מוסיף לעולם המשחק ועוזר להעביר את המסר שאתם חלק ממשהו גדול שנלחם נגד משהו גדול עוד יותר, אבל למקום הזה אין מספיק תוכן כדי להישאר רלוונטי עבורנו לזמן רב והוא רק מעכב אותנו בחזרה לדבר הבאמת מוצלח של המשחק הזה - הקומבאט.

יום ללא הריגת ערפדים הוא יום מבוזבז

הדרך הכי טובה לתאר את מערכת הקרב של Evil West היא אם Doom ו-God of War עשו ילד ושלחו אותו למחנה אימונים במערב הפרוע. בתור ג'סי יש לכם גישה למגוון די רחב של נשקים שיכולים לשמש אתכם לכל סיטואציה שתתקלו בה. תוכלו להשתמש באקדח כדי לירות במהירות על הערפדים שרצים לעברכם או לפוצץ אותם עם יריית שוטגאן מתוכננת היטב. לאויבים הרחוקים יותר או כאלה עם כנפיים, תצטרכו להיות מדוייקים יותר, ולכן תוכלו להשתמש ברובה של ג'סי כדי לחסל אותם מרחוק. השימוש בנשקים חמים תמיד יהיה מהנה, אבל הדגש העיקרי של מערכת הקרב כאן היא דווקא האגרופים של ג'סי.

אם האויבים שלכם מתקרבים אליכם יותר מדי, ג'סי יכול להתחיל קומבו של מכות כבדות מאוד שיגרמו לכמות נזק משמעותית. אם האויבים שלכם יהיו מספיק קרובים למוות, הם יתחילו לזהור באדום, ואם יש משהו ש-Doom לימד אותנו זה שאם יש אויב שזוהר באדום, אנחנו הולכים לחזות בהריגה אלימה למדי. כל הריגה כזו תמלא את מד החיים של ג'סי כדי לעודד אתכם להמשיך את מה שאתם עושים כמה שיותר. אציין דבר אחד שקצת הפריע לי סביב ההריגות המיוחדות של המשחק - הן פשוט מעטות מדי. ספרתי אולי 4-5 הריגות שונות שפשוט חזרו על עצמן, ובהתחשב בעובדה שאתם מתמודדים עם כמות די גדולה של אויבים בכל קרב, לראות את אותן הריגות כל הזמן קצת איכזב אותי כשיש דגש כל כך גדול על הקרבות במשחק הזה. אבל חשבתם שפה נגמר? לא לא, יש עוד דבר אחד אחרון שמעלה את כל האקשן הזה בכמה רמות. 

בשלב מוקדם במשחק, ג'סי יקבל גישה לאגרופן שגדול יותר מכל היד שלו. האגרופן הזה מגיע עם יכולות חשמל שמאפשרות לכם למשוך אויבים אליכם או להשתגר אליהם בהבזק חשמל ולהמם אותם. כשהם נמצאים במצב הזה, ג'סי יתחיל קומבו של מתקפות מהירות ובלתי פוסקות שפשוט כיף לראות ולבצע, ואלו רק חלק מהדברים שאתם יכולים לעשות איתו. ג'סי יכול גם לבצע מכה מיוחדת שמעיפה את האויבים שלו לאוויר, כשהמכה שאחריה תעיף אותם אחורה, ואם איך שאזורי הקרבות של המשחק בנויים, רוב הסיכויים שיהיו גם כמה חביות TNT שזרוקות שם ואתם כבר מבינים לאן זה הולך.

למשחק יש גם מערכת שדרוג של הנשקים שלכם, אותם תוכלו לרכוש עם כסף שתמצאו, אשר מכילים שיפורים שאמנם נשמעים מינוריים אבל מוסיפים המון למערכת הקרב, כמו המתנה קצרה יותר ליריית שוטגאן או כדורים חשמליים לאקדח שלכם. ככל שתחסלו יותר אויבים, ג'סי יתחזק ויעלה ברמות שיפתחו יכולות חדשות שיהפכו אתכם להרבה יותר מסוכנים ויתנו לכם יותר שליטה על שדה הקרב. כל האלמנטים האלו הופכים את מערכת הקרב של המשחק לחוויה אחת גדולה שתגרום לכם להרגיש כאילו כל רגע שבו אתם לא נלחמים הוא רגע מבוזבז.

אלים ומדמם, ונראה טוב תוך כדי

עם כל הפשטות של Evil West, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהוא פשוט נראה טוב. הוא משתמש במנוע ה-Unreal Engine 4 שאמנם נחשב די מיושן עם יציאת הגרסה החדשה אבל עדיין מצליח לעשות עבודה מעולה בלספק גרפיקה יפהפייה. את המיקומים השונים של המשחק כבר ציינתי, אבל לא ציינתי כמה טוב הם נראים, ובין אם אתם במדבר ענק, ביצה או חווה נטושה - הכל נראה פשוט נפלא. זה מצטרף לאפקטים השונים כמו פיצוצים, אש וחשמל שכמובן מקבל דגש גדול כאן, לצד העיצוב של ג'סי ושלל הנשקים שלו שגורמים לכם להרגיש כמו צבא של איש אחד.

הדמויות הצדדיות במשחק גם מקבלות יחס אוהב בתחום העיצוב ומרגישות ייחודיות וזכורות (כל עוד הן לא מדברות) עם הרבה השקעה על הפרטים הקטנים בתלבושות שפשוט כיף להתעמק בהן. כשזה מגיע לאויבים של המשחק, גם שם יש השקעה עצומה מבחינת העיצוב. המשחק מציג מגוון די רחב של ערפדים, אנשי זאב, חרקים ענקיים ועוד מפלצות שתתמודדו מולן ואין לי יותר מדי מה להגיד עליהם חוץ משאפו ענק למחלקת העיצוב - הם עשו פה עבודה משוגעת.

השורה התחתונה

Evil West הוא פשוט משחק ווידאו. זה אולי נשמע מוזר, אבל אם תחשבו על זה רגע - בסופו של דבר מה שהכי חשוב למפתחי משחקים הוא שהמשחק שלהם יהיה מהנה, והמשחק הזה עושה את זה בגדול. העלילה שלו לא מעניינת במיוחד, אותו דבר לגבי הדיאלוגים של הדמויות שמככבות בה, והיה יכול להיות פה דגש הרבה יותר גדול מבחינת בניית העולם והחקירה שלו, אבל Flying Wild Hog החליטה להתמקד בשני דברים - מערכת קרב ממכרת שעשויה נפלא, ולוודא שהכל נראה כמה שיותר יפה ומגעיל. זה הופך את Evil West למשחק מהנה למדי, כל עוד אתם מוכנים להתעלם מכל שאר הדברים שמורידים אותו למטה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • מערכת קרב מצויינת
  • מגוון רחב של נשקים ויכולות
  • גרפיקה יפהפייה
  • עיצוב דמויות מושקע

הרע

  • עלילה משעממת
  • דמויות צד נשכחות
  • הזדמנות מפוספסת בבניית עולם מעניין
  • אלמנט החקירה כמעט ולא קיים

והאגרופן

  • אל תשקרו, הייתם מתים לאחד כזה עם השם שלכם
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י