הרשמה

ביקורת: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge - רק צבים, בלי עצבים

הנה הגיע משחק גדול, מה נעשה? נסקר אותו! שמואל מגיע אלינו עם הביקורת לאחד המשחקים הכי מצופים של 2022 שמגיע אלינו מחר!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 16/06/2022

יש לנו כאן משחק כל-כך מלוטש ועם כל-כך הרבה אהבה שאין לי באמת משהו שלילי לומר שלא יהיה קטנוני או נטפל לקטנות. זו הצלחה בכל קנה מידה ועוד ניצחון ענק של DotEmu.

עותק סיקור סופק לנו על ידי DotEmu, תודה רבה!

זהו, הוא כאן: המשחק החדש של צבי הנינג'ה ואחד המשחקים הכי מצופים של 2022 מגיע אלינו מחר והיה לי את הכבוד לשחק בו בשבוע האחרון ולספר לכם איך הוא. עכשיו, זה לא סוד גדול במיוחד שהציפיות שלי ל-Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge בשמיים, כשהטריילרים רק הלכו ונראו יותר טוב מפעם לפעם וההצצות אל מאחורי הקלעים של המשחק הציגו לנו חבורה של אנשים שבאמת רוצים ליצור משחק טוב, בראש ובראשונה. אז האם המשחק הזה יצא כמו שציפיתי שהוא ייצא, או שמדובר בכישלון מפואר שהיה צריך להישאר כחלום במגירה?

מגיעים בשריון וקומבואים

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge הוא משחק Beat 'em up, אין הרבה מה להסביר במובן הזה: המשחק מחולק ל-16 שלבים (הרבה יותר ממה שחשבתי שיהיה במשחק) כשבכל שלב תוכלו לבעוט, להרביץ, לקפוץ, לתפוס ולזרוק את האויבים שלכם. המשחקיות של Shredder’s Revenge נהדרת, כשכל מכה מרגישה חזקה וכאילו מגיבה ללחיצות של השחקן עם רתע שמיעתי וויזואלי נהדר. כיאה לכל משחק Beat 'em up טוב, גם Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge מגיע עם הרבה דמויות שונות שניתן לבחור מהן, כשלכל אחת יש יתרונות מסוימים וחסרונות מסוימים. לאונרדו הוא הדמות המאוזנת, מיכאלנג'לו מהיר אבל עם טווח מוגבל ודונאטלו איטי יותר אבל עם הטווח הכי גדול מבין הדמויות השונות.

בכלל, זה נראה שכל דמות אוזנה לסגנון משחק שונה, כשבאמת אפשר לראות איך הדמויות השונות משחקות בצורה שונה טיפה אחת מהשנייה בבוסים השונים למשל. הדמויות האהובות עליי בינתיים הם מיכאלנג'לו ודונאטלו, כשגם עם רפאל היה מגניב לשחק. המשחק גם נראה פשוט מקסים, כשהצבעים הבוהקים והסגנון האמנותי שנע בין מודרני לבין פיקסל ארט באמת גורם לו לבלוט בים של משחקים אפלים יותר. עוד משהו נהדר לגבי המשחק הוא עיצוב השלבים שלו שהוא גם מעולה מבחינת הקצב שלו וגם מבחינת הגיוון. כשראיתי את הטריילרים וסרטוני המשחקיות של המשחק, חשבתי לעצמי שהשלבים יכולים להרגיש ארוכים מדי. כששיחקתי בעצמי הבנתי עד כמה טעיתי בהנחה שלי.

כמעט כל שלב במשחק נגמר בדיוק בנקודה בה הרגשתי שהוא היה צריך להיגמר - השלבים נעים בין 5 וחצי דקות ל-7 דקות כשהם לא נמרחו יותר מדי ולא הרגישו קצרים מדי. שחקנים שמנוסים בשלבים יכולים אפילו לחזור עליהם ולסיים אותם בזמן קצר יותר. המיקום של האויבים השונים והתגובות שלהם לשחקן גם מצוינים כשברמות הקשות המשחק יכול להיות מאתגר למדי. השלבים עצמם דיי מגוונים מבחינת המראה ומבחינת האופי שלהם. בעוד שרוב השלבים יתחלקו לשניים: שלבי גלישה ושלבי ריצה ומכות, העיצוב הגרפי המצוין של השלבים, בנוסף לאויבים השונים והמכשולים המגוונים שתפגשו בכל שלב תורם לתחושת הרעננות של המשחק ומאפשר לשחקן לשבת על סשן של שעתיים ולסיים את המשחק עם חברים מבלי להתעייף אחרי חצי שעה/שעה.

יש שני מצבי משחק מרכזיים: מצב ה-Story ומצב ה-Arcade. שני המצבים לא שונים מבחינת סדר השלבים והאויבים עצמם, אבל הם כן שונים באיך שהם בנויים. בעוד מצב ה-Arcade הוא מצב משחק רגיל כמו שאתם מכירים מהמשחקים המקוריים ומשחקים כמו Streets of Rage 4, מצב הסיפור עושה דברים בצורה קצת שונה: המצב הזה יאפשר לצבים שלנו לעלות ברמות ולשפר את היכולות שלהם (בין אם מדובר בהשגת עוד מתקפות מיוחדות, או לקבל עוד נקודות חיים ופסילות) ככל שהמשחק יתקדם והם יצברו עוד נקודות ובנוסף נותן לנו מפה שנוכל לעבור בה בחופשיות בין השלבים השונים שכבר שיחקנו.

במצב הסיפור השלבים השונים יכילו גם משימות צדדיות בדמות אתגרים שונים שנוכל לעשות ואביזרים שנוכל לאסוף כגון עיתונאים שמוחבאים בשלב בשביל Burne, פיסות מהיומן האבוד של Irma ועוד. בכלל, מצב הסיפור שם דגש על כל מיני הופעות אורח של דמויות מוכרות ואהובות מהסדרה בנוסף לאלו שמופיעות במשחק כדמויות שאפשר לשחק איתן או להילחם נגדן כבוסים. לגרפיקה הנהדרת והעיצוב המצוין מצטרף גם דיבוב נהדר של כל הדמויות השונות כשבמקרה של ארבעת הצבים, קיבלנו את המדבבים המקוריים מהסדרה המקורית שבאמת גורמים למשחק הזה להרגיש כמו פרק ספיישל של הסדרה האייקונית.

דבר אחרון לגבי המשחק שדווקא פחות נהניתי ממנו: למשחק, לפחות במצב שאנחנו קיבלנו אותו לביקורת, אין חלק של אקסטרות. כלומר אין לי דרך לראות פיסות אמנות מהמשחק, לשמוע את המוזיקה של השלבים השונים או אפילו לראות את סצנת הקרדיטים המצוינת של המשחק. אני באמת מקווה שמדובר במשהו שיגיע אלינו אחרי ההשקה ואני יותר ממקווה שלא מדובר במשהו שנפתח רק על ידי ביצוע של כל המשימות השונות שבמשחק, כי זה אומר שיש כאן חלק של המשחק שייקח לאנשים מסוימים המון זמן לפתוח. נראה מה יהיה אחרי שהמשחק יושק ואיזה DLC יגיע אליו (אם יגיע).

עבודת צוות, זו הדרך

אלמנט המולטיפלייר של Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge עובד טוב, כשזה נראה שהמפתחים של המשחק ב-Tribute Games בנו אותו בשביל שאנשים ישתמשו בו המון. נתחיל מכך שאתם יכולים לפתוח חדר עם פארטי בשני המצבים העיקריים של המשחק. המשחק תומך ב-Crossplay (למרות שאני לא בטוח אם מדובר ב-Crossplay על ה-PC עם Epic Game Store או גם עם קונסולות, אני אבדוק ברגע שהמשחק המלא ייצא מול חברים אחרים), ואתם יכולים להזמין את החברים שלכם מהפלטפורמה או פשוט לפתוח חדר אונלייני פומבי ולחכות שיצטרפו אליכם אנשים.

האונליין עצמו עבד סבבה - היו לי נפילות בביצועים פה ושם אבל זה לא נראה לי בגלל שהמשחק התקשה כמו שהאונליין התקשה. אלו לא היו פעמים רבות במיוחד (פעם אחד בשלב הרביעי עם המון קרנפים שרצו על המסך ועוד פעם אחת בשלב מתקדם יותר), והמפתחים כבר הודיעו לי כי מדובר במשהו שהם מודעים אליו ושיתוקן בפאץ' ביום היציאה של המשחק. המולטיפלייר המקומי פשוט נפלא. התוספת של מולטיפלייר של ששה שחקנים היא מבורכת בעיניי ולמרות שאני שונא להודות שמייקי מערוץ היוטיוב לימיטד אדישן צודק, אני חייב לומר שהוא יכול להיות כאוטי יותר מדי. עדיין, זה כמו לקבל שתי פיצות במחיר של אחת ואז להתלונן שקיבלתי יותר מדי פיצה. זה כאוס, אבל כאוס כיף, כך שאתם יותר ממוזמנים לשחק במוד הזה אם יש לכם מספיק שלטים.

המשחק מעודד את המולטיפלייר בכך שהוא שם יכולות התקפיות והגנתיות מיוחדות במולטיפלייר: אתם תוכלו להחיות את החברים שלכם שנפסלו, לבצע מתקפות משולבות עם שחקנים אחרים ולתת להם קצת HP במקרה וחסר להם. בנוסף לפיצ'רים האלו, המשחק גם מעודד שימוש ביכולות הרגילות בתיאום עם שחקנים אחרים כדי ליצור כמה קומבואים נהדרים, כמו שימוש ב-Uppercut כדי להעלות אויבים לאוויר בזמן שאחד השחקנים האחרים קופץ לאוויר בשביל קומבו אווירי. כמה שהמשחק כיף לבד, הוא נהייה עוד יותר כיף עם אנשים אחרים. אני לא עומד לעשות את אותה הטעות של Streets of Rage 4 ולרדת על האורך של המשחק מבלי להדגיש את הכוח האמיתי שלו: המשחק החוזר עם חברים וההנאה של ביצוע השלבים הנהדרים שוב ושוב, כשאתה רואה כמה אתם משתפרים מרגע לרגע.

השלבים בני ה-5 עד 7 דקות פשוט טסים במצב המולטיפלייר ושוב, למעט הבעיות הקטנות שציינתי קודם לכן (שייפתרו ביום ההשקה, לפי המפתחים), מדובר בחווית מולטיפלייר שאתם לא תרצו לפספס עם חבריכם. אם יש משהו אחד שהייתי שמח אם היה מופיע במשחק הוא האופציה לשחק עם CPU כדמויות אחרות. עד כמה שהמשחק כיף לבד, אנשים שרוצים ליהנות עם דמויות נוספות על המסך לא יכולים לעשות את זה בלי עוד שלטים ושחקנים. זה פיצ'ר שקצת חסר לי. העברתי כאן כמות מלל שלא הייתה מביישת ביקורת רגילה ועוד לא דיברתי על הפסקול של המשחק. אז תשבו בנחת, תביאו פיצה ותמזגו מהמשקה האהוב עליכם, כי שמואל עומד לחפור על מוזיקת משחקי וידאו כמו שהוא לא חפר חודשים.

מוזיקה רדיקלית!

כן כן, אתם עומדים לקבל חלק שלם שמדבר נטו על הפסקול של המשחק כי באופן מאוד לא מפתיע (לכל מי שראה את הטריילרים), יש לנו כאן מועמד רציני ואמיתי לתואר פסקול השנה. Tee Lopes כבר הופיע אצלי בכתבת פסקולי השנה, האמת שהוא היה בכתבה הראשונה בסדרה ב-2017: הוא הגיע למקום השני שלי עם הפסקול שלו ל-Sonic Mania שהיה מעולה, אבל הפסיד ממש בקצת לזה של Nier Automata. אני מניח שהיוצר האמריקאי קרא את הכתבה שלי כי הוא החליט ליצור פסקול פסיכי שמתיישב בול על משחקי Beat 'em Up: פסקול קצבי, מלהיב וכזה שמניע את השחקן קדימה.

אני לא חושב שיש רצועה במשחק הזה שלא אהבתי ושלא השתלבה בצורה נהדרת במשחק. מהרצועה הראשונה של Jaw Breaking News, ל-Big Apple 3PM הנהדרת ועוד המון רצועות נהדרות. מה שאפילו יותר נהדר הוא ש-Tee Lopes החליט לעשות לנו Sonic Mania כאן ולהשתמש באמנים שמתמחים בקאברים לפסקולים של משחקי וידאו כדי לעזור לו בכתיבת הפסקול: המוזיקאי ג'וני אטמה הידוע בכינויו GaMetal, הראפר ראהים ג'ארבו הידוע בכינוי MegaRan ואפילו שני ראפרים מהרכב הראפ האגדי Wu-Tang Clan שבאים ומפתיעים אתכם עם רצועות מגניבות ושירים מגניבים.

היו הרבה משחקים עם פסקולים טובים השנה: Elden Ring הביא לנו פסקול מצמרר ומלהיב, Kirby and the Forgotten Land נתן לנו פסקול שמח ומלבב ו-Tunic הפתיע את כולנו עם רמת המוזיקה שלו. אני אומר זאת עכשיו בביטחון מוחלט: כולם יצטרכו להתחרות על המקום הראשון לא אחד מול השני: אלא מול הפסקול של Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge. יש מצב טוב שהשנה הנוכחית תהייה השנה של Tee Lopes. ברגע שאני אוכל אני אעלה כאן רצועות נבחרות מהפסקול כי היו שם כמה הפתעות נהדרות.

השורה התחתונה

באמת שרוב הדברים שלא אהבתי במשחק הזה יכולים להיכנס לקטגוריה של התקטננות ולהיטפל לקטנות כי אין מה לעשות: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge הוא הצלחה בכל קנה מידה ועוד ניצחון אדיר של DotEmu שהימרו שוב על ז'אנר "מת" וזה הצליח להם בענק. כמות נהדרת של דמויות, מספר שלבים גדול ממה שחשבתי שעומד להיות במשחק, סיבות לחזור ולשחק בו שוב ושוב, מצבי אונליין ואופליין שמעודדים משחק עם חברים או אנשים רנדומליים מהאינטרנט, משחקיות נפלאה עם שליטה נהדרת, עיצוב שלבים נהדר שפשוט לא נמאס גם בריצה בשישית והשביעית שלי עליהם, גרפיקה מקסימה, דיבוב מעולה, רפרנסים למעריצי הסדרה המקורית ופסקול באמת לא מהעולם הזה.

בכלל, זוהי הצצה נדירה למשהו שאנחנו כמעט ולא רואים כיום (בעיקר כי אנחנו מסתכלים לרוב על משחקי AAA וחברות ענק): יש כאן משחק ומפתחת שהבטיחו מספר מסוים של דברים ופשוט קיימו את כולם אחד אחרי השני, וגם הביאו לנו יותר. אז נכון, אין לי המון אקסטרות כמו סינמה לצפייה בסצנות החמודות מהמשחק או שמיעה של הפסקול הנהדר, אבל יש לנו כאן משחק כל-כך מלוטש ועם כל-כך הרבה אהבה לסדרה המקורית ולז'אנר משחקי ה-Beat 'em up שאין לי באמת משהו שלילי לומר. אם אתם אוהבים משחקי אקשן, אוהבים לשחק עם חברים, אוהבים מוזיקה טובה ומתגעגעים לתקופה פשוטה יותר בה הייתם נכנסים למשחק ופשוט מתחילים להרביץ לכל מה שזז, אז יש לי ארבע מילים לומר לכם:

לאונרדו, דונאטלו, מיכאלנג'לו ורפאל.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • משחקיות Beat 'em up מהמעלה הראשונה
  • גרפיקת פיקסל-ארט מקסימה עם כמה אלמנטים מודרניים
  • דיבוב נהדר של הדמויות השונות במשחק
  • מעודד מולטיפלייר מקומי וברשת עם פיצ'רים שנועדו לכך
  • פסקול מטורף - אחד מפסקולי השנה בוודאות

הרע

  • הייתי שמח ליותר תוכן אקסטרה במשחק
  • האפשרות לשחק עם CPU הייתה משלימה את החוויה

והפרויקט הבא

  • יאללה DotEmu, זה זמן טוב להחזיר את ה-Simpsons Arcade Game
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:05 15.06.2022 | מסע נוסטלגי ביוטיוב מסע נוסטלגי ביוטיוב (אורח)

    אחלה ביקורת רצתי לקנות ואני ממש מסכים עם מה שכתבת ב"פרוייקט הבא"

  2. 2

    20:34 15.06.2022 | שמואל מקונן שמואל מקונן (אורח)

    הם החזירו את Streets of Rage, החזירו את צבי הנינג׳ה - זה רק הגיוני שהם יביאו לנו משחק Simpsons Arcade חדש וטוב :)

  3. 3

    21:56 15.06.2022 | איתמר אבידני איתמר אבידני (אורח)

    ביקורת מעולה למשחק מעולה! ומסכים לגבי הפרוייקט הבא, הלוואי והלוואי ושוב הלוואי!

  4. 4

    22:03 15.06.2022 | OfirOm OfirOm

    מילה טוב למיקרוסופט שישימו אותו בגיים פאס מחר

  5. 5

    22:39 15.06.2022 | Bibo Bibo (אורח)

    כתבה נהדרת. שהייתי ילד היה לי את המשחק
    TMNT: Turtles In Time לסופר נינטנדו, וחרשתי עליו ברמות היסטריות.
    זה נוגע בדיוק בנקודה היפה הזאת שמחזירה אותי לילדות, בדומה לסצנה של מבקר האוכל בסרט רטטוי (*דמעה גברית*).

  6. 6

    23:21 15.06.2022 | נתי נתי (אורח)

    ביקורת מעולה, השאלה היחידה שנשארה פתוחה עבורי היא על איזו פלטפורמה לקנות את המשחק :)

  7. 7

    12:03 16.06.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    הביקורת התעדכנה עם רצועה מהפסקול (שהיא במקרה גם הצלצול שלי כרגע בטלפון, אהמ אהמ).

  8. 8

    12:08 16.06.2022 | Thunder Cats Thunder Cats

    תודה על הביקורת היא מצוינת! גם ככה מאוד רציתי לשחק בו ומאוד התרגשתי שהוא מגיע לגיים פס.
    עכשיו צריך להחליט את מי מזמינים לערב פיצות וצבי הנינג'ה

  9. 9

    13:43 16.06.2022 | ישראל ישראל (אורח)

    ביקורת מצויינת! שאלה לא קשורה באופן ישיר, אבל איך שיחקת? עם מקלדת או ג'ויסטיק? תוכל להמליץ על משהו מתאים?
    תודה:)

  10. 10

    13:50 16.06.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    שאלה מצוינת ישראל! שיחקתי בעיקרון עם כל תצורה וזה הדירוג שלי:

    מקלדת הייתה הכי פחות טובה והכי פחות כיף לטעמי, אחרי זה שלטים רגילים של Xbox ו-PS5 (ה-UI של המשחק משתנה אם משחקים עם שלט של קונסולה אחרת, ברוך בורא Steam והתמיכה שלו) ששם המשחק באמת פרח (כי קומבואים יותר קל לעשות עם שלט). ולבסוף, הדובדבן שבקצפת: Arcade Stick שזאת הייתה חוויה פשוט נהדרת (השתמשתי ב-Gamesir C2 שקיבלתי לביקורת עם מסגרת Qanba Octagon ומקשי Sanwa, תודה רבה להם שוב!)

  11. 11

    20:56 16.06.2022 | נתי נתי (אורח)

    שמואל, קשה שלא להעריך את האהבה שלך לפסקולים של משחקים. אני לא יודע האם אתה צורך את המוסיקה שלך על גבי ויניל כמוני, אבל בכל זאת, משהו קטן לאור הערכה והכרת תודה על כל ההשקעה.
    https://kidkatana.com/shop/limited-edition-vinyl
    מדובר במהדורת תקליט מוגבלת וממוספרת לפס הקול של המשחק (כרגע נותרו במלאי 909 יחידות מתוך 2,000, יש משלוח לישראל בעלות סבירה), וגם אם לא לשימוש עצמי, אז כפריט אספנות הערך הולך לקפוץ בטירוף.
    וכפי שכבר הגבתי מקודם, ביקורת מצוינת ותודה :)

  12. 12

    23:01 16.06.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    נמכרו בינתיים כ-1100 יחידות של ה-Limited Edition של ה-Vinyl - ואחת מהן שלי :)

  13. 13

    10:31 17.06.2022 | WarFox89 WarFox89

    איזה ילדים אתם שאתם משחקים בזה ... D:
    אני צוחק כמובן, מגניב לראות כזה גיוון בעולם הגיימינג.

  14. 14

    15:06 17.06.2022 | truegamer truegamer

    שמואל, ציינת ששיחקת גם עם הGamesir C2 אך הביקורת עליו עלתה לפני 4 חודשים. האם כל הדברים שקיבלתם לסיקור נשארים אצלכם במתנה?

  15. 15

    20:24 17.06.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    היי גל! לא, לא הכל נשאר אצלנו - הרוב מגיע אלינו להשאלה לזמן מוגבל וחוזר למפיצה. זה תלוי בכל אחת מהמפיצות, אנחנו דואגים לרשום שאנחנו מקבלים את המוצר לביקורת בשביל שקיפות וגילוי נאות לקוראים שלנו :)

  16. 16

    07:19 18.06.2022 | קוקו קוקו (אורח)

    היית צריך לסיים עם יש לי מילה אחת להגיד לכם ולא 4!
    קאואבנגה ! אם כבר רטרו , עד הסוף!

  17. 17

    08:46 18.06.2022 | truegamer truegamer

    אפשר לקבל רשימה מלאה ועדכנית של המוצרים שנשארו אצלכם בבקשה?

  18. 18

    19:41 18.06.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    חחחח שתדע שחשבתי על זה קוקו!

  19. 19

    21:38 18.06.2022 | truegamer truegamer

    אפשר לקבל רשימה מלאה ועדכנית של המוצרים שנשארו אצלכם בבקשה?

  20. 20

       | פורסם ע"י