הרשמה

ביקורת: SteelSeries Arctis Pro Wireless

רועי יצא לבדוק האם אוזניות הקצה של SteelSeries ראויות למעמד שלהן?

הביקורת הזאת ארוכה כי רועי הבטיח שהוא כותב יותר ממילה לשקל שהאוזניות עולות

האוזניות סופקו לנו לסיקור על ידי ביקונקט, תודה רבה!

אחרי כמעט שנה וחצי שאני משתמש באוזניות הגיימינג שלי הן התחילו להפסיק לעבוד. בהתחלה הן עשו רעשים צורמים ומחרישי אוזניים אחרי כמה שעות של שימוש אבל לאט לאט הזמן בין כל מופע רעשים כזה הצטמצם לכדי כמה עשרות דקות, עד שיום אחד האוזניות פשוט סירבו להדילק ועברו לעולם הבא. חסר אוזניות נכנסתי לקבוצות פייסבוק עם שאלה "מה האוזניות הכי טובות שיש היום?" מהרגע שפירסמתי את השאלה קיבלתי מבול של תגובות שמשבח את האוזניות של SteelSeries כשבלטו במיוחד ה-Arctis 9X, ה-Pro + Gamedac וה-Pro Wireless. קצת כמו אפל, האוזניות של SteelSeries תמיד היו בקצה העליון של סקאלת המחירים אבל כאן זה כבר קצת מוגזם ומאוד סיקרן אותי לדעת מה הסיבה שמישהו יסכים להוציא 1,500 שקל על אוזניות? אז אחרי שבועיים איתן, אני חושב שיש לי תשובה לכך ולשאלה האם ה-Pro Wireless שוות את הכסף שהן דורשות?

תוספות מן העבר

אני אומר את זה מההתחלה, עם תג מחיר כל כך גבוה אני אהיה מאוד שיפוטי כלפי ה-Arctis Pro Wireless כשאני מצפה מהן להצדיק את תג המחיר הגובה שלהן ולא להיות עוד אוזניות יקרות בגלל המותג שעליהן. עם הגישה הזאת ניגשתי לאנבקוסינג של האוזניות. ה-Arctis Pro Wireless מגיעות בקופסא גדולה יחסית שמציגה בגאווה את תואר "אוזניות הגיימינג האלחוטיות הטובות ביותר" שהן קיבלו מאתר WIRED. כשפותחים את הקופסא מקבלות את פנינו האוזניות עם המשדר / תחנת קרקע שמתקבל איתן. מתחתיהם נמצאת קופסא עם התוספות הבאות:

  • כבל 3.5 מ"מ ל-Micro HDMI
  • כבל אודיו אופטי
  • כבל USB-A ל-Micro USB
  • כבל USB-A ל-Mini USB
  • כבל USB-A ל-DC 5V
  • סוללה
  • מגן רוח למיקרופון

אז יש כאן יותר כבלים ממה שאנחנו רגילים לראות במיוחד באוזניות אלחוטיות אבל אני רוצה לגעת קודם במה שאין כאן וזה תיק נשיאה. ה-Arctis Pro Wireless הן אוזניות אלחוטיות שגם מיועדות להתחבר לטלפון, כך שמצד אחד SteelSeries מצפה שתלכו עם האוזניות ממקום למקום אבל מצד שני היא לא מספקת איך לעשות את זה בלי שהן יפגעו. זאת אומרת היא כן נותנת תיק, אם תיהיו מוכנים להוציא עליו עוד 15 יורו אחרי ה-1,500 שקלים שכבר הוצאתם. אני חייב להגיד שאני מאוד לא אוהב את כל הכבלים שמגיעים עם האוזניות. כמו שאמרתי על ה-Yeti Nano, אני מבין שזה מוצר שהחל ייצור כבר לפני כמה שנים אבל אני מצפה שאם הוא עדיין נמכר ב-2022 שיהיה לו חיבור USB-C ולא כל מיני חיבורים מוזרים כמו Micro-HDMI להעברת סאונד או Micro USB להטענה. גם את כבל ה-Mini USB להעברת מידע לתחנת קרקע (תחנת קרקע נשמע הרבה יותר מגניב אז נישאר עם זה) אני לא אוהב והייתי מעדיף שהוא יהיה USB-C אבל בגלל שאותו מחברים פעם אחת אני מוכן להתעלם מזה. אני מוכרח להגיד שאני לא סגור על התפקיד של כבל ה-DC 5V שכן כבל המידע בין המחשב לתחנת קרקע מעביר מספיק מתח אז אפילו לא פתחתי אותו. אני כן רוצה לציין לטובה את המגן רוח/פופ פילטר שמתקבל עם האוזניות ומאפשר למיקרופון להשימע טוב יותר ואת התוספת של כבל אודיו אופטי לחיבור קונסולות, אם כי זה עוד סימן לייצור הישן יחסית של האוזניות שכן קונסולת ה-PS5 זנחה את החיבור.

Ground Control to Major Tom

לפני שאני מתחיל לדבר על האוזניות אני רוצה לדבר לכמה רגעים על תחנת הקרקע שמפעילה אותם והיא בעצם גם אחד הפיצ'רים המרכזיים של האוזניות האלה. תחנת הקרקע היא המשדר 2.4GHz אבל זה אולי הדבר הכי באנלי שהיא יודעת לעשות. בעזרת שימוש בגלגלת ובכפתור שלידה אפשר לנווט במסך ה-OLED הקטן שלה בין אפשרויות החל מהגדרות התצוגה של הקוביה, לענות או לסנן שיחות בזמן שימוש עם טלפון, לכוון את איזון הסאונד בין משחק ל-Discord ועד הגדרות מתקדמות יותר שקשורות לסאונד כמו הפעלת סראונד או EQ. מעבר להגדרות האלה, תחנת הקרקע תראה שהאוזניות חוברו או נותקו מהמחשב, חיווי על מצב הסוללה ואת הווליום שלהן. אני מוכרח להגיד שאני מאוד אוהב את הפיתרון הזה של מוצר פיזי שמראה לי את המידע כל הזמן וששולט על האוזניות במקום שאצטרך להתעסק עם תוכנת Engine GG המזעזעת, אין תוכנה - אין בעיה.

בצידה האחורי של הקוביה נמצא את כל החיבורים שלה:

  • כניסת 3.5 מ"מ
  • יציאת 3.5 מ"מ
  • חיבור מתח DC 5V (אופציונלי)
  • חיבור Mini-USB
  • כניסה אופטית
  • יציאה אופטית

אחרי שראינו את הכבלים שמגיעים בקופסא לא ניראה כאן הפתעות. לתחנת קרקע יש את כל החיבורים שצריך כדי שיהיה אפשר לחבר אותה פחות או יותר לכל דבר בין אם זה טלפון, מחשב, קונסולה מהדור הקודם עם כבל אופטי או קונסולה מהדור הנוכחי. אבל מעבר לתפקידי החיבוריות ושליטה על האוזניות יש לתחנת הקרקע עוד תפקיד חשוב וזה להטעין את הסוללה של האוזניות. אני אגע בהמשך קצת יותר בחיי הסוללה של האוזניות אך אספר שעם האוזניות מקבלים שתי סוללות אשר ניתנות להחלפה כאשר המטרה היא שסוללה אחת תפעיל את האוזניות בעוד השניה נמצאת בטעינה בתחנת קרקע. אני חושב שזה פיתרון שהוא לא פחות מיוצא מן הכלל. במהלך שלושת השבועות האחרונים שלי עם האוזניות לא הגעתי למצב שבו הייתי צריך לחכות ולהטעין אותן או להיות מחובר לכבל. למשל פעם אחת הייתי באמצע משחק והסוללה של האוזניות נגמרה, במקום שאצטרך להביא כבל ולהטעין או להפסיק לשחק עד שהן יטענו, החלפתי את הסוללה של האוזניות תוך 15 שניות והייתי מוכן לחזור למשחק בלי בעיה ועם סוללה מלאה.

בנויות כמו טנק ונוחות כמוהו

עם כמה שאני אוהב את תחנת קרקע, המרכז של הביקורת אלו האוזניות. מבחינת איכות בניה, ל-Pro Wireless יש את איכות הבניה הטובה ביותר שראיתי עד היום באוזניות. האוזניות עשויות כולן ממתכת החל מהקשת הדקיקה ועד הצירים והגוף שסביב כל אוזן. מעבר לחוזק הבניה ולתחושה היוקרתית, המתכת מעניקה לאוזניות גם משקל יחסית רב בהשוואה לאוזניות פלסטיק דבר שיכול להוות חיסרון לחלק מהאנשים, אם כי מבחינתי הן לא היו כבדות בצורה לא נעימה. אם אתם אוהבים קוסטומיזציה של הציוד שלכם תשמחו לשמוע שהפאנל של כל אוזניה הוא מגנטי וניתן להחלפה כך שאפשר לצבוע אותו באופי ידני או אפילו לקנות פאנלים חלופיים וציבעוניים ישר מ-SteelSeries. זה יתרון גם אם הנושא של חלקי חילוף חשוב לכם.

אולי זה רק אני אבל מבחינת נוחות ה-Pro Wireless ממש לא כבשו את ליבי ואני ממש לא יכול להגדיר אותן כאוזניות הכי נוחות שניסיתי. מצד אחד יש משקל שגם אם הוא לא רב הוא אכן משמעותי ומצד שני יש רצועת גומי דקה שמרפדת בין הראש והקשת של האוזניות. אותה רצועת גומי מתנגדת מאוד כך שאנשים עם ראש גדול כמוני יחוו ממנה כל הזמן לחץ והתנגדות מעיקים. בעיקרון אפשר לשחק קצת עם האורך של הרצועה אבל מדובר כאן על כמה מילמיטרים בודדים שכן היא ארוכה יותר מהקשת שהיא נסגרת עליה רק בכמה מילימטרים. אבל לכל מטבע יש שני צדדים שהלחץ הגדול שהאוזניות יוצרות עוזר קצת באטימה וסינון רעשים פאסיבי. הכריות של האוזניות הן עשויות בד שבאופן אישי אני מעדיף על פני כריות עור שגורמות לי להזיע והרגשה פחות מאווררת. אם אתם לא חובבי כריות בד תשמחו לדעת ש-SteelSeries מוכרת באתר שלה כריות חלופיות מחומרים שונים.

המראה של ה-Pro Wireless הוא נקי מאוד, במקרה שלי קיבלתי את הדגם הלבן אך אציין שלאוזניות יש גם דגם שחור. מה שאין להם זה תאורת RGB ואני חייב לציין שאני מאוד אוהב את זה. מבחינתי RGB באוזניות זה מיותר, לא תורם כלום וגם מסיים את הסוללה מהר יותר. האור היחיד שהאוזניות כוללות זאת מנורה קטנה בקצה המיקרופון שתואר במקרה וכיביתם את המיקרופון. ה-Pro Wireless עמוסות בחיבורים, על אוזניה ימין נמצא כפתור ההדלקה וכפתור Bluetooth כשעל אוזניה שמאל נמצא המיקרופון, חיבור Micro-USB לטעינה, חיבור Micro HDMI להעברת סאונד, חיבור 3.5 מ"מ, גלגלת לשליטה על הווליום וכפתור השתקה למיקרופון. אם דיברתי עליו כבר אז אציין שהמיקרופון של האוזניות הוא דיי טוב, באופן אישי אני לא אוהב את הסטייל של מיקרופון שיוצא מהאוזניות ומעדיף אחד נתיק אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה שהוא נשמע נהדר. 

חיי (סוללה) נצח

אחד הדברים הכי קריטיים (לפחות עבורי) באוזניות אלחוטיות זה חיי הסוללה שלהן. ל-Pro Wireless יש חיי סוללה של קצת יותר מ-10 שעות של עבודה לכל סוללה. צריך לשים את האמת על השולחן ולהגיד ש-10 שעות עבודה זה ממש לא מספיק כשהיום אנחנו רואים שהסטנדרט בשוק הוא בערך כפול מזה אם לא פי 3 לאוזניות ללא RGB. אם אתם מתכננים על כך שה-Pro Wireless יעבירו לכם טיסה לארצות הברית למשל הן לא יצליחו לעשות את זה בטעינה אחת. אבל כמו שאמרתי, SteelSeries מצליחה להתחמק מחלק מהטענות על חיי הסוללה בזכות פיתרון הטעינה הנהדר שלה שנמצא בתחנת הקרקע ודואג שבכל זמן יהיה לכם לפחות עוד סוללה אחת עם עוד 10 שעות סוללה ותמיד אפשר לרכוש עוד סוללות ולהטעין אותן גם. אם נחזור למטבע אסכם ואגיד שמצד אחד יש לאוזניות חיי סוללה קצרים מידי ולפי דעתי והדגם הבא שלהן חייב שידרוג בגזרה זאת, אך בו זמנית מעולם לא הרגשתי את החיסרון הזה בא לידי ביטוי בזכות הסוללה השנייה שחיכתה להיכנס לעבודה.

אבל ממש לא הכל טוב ויפה ויש כמה דברים שמאוד הפריעו לי בתקופת השימוש שלי ב-Pro Wireless. אני חושב שהבעיה שהכי הפריעה לי עם האוזניות זה הווליום שלהן וזה לאו דווקא מה שאתם חושבים. לאוזניות יש סקאלת ווליום שונה שלא קשורה לזאת של המחשב. זאת אומרת שכדי שאוכל לקבל מהן את הווליום החזק ביותר אני צריך להגביר את המחשב או מקור הסאונד לעוצמה המירבית ואני צריך לוודא שגם גלגלת הווליום שנמצאת על האוזניות או על תחנת הקרקע נמצאת על המקסימום. לדוגמא, אם אני מחליש את הסאונד באמצעות אחת הגלגלות האלה, הסאונד יוחלש רק עבור האוזניות וכשאעבור לרמקולים לדוגמא הוא ישאר ב-100% מפני שהסאונד הכללי של המחשב/טלפון לא הונמך. אני לא יכול לתאר כמה פעמים תוסכלתי מזה והייתי מעדיף שהאוזניות ותחנת הקרקע פשוט ישלטו על הווליום הכללי של המערכת, פיתרון קל ופשוט.

טוהר הבחירה

הרבה אנשים שהמליצו לי על ה-Pro Wireless טוענים שמעבר לכל הפיצ'רים והתכונות שדיברנו עליהם עד עכשיו, אלו האוזניות עם הסאונד הכי טוב שיש היום. הייתי מאוד סקרן לגבי האמירה הזאת אבל אחרי כמה שבועות עם האוזניות אני חייב להגיד שהאמירה הזאת לא בהכרח תלושה מהמציאות. גם ללא שימוש ב-EQ כלל, ה-Pro Wireless מצטיינות בהפקת הצלילים שלהן לצד תמיכה בטכנולוגיית DTX Headphones:X v2.0 שמשפרת את יכולות הסראונד של האוזניות. החל מהצלילים הנמוכים והעמוקים שנשמעים טוב ובועטים בזכות הדרייברים הגדולים של האוזניות, דרך המידס שנשמעים צלולים ונקיים ללא הפרעות או עיוותים ועד הגבוהים שאמנם לא מגיעים גבוה עד כמה שאני הייתי רוצה אבל הם מאוד קרובים ועושים את זה כשהם נשמעים נקיים עד כדי טהורים. אחת החוזקות הגדולות ביותר של האוזניות זה הפרדת הצלילים שלהן כך ששומעים כל צליל בפני עצמו וגם כאשר יש מגוון של צלילים שונים בו זמנית כמו יריות, דיבורים, פיצוצים ומכוניות שומעים כל אחד מהם בנפרד וכאמור הוא נשמע טוב מאוד.

אם הייתי צריך לתת לאוזניות ציון רק על בסיס איכות הסאונד שלהן, זה היה ה-10/10 הכי קל שנתתי אי פעם אבל זה לא המצב כי לסאונד יש גם אספקט של ווליום. מעבר לבעיית שינוי הווליום שדיברתי עליה קודם לכן, בחיבור למחשב ה-Pro Wireless מגיעות לווליום טוב וחזק שגם כאשר הוא מגיע ל-100% הוא לא פוגם כלל באיכות הסאונד. בעבר הייתי אוהב לשמוע מוזיקה ולשחק בפול ווליום אבל או שהשמיעה שלי נפגעה או שהזדקנתי והיום אני כבר לא מגיע לעוצמה המקיסמאלית ברוב האוזניות. במקרה כאן דווקא כאן השתמשתי כל הזמן בעוצמה הגובהה ביותר שהאוזניות יכלו לספק לי ואם אתם אוהבים אוזניות חזקות מאוד כניראה שתתאכזבו קצת במקרה הזה. כאשר חיברתי את האוזניות ב-Bluetooths לטלפון שלי והגברתי אותן עד המקסימום הייתי מאוד מאוכזב מהעוצמה, במיוחד בהשוואה למה שמתקבל בזמן חיבור למחשב. התאכזבתי שגיליתי וששיחררתי את הגבלת העוצמה של האוזניות ואז העוצמה הייתה חזקה וטובה בחיבור Bluetooths וחזקה מאוד בחיבור למחשב. המלצה ממני, הדבר הראשון שצריך לעשות עם האוזניות זה לשחרר את נעילת הווליום.

השורה התחתונה

את הביקורת התחלתי עם השאלה "האם ה-Pro Wireless שוות את הכסף שהן דורשות?" אז התשובה הזאת מורכבת אבל בקצרה אני אגיד שלפי דעתי, לא. כמו שאפשר לראות מה-1900 מילים שכתבתי עליהן, הן אוזניות טובות מאוד, יש להן כמה פיצ'רים מעולים כמו תחנת הקרקע ואיכות הסאונד שהן מספקות שהיא מהטובות אם לא הטובה ביותר בשוק כרגע. הן גם עושות כמה דברים פחות אבל אני אשים את אלה בצד רגע ואתמקד במחיר. המחיר שנדרש כדי לקבל את כל הדברים הטובים שציינתי הוא גבוה מאוד, גבוה מידי. אם האוזניות היו עולות סביב 1,000 שקל היה לי הרבה יותר קל להמליץ עליהן אבל במחיר של 1,500 שקל ההמלצה נהיית הרבה יותר קשה ומיועדת בעיקר לאנשים שמחפשים פינוק להוציא עליו את בונוס סוף השנה שהם קיבלו מהעבודה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • תחנת הקרקע היא תוספת מבריקה
  • איכות בניה נהדרת
  • מספקות את הסאונד הטוב ביותר 
  • פיתרון הטענה חכם ואלגנטי

הרע

  • חוסר בתיק נשיאה
  • לוחצות על הראש ויכולות להיות לא נוחות
  • זמן עבודה קצר לסוללה
  • מחיר גבוה מאוד 

והבונוס מהעבודה:

  • מומלץ לא לבזבז אותו בפעם אחת
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י