הרשמה

ביקורת: Kirby’s Dream Buffet - מנות קטנות

בואו לקרוא מה חשבנו על המשחק הקטן של הלוחם הוורוד של נינטנדו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/08/2022

זהו משחק מסיבות מאוד חמוד, אבל הוא שם לעצמו יותר מדי מקלות (וניל) בגלגלים

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

שמישהו יאהב אותי כמו שנינטנדו אוהבים להפתיע את קהל המעריצים שלהם עם הכרזות שמגיעות משום מקום. בדיוק כשכבר נרגענו מהמשחק הקודם של הלוחם הוורוד של נינטנדו, החברה מחליטה להכריז על משחק נוסף של Kirby, הפעם בדמות Kirby’s Dream Buffet, משחק מסיבות קליל וחמוד שנועד לתת לאנשים אופציה לשחק עם חברים ומשפחה בלי שהם רוצים להרוג אחד את השני בסיום (אני מסתכל עלייך, Mario Party Superstars). אז איך המשחק הקטן של נינטנדו?

אוכל, קדימה אוכל

לכל אלו שהתרגלו לביקורות ארוכות ומשתפכות שלי - תכינו את עצמכם לביקורת קצרה יחסית, בעיקר כי Kirby’s Dream Buffet הוא משחק דיי קטן וחמוד. מדובר בפועל במשחק מסיבות, בדומה למשחקים כמו Mario Party או מודים מסוימים של Fall Guys. המטרה במשחק הזה היא מאוד פשוטה: קירבי הגיע למה שהוא פחות או יותר עולם החלומות שלו: עולם בו הכל עשוי מאוכל וממתקים. מה שקירבי רוצה לעשות בעולם כזה הוא להתגלגל כמו כדור ולאכול כמה שיותר תותים. השחקן שאכל הכי הרבה תותים בסוף המשחק הוא המנצח.

המשחק מכיל שורה של מיני משחקים לארבע דמויות, מיני משחקים כמו באטל רויאל שמתמקד בהעפת היריבים שלכם מהזירה בזמן שאתם צוברים תותים, מודים שמתבססים אך ורק על צבירה של תותים והימנעות מפצצות או ה-מוד של המשחק: המירוץ, בו ארבעת השחקנים יתגלגלו אל עבר קו הסיום, כשבדרך הם אוספים תותים ועוד פירות, מחסלים אויבים ומפריעים אחד לשני. הראשון שמגיע לקו הסיום של המירוץ זוכה לאכול את העוגה עם הכי הרבה תותים כשגם המקומות השני והשלישי זוכים בבונוס.

המיני משחקים אולי פשוטים על הנייר, אבל הם בפועל כיפיים מאוד, כשהסיבה העיקרית לכך היא העובדה שהמשחק הוא מאוד כאוטי. הגלגול הוא לא סופר מדויק בגלל הזירה החלקלקה, אז יש אלמנט של בהילות בכל תנועה שלכם. זה אולי נשמע מלחיץ, אבל זה מלחיץ בקטע טוב, במיוחד במירוצים בהם בנוסף ליריבים שלכם, תצטרכו להתמודד עם אויבים במסלול, מכשולים שיאטו אתכם ועוד. כיאה למשחק קירבי גם כאן תוכלו למצוא Copy Abilities שתוכלו לאסוף בכל מיני משחק ויתנו לכם בעיקר אופציות התקפיות (הגלגל והאש יטיסו אתכם קדימה, בעוד שבבאטל רויאל תוכלו למצוא גם את האבן שתיצור גל הדף שיפגע במי שסביבכם).

כשאפשר לשחק בכמה מודים שונים: Grand Prix, שייתן לשחקן ארבעה מיני משחקים שונים לשחק בהם ולצבור כמה שיותר תותים (שניים מהמיני משחקים תמיד יהיו מירוצים) או מודים ספציפיים עבור כל אחד ממצבי המשחק השונים (מירוץ יחיד, באטל רויאל יחיד ועוד). כל ניצחון או הפסד נותנים לשחקן נקודות שאיתן הוא יוכל לפתוח תלבושות שונות וצבעים שונים לקירבי, קישוטים שונים לעוגה הענקית שנמצאת בשולחן הראשי (כמו אזור Hub בפתיחת המשחק) ועוד מיני משחקים למודים שהם לא ה-Grand Prix. תוסיפו לכל אלו גם נראות שהיא באמת מקסימה (הזירות השונות, הצבעים והטקסטורות, כולם נהדרים) וגם פסקול נחמד ואתם מקבלים משחק מאוד חמוד.

אבל יש לי איתו גם כמה בעיות: בתור התחלה, המשחק לא מאפשר לארבעה אנשים לשחק ביחד על אותה הקונסולה. במוד קונסולה בודדת, המשחק מוגבל לשני שחקנים בלבד, כשכפי שכתבתי קודם לכן, כל מיני משחק מותאם לארבעה. למה רק שניים? לא משנה באיזה תירוץ תבחרו, הוא לא יהיה לגיטימי: זה עובד טוב עם המיני משחקים? כמו שאמרתי קודם, הם מותאמים לארבעה אנשים וכנראה היו יותר כיפיים עם ארבעה שחקנים. הקונסולה לא מסוגלת להתמודד עם ארבעה שחקנים במסך מפוצל? סליחה, אבל ראיתם את Mario Kart 8 Deluxe? את מצב שמונת השחקנים של Super Smash Bros. Ultimate? אין תירוץ טוב לכך ובהתחשב בעובדה שלא כזה קשה לנצח את המחשב (גם ברמות הקשות) זה הופך לבחירה עיצובית שפוגעת קשות בכיף שהמשחק הזה יכול לספק.

הדבר השני הוא שהמשחק עובד ב-30 פריימים לשנייה. בדיוק כמו עם Xenoblade Chronicles 3 ובדיוק כמו Cult of the Lamb אנחנו מקבלים עוד משחק שפשוט סובל מהעובדה שהקונסולה הניידת של נינטנדו מתקשה עם המשחקים של היום. זה משחק קלאסי ל-60 פריימים לשנייה, בעיקר במירוצים הקשים יותר בהם דרוש יותר דיוק מבדרך כלל. לזכותם ייאמר שהמשחק לא נופל מ-30 פריימים לשנייה וכן עובד בצורה יציבה, אבל יחד עם המגבלה של שני שחקנים על קונסולה בודדת, אנחנו מקבלים משחק שהוא הצל של מה שהוא יכל להיות.

מאזן קלורי שלי-לאגים

אז כפי שבטח הבנתם, ביקורת ארוכה זו לא הולכת להיות, בעיקר כי המשחק לא מפוצץ בתוכן ונועד להיות מה שהוא - משחק מסיבות קטן וחמוד. יודעים מה לא חמוד? כמות הלאגים במצב האונליין. תראו, גם אם אתם וחברים שלכם נפגשים בכל יום כדי לשחק ביחד על הקונסולות שלכם, יש גבול לכמה פעמים תוכלו לשחק פנים מול פנים ולשם כך נועד מוד האונליין של המשחק שמאפשר לכם לשחק עם חברים ברשת או עם אנשים בכל רחבי העולם. מבחינת מודים מדובר באותו המשחק כמו המצב לשחקן יחיד אבל עם רמת קושי מוגברת - ואני לא מתכוון לכך שהמשחק מתחיל להיות קשה באיזשהו שלב.

במוד האונליין של Kirby’s Dream Buffet שיחקתי חמישה משחקים, שלושה מתוכם היו עם לאגים פסיכיים. זה אומר תקיעות בריצה של המשחק, דיליי בקליטה של לחיצות שלי, נפילות לא רצוניות ומה שנראה כמו ניתוקים רגעיים. Kirby’s Dream Buffet הוא לא איזה משחק אסטרטגיה/תפקידים שבו אין בעיה שיהיו תקיעות כי זה לא משפיע על המשחק - זה משחק אקשני, מהיר ותחרותי - אונליין שלא מתפקד בצורה סבירה ברוב הפעמים זה משהו שהוא לא מתקבל על הדעת.

כבר יצא לי לומר את זה בכמה מקומות, אבל באמת נמאס לי מהעובדה שמשחקי נינטנדו מגיעים עם אונליין שהוא פשוט לא יציב ולא טוב דיו. לעזאזל, Super Smash Bros. Ultimate אשכרה הועף מ-EVO שהיה אמור להתקיים בשנה שעברה (ובוטל) בגלל שאי אפשר היה לסמוך על שירות האונליין של נינטנדו כדי לתת חוויה ראויה עבור טורניר. נינטנדו עושה צעדים מסוימים עם כמה משחקים שלה כמו Splatoon 3 לדוגמא, אבל אנחנו ב-2022 וזה מרגיש לפעמים כאילו נינטנדו נתקעו במודל אונליין של שנת 2010, רק שעכשיו הצרכן גם משלם על האונליין הזה.

השורה התחתונה

Kirby’s Dream Buffet הוא משחק טוב, אבל הוא פשוט עוד משחק מסיבות חמוד לקונסולה של נינטנדו. העיצוב הגרפי שלו מקסים, הסאונד והפסקול הם כרגיל נחמדים והמשחקיות מכילה מספיק תוכן כדי להצדיק את תג המחיר הנמוך שלו (15 דולר). מצד שני, גם עם כל האלמנטים הקודמים, מדובר עדיין במשחק דל בתוכן וכזה שלקחו לי שעתיים-שלוש בסך הכל כדי להספיק לחוות את כל מה שיש למשחק להציע לי. תוסיפו לזה מצב אונליין עם ביצועים מתחת לכל ביקורת (בעיקר למשחק שפותח אצל נינטנדו עצמם) ואת העובדה שהמשחק מוגבל לשני שחקנים אלא אם יש לכם עוד קונסולה ואתם מקבלים משחק שאולי יהיה נחמד לשחק לכמה שעות, אבל לא יותר מכך. לפחות בגזרת התמורה למחיר המשחק הזה יותר טוב מרוב משחקי הספורט של נינטנדו שיצאו בשנים האחרונות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • המיני משחקים ממש חמודים וכיפיים
  • שימוש טוב ב-Copy Abilities במוד של משחק תחרותי
  • גרפיקה ופסקול מקסימים

הרע

  • מגבלה מוזרה לשני שחקנים בלבד על אותה הקונסולה
  • אונליין עם ביצועים לא יציבים שמשפיעים על החוויה
  • הייתי שמח לביצועים גבוהים יותר בהתחשב במשחקיות
  • AI לא קשה במיוחד במצב יחיד (גם ברמה הגבוהה ביותר)

והקטן והוורוד

  • איזה חמוד קירבי, לאכול אותו
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:02 30.08.2022 | דוד דוד (אורח)

    תודה על הסיקור חיפשתי באמת אחד כזה באינטרנט
    אני קונה לילד ורציתי להכיר את התוכן

    תודה רבה

  2. 2

    14:53 31.08.2022 | באטמן באטמן (אורח)

    שמואל התותח אתם תעשו סיכום של ג’יימס קום
    אני מתכוון מה כל אחד חשב שהיתה ההכרזה הכי טובה
    כמו שאתם עושים כל סוף שנה

  3. 3

       | פורסם ע"י