הרשמה

ביקורת: Uncharted: Legacy of Thieves Collection - האוצר האמיתי

סדרת משחקי "מחוץ למפה" חוזרת על ה-PS5, בואו לקרוא את הביקורת של שמואל על הבאנדל והשיפורים שלו!

  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/01/2022

הדרישה שלי לגרסת PS5 הייתה יותר מוצדקת: ה-Legacy of Thieves Collection הוא חובה לכל מעריץ של הסדרה ושל סוני והגרסה האולטימטיבית ובעיניי היחידה שאתם באמת צריכים

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר ישראל וסוני אירופה, תודה רבה!

בעוד שלא מדובר בהיסטוריה (עדיין, גרסת ה-PC צפויה לצאת השנה), היציאה של Uncharted: Legacy of Thieves Collection לקונסולת ה-PS5 מרגשת המון מעריצים. מבחינתם (ומבחינת רבים אחרים), Uncharted 4 הוא אחד מהמשחקים הכי טובים שיצאו על קונסולת ה-PS4, אם לא בכל הזמנים, כשהמשחק הבא בסדרה, The Lost Legacy, נותן עוד מהפורמט המוכר והכיפי של אקשן, פתרון חידות מעניינות וגילוי אוצרות למעריצים של הסדרה. עכשיו אנחנו מקבלים את שני המשחקים הללו במעטפת "דור הבא" אחת. אז האם השיפורים על קונסולת ה-PS5 מצדיקים את השדרוג עבור שחקנים קיימים? אז אני אחסוך לכם: התשובה היא כן - אבל אולי לא רק מהסיבה שאתם חושבים עליה...

קלאסיקה ישנה בעטיפה חדשה

מקצה השיפורים ששני המשחקים האחרונים בסדרה עברו התמקד בשני אזורים מרכזיים: שימוש בפיצ׳רים החדשים של ה-PS5 והביצועים. נתחיל דווקא עם הביצועים כי שם הכי רציתי לראות מה החבר׳ה ב-Naughty Dog ו-Iron Galaxy עשו. אני אולי פספסתי את זה במייל שקיבלתי מישפאר, אבל הופתעתי לגלות שהגרסה החדשה מכילה לא שני מצבי ביצועים, אלא שלושה: מצב איכות, מצב ביצועים ומצב ביצועים+. מצב האיכות נותן 4K מלא ב-30 פריימים לשנייה, מצב הביצועים עושה Upscale מ-1440 ל-4K ונותן ביצועים של 60 פריימים לשנייה ומצב הביצועים+ מכוון לקצב של 120 פריימים לשנייה.

עכשיו, עם כל הכבוד לכך שמצב האיכות נותן תצוגה של 4K וזה נראה יפה וטוב ומרהיב, והטקסטורות יותר חדות ופרטים כמו השיער והעור של השחקנים נראה קצת יותר טוב מבגרסה המקורית ובלה בלה - עם כל הכבוד למצב האיכות, אלו שני מצבי המשחק האחרים שמרטיטים לי את הנפש. נתחיל ממצב הביצועים הרגיל שעושה את מה שחלמתי עליו מהרגע שהכריזו על ה-PS5 - נותן לי לשחק ב-Uncharted 4 ב-60 פריימים לשנייה. המשחק לא יורד מ-60 - נכנסתי לקרבות עצבניים בתחילת המשחק עם הבריחה מהכלא של סאם או בערבות אפריקה והביצועים של המשחק לא זזו ממספר הקסם המופלא הזה. המשחק עצמו גם נראה מדהים: כל האנשים שאומרים שהם לא מרגישים את ההבדל בין 30 ל-60 פריימים לשנייה משקרים או שהם לא שיחקו על 60 פריימים לשנייה אף פעם.

המשחק נראה חלק יותר ונעים יותר לעין וזה מבלי להזכיר אפילו את זמני התגובה הטובים יותר של המשחק (לא שזאת בעיה גדולה מדי במשחק שכזה, אבל כל משחק עם אלמנט יריות וכיוון כלשהו ייהנה מ-FPS גבוה יותר). מצב הביצועים+ מעלה עוד יותר את כמות הפריימים בצורה מורגשת, אבל הרזולוציה והיכולת הגרפית של המשחק גם סופגים מכה (גם אם פחות מורגשת). אגב, אני לא יכול לבדוק את זה על הטלוויזיה שלי כי יש לה יכולות VRR מובנות (LG CX) ואין לי בודק FPS, אז אני אחכה ל-Digital Foundry הנהדרים כדי לדעת האם המשחק באמת מצליח לשמור על 120 פריימים לשנייה, למרות שכמו שזה נראה, המשחק מצליח לשמור על 120 פריימים לשנייה באופן דיי קבוע.

ההמלצה שלי תהייה להתעלם ממצב האיכות (גם אם יש לכם טלוויזיית 4K), ולשחק במצב הביצועים של המשחק. אם באמת חשוב לכם כל נושא ה-FPS הגבוה, אתם יותר ממוזמנים להשתמש במוד הביצועים+, אבל מצב הביצועים הרגיל מצליח למצוא את האיזון הזה בין משחק שנראה מדהים למשחק שרץ נפלא. אני כל הזמן אומר ומדגיש: 60 זה ה-30 החדש. משחקים שרצים ב-30 פריימים לשנייה זה נחמד לקונסולות כמו ה-Switch, אבל 60 צריך להיות הסטנדרט החדש שמשחקים צריכים ויכולים לשאוף אליו בקונסולות הדור הבא. מוד ה-120 עם זמני התגובה הטובים יותר והמראה החלק יותר רק מוסיף עוד יותר לחוויית המשחק ב-Uncharted.

מבחינת שאר הפיצ'רים אז הם נעים בין ניצול נהדר לבין שימוש לא מורגש: ה-3D Audio פשוט מדהים. משחק כמו Uncharted 4 ו-The Lost Legacy כאילו נולדו לעשות שימוש ב-3D Audio. אני שיחקתי את המשחקים עם אוזניות הלוג'יטק שלי וטכנולוגיית ה-3D Audio פשוט דאגה שצלילים כמו גשם, רוח, צעדים, יריות ועוד יישמעו מכל הכיוונים ויקיפו אותי כשחקן. זה נכון שכבר הייתה לי כבר שמירה ב-Uncharted 4 (אתם יכולים להעביר את השמירה שלכם מה-PS4, אגב - יש אופציה כזו במשחק), אבל בסוני רצו שנשחק את המשחק מההתחלה והסיבה לכך הייתה ברורה: הסצנה הראשונה בסופה בים עם רעשי הגשם והסירות והגלים הייתה פשוט מהממת מבחינת אודיו. ה-DualSense היה פשוט פחות מורגש.

בניגוד למשחקים כמו Spider-Man Miles Morales או Astro's Playroom, כאן דווקא הרגשתי שהתוספות של שלט ה-DualSense הסתכמו ברטט קצת שונה וטריגרים עם קצת יותר התנגדות בזמן היריות בעזרת ה-Adaptive Triggers. אם במשחק כמו Returnal ה-Heptic Feedback גרם לגשם על הקסדה של סלין להרגיש כאילו הוא בידיים שלכם, כאן לא היה לי את אותו אפקט וואו שהיה לי במשחקים אחרים. יכול להיות שאנשים אחרים ירגישו שינויים יותר גדולים ויכול להיות שבהבדל ישיר והשוואה ישירה מול גרסת ה-PS4 תציג שינויים יותר מטורפים, אבל שוב - אני בעצמי לא חוויתי שינויים מרחיקי לכת.

בסך הכל, זה נראה שהעבודה על הוספת הפיצ'רים של ה-PS5 בשני המישורים המרכזיים הייתה מעולה, אם כי טעונת שיפור בחלקים קטנים שלה. אני חושב ששימוש טוב יותר ב-Haptic Feedback כדי להרגיש מכות חזקות או שינויי מזג אוויר הייתה מכניסה את השחקן לאווירה בצורה יותר טובה, אבל השילוב הזה בין Frame rate גבוה יותר לבין ה-3D Audio הבאמת נהדר (ממליץ מאוד לשחק עם אוזניות), באמת גורם לגרסה הזו של המשחקים להרגיש טובה יותר בצורה משמעותית מזו של ה-PS4.

שדרוג לפנים

טוב, סוני מקבלת הרבה זעם ברשתות על מנגנון שדרוג המשחקים שלה, שבניגוד לזה של Xbox, פשוט משתנה בין משחק למשחק. פעם השדרוג הוא חינמי, פעם הוא עולה כסף ועוד. אז לבוא ולבקר אנחנו יודעים, אנחנו עושים את זה לא מעט פה וברשתות החברתיות. אבל גם להחמיא מותר כשצריך וכאן לסוני מגיעה יותר ממילה טובה: השדרוג ל-Legacy of Thieves Collection של ה-PS5 יעלה 10 דולר, והוא יהיה זמין למי שקנה את Uncharted 4, Uncharted The Lost Legacy או הבאנדל שכלל את שניהם.

כן, זה אומר שגם אם יש לכם רק את אחד מהמשחקים, אתם תוכלו לקבל את הבאנדל PS5 של שניהם באותו השדרוג. גם אם יש לכם רק את אחד מהמשחקים, אתם תקבלו שדרוג + משחק נוסף מתנה בבאנדל. אני לא יודע מי חשב על זה במשרדים של סוני, אבל מגיעה לו העלאה. עזבו את כל הסיבות הנהדרות שציינתי קודם כמו ה-3D Audio המהמם, מצבי הביצועים הפנטסטיים - העובדה שיש אופציה לקבל משחק נוסף ושדרוג למשחק קיים ב-10 דולר היא מדהימה בעיניי.

השורה התחתונה

בסופו של דבר, אני חושב שאפשר לסכם את הגרסאות החדשות מאוד בקלות: מי שמעולם לא שיחק ב-Uncharted 4 ו-The Lost Legacy הולך לחוות שניים מהמשחקים הטובים ביותר שיש לסוני להציע. מי שכבר שיחק באחד מהם ותוהה אם כדאי לו לשדרג, אז התשובה היא חד משמעית: השדרוג הזה גורם למשחקים האלה להיראות יותר טוב, ברור - אבל הרבה יותר חשוב: גורם להם להרגיש ולשחק יותר טוב. דיברתי רבות במסגרת הכתבות שלי על ה-PS5 על כך שהשדרוג שהכי הייתי רוצה לראות הוא של Uncharted 4, הרבה יותר מאשר God of War או Horizon Zero Dawn (כבודם במקומם מונח). אני באמת שמח לבשר שצדקתי בתחושה שלי - Uncharted: Legacy of Thieves Collection הוא חובה לכל מעריץ של המשחקים ושל סוני והגרסה האולטימטיבית והיחידה שאתם צריכים.

לפחות עד שתגיע גרסת ה-PC.

9
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • שני משחקים מעולים במחיר של אחד
  • מצבי התצוגה השונים יתאימו לאנשי הגרפיקה והביצועים
  • השימוש ב-3D Audio בגרסה החדשה מעולה
  • פורמט השדרוג מעודד שחקנים להתנסות ב-The Lost Legacy הפחות מוכר

הרע

  • הייתי שמח לשימוש רב יותר ביכולות של ה-DualSense

והביצועים

  • אם עוד מישהו אומר לי שאין הבדל ב-30 ל-60 FPS, אני לא יודע מה אני עושה.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:42 27.01.2022 | hg545454 hg545454

    ביקורת מעולה!

  2. 2

       | פורסם ע"י