הרשמה

על Amazon, New World ולמה עדיף לקנות מאשר להכין בבית

העולם החדש של אמזון לא מצליח להתרומם

השחקנים בורחים מ-New World ואמזון צריכה להתחיל לקנות במקום להכין בבית

ארבעה חודשים חלפו מאז ההשקה של New World, משחק התפקידים מרובה המשתתפים של Amazon Studios. מדובר באחת ההפקות היותר מדוברות שכן ז'אנר משחקי ה-MMORPG לא זכה להשקות משחקים חדשות בשנים האחרונות. השלטון הנצחי של WoW בז'אנר העיב על כל משחק חדש שניסה לקום. עם השנים מעמדו של המשחק יחד עם מעמדה של Blizzard התערער, והפתח למשחקים חדשים נוצר. מי שרוצה לקרוא על זה יותר מוזמן לקפוץ למאמר שכתבתי על הנושא לפני כמה חודשים.

הגדולה של Amazon Studios היתה בכך שהם פיתחו את המשחק בשיתוף פעולה צמוד עם הקהילה (ביחס למשחקים אחרים). ראינו את זה בהרבה שרתי אלפא ובטא שהיו פתוחים למי שרכש מוקדם את המשחק ולא מעט בטאות פתוחות שאיפשרו לכולם להתנסות במשחק. לאחר שהמשחק נדחה בפעם הראשונה היה שיח עם הרבה שחקנים כדי לקבל טיפים ופידבק ולבנות את המשחק כך שיקלע לטעמם של השחקנים, ובכן זה לא ממש עבד כי המשחק יצא פשוט לא מוכן. בעיות עם הציוד, ובאגים מוזרים איפשרו לשחקנים לקבל יתרון תחרותי במשחקי PvP. הקטע המצחיק הוא שהבאגים הללו כבר דווחו בשלבי האלפא והבטא ועדיין לא קיבלו תשומת לב. ההשקה עצמה היתה מזעזעת, עומס אדיר על השרתים, תורות שלקחו 8 שעות וחוסר יכולת להתנייד בין שרתים. אלה בעיות שאף אחד לא ציפה מחברה כמו אמזון שנחשבת לאחת המובילות בתחומי אחסון הענן ומאכלסת משחקי MMORPG מהגדולים בעולם, כמו World of Warcraft למשל. הציפיה היתה שהחברה תדע לנהל אלסטיות של שרתים ומעבר דמויות בין שרתים.

מעבר לבעיות של יום ההשקה היו במשחק עוד לא מעט בעיות אחרות לדוגמא, חברים שרצו להתחיל ביחד נזרקו לפינות אקראיות במפה. באופן אישי, לי היה מסע של שעה בתחילת המשחק רק כדי להגיע לחברים שלי, לעומת אחרים שפשוט יצרו דמות חדשה עד שהיא התאימה למיקום של החברים במפה. מעבר לכך הצורך ללכת ממקום למקום מבלי ניווט אוטומטי, או חיות רכיבה הפך את התנועה על המסך למתישה, שלא לדבר על חוסר היכולת לשחות במשחק שנמצא על אי. הצורך לעקוף גופי מים הפך את הכל להרבה יותר מסובך והוסיף עוד באגים כמו הליכה תת ימית שהתסכמה במוות.

העדכונים ששחררו Amazon Studios לא שיפרו את המצב ולפעמים אפילו החריפו עם באגים חדשים כמו דמויות מרחפות וקסמים שלא עושים נזק. באג רציני שהתגלה ביצירת כסף גרם למפתחים להשבית את כל מנגנון העברת הכספים בין השחקנים והעניש שחקנים שבחרו לעשות כן. בלי קשר לבעיה הזו, מפתחי New World בנו מלכתחילה את הכלכלה בצורה שגויה שיצרה סטגפלציה בתוך המשחק (לא להיבהל, אני מסביר). סטגפלציה זה מונח כלכלי שבו המחירים עולים אבל ההכנסה של הצרכנים לא עולה. זה מצב נדיר מאוד בכלכלה אמיתית ואיכשהו הצליחו לגרום לו לקרות במשחק. זה תסכל המון שחקנים והקשה על ההתקדמות שלהם. נראה היה שכל פעם שאמזון מנסים לתקן משהו הם מקלקלים שני דברים אחרים.

יש הרבה תלונות על הרבה משחקים אבל מה שאנחנו הכי אוהבים זה מספרים וגרפים. משתמש Reddit העלה על גרף את שיא המשתמשים של משחקי MMORPG לרבעון הראשון מרגע צאתו. New World לא נמצא בחברה טובה. לפי הנתונים שמספקת Steam, כמות המשתמשים נחתכה בכ-85%,  ממיליון שחקנים בהשקת המשחק לכ-68,000 כעבור שלושה חודשים. New World נמצא במקום הלפני אחרון עם Swords of Legend Online ואיכשהו הוא הצליח להפסיד לכל המשחקים האחרים. אני אתן קצת קונטקסט, Bless Unleashed נחשב למשחק כל כך כושל שהמפתחת שלו מכרה אותו לחברה שמתמחה בקניית משחקים כושלים. המשחק הזה הוא Free to Play בניגוד למשחק של Amazon Studios ועדיין הוא הצליח להשאיר יותר שחקנים פעילים מ-New World. אנשים ששילמו כסף כדי לרכוש את New World נשארו במשחק פחות זמן מאנשים שנכנסו לבדוק את Bless Unleasshed החינמי שמגיע מרקע באוד בעייתי (המשחק הקודם נמכר בתשלום ואז נסגר, כשהחברה לא פיצתה אף אחד מהשחקנים שקנו). כל המשחקים הנוספים ברשימה הצליחו לשמור על השחקנים למרות שהם Free to Play ולמרות שמדובר בהפקות הרבה יותר קטנות, בעלויות פיתוח הרבה יותר נמוכות. 

הפיתוח של New World היה יקר, כמה יקר? אני לא יודע בדיוק אבל ההערכות של Bloomberg על ההשקעה ב-Amazon Studios עומדות על למעלה מ-500 מיליון דולר, והן כוללות שלושה משחקים כששניים בוטלו והשלישי הוא New World. אני לא יודע אם New World יצליח לצאת מהברוך הזה אבל אני לא אופטימי. אחוזי נטישה כאלה קשה להחזיר למשחק. נכון שכבר ראינו סיפורי סינדרלה במשחקי MMORPG והכל יכול להיות, אבל זה יהיה מאוד קשה להחזיר את אמון השחקנים. נכון לסוף נובמבר, הדלפות מתוך Amazon Studios מדברות על מכירות של 25 מיליון עותקים, זה המון וזה יפה למשחק שהוא למחשב בלבד. מהצד השני, זה מקטין מאוד את כמות השחקנים הפוטנציאליים שיכנסו אחרי שיפורים עתידיים. להחזיר שחקנים ישנים זה מאוד קשה, להביא שחקנים חדשים אחרי שכבר 25 מיליון קנו את המשחק זה אפילו עוד יותר קשה. 

אני חוזר ואומר, לפתח משחק מחשב זה עניין מאוד מורכב ומאוד מסובך, בעיקר משחקי MMORPG שהם יקרים מאוד ודורשים הרבה משאבים. היכולת של גוף כמו Amazon Studios לפתח משחק שלם מההתחלה עד הסוף הוא לא גבוה. שלא תטעו, הם שילמו הרבה כסף למפתחים מהשורה הראשונה, וגם היום הם עדיין מגייסים. אבל היכולת של סטודיו לפתח משחק ולנהל אותו במתכונת של Live Ops היא יכולת קריטית שלא ניתן להשיג רק באמצעות כסף. גם Google שניסתה את מזלה בפיתוח משחקים סגרה את הסטודיו שלה מהר מאוד ונשארה עם Stadia בלבד שגם הוא בתהליך דעיכה. אפילו מיקרוסופט שמפתחת משחקים עוד משנות השמונים מבינה שבגודל שלה עדיף לה לרכוש חברות משחקים ולא להקים בעצמה. טוב תעשה Amazon אם תרכוש חברות משחקים, או פשוט תתמקד בהפצה של משחקים ולא בפיתוח. היכולת להיות חדשני, גמיש, ויוזמתי כנראה שמורה לחברות קטנות או למנוסות בתעשיה.

כדי לסיים באווירה טובה אני אומר שאני מתחיל להיות אופטימי בתחום משחקי MMORPG. על אף הכשלון של Amazon Studios בהשקת המשחק המושקע ביותר שראינו בשנים באחרונות בתחום, רוח חדשה מנשבת ממזרח וממערב. החוקים החדשים בסין דוחקים את רגלי החברות הסיניות מערבה, ואנחנו כבר מתחילים לראות ניצנים של משחקים סיניים שמוצאים את דרכם להשקה במערב. משחקים סיניים הם עדיין גלולה קשה לעיכול במערב, אבל אני אופטימי לגבי היכולת של ענקיות משחקים כמו Tencent ו-Netease להצליח לקלוע לטעם המערבי, לא בהכרח במספרים גדולים, אבל כן להצליח לחדור לשוק.

הנקודה המעניינת יותר היא תחייתו המחודשת של המטאוורס. שנת 2021 העלתה מחדש את המונח הזה שהפך למטבע שגור בפי כולם, בתור גיימרים אנחנו כבר מכירים את המונח הזה, אנחנו פשוט קוראים לו MMORPG. מטאוורס אמור להיות מעין אבולוציה של משחקי MMORPG ואני ממש בספק אם נראה משהו דומה לזה בקרוב, אבל זה בהחלט יכול להעלות מחדש את קרנו של ז'אנר ה-MMORPG ולהעלות מחדש את העניין במשחקים כאלה. מעט המשחקים שראיתי תחת מטריית המטאוורס הם לא משהו ששווה לכתוב עליו, אבל מי יודע איפה נהיה בעוד שנתיים או שלוש? בינתיים נחזיק אצבעות למשחק Ashes of Creation שמנסה לעשות את כל מה שרצינו במשחקי MMORPG ואני מבטיח לכתוב עליו בקרוב.
בינתיים נהנה ממה שיש, ומי שמשחק New World שידע שהכי חשוב זה שיהיה כיף, ואם כיף לכם לשחק, אז תמשיכו לשחק ואל תתנו לטור דיעה לערער אתכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י