הרשמה

רשמים ראשוניים מ-Cult of the Lamb!

חיות חמודות פוגשות כת שטנית. שמואל לא באמת יודע איך לאכול את המשחק הזה אבל הוא בהחלט עומד לנסות בכתבת הרשמים הראשוניים שלו מהמשחק החדש מבית Devolver!

עם כל הכבוד לבעיות שקיימות במשחק הזה, מתחת לפני השטח יש לנו פוטנציאל למשחק כיפי, משעשע ולעיתים גם עמוק, כל עוד הבעיות יטופלו עד השקת המשחק באוגוסט

עותק Preview של המשחק סופק לנו על ידי Devolver, תודה רבה!

Cult of the Lamb הוא מסוג המשחקים האלה שאתה מסתכל עליהם ואומר: "מי מספיק דפוק בראש כדי לחשוב על קונספט כזה?" - ומה שיפה הוא שהמשפט הזה לא נאמר בטון שלילי. הודות ל-Devolver, הצלחנו לשים את ידינו על עותק מוקדם של המשחק שמאפשר לנו לשחק בשעות הראשונות של המשחק ולחוות קצת ממה שיש ל-Cult of the Lamb להציע בשלב הנוכחי בפיתוח שלו. חשוב לי לציין כי קיים דמו של המשחק הזמין להורדה על המחשב האישי דרך Steam - העותק שקיבלנו מ-Devolver אפשר לנו לחוות יותר מהמשחק ממה שהדמו מציע אבל אם מה שכתוב פה היה נשמע לכם מעניין, אתם יותר ממוזמנים לקפוץ ולנסות את המשחק בעצמכם.

נתחיל עם הסבר קצר על Cult of the Lamb למי שלא מכיר: המשחק המשוגע של Massive Monster שמגיעים מאוסטרליה ובריטניה שמים לנו מול העיניים קונספט משוגע לחלוטין: אתם משחקים שה קטן שהוקרב לטובת מניעת הגעתו של אל פגאני כלשהו לעולם. אחרי מותו, השה הקטן שלנו מוצא את עצמו ביקום מוזר שמכיל את האל אותו המאמינים שהקריבו אתכם קודם מנסים למנוע את הגעתו ובתמורה לחיים חדשים, הוא מפקיד בידיכם משימה אחת: תקימו כת לכבודו, תחזקו אותו ותובילו לחזרתו הצפויה לעולם שתגיע יחד עם נקמה בכל אלו שניסו להעלים אותו. אגב, אולי לא אמרתי את זה קודם, אבל כל הסיפור האפל הזה מתנהל באחד המשחקים היותר חמודים שיצא לי לראות. כן, 2022 היא שנה משוגעת לגיימינג.

כבר בשעה הראשונה שלו, Cult of the Lamb מציג בפניכם את שני אלמנטיי המשחק העיקריים שלו: קרבות בזירות שמיוצרות בצורה רנדומלית וסימולטור בניית כפר. נתחיל ממערכת הקרבות של המשחק כי זה הדבר הראשון שאתם תעשו בתכל'ס. במהלך המשחק השה הקטן שלנו יגיע לאיזושהי מפה, בדומה למשחקים כמו Slay the Spire למשל, בה הוא יוכל לבחור את המסלול אליו הוא רוצה להגיע עד הבוס. כל שלב במסלול יכול להכיל דברים שונים מאויבים גנריים, מיני-בוס מיוחד ואפילו חדרים מיוחדים עם חנות לקנות בה אביזרים שיעזרו לכם בבניית הכפר או קלפים שיתנו לכם יכולות שיעזרו בהישרדות שלכם.

מערכת הקרבות סופר פשוטה: אתם יכולים לתקוף, לירות חץ אנרגיה מיוחד שנוצר מהדם של האויבים שלכם (לא אני לא צוחק) ולהתחמק, כשהמשחק זורק עליכם נשק שגם מיוצר בצורה רנדומלית בכל ריצה, כשנשקים יכולים להיות חזקים ואיטיים או מהירים וחלשים יותר (כמו שהייתם מצפים). עכשיו, בעיניי מנגנון הקרבות מתחלק לשניים: עיצוב וביצוע. עיצוב האויבים, השלבים ומערכת הלחימה עצמה - כולם טובים בעיניי. החדרים עצמם קטנים ומתפקדים כזירות נהדרות לקרבות, כשהאויבים עצמם יודעים לאגף את השחקן ועושים את מה שממש אהבתי בצבי הנינג'ה החדש: יודעים לפעמים לשים את עצמם בדיוק במקום אליו עמדתם להתחמק. שלא לדבר על המפה הקטנה שמציגה לכם בדיוק באילו חדרים כבר הייתי ואילו לא ועל הויסראליות של כל מכה של השה הקטן שלנו. הביצוע לעומת זאת... בינוני טיפה.

תראו, אני יודע שזה Preview אז אני לא הולך לקטול את מערכת הקרבות יותר מדי, אבל מצד שני הלחימה עצמה, כששיחקתי בה בידיים עם שלט, הרגישה לי מאוד... מקוטעת. מרגיש לי כאילו אחרי כל רצף מכות, אחרי כל התחמקות ואחרי כל פגיעה של האויב בנו, המשחק כאילו עוצר לכמה פריימים. אני יכול להבין למה לעשות דבר כזה - זה מאפשר לשחקן להבין את מה שקורה כרגע על המסך ומונע מהשחקן לנצל את המערכת לטובתו יותר מדי (ובכך להכריח את המפתחים לשים מנגנונים אחרים שיטפלו בכך. מצד שני, בתור שחקן Beat 'em Up ומשחקי אקשן אדוק - אני באמת חי על המנגנונים האלה ונהנה מהם מאוד. אני אוהב את המשחקיות המהירה והזורמת וכשמשחק מרגיש לי טיפה קטוע, אין מה לעשות, זה יציק לי. זה פחות מפריע בבוסים השונים כי אלה קרבות אחד על אחד, אבל אני מקווה שהמהירות של המשחק תתגבר ותהייה פחות קטועה בהשקה.

סימולטור בניית הכפר מקריפ וחמוד בו זמנית: במהלך הריצות שלכם במסלולים השונים אתם תצילו ותאספו חיות חמודות שונות שתוכלו להביא לכפר שלכן במטרה להעביר אותם לכת שלכם. אין להם הרבה בחירה בעולם הנוראי של Cult of the Lamb, אבל הן לפחות מקבלות ייעוד על ידי השחקן: החיות השונות יכולות לעזור לשחקן לאסוף משאבים כמו עצים ואבנים שיעזרו לכם לבנות מבנים שונים בכפר, להתפלל כדי להביא לשחקן נקודות אמונה שיעזרו לו להשיג מבנים חדשים ובכל יום הדמות שלכם תוכל להעביר דרשה כדי להשיג עוד יכולות מיוחדות שיעזרו בניהול הכפר או בקרבות השונים במשחק.

כל חיה שתצילו מגיעה עם נתונים משלה, כשחיות מסוימות יגיעו עם אמונה חזקה, אבל יהיו חולים למשך יותר זמן במקרה והם יחלו, או למשל יאבדו מהאמונה שלהם ברגע שתקריבו חיה אחרת (כי כמובן שאפשר להקריב את החיות הללו). בכלל, המשחק עושה עבודה טובה בהחבאת העומק של בניית הכפר: בהתחלה זה סתם נראה כמו סימולטור בסיסי, אבל מהר מאוד אתם מגלים את העומק של המשחק ונאלצים לוודא שהחיות בכפר לא רעבות, שדברים כמו צואה וגופות מטופלים כראוי על ידי ניקוי שלהם ופינוי גופות לקבורה, לוודא שיש לחיות איפה לישון בלילה כדי שהן לא תהיינה עייפות ועוד. אני בטוח שבמשחק המלא תוכלו למצוא המון אסונות כמו מגפות וצרות אחרות שיפלו על השחקן.

טוב, עד כאן לגבי העיצוב של המשחק שלמעט כמה פאלטות פה ושם דווקא דיי הרשים אותי. עכשיו לכמה דברים טכניים יותר: ה-UI של המשחק מספק לשחקן את כל מה שהוא צריך לדעת לגבי המשחק בכל רגע נתון. בעוד שבזמן הקרבות לא היה לי הרבה צורך ב-UI, הוא קריטי לחלק של בניית הכפר, שכן לדעת כמה רעבים אנשי הכת, כמה מחלות מסתובבות באזור ומה מצב המשאבים שלכם - כולם קריטיים לקיום תקין של הכפר והגדלתו כראוי. התפריטים של המשחק ברורים, קל להבין איפה אפשר לבנות ואיפה לא ועוד. עיצוב הסאונד גם נהדר (שוב, נע בין קריפי לחמוד ואין לי מושג איך לאכול את זה).

השליטה על המחשב בתצורת מקלדת ועכבר לעומת זאת פשוט... לא טובה. זה אפילו לא קשור למה שאמרתי קודם לכן על כך שמערכת הקרבות במשחק הזה יכולה להרגיש טיפה מקוטעת: המשחק לא תומך כרגע בעכבר בכלל, אז כשבדקתי את המשחק היו לי שתי אופציות: לשחק עם שלט XboxSwitch כמו בן אדם נורמלי או לשחק על מקלדת כשאני זז עם החיצים ותוקף עם מקשים כמו C,X וכו'. נכון, אפשר לעשות קנפוג מחדש של המקשים אבל זה לא משנה את העובדה שאי אפשר להשתמש בעכבר בכלל - החלטה מוזרה בעיניי.

אבל תראו, עם כל הכבוד לבעיות שהצגתי קודם, רובן יכולות להיפתר על ידי כמה שינויים ושיפורים תכנותיים ולא מצריכות אילו שהם שינויים מרחיקי לכת ברמת העיצוב שזה דווקא עומד לזכותו של Cult of the Lamb. בדיוק כמו עם Neon White לפניו, יש כאן משחק שעל פניו נראה כאילו מותאם לילדים אדג'יים בני 16 שראו כל היום Happy Tree Friends ועכשיו גם רוצים לשחק במשחק שכזה, אבל מתחת לפני השטח יש לנו פוטנציאל למשחק כיפי, משעשע ולעיתים גם עמוק - כל עוד כמה דברים יטופלו ברמת המשחקיות. בסופו של דבר אני מקווה שהמשחק ירגיש כמו איזה פרק פסיכי של Gravity Falls, וזה טיפה נראה כאילו המפתחים כיוונו לשם, אז יש סיבה לאופטימיות. המשחק צפוי לצאת ב-11 באוגוסט לכל הקונסולות והמחשב האישי.

מה אתם חושבים על Cult of the Lamb? המשחק נראה מעניין? שתפו אותי בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:35 13.07.2022 | אנונימי אנונימי (אורח)

    זה נראה כאילו זה יהיה המשחק הכי מפתיע השנה
    תודה שמואל גרמת לי ממש לרצות לשחק בזה

    נ.ב. שמואל אני אותו האנונימי ששאל על גרסת האספנים של הרימייק של The Last of Us נראה לך שאני יוכל להשיג אותה פה בארץ אולי באמזון או שעדיין לא אמרו שום דבר על חידוש המלאי שלה (וואו ממש באלי את גרסת האספנים הזאת)

  2. 2

    12:35 13.07.2022 | אנונימי אנונימי (אורח)

    זה נראה כאילו זה יהיה המשחק הכי מפתיע השנה
    תודה שמואל גרמת לי ממש לרצות לשחק בזה

    נ.ב. שמואל אני אותו האנונימי ששאל על גרסת האספנים של הרימייק של The Last of Us נראה לך שאני יוכל להשיג אותה פה בארץ אולי באמזון או שעדיין לא אמרו שום דבר על חידוש המלאי שלה (וואו ממש באלי את גרסת האספנים הזאת)

  3. 3

       | פורסם ע"י