הרשמה

כל מה שאתם צריכים לדעת על The Last of Us לקראת עליית הסדרה ב-HBO Max

שששש..... הקליקרז מגיעים עוד שבוע

לקראת תחילת הסדרה בשבוע הבא, טל מגיע לעשות לכם סדר ולהכניס אתכם ואתכן לעולם של The Last Of Us

The Last of Us היא אדפטציית הגיימינג הבאה שצפויה להגיע אלינו ב-15 בינואר לשירות הסטרימינג HBO Max. לקראת יציאת הסדרה המסקרנת, ישבנו, חשבנו והחלטנו לעשות טור כתבות בדומה ל'בית הדרקון' על אחד מהפרנצ'ייזים החזקים בעולם הגיימינג הלוא הוא יקום המשחקים של The Last Of Us. מטרת הטור היא להכין אתכם ואתכן, אלו ששיחקו במשחקים ואלו שמחפשים סדרה עם עולם תוכן עשיר ומבוסס, לאחת מההפקות הגדולות של HBO שיצאו בשנה הקרובה. מכיוון והסדרה ספציפית עוסקת בעולם של משחק מאוד פופולרי, חובה עלינו ליטול את המושכות ולבצע סיקור איכותי. לאורך סדרת הטורים נשמח לנהל עליהם ועל הסדרה דיאלוגים כאן באתר ובעמודי Vgames ברשתות החברתיות, רק חשוב שנעשה זאת Spoilers Free, אז קדימה, בואו נתחיל.

העולם של The Last of Us 

The Last Of Us (או בקיצור TLOU) מתאר עולם פוסט אפוקליפטי בו מגיפה פושטת ברחבי העולם ובה בני אדם הופכים לזומבים בעלי תיאבון רב לבני אדם אחרים - סך הכל סיפור רקע סולידי ויש שיגידו סטנדרטי שכבר ראינו באינספור סרטים וסדרות שונות. אז מה בעצם שונה בעולם הזה לעומת פרנצ'ייזים אחרים כמו The Walking Dead או Resident Evil? ובכן, TLOU דומה יותר ל'מתים המהלכים' בריאליזם ובאכזריות שלו ומתמקד יותר בעולם הפוסט אפוקליפטי מאשר במה היה לפני המגיפה או בשלטון תאגידי כמו ב'אויב שבפנים'. בעוד שב'מתים המהלכים' יש מספר אינסופי של עונות ובערך שתי דמויות מתוך ה-17 שמוצגות מהעונה הראשונה מגיעות לקו הסיום, ב-TLOU הסדרה תעסוק בשתי דמויות עיקריות, ג'ואל (Joel), בגילומו של פדרו פאסקל (Pedro Pascal) המוכר מסדרות כמו נרקוס, משחקי הכס וכמובן המנדלוריאן ואלי (Ellie) אותה מגלמת בלה ראמזי (Bella Ramsay) - ליידי מורמונט ממשחקי הכס.

השניים יוצאים למסע ליעד לא ידוע ברחבי ארה"ב לשם מטרה נעלה שנוגדת את האופן בו עד לרגע זה דמותו של ג'ואל למדה על בשרה כיצד לשרוד לאחר האפוקליפסה. השוני העיקרי בינה לבין 'המתים המהלכים' למשל הוא מאפייני העולם. ב'מתים המהלכים', אנחנו מגלים בסוף העונה הראשונה כי כל בני האדם נשאים של הנגיף וברגע בו הם מתים - הנגיף מופעל בגופם והם חוזרים לחיים כזומבים, ב-TLOU רק אנשים שנושאים את הנגיף ונשארים בחיים הופכים לזומבים, כך שלא מעט נשאי הנגיף בוחרים את הדרך הקצרה החוצה וזה דבר שאנו נחשפים אליו המון במהלך המשחק. הבדל משמעותי נוסף הוא שבעוד ב'מתים המהלכים' הזומבים לא עוברים אבולוציה שהופכת אותם ליריב קשה יותר, ב-TLOU ככל שהזומבי הנשא מחזיק יותר מעמד בתנאים מסויימים הוא הופך ליריב מורכב יותר, דבר שדומה יותר לעולם של 'האויב שבפנים'. אז בואו נכיר יותר לעומק את העולם של TLOU.

המשחק מתחיל באוסטין שבטקסס בשנת 2013 בה מוטציה בפטריה בשם קורדיספס (מבוסס על פטרייה אמיתית) גורמת לכך שבני אדם הופכים ליצורים אלימים הידועים כ'נגועים'. ג'ואל ואחיו טומי (Tommy), אותו יגלם גבריאל לונה (Gabriel Luna) שכיכב בעבר בסדרה 'סוכני שילד' מנסים להימלט ממוקד האסון וחווים טרגדיה אישית במהלך הבריחה, ומנקודה זו ישנה קפיצת זמן של 20 שנים קדימה אל שנת 2033 בה אנו נחשפים לסדר חברתי חדש שנוצר הכולל אזורי בידוד, מחתרות, מיליציות, שלטון צבאי ותלושי מזון. לתוך עולם סבוך ואפל זה נולדה אלי, נערה  בת 14 שנותרת יתומה ונמצאת תחת חסות ארגון הנקרא 'הגחליליות' (AKA Fireflies). מסיבות שניתן לנחש, ג'ואל מקבל משימה להעביר את אלי אל מחוץ לאזור הבידוד לשלוחה של ה'גחליליות' וכאן מתחיל המסע המשותף של השניים שיפגיש אותם עם חברי עבר, אויבים שונים (אנושיים יותר ואנושיים פחות), משפחה ומשתפי פעולה ובעצם נקבל תמונה מלאה של החיים והעולם העשיר של TLOU.

דמויות מרכזיות

ג'ואל מילר, פדרו פסקל - ג'ואל הוא שורד קשוח שסוחב טראומה מעברו ומוטלת עליו משימה להבריח את אלי מאזור ההסגר. פדרו פסקל שנהפך לשחקן מבוקש בשנים האחרונות התפנה בתום צילומי העונה השנייה של 'המנדלוריאן' ולפי הדיווחים מרוויח כ-600K$ לפרק. פסקל שהיה צופה באחיינו משחק ב-TLOU מצא את ג'ואל כדמות מרשימה אך לא מצא את עצמו מצליח לחקות את ג'ואל המקורי באופן מדוייק, על כן תצפו לפער שאותו מגדיר פסקל כ"מרחק בריא" בין הדמות במשחק לבין הדמות בסדרה, אם תשאלו אותי, ג'רארד באטלר יכל להיות ליהוק אדיר לדמות בסדרה.

אלי ויליאמס, בלה ראמזי - אלי בת ה-14 היא נערה שהעולם היחיד שהיא מכירה הוא העולם הפוסט אפוקליפטי, היא בעלת חוצפה חיובית, דבר שמתאים לתפקיד אותו ביצעה בלה במשחקי הכס כליידי מורמונט. אלי מתפתחת ומתבגרת מאוד במהלך המשחקים ויהיה מעניין לראות כיצד תבוא לידי ביטוי בסדרה. את בלה עודדו שלא לשחק במשחקים כדי להימנע משכפול הדמות בסדרה ועיקר הרקע של בלה מגיע, איך לא, מסרטונים ב-Youtube. בלה גם העידה כי "זה התפקיד הגדול ביותר שעשתה אי פעם" ומצפות לה נעליים גדולות להיכנס אליהן. מוזמנים ומוזמנות להציע ליהוק מעניין יותר.

טומי מילר, גבריאל לונה - אחיו הצעיר של ג'ואל ולוחם לשעבר בצבא ארה"ב, טומי הוא אידיאליסט השואף לעולם טוב יותר. גבריאל לונה הוא יליד אוסטין טקסס ובניגוד לפדרו ובלה אף שיחק במשחקים במלואם בכדי להכיר את העולם ואת הדמויות, כך שהוא התרגש והתלהב מאוד לשחק את הדמות בסדרה.

הגחליליות - "When you're lost in the darkness, look for the light ". הגחלילות הן מילציה מהפכנית שמובילה את ההתקוממות שברובה נכשלת נגד FEDRA, השלטון הצבאי שנוצר לאחר נפילת הציוויליזציה. הארגון נאבק נגד הדיכוי הצבאי באזורי הסגר רבים ברחבי ארה"ב מתוך רצון להחזיר את ארה"ב לצורת הממשל הקודמת טרום הנפילה. בניגוד לארגונים שונים וקטנים יותר שמאופיינים בחוסר סדר ונקיטת פעולות פחות מתוכננת, לגחליליות יש בעלי תפקידים, מחסני נשק ומזון ומרכזי מחקר במטרה למצוא תרופה לנגיף ולהשיב את הסדר.

כמו שאמרנו, ישנו מספר בלתי מבוטל של יריבים שונים והאופן בו הם יבואו לידי ביטוי במסך הטלויזיה יכול להיות מקפיא דם. בשלב זה נתמקד באויבים שהופיעו במשחק הראשון.

אויבים

Runners - מתוך הזומבים, אלו האויבים הפשוטים ביותר והם בעצם אנשים שנדבקו ויכנסו לשלב זה כיומיים לאחר ההדבקה. הם מאופיינים בעצבנות מוגברת ועוינות כלפי הסביבה. העור שלהם חיוור, מנומר ומכוסה בנגעים, שערם החל לנשור ומכיוון והעיניים הן האיבר הראשון שנפגע מן הפטרייה הם בעלי ראייה לקוייה אך עם זאת הם שומרים על מאפיינים אנושיים מסויימים כמו מלמול מילים מובנות וגניחות בעלות קול אנושי. מכיוון והם חלו רק לאחרונה הם מהירים וזריזים במיוחד.

Stalkers - אלו אויבים בשלב השני של התפתחות הנגיף הנמשך בין שבועיים לשנה. הסטוקרים מאופיינים בראייה ומהירות כמו של הראנרס עם עוצמה של קליקרס והם משמיעים צלילי נקישה דומים לאלו של הקליקרס. לרוב בעקבות התפשטות הנגיף בראש הם יהיו בעלי עין אחת ומסוגלים לזהות קורבן ממרחק לא מבוטל.

Clickers - בואו נעשה מעשה ונקרא להם 'מתקתקים' או 'הקליקרים'. המתקתקים נמצאים בשלב השלישי של התפתחות הנגיף ונושאים אותו במשך כשנה ובעלי חשיפה ממושכת לפטריית הקורדיספס, כמו כן הם בעלי כוח שעולה משמעותית על האדם הממוצע. פרצופם של המתקתקים מוסתר לחלוטין ע"י הפטרייה שגדלה על ראשם והם עיוורים לחלוטין, אך עם זאת הם מתמצאים במרחב על ידי שימוש בגלי קול ורגישים מאוד לרעשים שונים, כך שמצד אחד קל להסיח את דעתם ומצד שני דריכה במקום לא נכון עלולה לגרום להסתערות שבסופה מוות אכזרי. הפטרייה על ראשם של הקליקרים מגנה עליהם לפחות בפגיעה הראשונה מיריה בראש ולכן נדרשת יותר מירייה אחת לחסלם, דבר שמעלה משמעותית את יכולת הישרדותם בקרב.

Bloaters - 'הנפוחים' נמצאים בשלב הרביעי של התפתחות הנגיף והם מבין האויבים הנדירים בעולם של TLOU. ההתפתחות נוצרת לאחר שנים של חשיפה של המוח לזיהום הקורדיספס, הם חזקים להפליא ומכוסים בפטריות על כל גופם שמהוות שריון הגנה כנגד תקיפות מרובות עם גרזנים, מצ'טות, רובי ציד ואקדחים. גם הם עיוורים ומתמצאים באמצעות גלי קול אך בניגוד למתקתקים הם איטיים ומגושמים, דבר שמקל על היכולת לחזות את התנהגותם ולתקוף אותם.

Hunters - הציידים במקור הם אזרחים שהתקוממו כנגד השלטון הצבאי של FEDRA אך גם סירבו להתאחד תחת הגחליליות, דבר שפילג אותם לסוג של שבטים רבים והינם מצויים באזורים אותם FEDRA נטשה לאחר מרידות. הם נוהגים לאתר ולתפוס חסרי ישע ולאחר מכן לבזוז ולהרוג אותם. הציידים מאופיינים באכזריות רבה אך כשידם לא על העליונה במקרים רבים יתחננו על חייהם.

למה ניתן לצפות מהסדרה?

עכשיו אחרי שריעננו את זיכרונכם והכרנו אתכם לעולם, מה מצפה לנו בסדרה? ובכן, הסדרה תעסוק בעונה הראשונה בעיקר במשחק הראשון אך תשלב אליו קטעים מ-TLOU: Left Behind, חבילת הרחבה שמציגה את חייה של אלי לפני שהיא פוגשת את ג'ואל אשר מהווה פריקוול למשחק המקורי. כמו כן ישנן שמועות על כך שיוכנסו אירועים ספורים מן המשחק השני שמתרחש 5 שנים לאחר תום המשחק הראשון כמו גם קטעים שהושמטו בעריכה של המשחקים עצמם. ניל דרוקמן, המפיק של המשחקים, משמש גם כמפיק של שני פרקים בסדרה ואחראי גם על התסריט לסדרה כולה. העלות הממוצעת לפרק היא 10 מיליון דולר בדומה לסדרות עתירות תקציב אחרות כמו משחקי הכס ו-ווסטוורלד, דבר שמעיד על ערכי הפקה גבוהים ברמת הלוקיישנים, תפאורה ואפקטים.

לאלו שלא שיחקו, המשחק מבוסס על פרקים שמתרחשים בעונות שונות, ויהיה מעניין לראות כיצד התסריט והתקדמות הסדרה תהיה בהתאם למהלך המשחק, אם בכלל. מכיוון והמשחק עצמו מחולק ל-12 פרקים המורכבים מ-2-4 חלקים שכמעט כל חלק בעצמו יכול להוות פרק טלוויזיוני, האופן בו הסדרה תתקדם יהיה מעניין. המשחק עצמו, כולל קטעים סינמטיים, נמשך כ-25 שעות ובסדרת הטלוויזיה צפויים 10 פרקים בני פחות או יותר שעה, אז ככל הנראה יהיו קטעי משחק שיושמטו ויגררו תגובות מצד המעריצים, נקווה שאלו לא יהיו קטעים אייקוניים מידי.

בצילומים שפורסמו מתוך הסט של הסדרה ניתן לראות כי במקרים רבים נשמרת נאמנות גבוהה במעבר בין המשחק לטלויזיה. אחד הדברים שהמשחק שם עליו דגש הוא עניין הרגש, הבעות הפנים והתחושות של הדמויות -  הדבר שבעצם הצליח לחבר את השחקנים באופן מוחלט למשחק. הדמויות בוכות, צוחקות, מנהלות שיחות חולין ומקנות תחושה של מסע אליו שותף השחקן וזה היה עיקר הקסם של TLOU. האופן בו התפתחו והתבגרו הדמויות עם האנשים שפגשו בדרך יצטרכו לבוא לידי ביטוי גם בסדרה ובמעט שאנו רואים בטריילר התחושה היא שאכן כך זה יצא לפועל. חדי העין אף שמו לב איך כמעט כל דבר שמופיע בטריילר הכנסנו כאן בכתבה בכדי להכיר ולתזכר את הקוראים בעולם העשיר של TLOU.

כל מי ששיחק במשחק בטוח זוכר את עשרות הפתקים המתארים סיפורים קצרים מחייהם של אנשים שונים שהיו ואינם עוד, מעניין יהיה לראות האם וכיצד נקבל עלילות צד הנוגעות לסיפורים העולים מן הפתקים ובמידה וכן אנו מתחייבים לשלבם כאן בטור השבועי ולהקנות חוויה דומה לסדרת הכתבות שסיפקנו עם 'בית הדרקון'.

אז כל שנותר לכם בשבוע הקרוב הוא לפתוח את הפלייסטיישן ולתת סשן מפנק שיחבר אתכם לסדרה, ועד אז כאמרתו של ג'ואל: "No matter what, you keep finding something to fight for". הסדרה צפויה לעלות לשירות ה-HBO Max ב-15 בינואר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:18 09.01.2023 | עמית עמית (אורח)

    האם צריך קודם לשחק במשחק כדי להבין את הסדרה?
    או שלחילופין, צפייה בסדרה תהרוס את חוויית המשחק? (מחכה שהמשחק יגיע לPC)

  2. 2

    20:21 09.01.2023 | טל דותן טל דותן (אורח)

    אהלן עמית
    לא צריך לשחק במשחק לפני, המשחק הוא סינמטי והעלילה היא מרכיב משמעותי בו ולכן הוא מתאים מאוד לעיבוד טלוויזיוני. דווקא מי ששיחק במשחק צפוי לדעת לאן העלילה תלך ואלמנט ההפתעה פחות ישחק עבורו. יש מצב שדווקא מי שלא שיחק יהנה אפילו יותר.

  3. 3

    14:23 20.01.2023 | נתן נתן (אורח)

    לא הצלחתי לסיים את הפרק הראשון אפילו, כל כך גרוע, תרבות הכלום של אמריקה במיטבה...

  4. 4

       | פורסם ע"י