הרשמה

ביקורת: God of War על ה-PC - לראות ולא להאמין

היסטוריה, לא פחות. בואו לקרוא את הביקורת של שמואל לגרסת ה-PC של God of War!

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 14/01/2022

אירוע היסטורי בצד, מדובר בפורט פשוט פנומנלי למשחק פנומנלי שאני פשוט בטוח שיגרום להרבה שחקני PC לשקול לקנות PS5 כדי שיוכלו לשחק במשחק ההמשך שמגיע אלינו השנה

עותק סיקור סופק לנו על ידי סוני אירופה וישפאר ישראל, תודה רבה!

קרו דיי הרבה דברים מגניבים מאז שהתחלתי לכתוב כאן באתר ומאז שהתחלתי לערוך בפרט, אבל דבר כזה באמת לא חשבתי שייצא לי לעשות: ביקורת על God of War, אחד המשחקים הגדולים של סוני - גרסת ה-PC. נכון, זו לא הפעם הראשונה שמשחק אקסקלוסיבי של סוני מגיע למחשב האישי, אבל תמיד היו אומרים: "Horizon ו-Days Gone זה יפה, אבל אין מצב שהם ישימו את God of War על המחשב". אז הנה זה קורה, וכנראה שהוא לא יהיה האחרון. אבל לפני שאני קופץ למסקנות, בואו נראה איך המשחק עובד על ה-PC ונראה האם אל המלחמה הגיע לכבוש עוד טריטוריה, או שהוא הולך לשבת בצד עם Final Fantasy VII Remake ולקבל נזיפה עתידית מ-Digital Foundry?

גילוי נאות לפני שמתחילים

כיאה לביקורות של פורטים, גם כאן אני לא אתייחס לסיפור, העלילה, המשחקיות וכל הדברים שאתם רגילים לראות בביקורות למשחקים כאן לאתר. אבל לפני שאני אתחיל עם הביקורת עצמה אני חייב לתת כאן גילוי נאות שגם יבהיר את הציון של הביקורת הזו. מי מכם שעוקב אחרינו שנים יודע שכבר יש לנו ביקורת ל-God of War כאן באתר, הביקורת של רן, אותה תוכלו לקרוא כאן. רן נתן למשחק את הציון 10 וכתב: "God of War מצטרף ככוכב הראשי לארסנל המשחקים הבלעדיים של סוני ואין ספק שכל גיימר בעולם בעל PS4 פשוט חייב לשחק בו". אני מסכים עם הסנטימנט: God of War הוא בהחלט משחק שכל גיימר חייב לשחק, בטח ובטח אם יש לכם PS4... אבל אתם לא הולכים לראות כאן את הציון 10.

כמעט כל אלמנט של God of War עשוי לעילא ולעילא למעט הפייסינג שלו: אני באמת חושב שרוב המשחק הזה התנהל בעצלתיים כשהיו יותר מדי עצירות לצורך אקספוזיציה, בניית עולם ודמויות, דיאלוגים ועוד. זה לא דבר רע בהכרח - הסיפור של המשחק הזה טוב בהרבה מאלו שבאו לפניו מבחינת עומק, דיאלוגים וחיבור לדמויות, אבל בעוד שהמשחקים הקודמים הרגישו הרבה יותר מדודים, עם אקשן חסר מעצורים ופאזלים מעניינים, ב-God of War 2018 הרגשתי שהפאזלים שנועדו להוריד את הקצב של המשחק היו משהו שנוסף ברגע האחרון, או לפחות לא קיבל מספיק פוקוס. כל השאר היה מדהים בעיניי: הגרפיקה הייתה מצוינת, הפסקול הגיע למקום הרביעי שלי ברשימת פסקולי השנה של 2018, הסיפור היה נהדר (גם אם כבר ראינו אותו הרבה פעמים בקונסטלציות שונות) והדיבוב? לתפארת.

אל מלחמה חמוש מכף רגל ועד ראש

אז איך הפורט של God of War למחשב? במילה אחת: "מצוין". אבל לא לא משלמים לי בשביל לומר מילה אחת ולסגור את הבסטה, אז אני אפרט ואתחיל מאחד הדברים הכי חשובים לכל משחק PC ופורטים בפרט: האופטימיזציה והיכולות הגרפיות. מבחינת ההגדרות הגרפיות השונות, God of War לצערי הלך לכיוון של משחקים כמו Days Gone. בכך אני מתכוון לזה שהוא נותן אפשרויות לשחק עם ההגדרות של דברים כמו איכות הטקסטורות, צללים, השתקפויות ועוד (וגם דואג להסביר על מה כל אחד משפיע), אבל כמות ההגדרות קטנה ופשטנית מדי.

אתם יכולים לראות זאת בתמונה כאן למעלה, אבל אין כאן אופציה לשלוט על דברים כמו AA, הגדרות כמו Volumetric Fog ו-Bloom נכללות תחת "Atmospheric" ועוד. שחקני PC מאוד אוהבים את החופש לגעת בכל ההגדרות השונות ולראות איך המשחק נראה ועובד עם השינויים הללו. ציפיתי כאן ליותר אופציות כמו נגיד ב-RDR2 שבו החבר'ה ב-Rockstar פשוט הפגיזו עם האופציות הגרפיות של גרסת ה-PC של המשחק. מה שכן, המשחק נראה מדהים ויותר חשוב - עובד פשוט נהדר.

החבר'ה ב-Jetpack Interactive עשו עבודה מעולה עם האופטימיזציה והריצה של המשחק על מחשבים שונים, כשהמחשב שלי (RTX 2070 נייד) הצליח להריץ את המשחק ברזולוציית FHD על ההגדרות הכי גבוהות ב-60 פריימים לשנייה ו-1440p ב-60 פריימים לשנייה עם שילוב של Ultra ו-High. חשוב לי לציין כי אחרי השוואה לגרסת ה-PS5, זו באמת הגרסה שנראית הכי טוב כרגע, כשהדגש על שיפור התאורה בגרסה הזו נותנת וייב סינמטי יותר ומרשים יותר למשחק בכללותו. לאחר מכן גם ניסיתי לחבר את המחשב לטלוויזיה שלי כדי לראות איך המשחק עובד ב-4K וכאן גם מגיע אלינו הפיצ'ר הראשון והנהדר של גרסת ה-PC של God of War: השימוש בטכנולוגיית ה-DLSS של Nvidia ו-FidelityFX של AMD.

זאת לא פעם ראשונה שאנחנו מדברים על DLSS 2.0 כאן באתר. כבר עשינו כתבות על הטכנולוגיה הזו, הראינו דוגמאות לשימוש שלה במשחקים שונים כמו Guardians of the Galaxy, Outriders ו-Watch Dogs Legion וגם כאן קרייטוס נהנה מבוסט לביצועים בעזרת היישום של הטכנולוגיה הזו (וכן זה אומר שיכלתי לשחק ב-4K בהגדרות Balanced ב-Preset של High על 50-60 פריימים לשנייה על לפטופ של 2070. פשוט נפלא).

DLSS גם איפשר לי לבדוק דבר נוסף ב-FHD והוא התמיכה בביצועים גבוהים, למרות שכאן שחקני PC יתאכזבו טיפה: זה נראה ש-God of War יכול לתמוך רק עד 120FPS. הלפטופ שלי בוודאות מגיע עם קצב ריענון של 144 הרץ והמשחק לא איפשר לי לשים גבול של 144 הרץ (מגיע רק עד 120 בהגדרות). אני לא יודע מאיפה ההגבלה הזו מגיעה, או למה היא שם מלכתחילה, אבל כדאי שתדעו את זה למקרה ובניתם על God of War על 3090Ti ב-240 הרץ ב-FHD על הסטאפ שלכם. עדיין, היה ממש נחמד לשחק ב-God of War ב-90-100 פריימים לשנייה, בעיקר בהתחשב בעובדה שהריצה הראשונה שלי על המשחק הייתה ב-30FPS על ה-PS4 Pro.

אם קרייטוס לא יבוא ל-Switch - ה-Switch יבוא לקרייטוס

נמשיך עם השליטה בדמויות שלנו וגם כאן - עבודה נהדרת של Jetpack Interactive. השליטה במקדלת ועכבר עובדת מצוין, כשניתן לשלוט ברגישות של תנועת העכבר דרך התפריטים של המשחק, כמו גם למפות מחדש את המקשים למקרה והם לא נוחים לכם בהגדרות הדיפולטיות שלכם (סתם דוגמא, הם שמו את ההכנה לזריקה של הגרזן של קרייטוס על מקש ה-Ctrl השמאלי, שזה משהו שלא אינטואיטיבי לי בכלל - פשוט העברתי אותו למקש נוסף שהיה לי על העכבר בכיף ובלי בעיות בכלל). אבל עכבר ומקלדת זה סבבה והכל - הגיע הרגע שכולנו התכנסו בשבילו פה: תמיכה בשלטים נוספים.

כן חברים וחברות: God of War על ה-PC תומך בשלטים נוספים מלבד שלטי PS4 ו-PS5. אני לא מתכוון כאן ל-"עובדים עם המשחק", אני מתכוון לתמיכה בתפריטים, בפרומפטים על המסך, ב-Tutorials ועוד. בזכות התמיכה של Steam בשלט ה-Pro של ה-Nintendo Switch, המשחק אפילו ידע להחליף את כפתורי האישור/ביטול שלו כדי שיעבדו בצורה דומה לאלו של נינטנדו (הפוך מסוני ו-Xbox). אז כן חברים - אפשר לשחק את God of War כולו עם שלט של Xbox Series X, Xbox 360 או שלט Nintendo Switch Pro בלי בעיה בכלל. אם יהיה לי כוח להוציא אותו מהקופסה, אני גם אבדוק אם ה-Arcade Stick שלי גם עובד טוב עם המשחק הזה.

לגבי פיצ'רים נוספים, אז יש בפורט הזה תמיכה מלאה ברזולוציית Ultrawide של 21:9, הגרסה הזו גם תומכת בטכנולוגיית Reflex של Nvidia (עוזרת לצמצם Latency במסכים), ה-Photo Mode כאן ומאפשר לכם ליצור אירועים מצחיקים ומשעשעים עם קרייטוס והבן שלו והמון אפשרויות נגישות ותאימות לשחקנים רבים, בין אם מדובר בהגדלת הכתוביות במשחק, צמצום Camera Shake, ספרינט אוטומטי ועוד. יש לי רק סייג אחד שאני אגע בו בחלק האחרון של הביקורת, אבל בסך הכל זהו פורט שעונה כמעט כל ההגדרות שלי ממנו.

קצת צרות בוולהאלה

אז זוכרים שאמרתי שהביצועים נהדרים? זה נכון לרוב המשחק, אבל היו לי שני רגעים במהלך הקרב שלי נגד ה-Stranger בהם היו לי גמגומים בביצועים. זה לא היה משהו רציני, אבל זה הרגיש שזה מגיע משום מקום והלך כמו שהוא בא. חשוב לי לציין שאני משחק על גרסה של לפני ההשקה והיו עוד כל מיני בעיות שנתקלתי בהם שבסוני כבר אמרו שיתוקנו בהשקה של המשחק, אבל זה היה כל-כך מפתיע וכל-כך לא מתאים לשאר הביצועים של המשחק (אפילו בבאגים לא נתקלתי אחרי 4.5 שעות משחק), שהייתי חייב לציין את זה כאן בביקורת. מניח שזה לא יקרה לכם וש-Jetpack Interactive כבר עובדים על תיקון של זה.

השורה התחתונה

גם עכשיו, נכון לכתיבת שורות אלה, ממש יום לפני הסרת האמברגו ועליית הכתבה לאוויר אני פשוט מסרב להאמין ששיחקתי ב-God of War 2018 על המחשב האישי שלי. זה כמעט סוריאליסטי לשחק את אחד המשחקים הכי גדולים של סוני בתקופת ה-PS4 עם מקלדת ועכבר, לשחק עם ההגדרות השונות של הגרפיקה ולראות איך הן עובדות, לנצל את היכולות השונות של Nvidia עם ה-DLSS, לשחק במעל ל-90 פריימים לשנייה את המשחק ואולי הכי הזוי שיש: לשחק אותו עם השלטים של ה-Xbox וה-Nintendo Switch. אירוע היסטורי בצד, מדובר בפורט פשוט פנומנלי למשחק פנומנלי שאני פשוט בטוח שיגרום להרבה שחקני PC לשקול לקנות PS5 כדי שיוכלו לשחק במשחק ההמשך שמגיע אלינו השנה. אני כבר מת לנסות אותו על מכשיר כמו ה-Steam Deck או Aya Neo Pro ובכך גם להפוך אותו ל-God of War הנייד הגדול ביותר. איזו תקופה מטורפת זו להיות גיימר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • אותו משחק נפלא ואייקוני של ה-PS4, על המחשב שלכם
  • ביצועים נהדרים ואופטימיזציה מצוינת של הפורט
  • תמיכה ב-DLSS, Reflex ו-FidelityFX
  • תמיכה במגוון רחב של שלטים

הרע

  • הייתי שמח ליותר בחירה בהגדרות הגרפיות

והבא בתור

  • האם God of War יהיה *האחרון שמבין* הפורטים...?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:19 12.01.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    שועל מלחמה, בקצב הזה אתה באמת לא תצטרך קונסולות כדי לשחק את המשחקים של סוני על ה-PC ;)

  2. 2

    21:01 12.01.2022 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת מעולה שמואל, תודה רבה!
    כן, בקרב הקונסולות המנצח הבלתי מעורר כנראה נשאר ה-PC שמקבל תוכן מכל העולמות :)

  3. 3

    14:33 13.01.2022 | DrizziTx DrizziTx

    תוכן כן, ease of use לא

  4. 4

    15:24 13.01.2022 | nakiii nakiii

    מה עם ספיידרמן לpc?

  5. 5

    17:43 13.01.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    נאקי, אמן שגם ספיידרמן יגיע.

  6. 6

    20:09 15.01.2022 | alonshklayr alonshklayr

    אחלה ביקורת למשחק הכי מטורף EVER !! חייב להגיד שאחרי שנים של משחק על הפלייסטישן לדורותיו זה מצחיק
    אותי שחברת סוני זורקת פירורים ועושה סוג של טובות לשחקני ה PC שצריכים להמתין מיליון שנה עד שהמשחק יגיע אליהם והכל בשם הגרפיקה (כי זה בערך הדבר היחידי ש PC יכול להציע)..
    האמת הפשותה היא שמשחק איכותי בטח שכמו god of war נמדד בהרבה יותר מעוד שדרוג ל FPS כזה או אחר ומי שהספיק לשחק על ה PS5 ושיחק על הג'ויסטיק החדש יכול להבין על מה אני מדבר...
    בקיצור, העולם היה ונשאר שייך רק לקונסולות ולא סתם.

  7. 7

       | פורסם ע"י