הרשמה

ביקורת: Neon White - מכה על חטא

הוא לא ציפה לעשות ביקורת על המשחק, אבל הנה היא כאן: בואו לקרוא מה שמואל חשב על Neon White!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 16/06/2022

עם משחקיות מהממת, כיפית, מהירה, עצבנית שמתגמלת שחקנים מיומנים, אפשר לקבוע כמעט בוודאות כי Neon White הוא ההפתעה הכי גדולה של 2022

9 ביוני, 2022. אני צופה ב-Summer Game Fest יחד עם אמיר רחום מערוץ Levelim, מייקי אלעדי מלימיטד אדישן ו-Blaz. על המסך מוצג Neon White, המשחק החדש של Annapurna Interactive. במשך קצת פחות מדקה כולנו צופים בטריילר ופשוט אומרים כמה המשחק נראה מוזר וכמה הסיכוי שנשחק בו הוא נמוך. למה אני מספר לכם את כל זה? כי כפי שהכותרת מרמזת, אתם הולכים לשמוע כאן על הסיבות שבגללן אני אוכל את הכובע במשך כל הביקורת הקרובה וכנראה שגם הרבה אחריה. Neon White, הוא המשחק שצריך להיות מוטבע עליו בענק על הקופסה: "אל תסתכל בקנקן, אלא במשחקיות שבתוכו". זאת לא סתם עוד ביקורת - זהו מכתב התנצלות בפני Annapurna Interactive והמשחק הנהדר שהם יצרו.

לחץ "F" כדי להעביר את הדיאלוגים

אני מרגיש שאני חייב לדבר על הסיפור, למרות שאני לא רוצה. אני עושה את זה משתי סיבות: הראשונה היא ש-Vgames לא עושים חצי עבודה והשנייה היא כדי שאני אוכל לא לדבר יותר על החלק החלש ביותר של המשחק הזה ולשמור את הביקורת הזאת סופר חיובית מעתה והלאה. ב-Neon White אנחנו נשחק כ-Neon White (מפתיע, אני יודע): אחד מה-Neons - בני אדם שהיו אמורים להגיע לגיהנום, אבל הודות לחסדי האל נבחרו לחסל שדים שנכנסו לגן עדן תמורת סיכוי להישאר שם. הגיבור שלנו צריך להתמודד עם המטלות החדשות שלו, להבין מי אלה המאמינים שמדריכים אותם בגן עדן, מה הקטע של כל המקום המסתורי הזה ולהיזכר בחבריו לצוות שגם הם Neons עכשיו (כי כמובן שלדמות הראשית יש אמנזיה).

לסיפור עצמו יש פוטנציאל, הוא פשוט לא ממומש בכלל: כל גן העדן בסיפור של Neon White אפוף במסתורין ותחושה של "משהו לא בסדר כאן". תוסיפו לכך את התעלומה של מי הוא White ושאר חבריו עם הצבעים השונים כמו Red, Yellow, Violet והנורא מכולם, Green ואת הקאסט המוצלח של שאר הדמויות בגן עדן ואתם מקבלים יופי של במה למשחק מהסוג הזה. אפילו הדיבוב של הדמויות עצמן מוצלח מאוד. אז מה לכל הרוחות הבעיה שלי עם הסיפור? במילה אחת? הדיאלוגים. בכמה מילים: הדיאלוגים במשחק הזה קרינג'יים ברמות שקשה לי לתאר.

אני מתנצל, אבל הטקסטים במשחק הזה מרגישים כאילו הם נכתבו על ידי ילד/ה בגיל 14 שהחליטו שבא להם לכתוב טקסטים אדג'יים במיוחד לשם האדג'יות. ההגשה של הטקסטים האלה היא מצוינת (כפי שאמרתי קודם, הדיבוב נהדר), אבל קצת קשה לי להתחבר לדמויות שמתחילות לדבר גסויות לשם הגסויות או צועקות בלי שום סיבה או מתנהגות כמו דמויות אנימה מוגזמות מתי שבאמת לא צריך או שזה לא מתאים. שלא תטעו, יש כאן כמה הבלחות במקומות שונים במשחק עם כמה דיאלוגים משעשעים ובאמת מצחיקים, אבל קשה לי להתעניין בסיפור המבטיח כשכל מה שאני רוצה לעשות זה ללחוץ על "F" במקלדת כדי להעביר את הדיאלוגים קדימה.

הפעלת את קלף המלכודת שלי

את חיסול השדים עצמם Neon White בוחר לעשות בדרך מעניינת מאוד. Neon White הוא משחק יריות ופלטפורמר מגוף ראשון, כשעל פניו זה היה נשמע לי כמו קונספט מוזר מאוד, אבל כבר מהשנייה הראשונה אתה מבין עד כמה המשחק הזה הוא חוויה מטורפת. המשחק מחולק למשימות, כשכל משימה מורכבת ממספר שלבים קצרים מאוד כשלרובם המוחלט תהייה את אותה המשימה: תחסל את כל השדים בשלב ותגיע לנקודת הסיום בזמן המהיר ביותר. White עצמו יכול לרוץ ולקפוץ כשהנשק הראשון שהדמות שלנו תקבל היא חרב חלשה יחסית שעושה נזק מטווח קרוב, אבל בכל שלב גם יהיו מפוזרים קלפים שיתפקדו כנשקים של White - וגם כאופציות התזוזה שלו.

בשלב הזה Neon White מבדיל את עצמו מהרבה משחקים כיום בשוק: לכל קלף שאתם לוקחים יש משמעות כפולה ויכולת כפולה. לחיצה על המקש השמאלי בעכבר תתפקד כשימוש בנשק כנשק רגיל ולחיצה על המקש הימני בעכבר תעיף את הקלף הזה מהידיים שלכם לטובת יכולת התזוזה שהקלף מעניק לכם. לדוגמא, הקלף הצהוב ייתן לכם אקדח שיעשה נזק סולידי ממרחק כשזריקה של הקלף בעזרת המקש הימני תיתן לדמות שלכם עוד קפיצה. הקלף הכחול מתפקד כרובה צלפים במקש השמאלי וישגר אתכם קדימה במקש הימני ועוד. אגב לא ציינתי זאת קודם, אבל השליטה בכל המשחק חלקה לחלוטין בלי תקיעות ובעיות תזוזה כלשהן.

חלק מהיכולות הן קצת יותר מורכבות, אבל כולן מסומנות בצבע משלהן בצורה ברורה, כך שהשחקן אף פעם לא יתבלבל בין היכולות השונות שלו. במהלך כל שלב White גם יכול לצבור כמה קלפים מאותו הסוג (יכול להחזיק שני סוגי קלפים בכל רגע נתון), אז השלב מאפשר לכם לעשות דברים כמו קפיצה משולשת בשביל אקסטרה גובה, לשגר את עצמכם קדימה כמה פעמים ועוד. אני ממש אהבתי את העובדה שרוב האויבים מתים במכה אחת או שתיים, מה שמאפשר לכם באמת לרוץ על כל שלב בשביל להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

    

כל שלב מכיל גם מנגנון ציונים או מדליות, כשהשחקן יכול לקבל מדליית Bronze עד מדליית Ace, בתלות בכמה מהר הוא סיים כל שלב. השלבים מעודדים את השחקן להיות יותר טוב מפעם לפעם ולהבין את השלבים בצורה טובה יותר, אבל לא מכריחים אותו להיות מושלם בכל שלב. אתה מרוויח את המדלייה הגבוהה ביותר על ידי למידה של השלב, חיפוש של קיצורי דרך, למידה של האויבים השונים, למידה של היכולות השונות של השחקן ואיפה הן מפוזרות לאורך השלב ועוד. השלבים עצמם אולי לא מרשימים ויזואלית אבל הם תורמים למשחקיות בכך שהם לא מסיחים את הדעת ומראים לשחקן בצורה ברורה על מה הוא יכול ללכת, מה היא מדרגה, איפה יש חור שהוא יכול לעבור דרכו ובאופן כללי, לא מגבילה את השחקן.

חופשי ומאושר

וכאן גם טמון הכוח הגדול של Neon White: חופש הפעולה המוחלט שהוא נותן לשחקן במהלך השלבים שלו. כמו שציינתי קודם - המשחק מגלה את המכניקות שלו בצורה מאוד ברורה וסדורה במהלך כל המשחק, עם צבעים ברורים לכל יכולת וגימיק משחקיות מאוד ברור. מה שהמפתחים ב-Annapurna Interactive הוא לקחת את הקונספט הפשוט הזה ולאפשר לשחקן למצוא את העומק שלו בעצמו. Neon White עושה שימוש בשלבים הקצרים שלו ובמכניקת הציונים כדי "להכריח" את השחקן להשתפר ולהתחיל להיות באמת טוב במשחק.

זה מצחיק, אבל כל המשחק הזה הרגיש לי כמו Sequence Break אחד ארוך, כשהשגת ציון Ace בכל שלב, דרשה ממני להיות חד, מהיר, מדויק והכי חשוב - יצירתי, לאורך כל השלבים השונים. עשיתי שימוש בקלפים שלי בצורה שונה לגמרי מאיך שהשלב בנוי ברמת הזרימה שלו והרגשתי כמו איזה פרו בפורטנייט כשהם בונים 450 מבנים בחצי שנייה. הזכרתי קודם לכן את העובדה שרוב האויבים מתים בירייה אחת או שניים, שזה אולי נשמע לא מאתגר, אבל היו מקרים כמו המקרה כאן למטה, בהם הייתי חייב לצלוף בדיוק של פחות מחצי שנייה באויב בתחתית הזירה בזמן שאני טס ב-400 קמ"ש באוויר כדי להספיק לסיים את השלב בציון הטוב ביותר.

 

כפי שציינתי כבר כמה פעמים בביקורת, השלבים קצרים מאוד - בין 20 ל-30 שניות פר שלב בממוצע עם כמה שלבים ארוכים יותר ופחות, והעיצוב המינימליסטי שלהם, יחד עם המשחקיות הכיפית והמדויקת, היכולת לחזור על השלבים השונים בלחיצת כפתור ומוזיקת ה-Liquid DnB שכתבו Machine Girl למשחק הזה פשוט עודדו אותי להמשיך ולנסות שוב ושוב את השלבים עד שאני אלמד אותם על בוריים ואפילו אמצא כמה קיצורי דרך משל עצמי. אם חשבתם שכאן נגמר האתגר, אז המשחק נהייה אפילו יותר מגוון ברגע שמוסיפים את המתנות השונות שתוכלו לאסוף במהלך המשחק ובכך מוסיפים עוד אלמנט אתגרי לכל שלב.

המתנות הללו יכולות לפתוח לכם עוד שלבי בונוס שקשורות לדמויות השונות שתדברו איתן, כך שאתם תרצו לאסוף אותן. מה שיפה הוא שלפעמים איסוף של מתנות מסוימות יכול לגרום לכם לשחק שלב כלשהו בצורה שונה לחלוטין ולמצוא דרכים מעניינות להגיע למתנות האלה. היו שלבים בהם אגרתי קלפים ונמנעתי מקלפים אחרים כדי שיכולו להיות לי מספיק כלים תנועתיים בשביל להגיע למתנה. לפעמים הייתי צריך לסטות מדרך הישר ולמצוא פתח סודי שהוביל אותי למתנה, ואז הבנתי שלא הגעתי עם הקלפים הנכונים כדי להגיע למתנה אז הייתי צריך להתחיל את השלב מחדש וללמוד איך עושים את זה - זה פשוט נהדר. נהדר, נהדר, נהדר.

 

זה אולי לא נראה ככה כי זאת חפירה של למעלה מ-1000 מילים כבר, אבל תאמינו לי כשאני אומר לכם שבאמת שאין לי מילים לתאר לכם עד כמה אני אוהב משחקים שיודעים לאתגר אותי ולחשל את הגיימר שבי מבלי להלאות אותי עם מכניקות מיותרות או סתם להגדיל את כמות החיים של האויבים שלי. משחקים שמאמצים את המוח שלי ואת היכולות שלי כשחקן ויודעים לשבת בדיוק על הנקודה הזאת של השילוב בין משחקיות מהירה ועצבנית לחידה שאני צריך לפתור. המשחק הזה מצליח להביא לי אושר רק מהבנה הפשוטה שכדי להגיע לדרגת ה-Ace אני צריך להוריד 7-8 שניות מהשעון באיזושהי דרך ואני יודע שאני מסוגל ויכול. Neon White עושה כאן משהו פשוט מיוחד.

מילה אחרונה לשחקני ה-Switch שכן המשחק זמין גם שם: רכשתי עותק של המשחק גם לקונסולה והמשחק רץ ב-60 פריימים לשנייה (עם קצת נפילות פה ושם), כך שלרוב אין לכם מה לדאוג לגבי מהירות התגובה שלכם על הקונסולה הקטנה של נינטנדו. כדי לפצות על היעדר הדיוק שיש על מקלדת ועכבר, הגרסה ל-Switch מאפשרת לשחקנים לעשות שימוש בשליטת ה-Gyro של השלטים שלה כדי לקבל את האקסטרה מהירות ודיוק ביריות שלכם. גרסת ה-Switch לא מרגישה ולא תרגיש חלק כמו גרסת המחשב עם מקלדת ועכבר, אבל תאמינו לי שהגרסה הזאת עושה את כל מה שהיא יכולה כדי לספק חוויה דומה לשחקניה.

השורה התחתונה

פתחתי את הביקורת עם זה ואני גם הולך לסיים עם זה: אני מתנצל בכל לשון של התנצלות בפני המפתחים מ-Annapurna Interactive - הם יצרו כאן משחק שהוא סוג של אנטיתזה של רוב משחקי ה-AAA הגדולים כיום בשוק: הוא מוותר על הסינמטיות ומוריד קצת מהאיכות של הסיפור והדיאלוגים שלו לטובת 100 אחוז גיימפליי טהור, מהיר, עצבני וכיף לא נורמלי. מכניקת הקלפים שמשמשת להתקפה ולתנועה במרחב של השלבים עובדת בצורה מדהימה והשלבים עצמם מעודדים התנסות ושבירת החוקים והמוסכמות לטובת השגת זמנים מהירים יותר ודברים שאפשר לאסוף במפה. המשחק מעודד את השחקן לכבוש עוד יעד ולסיים עוד אתגר בדרכים שונות והוא לא פשוט לא מפסיק להיות כיף בשום שלב. זה משחק של 10-12 שעות שיכול בקלות להפוך למשחק של 20 ויותר. אני יודע שזה עוד מוקדם לומר, אבל בקצב הזה אין מנוס מלקבוע את הטענה הבאה:

Neon White הוא ההפתעה הכי גדולה של 2022 עד כה ומשחק חובה לחובבי פלטפורמינג ואקשן מגוף ראשון.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • משחקיות ממכרת, מדויקת ונהדרת
  • עיצוב שלבים נהדר שמעודד חקירה שלהם
  • חופש פעולה כמעט מוחלט לשחקנים מנוסים
  • פסקול נהדר שדוחף את השחקן קדימה
  • ביצועים נהדרים גם על ה-Nintendo Switch
  • עיצוב דמויות מגניב מאוד

הרע

  • הדיאלוגים במשחק הזה ילדותיים לפעמים - דבר המפריע לסיפור

והמהירות

  • Gotta go fast!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:14 03.07.2022 | נתי נתי (אורח)

    תודה רבה על הביקורת, נהנתי לקרוא!
    בניגוד אליכם, אני עפתי על הטריילר של המשחק והיה לי ברור שהוא הולך להפתיע בגדול והמשחק מיד נכנס לרשימה שלי על הסוויץ' (ההתלבטות היחידה שלי היתה האם לחכות למהדורה פיזית שבוודאי תצא אחרי שכולם יראה איזה משחק פנומנאלי זה:) )
    האמת, אם כבר אז הביקורת דווקא קצת ערערה אותי, לא לגבי המשחק אלא לגבי הפלטפורמה, היה לי ברור שזה משחק סוויץ' קלאסי עבורי (תמיד הייתי שחקן של קונסולות), אבל אחרי שנחשפתי לסרטוני ה- Ace ולקצב המטורף של המשחק, אני מתחיל לחשוב שאולי זהו משחק שמתאים יותר לשליטה של עכבר ומקלדת (משהו שגם ריצה ב- 60 פריימים לא יכולה להתגבר עליו). אגב, הצעה קטנה, אולי באמת שווה להוסיף לביקורות בעתיד שורת 'פלטפורמה מומלצת' על סמך ניסיונו של המבקר, נוסף לשורת הפלטפורמה עליה נבדק המשחק.
    מכל פנים, שוב תודה על הביקורת, ללא ספק העברת את התיקון שהיית צריך ;)

  2. 2

    12:24 03.07.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אני אחזור מהעבודה היום ואוסיף פסקה על גרסת הסוויץ' כי בתכלס שיחקתי בה לא מעט

  3. 3

    13:40 03.07.2022 | הארלי קווין הארלי קווין (אורח)

    שמואל אני מתפלא עלייך איך לא הבאת פה הקשר לזה שהבסיס לעלילה הקרינג'ית של המשחק הזה היא ליטרלי הפלוט של יחידת המתאבדים

  4. 4

       | פורסם ע"י